אשכול ניסיונות (אתם מוזמנים לתת טיפים)

  • פותח הנושא trew
  • פורסם בתאריך

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אני לא הבאתי פה את דעתי אלא דעת גדולים שמהם למדתי ובאמת כל אחד שינהג כפי ראות עיניו ובאמת לא כל דבר אפשר לעשות בפוטושופ, למשל את הפוג שכתבת עליו אני בנתיים לא יצא לי לעשות זאת במאיה אלא תמיד עשיתי זאת בפוטושופ למרות שגם בזה לא תמיד אפשר לעשות זאת בפוטושופ כי זה מאוד תלוי בזוית וכו', מה גם שאפילו כשמוציאים פוג ממאיה משלבים אותו בפוטושופ בשיטת שילוב סקרין, אפילו באנימציה אפשר לעשות פוג באפטר אם מוציאים לוקייטור ממאיה ואז יש שליטה על האנימציה של המצלמה, את הדברים האלה לא המצאתי בעצמי אלא פשוט לימדו אותי כך לעשות אבל שוב כמו שבפוטושופ יש הרבה דרכים להגיע לתוצאה מסויימת כך גם בתלת וכל אחד יעשה מה נח לו.

בקיצור, הדיון פורה מאוד ומעניין ולדעתי רק מוסיף לכל אחד מושגים.

הנה דוגמא להכנסת פוג בפוטושופ, למרות שאפשר לשפר זאת עדיין, אבל זה הכיון, אגב, בלינק שהבאתי הוא מביא את הפוג מתוכנת התלת לפוטושופ, והאמת זה יוצא יותר מדוייק.

בהצלחה לכולם.
 

קבצים מצורפים

  • salon1.jpg
    KB 220.4 · צפיות: 5

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אווו ואווו ברוך הבא

אז כך זוכרים שהתלוננו על זה שסייקלס מייצר נקודות לבנות בשימוש עם חומר זכוכית? אז כך יש אפשרות לשפר את זה וזה כולל שיפור של מהירות הרינדור והגרעון בכללי של התמונה.
הטיפ הבא לקוח מהפורומים של בלנדר לא יודע מה עם האחרים אבל אצלי זה עובד נהדר+
נמקם רגע את הבעיה שלנו
אם יש לנו זכוכית ומאחוריה או בתוכה בכנסנו תאורה אז מתחילות להופיע נקודות לבנות (יש עוד מקרים שגורמים לנקודות האלו להופיע כמו שילוב של זכוכית ושקיפות אבל זאת רק דוגמה ולכן הדוגמה הראשונה תספיק).
אז כך אם בהגדרה של חומר התאורה נגדיר אותו עם מיקס של תאורה כמה שנרצה ובצד השני לא נמקם כלום מה הרעיון אתם שואלים? אז כך ברגע שאנו משתמשים עם מיקס אז יש אפשרות לקבוע לפי מה יתנהל הפקטור אם נגדיר אותו שיחשבן לפי קרניים של דיפיוז אז התאורה והרינדור נהיים טובים יותר.

אני מעלה דוגמה עם תאורה רגילה ועם תאורה שמוגדרת עם מיקס ודפיוז
עם הגדרת קרניים לדפיוז:
צפה בקובץ המצורף 103608

בלי הגדרת קרניים לדפיוז:
צפה בקובץ המצורף 103607

מי שרוצה לראות את צילום מסך של כל ההגדרות ושל הנוד אדיטור מוזמן (לחיצה כפולה להגדלה)
צפה בקובץ המצורף 103618
 

קבצים מצורפים

  • no ray diffuse.png
    KB 613.9 · צפיות: 8
  • ray diffuse.jpg
    KB 55 · צפיות: 7
  • mash2.jpg
    KB 291 · צפיות: 7

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
הגעתי איכשהו לאשכול שוב, ונפל לי האסימון שכבר הרבה זמן לא העלאתי טיפים אז הנה אחד נחמד.

אני רק יספר קודם שבזמן הזה שעבר היו כמה חידושים למנוע וכל מיני גולשים בפורומים של בלנדר הציעו רעיונות איך לשכלל את המנוע או להאיץ אותו בסופו של דבר שולב כמה רעיונות במנוע שיגרמו לפחות גרעיניות ברינדור HDRI ועוד כמה נוספים
אחד מהתכונות שתפסה לי את העין זה אפשרות של Volume חוץ מזה שהתכונה הזאת נותנת בעצם SSS יש לה עוד תכונות נחמדות מי שרוצה מוזמן לטייל באשכול

בכל אופן טיפ קטן ונחמד זה מידול נוסח תיבת הצללים של פיקסלוג'יק, אני מעלה עבודה של מישהו מהפורומים הכללים של בלנדר אבל זה מספיק טוב כדי להסביר את הרעיון

זיכרו רק שהמודל עצמו זה רק קוביה עם 8 קודקודים :)
צפה בקובץ המצורף 119357
צפה בקובץ המצורף 119358

והנה אחד נוסף

מה שקורה פה בעצם זה שמגדירים תמונה שתיצור מסכה על חלק מהאובייקט ואז תמונה נוספת על ציר אחר שגם היא מסתירה חלק מהאובייקט ואז נוצר אובייקט תלת ממדי רק מציור :)
החיסרון הוא כמובן בטקסטורות אבל עד אז...

גרסאות של התכונה הזאת ניתן למצוא פה http://graphicall.org/?keywords=Volume

 

קבצים מצורפים

  • Projected_Volumetrics_Screenshot.jpg
    KB 235.6 · צפיות: 6
  • Kuvankaappaus 2012-2-12 kello 15.04.06.png
    KB 290.2 · צפיות: 4
  • volume-xyz-mix-image.jpg
    KB 43.3 · צפיות: 4
  • volume-xyz-mix-01.jpg
    KB 68.2 · צפיות: 6

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
כן מזמן אבל ממש מזמן לא חידשנו אז הנה.
סייקלס קיבל כמה צמתים חדשים, אחד מהם מאפשר חלוקה של חומרים בצורה רנדומלית זה אומר שיש כמה חומרים או כמה צבעים וסייקלס מחליט לפזר אותם בצורה אקראית זה נראה כך בצורה הבסיסית והפשוטה, אבל אפשר גם ליצור אתה דברים מעניינים יותר,
לשים לב רק שבתמונה עם הקוביות כל קוביה היא אובייקט בפני עצמה, התמונה השניה לקוחה מרחבי הנט שם רנדומליזציה נעשית גם על חומרים ולא רק על צבעים.



 

קבצים מצורפים

  • curve_roof_tiles.jpg
    KB 748.3 · צפיות: 3
  • 6.jpg
    KB 264.7 · צפיות: 3

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אפקט נחמד למיפוי חומרים הוא יעיל בהרבה מקומות במיוחד בפיסול אבל יכול לעבוד יפה בכל מקום כמעט, אפשר לשחק עם זה הרבה, כמה דוגמות קלילות אפשר לראות פה ופה.
 

קבצים מצורפים

  • 12312317.jpg
    KB 244.5 · צפיות: 3

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
העלאתי באשכול אחר הרעיון זהה לכל מנועי הרינדור, צורת עבודה שבכלל מקורה הוא בPS...
יצירת מתכת מוברשת
 

קבצים מצורפים

  • 12312317.jpg
    KB 203.5 · צפיות: 3

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
רינדור כוס זכוכית

אז זהו... אחרי מליון משחקים עם החומרים בויריי החלטתי לשתף אתכם ולהבין למה למרות כל הניסויים זה עדיין לא זה...

תודה מראש לכולכם
 

קבצים מצורפים

  • 1.jpg
    KB 107.2 · צפיות: 3
  • 2.jpg
    KB 111.7 · צפיות: 3

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
שימי תמונת מסך של איך נראה החומר זכוכית, צריך לראות אם הגדרת טוב את החומר.

