ב.ד.ה. אסון בבית שמש

מצב
הנושא נעול.

ניסן גוק

משתמש פעיל
הכי קל והכי כיף להכות על החזה של השני.....
בכלל לא קל ובכלל לא כיף
אבל שיש שלש אסונות באותו רחוב כל אחד עם שכל בקודקודו אומר כך והם החזה של השני (לא המשפחות המסכנים הם קורבנות ציבור נעבעך ) אתמול מחו נגד המוחים עם כל דברי בלע שאין פה של יהודי יכול להוציא ואין כאן המקום להאריך .....
והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית
גוט שבת
 

l222

משתמש צעיר
עריכה תורנית
בתור אחד שגר בבית שמש ומסתובב שם הרבה אני יאמר לך שלצערי זה ממש לא נכון
אבהיר את דברי בהרחבה, אחרי האסונות שקרו כינס אחד הרבנים הנחשבים בבית שמש שהינו משמש כמו''ץ העדה''ח וגם כרב קהילה חשובה בעיר (שאינה קשורה לאותו קבוצה)אחר שאותו רב חשוב הנ''ל דיבר בד''ת בשבת האחרונה שאסונות כאלו קרו גם בגלל בזלזול בכבודו של אדם גדול ולאחר מכן באסיפה שכינס את הרבנים בביתו בכדי לערוך עצרת התעוררות כללית, והוא לא קרא לאותו ''רב'' י''ר כיון שידע שהוא לא סובר כך ואדרבה פוער הוא את פיו בצורה מחפירה נגד אדם שהינו גדול הדור ומנהיגו עשרות בשנים ושמקובל על 99.9 % של כלל ישראל בכל קצווי תבל וכשאנשיו של י''ר שמעו מזה מהרו להדביק מודעות בכל העיר ואף בירושלים שהולכת להיות עצרת בראשותו של י''ר ועוד רבנים המאושרים על ידו להוציא את אותו רב חשוב הנ''ל שידעו את דעתו ומחשבתו ולא רצו שהוא ידבר שם, ובאמת אותו י''ר דיבר אתמול בעצרת שלהם דברים נוראים שה''י שלא יזיק עוד אך צמרמורת אוחזת כל אחד שיש בו קומץ ירא''ש למשמע הדברים, ומעשיהם ודבריהם הנלוזים מוקעים על ידי רבני מנהיגי הקהילות בתוככי הקהילות עצמם כרגע מחמת פחד מאותו י''ר שהינו גבר אלים ידוע ואכמ''ל, בתקווה איתנה שומלאה הארץ דעה את ד' ושלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו.
 

גלגלון

משתמש פעיל
פורסם פעם בעיתון בקהילה בשם הגרי"ש אלישיב, שבעוון ביזוי רבנים אנשים מתים. אלה דברים פשוטים. אבל אנשים לא מבינים וממשיכים בחייהם כרגיל, בדיוק כמו חיאל בית האלי, שקבר את כל ילדיו תוך שהוא מתעקש ולא חזר בתשובה. הקב"ה מאוד מקפיד על כבודם של צדיקים, בפרט אחד שהוא גדול הדור, כמו הגראי"ל שטיינמן.

בעקבות האסונות, שמעתי שהם עשו כנס חיזוק לנשים בענייני צניעות... כמה טוב שיש נשים בעולם, ואפשר להפיל עליהם הכל.
 

גלגלון

משתמש פעיל
העיתונאי שלמה קוק מביא את הדברים ב"בקהילה": העסקנים הביאו בפני הרב הישיש בן ה-96 מקרים אחדים שאירעו בתקופה האחרונה בין כותלי שכונת מטרסדורף: תלמידי חכמים צעירים מהשכונה אשר נקטפו בדמי ימיהם מסרטן (הרב יוסף פרבשטיין, ראש מתיבתא ישיבת אור אלחנן, הרב מרדכי אפוליון, ראש ישיבת באר התורה לצעירים והרב מרדכי לרנר). הרב שפירא אמר לרב אלישיב כי ישבו לטכס עצה וברצונם לקיים עצרת התעוררות ובה יבקשו לחזק את עניין הצניעות, שזו לדעתם הסיבה שנפטרים בצעירותם, ואף הביאו בפניו כמה דוגמות לחוסר צניעות גם בקרב חרדים.

"אם אתם סבורים שהצניעות צריכה חיזוק – אני מסכים שתאמרו בשמי, שאני עומד מאחורי זה", השיב הרב אלישיב. "אבל, לדעתי, לא זו הסיבה. כבר כתבתי פעם", הסביר, "שלדעתי הסיבה למחלה הידועה זה מפני שמבזים תלמידי חכמים. זה כתוב מפורש בגמרא, בשבת דף קי"ט: כל המזלזל בתלמיד חכם אין לו רפואה למכתו".

הרב היישיר מבטו אל הפונים והוסיף: "אתם יודעים מה פירוש אין לו רפואה למכתו? עושים טיפולים, עושים השתלות, עושים הקרנות. ושום דבר לא עוזר. המחלה חוזרת. זה דבר שלא היה אף פעם. אין לו רפואה למכתו. וכל ישראל ערבים זה לזה".

הוא גם נקב בפניהם בשמותיהם של גדולי תורה אשר קהילות קיצוניות וסהרוריות נוטות דרך קבע לבזותם, ובהן מקרים של ביזוי תלמידי חכמים שאירעו לאחרונה. ל-Nfc נודע, כי אחד המקרים הוא קהילת נטורי קרתא בארה"ב, שביקשה לארגן הפגנה נגד הרב אהרן לייב שטיינמן.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
לרקוד זה אכן מזעזע ואני המומה מלשמוע שהי כאלו אנשים
רח"ל.

ספציפית לגבי התינוק שנפל-
סביו אומנם משתייך לנטורי קרתא אבל הוא מהבודדים שלא השתטה ורקד
הוא אומנם נצפה באותו בוקר הולך עם שטריימל
אבל זה בגלל ברית של נכד שהוא חגג באותו יום.
משפחתו של התינוק לא ממש משתייכת לחוגים העד כדי כך קיצוניים.
אז רק בבקשה לא להשמיץ אותם.

אבל אשמים אנחנו...
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה