חידות תורניות אשכול חידות תורניות

הפצחן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני כבר שנים מכור לחידות ושאלות.
פותר כאלה, כותב כאלה, קורא כאלה. אפשר למצוא כמה שלי באשכול הזה.

ראיתי פה באתר המון אשכולות של חידות. המון. אבל משום מה, להפתעתי, כמעט ולא מצאתי (מלבד אשכול אחד מפוזר ומבולגן) חידות ושאלות תורניות מעניינות ומסודרות, שזה חבל.

זה חבל כי זה מחדד שיניהם של ישיבישערס, זה חבל כי זה מענג מוחם של אברכים עמלים, זה חבל כי זה מתבל את הלימוד וזה חבל כי זה תורה, אחרי הכל. וזה חשוב לנו הרבה יותר מאזורי תפוצה של ארנב הקטפוליבמבה האימתני או לנסות לנחש מילה רנדומלית.

קיצור אמרתי לעצמי בוא נרים את הכפפה, ונפתח אשכול חביב ומסודר של חידות ושאלות תורניות.

אפשר שאלות הלכתיות מסקרנות, שאלות עניין יהודי, שאלות בפשוטו של מקרא וכו׳ וכו׳.

רק כמה כללים חשובים:
לחדי החידות: בבקשה - רק שאלות שיש לכם תשובה מוכנה עליהן. לא פתחנו שו״ת סמס, אלא אשכול נחמד של חידות בעלות תשובה.

ולעוני התשובות: בבקשה לא להשתמש במאגרי מידע מקוונים למיניהם. קצת אידישע קאָפּ, חבר׳ה.

נא לא להספים ולכתוב הודעות של שווא והבל. רק שאלות, תשובות וניסיונות לתשובה, למען הסדר ושמירה על אשכול קריא ונוח.

אני אשתדל להעלות פה שאלות מדי פעם, מי שירצה יוכל להשתדל לפתור וגם להעלות שאלות משל עצמו.

בעזרת השם נעשה ונצליח


שאלה מס׳ 1 | התחום: עניין יהודי

למה רבי טרפון קידש 300 נשים?
אם יהיה קושי בפיתרון, נוסיף גם רמז בעז״ה.
 

חול הים

משתמש רשום
מי הוא כמו עשרת אלפים ?
דוד המלך
שמואל ב' פרק י"ח פסוקים ב'-ג'
וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל-הָעָם, יָצֹא אֵצֵא גַּם-אֲנִי עִמָּכֶם: וַיֹּאמֶר הָעָם לֹא תֵצֵא, כִּי אִם-נֹס נָנוּס לֹא-יָשִׂימוּ אֵלֵינוּ לֵב וְאִם-יָמֻתוּ חֶצְיֵנוּ לֹא-יָשִׂימוּ אֵלֵינוּ לֵב--כִּי-עַתָּה כָמֹנוּ, עֲשָׂרָה אֲלָפִים; וְעַתָּה טוֹב, כִּי-תִהְיֶה-לָּנוּ מֵעִיר לַעְזוֹר:
וברש"י שם פירש "כי עתה. בכבודך, חשוב אתה כמונו. עשרת אלפים. כעשרת אלפים איש כמונו."
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי הם אלו שמשה רבינו הצילם גם מגזירת פרעה להשליך כל הילדים ביאור, וגם שלא ימותו במכת חושך יחד עם רשעי ישראל ?
במדרש, כשגזר פרעה כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו אמר משה לפני הקב"ה רבש"ע מה חטאו אלו הילדים, א"ל גלוי וידוע לפני שעתידים להיות רשעים גמורים, א"ל אם לפניך גלוי לפני אינו גלוי, א"ל תציל אחד או שנים מהם ותדע מה יהיה באחריתם, הציל את דתן ואבירם, וכל מקום שנאמר נצים או היצו הם דתן ואבירם. (פי' רבינו אפרים שמות)