האם הכוס מידלת לבד או שזה מודל OBJ? אם זה OBJ זה מגיע בלי הגדרות של ריפלקשיין.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י נחמי ווייס;861069:
אז זהו... אחרי מליון משחקים עם החומרים בויריי החלטתי לשתף אתכם ולהבין למה למרות כל הניסויים זה עדיין לא זה...

תודה מראש לכולכם

לבסיס מתכת של הכוס חסר רפלקטיביות ולכן הוא נראה מת
הזכוכית לא עשויה משקיפות אלא מגלאס עם IOR
הרקע דווקא נראה טוב
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
תצלום מסך

החומר דווקא כן משקיפות + IOR.
המודל ממודל לבד ולא יבוא.
בקשר לבסיס, בדיוק בשביל זה ועוד אביזרים שאלתי על המתכת המוברשת.

אשמח אם תעלו על העניין.
 

קבצים מצורפים

  • מאפיינים.jpg
    KB 638.6 · צפיות: 6

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
החומר של הזכוכית לא בנוי נכון, צריך לעשות כך.

דפיוז לעשות שחור, ריפלקשיין לעלות על הסוף, לסמן את ה USE FRESNAL ולעלות את הריפרקשיין עד הסוף, לא לעשות את IOR לעשות 1.6 ולא 10.

מחכים לתוצאות.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אני יודעת ש10 זה מוגזם אבל כשעשיתי 1.6 (וזאת, תודות לגיל על הדף עם הערכים המפורטים) זה בכלל לא היה נראה זכוכית.
אני אנסה עכשיו לשנות לפי הנתונים שלך, ובל"נ אעלה את התוצאה.
 

קבצים מצורפים

  • זכוכית.jpg
    KB 106.8 · צפיות: 5

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עדיין מפריע לי שרואים את הרווח בין הדפנות. איך אפשר לסדר את זה?
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י נחמי ווייס;861361:
עדיין מפריע לי שרואים את הרווח בין הדפנות. איך אפשר לסדר את זה?

כשתעשי כמו ההגדרות שנתתי הכל יסתדר אלא אם כן יש בעיה במודל.
 

נחמי ווייס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בדיוק זה מה שעשיתי וזו הייתה התוצאה
 

ישראל פרדס

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
משהו פה לא נראה טוב, לדעתי עדיין החומר לא הוכן בצורה נכונה, אולי שימי פה את המודל ואני יבדוק את החומר שלו.
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
נראה לי שלא עשית עובי למודל, תעשי אקסרוד (extrude), ואל תשכחי לבדוק שהנורמל בסדר.
תסתכלי בתמונות הראשונות, שאין עובי, ניתן לראות זאת במיוחד בבסיס של הכוס, שלרוב היא יותר עבה משאר דפנות הכוס, וזאת משום שהתחתית נוגעת במשטח לא קר, ואילו בכוס יתכן שיהיה נוזל חם, אם התחתית לא היתה עבה הכוס היתה מתנפצת, בשל הבדל הקיצוני בטמפרטורה.
כל האמור כמובן מצטרף לדברי חברי.
עוד נראה שיש רווח בין הכוס למתכת העוטפת אותה.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L

קבצים מצורפים

  • 4 Easy Ways to Speed Up Cycles _ Blender Guru_1353430550056.jpg
    2.5 MB · צפיות: 3
  • Google Translate_1353431728941.jpg
    2 MB · צפיות: 3

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
תודה על התמונות בנוגע לסייקלס!
אכן עצות מבורכות!!! :)
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
אתם מדהימים!!! אתם והעבודות שלכם!
כל פעם שאני נכנסת לפורום התלת אני מתפעמת מחדש על העזרה ההדדית הטיפים וההדגמות!!
עצבים של ברזל, יהלום, זכוכית מחוסמת וכו' (תרנדרו נראה מה יצא...) עד שיוצא משהו ובכל זאת מוצאים זמן לעזור.
אתם אלופים!

ללמוד מכם!
הצלחות רבות לכולם!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  31  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה