לא נעים לי להודות, אבל יותר לא נעים לי להיות שקרן - אני לא מבין בכללי השירה כלום... יתדות, תנועות, משקלים, הם צפון קוריאנית עבורי...אגב, לגבי מה שכתבתי על מבנה השיר מבחינת מספר התנועות, אכתוב כאן דבר חידוש שנתחדש לי:
בפיוט 'מה ידידות' לליל שבת-קודש, ישנה שורה 'ותינוק ללמדו ספר, למנצח בנגינות'. זמן רב תמהתי, מה פשר הביטוי 'למנצח בנגינות' במקום זה. יום אחד, החלטתי לספור את מספר התנועות בבית זה:
שורה ראשונה: חפ|צי|ך א|סו|רים וגם לח|שוב חש|בו|נות = 12 תנועות.
שורה שניה: הר|הו|רים מו|ת|רים ול|ש|דך ה|ב|נות = 12 תנועות.
שורה שלישית - נדלג לרגע.
שורה רביעית: ולה|גות באמ|רי ש|פר בכל פי|נות ו|מח|נות = 12 תנועות.
בשורה השלישית, כפי שהיא מוכרת לנו: ותי|נוק ללמ|דו ס|פר, למ|נ|צ|ח בנ|גי|נות = 13 תנועות. היי, מה קרה? איפה המבנה?
אלא, שאם נגרוס במקום 'למנצח' - 'לנצח', הכל מתיישב. דבר ראשון, המבנה: ותי|נוק ללמ|דו ס|פר, לנ|צ|ח בנ|גי|נות = 12 תנועות. דבר שני, ה'פשט' מתיישב: מותר ללמד את התינוק ספר, ומותר ללמדו 'לנצח בנגינות'.
אגב, אחרי שבניתי את כל זה, ראיתי במהדורה כלשהי של 'זמירות לשבת', שבדפוסים קדמונים כתוב 'לנצח בנגינות'.
מה אומרים?
למה אתה בוש? לכך נבחרת!!!לא נעים לי להודות, אבל יותר לא נעים לי להיות שקרן - אני לא מבין בכללי השירה כלום... יתדות, תנועות, משקלים, הם צפון קוריאנית עבורי...
אבל אולי באמת נזכה שכ"ק הרב החסידישער שליט"א יעלה מדי פעם באשכול זה או אחר את כללי השירה היסודיים. מובטח לייקים בשפע...
אנחנו ממתינים בכליון עיניים!!!!!!!!!!!מסופקני אם אני יכול להיענות לבקשתך. אני צריך לחשוב על זה כמה ימים [בכל זאת, מעולם עוד לא סידרתי אותם... זה לוקח זמן...]...
אגב, לגבי מה שכתבתי על מבנה השיר מבחינת מספר התנועות, אכתוב כאן דבר חידוש שנתחדש לי:
בפיוט 'מה ידידות' לליל שבת-קודש, ישנה שורה 'ותינוק ללמדו ספר, למנצח בנגינות'. זמן רב תמהתי, מה פשר הביטוי 'למנצח בנגינות' במקום זה. יום אחד, החלטתי לספור את מספר התנועות בבית זה:
שורה ראשונה: חפ|צי|ך א|סו|רים וגם לח|שוב חש|בו|נות = 12 תנועות.
שורה שניה: הר|הו|רים מו|ת|רים ול|ש|דך ה|ב|נות = 12 תנועות.
שורה שלישית - נדלג לרגע.
שורה רביעית: ולה|גות באמ|רי ש|פר בכל פי|נות ו|מח|נות = 12 תנועות.
בשורה השלישית, כפי שהיא מוכרת לנו: ותי|נוק ללמ|דו ס|פר, למ|נ|צ|ח בנ|גי|נות = 13 תנועות. היי, מה קרה? איפה המבנה?
אלא, שאם נגרוס במקום 'למנצח' - 'לנצח', הכל מתיישב. דבר ראשון, המבנה: ותי|נוק ללמ|דו ס|פר, לנ|צ|ח בנ|גי|נות = 12 תנועות. דבר שני, ה'פשט' מתיישב: מותר ללמד את התינוק ספר, ומותר ללמדו 'לנצח בנגינות'.
אגב, אחרי שבניתי את כל זה, ראיתי במהדורה כלשהי של 'זמירות לשבת', שבדפוסים קדמונים כתוב 'לנצח בנגינות'.
מה אומרים?
לנצח מלשון ניצוח. זה מונח מודרני? מה זה 'למנצח' בתהילים?...לנצח כלשוננו? ניצוח? כי זה מונח מודרני בקשר למוזיקה, לענ"ד.
אם לא - עדיין קשה קושייתך הראשונה - מה הקשר לנצח בנגינות?
לנצח מלשון ניצוח. זה מונח מודרני? מה זה 'למנצח' בתהילים?...
שאלה טובה...
תמיד חשבתי שזה כינוי לה',
אבל עכשיו כשאתה אומר.
צודק.
שאפו על שימת הלב למשקלים!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלא
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: