בטחוני אשכול חדשות בטחוניות • דיווחים ראשוניים בלבד

הדר מוריה

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
פיצוץ עז בדרום הארץ

הפיצוץ אירע בסמוך למפעל אינטל ישראל. הפרטים עדיין בבדיקה, עד כה לא התקבלו קריאות במדא על נפגעים. (דסק הכתבים)
בהמשך לפיצוץ.ככל הנראה תרגיל של צה"ל.
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
ניסוי של צה"ל
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מזרח סוריה
תגבורות משמעותיות מגיעות לבסיסים האמריקאים זו הפעם השנייה מתחילת החודש.
אין ספק שקורה משהו וזה מתחבר לדברים שאמרו בכירים בצבא ארה"ב לאחרונה.

אבו צאלח הדסק הערבי
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בהמשך לדיווח על הפיצוץ: מתן צורי: כנראה שמדובר האימון צבאי. יעשו חכם בדובר צה"ל אם יעדכנו לפני, וימנעו בהלה מיותרת, כפי שהם דואגים לעשות כשעושים ניסוי צופרים. אזרחים לא צריכים לנסוע בכבישים ראשיים, לשמוע פיצוץ שמרעיד את הדרום ולאחריו פטריית עשן.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
תורת לחימה:
תקראו כל מילה של דורון קדוש.
זה מזעזע פעמיים:
1. עצם הפרטים.
2. שאנחנו כבר לא מופתעים מעוצמת הטיוח של בכירי צה"ל.


דורון קדוש:

עדויות וגילויים חדשים מהפיגוע בגבול מצרים מעלים פערים מטרידים בין הגרסה שצה"ל מסר עד כה לרצף האירועים, לבין מה שמספרים הלוחמים, הלוחמות והמפקדים בגדוד ברדלס, חלקם היו בשטח במהלך הפיגוע ומספרים ממקור ראשון.

לפי לוחמים שנכחו באירוע ההיתקלות שבו נפל סמ"ר אוהד דהן ז"ל, מפקד חטיבת פארן, אל"ם עידו סעד - שהחפ"ק שלו היה בקו הראשון מול המחבל - כלל לא נכח במקום באותה היתקלות, והיה במקום אחר. רק אחרי שהקשר שלו אוהד נהרג, מפקד החטיבה הגיע למקום והחל משם לנהל את חילופי האש.

בצה"ל טענו כי ההחלטה לצמצם טווחים ולהתקרב אל המחבל התקבלה מאחר שגם כשהרחפן זיהה אותו, לא היה אימות שהוא חמוש. עדויות הלוחמים מספרות שכבר בתחילת האירוע, ועוד לפני שהמחבל פתח באש - מ"כית בגדוד זיהתה את המחבל חמוש בנשק ארוך, ולא היה ספק שמדובר בדמות חשודה.

בזמן שהמחבל חדר לישראל וחתך את האזיקונים במעבר החירום בגדר, קפצה בחמ"ל התרעת גדר שיכולה להעיד על חשש לחדירה. עם זאת, אף כוח לא הוקפץ למקום כדי לבדוק את העניין. ייתכן שאם היה מוקפץ כוח כזה, היה ניתן לתפוס את המחבל בשלב מוקדם הרבה יותר.

חמ"ל התצפיות עבד כבשגרה ולא אותרה כל תקלה טכנית במצלמות או בשאר האמצעים. אלא שבדקות שבהן חדר המחבל לשטח ישראל - התצפיות התמקדו בנקודות אחרות בגדר שהוגדרו להן, ונחשבות ליותר בעייתיות כי שם יש יותר הברחות. במשך 20 דקות הסתכלו התצפיות על אותן נקודות, וכך המחבל חמק גם להן.

לוחמים וקצינים המשרתים בגזרה מעידים כי חלקם הגדול כלל לא ידעו על קיומם של אותם "מעברי חירום", שדרך אחד מהם חדר המחבל. היה מידור שבמסגרתו הלוחמים לא הכירו את נקודת התורפה המשמעותית הזו - ולכן גם לא ידעו להיערך מולה בהתאם.

אין כל ממצא שמעיד על כך ששני הלוחמים שנהרגו בעמדה 203, ליה בן נון ואורי יצחק אילוז ז"ל, נרדמו בשמירה. להפך - אילוז שלח ב-6:30 הודעות לכמה מחבריו, זמן קצר מאוד לפני שנורה למוות. כל הממצאים מעידים שהיו ערניים. המחבל הפתיע אותם מצד ימין - בזמן שהיו תחת הצילייה של עמדת השמירה.

בצה"ל סיפרו כי לפי הנהלים, יש לעלות בקשר כל שעה במהלך השמירה. לוחמים וקצינים בגדוד ברדלס מספרים כי אינם מכירים שום נוהל כזה. להפך, הנורמה היא שבכל שמירה עולים בקשר בערך פעמיים-שלוש בלילה, ולעיתים כלל לא. מה שקרה באותו לילה - שלא יצרו קשר עם הלוחמים במשך 5 שעות - לא היה חריג.

לפני כחודשיים התקיים בגדוד ברדלס פורום קצינים לכל סגל הפיקוד. הם אפילו ביקרו בערוץ הנחל ממנו חדר המחבל, ושם מג"ד ברדלס שמע טענות קשות מצד פקודיו: "חיילים מתלוננים שקשה להם, 12 שעות בעמדה זה בלתי אפשרי, מקבלים טלפונים מחיילים שרע להם ולא מסוגלים יותר לעשות את המשימות האלה".

ולמרות הטענות הקשות והאזהרות שנשמעו מצד המפקדים בגדוד, לא נעשה דבר. חיילים מספרים שדבר לא השתנה. בניגוד לטענת צה"ל שמשמרות של 12 שעות יש רק בסופי שבוע בשל מחסור בסד"כ, ושלא תמיד העמדות בגבול מאוישות - הלוחמים מספרים שאלה משמרות קבועות, 24/7, באיוש מלא של העמדות.

רצף העדויות האלה מעלה שאלות קשות ביחס להתנהלות הדרגים הפיקודיים בגדוד ובחטיבה, לפני הפיגוע ובמהלכו. ויותר מכך, הזלזול בהתרעות המפקדים צורם, והפער בין המציאות המבצעית והנורמות בגבול מצרים, לבין יתר הגזרות בהן פועל צה"ל - בלתי נתפס. בהמשך נביא פרטים נוספים.

עד כאן הדיווח של דורון קדוש.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
‏׳ויינט׳: במבצע בטול כרם: נעצר שוטר פלסטיני שתכנן להתנקש בראש מועצת שומרון יוסי דגן
 

Two-Or Music

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
הלחץ עשה את שלו.
תוך 24 שעות:
שב"כ עצר את החשודים בגניבת התחמושת מצאלים, הוחזרו כל עשרות אלפי הכדורים שנגנבו
7OJmum.jpg
REkysq.jpg
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Video 2023-06-07 at 19.08.15.mp4
    4.7 MB
  • WhatsApp Video 2023-06-07 at 19.08.12.mp4
    4.8 MB

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לאחר רצף אירועי טרור בגזרת חווארה, האלוף יהודה פוקס מפקד פיקוד המרכז, בצעד משמעותי נוסף בנסיון למגר את הטרור: צוות משולב של מגלן, שב״כ ויחידה מיוחדת נוספת, יפעל לסיכול מהיר של אירועי טרור בשומרון, ויפעל תחת פיקודו הישיר של מפקד החטיבה אל״מ שמעון סיסו, כבר בימים הקרובים.(הלל ביטון רוזן)
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
סוף סוף: המחבלים הכלואים ישלמו על טיפולי שיניים כך על פי הנחיית בן גביר
אחרי שנלקחו מהם הפיתות הטריות וזמן המקלחת התקצר, אסירים ביטחוניים ישלמו על צילומים פנורמיים ועל שעות עבודה של כיסא טיפולים במרפאת השיניים בשב"ס. מדובר בחסכון למדינה בגובה של מאות אלפי שקלים בשנה.
ערוץ 7
כמובן הכול במידה ולא יהיה בג"צ..
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
חילופי אש כבדים בין כוחות צה''ל למחבלים ברמאאלה
כ-100 כלי רכב צבאיים נכנסו ברגע זה על העיר רמאללה

מצו"ב תיעוד הגעת הכוחות
 

קבצים מצורפים

  • שיירה.zip
    8.7 MB · צפיות: 42
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  28  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה