דרוש מידע "אצלינו בבית" לא עושים ככה

saralulu

משתמש מקצוען
אצלנו בבית או או מה אצלנו בבית
- לא מתפרצים לדברי ההורים
- לא מכינים אוכל בלי להציע למי שנמצא בבית
-מי שרואה כלים בכיור צריך לשטוף ובכלי מי שסיים לאכול צריך לשטוף אחריו..
- לא משחקים בכדור בבית
- לא מכניסים את החיות לבית (חוץ ממה שאמא מרשה)
- לא מדברים עם אוכל בפה
- לא מדברים לא יפה
- לא מרעישים בזמן שאחד ההורים ישן
- לא אוכלים בחדרים
-לא מרימים ידים
- לא
- לא
- לא
התייאשתי...
דיי אני לא רוצה לבוא אליכם....;):cool:
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

עט

משתמש מקצוען
זה מסביר מאוד יפה את הצד הזה והוא מקובל בעיניי, אבל עדיין לא הופך את הצד השני לאיום ונורא, אפילו שהצד שלך יותר מובן. (אגב מה שכתבתי זה על בית הוריי, אבל אצלי בבית הילדים עדיין קטנים יחסית, אבל מכל מקום לא אנהג כך בעתיד שהילדים שלנו ידברו אלינו כך כיון שבעלי מאוד מתנגד לזה מהטעמים עצמם שכתבת למעלה).

רק אציין שניסיתי לחפש דוגמא למעשה יותר מרוחק בין הורים וילדים ולשאול:
'אם יהיה כך וכך זה יראה לכם בסדר?'

ופשוט לא מצאתי ריחוק יותר גדול מדיבור בגוף שלישי ......
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
רק אציין שניסיתי לחפש דוגמא למעשה יותר מרוחק בין הורים וילדים ולשאול:
'אם יהיה כך וכך זה יראה לכם בסדר?'

ופשוט לא מצאתי ריחוק יותר גדול מדיבור בגוף שלישי ......
בבית הרב מבריסק, הקפידו לדבר אל האב בגוף שלישי
אז ראוי להזהר מלנקוט במילים חריפות כנגד.

גם לרבנים מדברים בגוף שלישי, אפילו התלמידים הכי קרובים שלהם, זה לא בהכרח יוצר ריחוק הכי גדול בעולם, אפשר להיות קרובים מאוד גם ככה.
 

עט

משתמש מקצוען
גם לרבנים מדברים בגוף שלישי, אפילו התלמידים הכי קרובים שלהם, זה לא בהכרח יוצר ריחוק הכי גדול בעולם, אפשר להיות קרובים מאוד גם ככה.

לרבנים זה ברור, אמור להיות ריחוק כלשהוא

וזה ההבדל העיקרי בין רב לאב, מה שהביא את הספק הידוע באבא שמלמד את הבן, איך לדבר איתו ........
 

חיים דוביד

משתמש סופר מקצוען
לרבנים זה ברור, אמור להיות ריחוק כלשהוא

וזה ההבדל העיקרי בין רב לאב, מה שהביא את הספק הידוע באבא שמלמד את הבן, איך לדבר איתו ........
גם בין אב לבן אמור להיות ריחוק כלשהו
מורא אב

זה לא סותר שהוא יכול להיות החבר הכי טוב שלו
כמו רב ותלמיד שנפשותיהם יכולות להיות קשורות זה בזה, באהבה ובחיבה, ועדיין, צריכים ריחוק כלשהו
 

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בבית הרב מבריסק, הקפידו לדבר אל האב בגוף שלישי
אז ראוי להזהר מלנקוט במילים חריפות כנגד.

גם לרבנים מדברים בגוף שלישי, אפילו התלמידים הכי קרובים שלהם, זה לא בהכרח יוצר ריחוק הכי גדול בעולם, אפשר להיות קרובים מאוד גם ככה.
החת"ס מחדד את ההבדל בין יעקב לעשו ע"פ צורת הדיבור אל אביהם יצחק, בזה שיעקב דיבר בלשון נוכח, בעוד שעשו פונה אליו כאל גוף שלישי מה שמראה על ריחוק.
 

ברוך הוא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זהו לשון החת"ס לתועלת הציבור:
קום נא. הגאון החסיד מהו' נתן אדלער זצ"ל אמר יעקב דיבר עמו בלשון נוכח קום נא כדרך שבני ישראל מדברים אל אבותיהם מאז, אבל עשו הי' מדבר עם אביו בלשון נסתר יקום אבי כדרך שהנכרים מדברים, ומרן הגאון [הח"ס] זצ"ל הסביר דלשון נוכח מורה קרבות ודיבוק כמו שאנו מדברים אל השי"ת שאנו דבוקים בו כנאמר (דברים ד' ד') ואתם הדבקים, וע"כ ישראלים שמדובקים זה בזה כגוף אחד וברא מזכה אבא ומקיימו לכך מדברים בלשון נוכח, אבל לשון נסתר היינו כאלו אינו כדאי לדבר עמו אלא כאלו מדבר לאחר, וחז"ל אמרו (ויק"ר ד' ו', ומובא ברש"י לקמן מ"ו כ"ו) שבעשו כתיב נפשות ביתו (לקמן ל"ו ו'), שכל אחד יש לו אלוה אחר ותכלית אחר, לכך בנכרים שהם פרודים אומר יקום אבי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה