"אז תדמיין את הסוף בעצמך". את המשפט הזה שומע כל ילד שלומד להכיר את עולם הספרות, ועמו מגלה ספרים חסרי סוף, או גרוע מכך - בעלי סוף שאינו מוצא חן בעיניו.
המשפט הזה רציונלי עד להכעיס, ולמען האמת עד עצם היום הזה לא לגמרי הבנתי למה בפועל זה לא עובד. מהו הקו הדק שעובר בין כריכות הספר וחותם באופן אבסולוטי את האירועים שמעולם לא קרו לדמויות שמעולם לא היו, עד שדמיונם של אירועים אחרים מטופש לא פחות מדמיון של היסטוריה חילופית. האם זוהי בעלותו היחידנית של סופר על הדמויות שלו, או שפשוט הדברים לא יכולים סתם לרחף בדמיון, וצריכים להיות ממש כתובים?
ומכאן לאתגר -
לא אכחד שבמשך תקופה האתגר שתכננתי להוביל אם אזכה הוא כתיבת סיפורים בסגנונו הספרותי של סופר קיים, אבל הרעיון נתפס בטרם הגיעה ההזדמנות לידי. כשוך האכזבה הראשונית הגעתי למסקנה שמטבע הבריאה, אחרי שמקבלים אצבע רוצים את כל היד. ולכן האתגר הפעם (מחיאות כפיים סוערות..) הוא לכתוב קטע שיכלול דמות ספרותית קיימת.
ואלו כללי האתגר:
ניתן לכתוב כל סגנון של קטע, שיתייחס בכל צורה לכל גיבור ספרותי שקיים.
למרות הדמיון לאתגר טביעת אצבע, האתגר לא כולל צורך בחיקוי הסגנון המקורי בו נכתב הגיבור. ניתן, כמובן, לעשות זאת. אבל השיפוט לא יתמקד בכך, אלא פשוט בכמה הקטע טוב.
נעילת האתגר בי"ז אב בעה"י.
הקטעים יופיעו כאן. הערות, הארות, דיוני עומק, תודות, שירות, תשבחות או סתם קטעים שיותר מתאימים לתשעת הימים - בנספח.
המשפט הזה רציונלי עד להכעיס, ולמען האמת עד עצם היום הזה לא לגמרי הבנתי למה בפועל זה לא עובד. מהו הקו הדק שעובר בין כריכות הספר וחותם באופן אבסולוטי את האירועים שמעולם לא קרו לדמויות שמעולם לא היו, עד שדמיונם של אירועים אחרים מטופש לא פחות מדמיון של היסטוריה חילופית. האם זוהי בעלותו היחידנית של סופר על הדמויות שלו, או שפשוט הדברים לא יכולים סתם לרחף בדמיון, וצריכים להיות ממש כתובים?
ומכאן לאתגר -
לא אכחד שבמשך תקופה האתגר שתכננתי להוביל אם אזכה הוא כתיבת סיפורים בסגנונו הספרותי של סופר קיים, אבל הרעיון נתפס בטרם הגיעה ההזדמנות לידי. כשוך האכזבה הראשונית הגעתי למסקנה שמטבע הבריאה, אחרי שמקבלים אצבע רוצים את כל היד. ולכן האתגר הפעם (מחיאות כפיים סוערות..) הוא לכתוב קטע שיכלול דמות ספרותית קיימת.
ואלו כללי האתגר:
ניתן לכתוב כל סגנון של קטע, שיתייחס בכל צורה לכל גיבור ספרותי שקיים.
למרות הדמיון לאתגר טביעת אצבע, האתגר לא כולל צורך בחיקוי הסגנון המקורי בו נכתב הגיבור. ניתן, כמובן, לעשות זאת. אבל השיפוט לא יתמקד בכך, אלא פשוט בכמה הקטע טוב.
נעילת האתגר בי"ז אב בעה"י.
הקטעים יופיעו כאן. הערות, הארות, דיוני עומק, תודות, שירות, תשבחות או סתם קטעים שיותר מתאימים לתשעת הימים - בנספח.
נערך לאחרונה ב: