למסירה אפשר להטעין רב קו בטלפון כשר! ב"ה

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים

כוכבית ארבעים ושלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אוטובוס עירוני אינו עוגה.
המשל לא דומה לנמשל.

אני בהחלט יכולה להחליט לצאת לקניות ברגל ואז להתעייף ולרצות לחזור באוטובוס.
בכיף יכול להיות שתכננתי שבעלי יבוא לאסוף אותי ברכב מתל אביב - ובסוף לא מסתדר.
וזה אפילו שאני בחיים לא דופקת אצל השכנה אם חסר לי ביצה כי זה לא באופי שלי.

אוטובוס עירוני לא מיועד רק לתכנון מראש.
חבל שלא עולה על דעתם להכריח אותנו להזמין מקום מראש באוטובוס כמו למירון או לטיסה---

והזוי לחלוטין על גבול ההתעללות להחליט שמוצר בסיסי כמו תחבורה ציבורית - מיועד אך ורק לאנשים בעלי אופי מאורגן מראש!
עוד מעט גם מים בברז או חלב במכולת ימכרו רק למי שזכר להזמין יום מראש...
מעבר לזה שמצב הביצים במקרר ידוע - ומצב הרב קו הוא נתון נעלם למי שאין לו קורא צמוד!!

וכל עוד היו גובים יותר - ניחא. המצב כיום הוא שנהגים בהחלט מורידים מהאוטובוס כי אין להם רב קו טעון , או לא בא להם עלייך אם הרב קו שלך התגלה באוטובוס כריק.
דבר יום ביומו באיזור גוש דן.
טוב, אז לפי דעתך זה לא דומה;)
אני לא כותבת שהרב קו לא צריך עבור שיפור והרבה מאד!
אבל,
ממציאות בשטח פשוט חבל ללכת ראש בקיר, ומה יקרה אם תוסיפי בארנק עוד רב קו למקרה הצורך?
ואני בגוש דן ומעולם לא אמר לי נהג לרדת כי זה פשוט לא כ"כ מעניין אותו (עולים בדלת האחורית ומתקפים שם)
וגם אף פעם הרב קו לא הראה לי שאוי, הוא ריק ולפני יום הטענתי אותו.
ולגבי מצב הרב קו, אני תמיד מסתכלת/שומרת את הקבלה לדעת כמה נשאר.
וזהו, כנראה אנשים אוהבים להתלונן, אז אני אשתוק ואפנה את הבמה.
 

cantor

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כעת נכנס שר תחבורה יהודי טוב בשם בצלאל סמוטריץ בא נקווה שהוא ימשיך לפתח פתרונות לנו הציבור החרדי ברב קו בפרט ובתחבורה הציבורית בכלל
מקווה שחברי הכנסת שלנו כבר אליו
צריך לנצל את המומנטום לפני שהוא יהיה שר המשפטים...:D
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
אני בהחלט יכולה להחליט לצאת לקניות ברגל ואז להתעייף ולרצות לחזור באוטובוס.
בכיף יכול להיות שתכננתי שבעלי יבוא לאסוף אותי ברכב מתל אביב - ובסוף לא מסתדר.
וזה אפילו שאני בחיים לא דופקת אצל השכנה אם חסר לי ביצה כי זה לא באופי שלי.
נכון.
אבל אני לא מבינה מה הבעיה לשלם 10 שח על רב קו אנונימי כשלא התארגנת מראש.
אפשר להסתכל על זה כהנחות לאנשים מאורגנים.
טענת מראש כסף באלף דרכים אפשריות בערך צבור שמשמש לכל הארץ ? תרוויח הנחה.
לא התארגנת? תשלם מלא.

טוב יותר מתקופת הכרטיסיות , אז זה היה : רוצה הנחה? בוא תלווה לנו 50 שקל , ותתחייב לנסוע בקו הזה עוד 10 פעמים בעתיד..

ולגבי נהגים שמורידים - צריך להעביר תקנה פשוטה. שאם לנהג אין רב קו אנונימי אין צורך לשלם.
בדיוק כמו החוק שקיים היום - שאם לנהג אין עודף ממזומן שהוא כפול 10 ממחיר הנסיעה - אין חובה לשלם.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
הנה כתבה טובה עם אופציות ראליות לפתרון המצב:
אפשרות הטענה בתחנות, תשלום בכרטיס אשראי.
 

racheli

משתמש פעיל
אני אתמול ניסיתי להטעין והטלפון לא זיהה את מס הרב קו
 

קצרה

משתמש מקצוען
טוב, אז לפי דעתך זה לא דומה;)
אני לא כותבת שהרב קו לא צריך עבור שיפור והרבה מאד!
אבל,
ממציאות בשטח פשוט חבל ללכת ראש בקיר, ומה יקרה אם תוסיפי בארנק עוד רב קו למקרה הצורך?
ואני בגוש דן ומעולם לא אמר לי נהג לרדת כי זה פשוט לא כ"כ מעניין אותו (עולים בדלת האחורית ומתקפים שם)
וגם אף פעם הרב קו לא הראה לי שאוי, הוא ריק ולפני יום הטענתי אותו.
ולגבי מצב הרב קו, אני תמיד מסתכלת/שומרת את הקבלה לדעת כמה נשאר.
וזהו, כנראה אנשים אוהבים להתלונן, אז אני אשתוק ואפנה את הבמה.

טוב מאד. את אישה מאורגנת ומסודרת.
כל יום צועדת 5 דקות לוודא ש-2 הרב קווים שלך טעונים ומלאים. (טוב, בטח יש לך קורא כרטיסים. לא לכולם יש את הפריבלגיה ויש כאלו שקורא הכרטיסים הקרוב הוא 20 דקות מהבית שלהם)
את גם יודעת בדיוק מתי תסעי ולאיפה . אף פעם לא עולה לאוטובוס בספונטניות.
יש לך ארנק צמוד לרב קו ואת שומרת בו כל פעם קבלות וגם זוכרת להשאיר בו כל פעם רק את הקבלה העדכנית כדי שלא להתבלבל.

רוב האוכלוסיה סטטיסטית אינה כה מאורגנת.
גם מי שלא שומר קבלות ומחזיק 2 רב קווים שאחד לפחות תמיד טעון (ונותן אשראי רחב למשרד התחבורה... ואם יאבד הרב קו השני - הכסף שלו לפח) ולא מתוכנן עד הפיפס בדיוק מה יעשה מחר ועל כמה אוטובוסים יעלה, גם לו מגיע לנסוע באוטובוס.

מי שלא מאורגן טיפ טופ במאת האחוזים (=רוב האוכלוסיה) הפך במחי מקלדת לאדם שאוהב להתלונן. לא פחות ולא יותר.

שיטה שמחייבת את כל האוכלוסיה להיות מאורגנת ומתוכננת - או לא לנסוע בתח"צ היא לא שיטה שטעונה שיפור - היא שיטה קלוקלת מהבסיס. את כל המנהלים היו מפטרים אם זו היתה חברה פרטית שככה היתה מתנהלת.
ראי את הודעתה של אהבת עולם - אין לזה תקדים בשום מדינה בעולם.

שמחה שלא הורידו אותך מהאוטובוס. את בעלי הורידו עם רב קו מלא מהאוטובוס . הוא לא ידע שחייבים לעלות מהדלת האחורית בשביל הרב קו הזה.
(בכרטיס שאמור להקל על חיינו צריך : להסתובב עם 2 כרטיסים טעונים מראש , לשמור קבלות ,לבדוק כל יום שהם טעונים , להקפיד לעלות רק מהדלת האחורית ליתר ביטחון)
ובגלל שהוא לא כל כך טכנולוגי - ואשתו טוענת עבורו את הכרטיס, הוא לא ידע להתווכח עם הנהג - ואכן ירד. הלך 10 דקות ברגל עד שמצא עמדת כספונט. הסתבך איתה . הלך עוד 3 דקות מצא חנות שמטעינה ושם המוכר אמר לו יש לך 50 שקל בכרטיס. חזר לתחנת האוטובוס והפעם הכרטיס עבד.

הוא באמת סתם אוהב להתלונן. אשמתו הבלעדית שהוא לא מספיק טכנולוגי / מאורגן.
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ובראיה של עובדת הייטק ;)
יש לזה הרבה יותר תועלת מאשר רק לא לאבד את הכסף .
- יכולת מעקב ואיסוף נתונים והתאמה לביקוש
- יכולת סינכרון עתידית עם ממשקים אחרים (בעתיד , אולי תשלמי עם שבב אחד בכף היד..)
- כמובן התועלות הפשוטות - אפשר לשלם עם ערך צבור בכל סוגי הקווים , בלי להחזיק כרטיסיות בלי סוף (אם מדברים על לשלם מראש)
יש המון תועלת
אבל המון בעיות מעצבנות ומרגיזות
ובראיה של עובדת הייטק:
בעבר מישהי העלתה הצעה פשוטה מאד ליישום - הרב קו יהפוך לעבוד כמו חשבון חשמל - חשבונית בסוף החודש! ולמי שרוצה להשאר אנונימי תינתן הזכות להשתמש ברב קו אנונימי מוטען מראש
זה יהיה מקסים!

ולפחות לשלב הטעינה דרך הטלפון.
לדעתי אפשר לנסות לבדוק היתכנות של הטמעת מכשיר קורא טעינה מראש בעמודי המידע בתחנות
ברוב התחנות יש היום עמוד כזה, והוא בטוח מחובר לרשת
זה ליד האוטובוס, ואמור לקחת שניה בדיוק של טעינה מתשלום מראש
אולי יש פה מישהו שיכול לקדם את זה?
 

קצרה

משתמש מקצוען
וצה הנחה? בוא תלווה לנו 50 שקל , ותתחייב לנסוע בקו הזה עוד 10 פעמים בעתיד

מה המצב עכשיו יותר טוב ואנוכי לא ידעתי?
המצב עכשיו הוא - רוצה לנסוע באוטובוס?? בוא תלווה לנו 30 שקל מראש לפני שעלית לאוטובוס (או 60 שקל בשביל כרטיס נוסף ליתר ביטחון :) ) ותתחייב לנסוע עד שיגמר הכסף. ואם לא עשית את זה? שלם פי 2!! על הנסיעה...
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
בעבר מישהי העלתה הצעה פשוטה מאד ליישום - הרב קו יהפוך לעבוד כמו חשבון חשמל - חשבונית בסוף החודש! ולמי שרוצה להשאר אנונימי תינתן הזכות להשתמש ברב קו אנונימי מוטען מראש
זה יהיה מקסים!
יש לי עידוד בשבילך, זה אולי יקרה .
  • לפי מנכל"ית משרד התחבורה שדרוגים בכרטוס החכם הם בתוכנית העבודה לשנה הנוכחית, כולל אפשרות לתשלום בסוף החודש לפי כמות הנסיעות בפועל, במקום צורך לטעון את הרב קו מחדש. בוחנים גם הטמעה של אפליקציות תשלום (ואני מנחש שגם כרטיסי אשראי בטכנולוגיית מגע)
ציטוט מפה
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
מה המצב עכשיו יותר טוב ואנוכי לא ידעתי?
המצב עכשיו הוא - רוצה לנסוע באוטובוס?? בוא תלווה לנו 30 שקל מראש לפני שעלית לאוטובוס (או 60 שקל בשביל כרטיס נוסף ליתר ביטחון :) ) ותתחייב לנסוע עד שיגמר הכסף. ואם לא עשית את זה? שלם פי 2!! על הנסיעה...
אויש , מה ההשוואה בכלל.
תשלם 50 שקל מראש, שמתאימים לכל הקווים בכל הארץ !! אתה לא מתחייב לנסוע בקו ספציפי (ירושלים גבעת זאב ) אלא בכל הארץ .
לא יודעת מה איתך , אבל אני הייתי מלווה בממוצע 200 שקל בשביל ההנחות.
החזקתי בערך 5 כרטיסיות, רק כי פעם הייתי צריכה לנסוע מירושלים לבית שמש, ופעם מבית שמש לבני ברק.
 

קצרה

משתמש מקצוען
הנתון של הסמארטפונים מענין, אם זה באמת ככה זה הזוי.

הנה ההודאה שלך בזה שהמצב הזה של הטעינה בעמדות טעינה ומחשב הוא מצב הזוי.
פשוט את גם כמו מקבלי ההחלטות לא סופרת את אותם פרימיטיביים הזויים שלא מסתובבים עם סמארטפונים. זה אמור לדעתך להיות מוצר בייסיק.בעיה של מי שאין לו שיתפרפר ...
אהה... אם יש אנשים שהם בסדר ויש להם סמארטפון בדגם לא נכון וזה לא עובד - רק אז כבר המצב הופך להיות הזוי.
 

קצרה

משתמש מקצוען
אויש , מה ההשוואה בכלל.
תשלם 50 שקל מראש, שמתאימים לכל הקווים בכל הארץ !! אתה לא מתחייב לנסוע בקו ספציפי (ירושלים גבעת זאב ) אלא בכל הארץ .
לא יודעת מה איתך , אבל אני הייתי מלווה בממוצע 200 שקל בשביל ההנחות.
החזקתי בערך 5 כרטיסיות, רק כי פעם הייתי צריכה לנסוע מירושלים לבית שמש, ופעם מבית שמש לבני ברק.

ליעדים בינעירוניים הייתי קונה "כרטיסיה" זוגית = הלוך ושוב, ככה לא נותרו לי כרטיסים ביד וגם קיבלתי הנחה. אהה, וגם לא הייתי צריכה להפעיל את הראש כדי להבין כמה באמת שילמתי על הנסיעה. מחיר ההלוך ושוב היה ברור.
היום כתוב למשל שמחיר הנסיעה מבני ברק לירושלים הוא 16 שקל. כמה באמת עלתה הנסיעה ?? תעשי חישוב!! 20 אחוז מהמחיר...

בנוסף , אני לא טוענת שאין שום פלוסים בכרטיס. יש לו מעלות. כמו למשל ערך צבור (שהוא רפורמה מאוחרת יותר)
אבל ההלוואה אינה אחת מהם. עדיין אנחנו מלווים כסף מראש למשרד התחבורה במקום לשלם על הנסיעה עצמה.
 
נערך לאחרונה ב:

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ליעדים בינעירוניים הייתי קונה "כרטיסיה" זוגית = הלוך ושוב, ככה לא נותרו לי כרטיסים ביד וגם קיבלתי הנחה.
נסעתי פעם לצפון, הלוך מי-ם, חזור לבני ברק
הייתי צריכה לשלם מחיר מלא לכל צד במקום חצי (נוער) - כי אין לי מה לעשות עם הצד השני.
זה נגמר בעידן הערך הצבור והחופשיים האזוריים.
וזו היתה באמת רפורמה מדהימה
ההמשך - תשלום בסוף החודש, ומשפחתי.
ואז זה יהיה ממש מקסים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  45  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה