אנשי חידות - ב' מאת: יונה

לוי

משתמש צעיר
עימוד ספרים
כהמשך לאשכול "אנשי חידות" שננעל, העברה מהחידה האחרונה שעדיין לא נפתרה:

ויבואו הרועים ויגרשום ומקנה אביכם ורועיהם לא יחמול עליהן גם להבזות בעליהן בעיניהן שבאו על הנשים שלא כדרכן להיותם בני תמורה אף שאינם בני אב אחד שפה אחת ולשון אחד וזה החלם לעשות להיותם בני נחור ומעתה אל תתמה על דברי נעמי ורות מה זאת עשיתי עמכם ולכן הלהן תעגנה וגומר שנהפכו מימיהם וכונם יחד ותלכנה שתיהם עד בואם אל התיבה זכר ונקבה כרחל וכלאה אשר בנו שתיהם את בית ישראל ואז תבין ותעמוד לגורלך לקץ הימין: [ציטוט האבן עזרא]
 

לוי

משתמש צעיר
עימוד ספרים
והנה התשובה:
האותיות מ-נ
בחידה מובאים פסוקים שונים שלכאורה התחלף בהם המ' עם נ' או להיפך.
אף שאינם בני אב אחד - שהם לא ממוצא אחד, שפה אחת - המ' מהשפתיים, ולשון אחד - הנ' מהלשון.
ועכשיו נסו לפתור את החידה כסידרה.
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
לאחר שהאחד מלבין שיניים, והשני ישק שפתיים, מהו להיותם בני נחור?
 

לוי

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אמנם מוצאן מהשפתיים ומהלשון, אך נעזרים בהגייה שלהן בנחירים - וזה בני נחור. (שימו לב שאי אפשר לבטא אותיות אלו כשהאף סתום)
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
בעל החידה הוכיח כי סדר נשים פעמים כנזיקין, ופעמים כקדשים, כאשר הביא מאיזהו מקומן, כי יעשה כן לתת הצעירה תחת הבכירה, כי המה בני תמורה, ואף שסופן מזל דגים את הארבעים הם סופגים. [חלק מפתרון החידה בצורת חידה].
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
סדר נשים פעמים כנזיקין ופעמים כקדשים, דהיינו שלשון נקבה פעמים מסתיימות עם נו"ן כנזיקין, ופעמים כקדשים במ"ם. כי יעשה כן לתת הצעירה תחת הבכירה, דהיינו שדרך הלשון לתת הצעירה שהיא המ"ם תחת הבכירה - הנו"ן הקדום שנולד לפני המ"ם ועובר לפניו. כי המה בני תמורה, כמשמעו. ואף אלו הנקבות שהמזל (הגורל) של סופן (האות הסופית שלהן) הוא ה"א כמו "הדגה" (אשר ביאור), את הארבעים הם סופגים. פירוש, הן מקבלות את המ"ם בסופן שהוא גמטריא ארבעים.
(בחלק האחרון אינני בטוח).
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
יפה מאד, אך הכוונה יותר חידתית, שהדג נקרא נון, ובמקומו הם מקבלים מם.
 

לוי

משתמש צעיר
עימוד ספרים
שנהפכו מימיהם וכונם יחד
מה זה וכונם?
טעות?
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
גם אנכי לא ידעתי, כך מודפס שם, אך היות ויש נו"ן ו-מ"ם בתיבה זו, ג"ז חידה בפ"ע. כתיב ב' פעמים הלהן ולא הלהם, ונהפכו מימיהם, ואח"כ כי מר לי מאד מכם, ולא מכן, אולי כוונתו מלשון כיוון, כיוונם.
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
[שייך לחידה]
בטרם אעתיק לשונו החדה, ממך לא אכחידה, מה ברא בעל החידה, ולכן ארמז בחשבון סודה, ומחר יהיה האות להעידה, ועתה ידעת שם מיסדה.
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
כונם

נכתב ע"י יונה;262632:
גם אנכי לא ידעתי, כך מודפס שם, אך היות ויש נו"ן ו-מ"ם בתיבה זו, ג"ז חידה בפ"ע. כתיב ב' פעמים הלהן ולא הלהם, ונהפכו מימיהם, ואח"כ כי מר לי מאד מכם, ולא מכן, אולי כוונתו מלשון כיוון, כיוונם.
אולי כפשוטו, שכיוונם יחד.
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
יש ספר בשם נפלאות חדשות, חיברו מחותנו של הגר"א מוילנא, והוא גם טמון לצידו באהל הגר"א, ושמו הי' ר' נח ליפשיץ, ואת שמו לא כתב בספרו אלא ברמז וקראו נפלאות חדשות, ר"ת נ"ח, אך שמו בפי רבים הי' ר' נח מינדעס, אולי שם עירו, או..., אשר על כן הביא את דברי האבן עזרא, לרמז גם שם זה נ"מ.
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
חידה ב

אחר שנתן לו האב בתחילתו
את שמו הוריש לו בסופו
ואחרי שנטל פי שנים
הנה נולד בן בינתיים
למען פתרון התעלומה
אוסיפך עוד מאומה
היאך זה ולמה
שארבעה אברים ירכיבוהו
ואך אם אחד מהם תחסרהו
הנה רק באבר אחד תמצאהו
 

מאן דאמר

משתמש פעיל
הפתרון הוא: אבנר בן נר

אחר שנתן לו האב בתחילתו - אבנר
את שמו הוריש לו בסופו - אבנר בן נר
ואחרי שנטל פי שנים - ?
הנה נולד בן בינתיים - אבנר
למען פתרון התעלומה
אוסיפך עוד מאומה
היאך זה ולמה
שארבעה אברים ירכיבוהו - ארבעה אותיות
ואך אם אחד מהם תחסרהו - אם תוריד את הנ'
הנה רק באבר אחד תמצאהו - אב-ר
 

הגיון

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אביו מורכב רק מב' אותיות נר, והוא מד' אב-נר, נטל פי שניים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה