זהו לשון החת"ס לתועלת הציבור:
קום נא. הגאון החסיד מהו' נתן אדלער זצ"ל אמר יעקב דיבר עמו בלשון נוכח קום נא כדרך שבני ישראל מדברים אל אבותיהם מאז, אבל עשו הי' מדבר עם אביו בלשון נסתר יקום אבי כדרך שהנכרים מדברים, ומרן הגאון [הח"ס] זצ"ל הסביר דלשון נוכח מורה קרבות ודיבוק כמו שאנו מדברים אל השי"ת שאנו דבוקים בו כנאמר (דברים ד' ד') ואתם הדבקים, וע"כ ישראלים שמדובקים זה בזה כגוף אחד וברא מזכה אבא ומקיימו לכך מדברים בלשון נוכח, אבל לשון נסתר היינו כאלו אינו כדאי לדבר עמו אלא כאלו מדבר לאחר, וחז"ל אמרו (ויק"ר ד' ו', ומובא ברש"י לקמן מ"ו כ"ו) שבעשו כתיב נפשות ביתו (לקמן ל"ו ו'), שכל אחד יש לו אלוה אחר ותכלית אחר, לכך בנכרים שהם פרודים אומר יקום אבי.