וירא שני אנשים עברים נצים, הם דתן ואבירם, והם שעמדו בכל מריבה, ולמה נשתיירו שני רשעים אלו, אלא בשעה שהוכו מצרים בחושך מתו רשעים הרבה מישראל, אמר משה להקב"ה זה שבחן של בניך שאתה ממיתן, אמר לו אני אניח לך שנים מהם. (מדרש החפץ)
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
כיצד סיימו את ברכת 'רצה' בזמן בית המקדש?
רש"י בפירושו לתלמוד (ברכות יא ע"ב) מביא שתי אפשרויות לנוסח החתימה שנהג בזמן המקדש: "ברוך אתה ה', המקבל עבודת עמך ישראל ברחמים"
או: "ברוך אתה ה', שאותך לבדך ביראה נעבוד".
 

א.פ

משתמש צעיר
נכון מאוד, כי נפטר ב54, ואחרי שחלה נתן לו ה' עוד 15 שנים...

כי היה לי ספק מסוים בזה, אבל פשוט זה כפי שנכתב כאן
חשבתי שהלכאורה הולך על היהודי (וההבנה בדברים שלא ברור אם הגדרתו יהודי)
ולכן הכיוון מחשבה שלי הלך על משה רבנו וכו' והיה מוזר שיהיה ספק על הגדרתו כיהודי של חזקיהו
 

א.פ

משתמש צעיר
12 פעמים (האות כ')
ישעיה כ"ד, ב' -
וְהָיָה כָעָם כַּכֹּהֵן כַּעֶבֶד כַּאדֹנָיו כַּשִּׁפְחָה כַּגְּבִרְתָּהּ כַּקּוֹנֶה כַּמּוֹכֵר כַּמַּלְוֶה כַּלֹּוֶה כַּנֹּשֶׁה כַּאֲשֶׁר נֹשֶׁא בוֹ.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מה השם הראשון של רות וערפה ?
רות - גילית (זוהר חדש רות) (רמז לדבר: וגלית שמלותיך)
מי הבעל חי שחי לעולם, ונהיה בו שינוי כל אלף שנים ?
חוה האכילה מעץ הדעת את הבהמה ואת החיה ואת העופות, הכל שמעו לה חוץ מעוף אחד ושמו חול, הה"ד (איוב כט, יח) וְכַחוֹל אַרְבֶּה יָמִים, דבי רבי ינאי אמרי אלף שנה הוא חי ובסוף אלף שנה אש יוצאה מקינו ושורפתו ומשייר בו כביצה וחוזר ומגדל אברים וחי. ר' יודן בר"ש אומר אלף שנים חי ולסוף אלף שנים גופו כלה וכנפיו מתמרטין ומשתייר בו כביצה וחוזר ומגדל אברים. (ב"ר יט, ט)
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא ידעתי על הרמז היפה הזה
מקום הניחו לי להתגדר בה
וערפה הרפה, כמו שהיא נקראת אחרי זה אצל בניה גלית וכו'
זכרתי ולא ידעתי אם זכרוני לא מטעה אותי
לא מכיר, יש פרטים איך זה ?
תיקנתי
ולגבי הנשר מובא 3 שיטות: לסוף עשר שנה - עד מאה שנה (רבינו בחיי בראשית ב, יט; רד"ק תהלים קג, ה), לסוף ז' שנים, לסוף שבעים שנה (שערי ג"ע שער האותיות אות ח' פתח ב' דרך ג')
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
רש"י בפירושו לתלמוד (ברכות יא ע"ב) מביא שתי אפשרויות לנוסח החתימה שנהג בזמן המקדש: "ברוך אתה ה', המקבל עבודת עמך ישראל ברחמים"
ליתר דיוק, לשון רש"י: רצה ה' אלקינו עבודת עמך ישראל ואשי ישראל ותפלתם תקבל ברצון, ברוך המקבל עבודת עמו ישראל ברצון, אי נמי שאותך לבדך ביראה נעבוד.
וה'אי נמי' מבואר בירושלמי ובילקוט שמעוני.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה