קורונה אנשים שמקיימים תפילה במניין בניגוד להנחיות

חציל

משתמש פעיל
אם אנשים מקיימים מניין בניגוד להנחיות,
כלומר רווח של 2 מטר בין אדם לאדם - זה משהו אחד.
אבל אם אנשים מקיימים מנין עפ"י ההנחיות, עם רווחים מתאימים - אין שום סיבה להלשין.
לא כולם הולכים לפי פסקי ר' חיים קנייבסקי.
ולכן לא כולם אמורים להתפלל ביחידות אחרי שהוא הורה זאת, וגם בהלשנות כנ"ל.

לא ברור לי לגבי ההנחיות החדשות שנכנסו היום, כי אני לא יודעת מהן.
עניתי לגבי ההנחיות כפי שהיו עד היום.

ואם למכולת אפשר ללכת ולשמור על רווחים של 2 מטר,
במניין בשטח פתוח קל וחומר.
אם ר' חיים מתפלל במנין,
אז מותר להתפלל לפי ההגבלות
מרחק 2 מ'. ובאוויר הפתוח.


ואם חסר לכם להלשין על מישהו כנסו לסופר ברגע שיגיעו הבייצים
אם יש הנחיות שאסור אז אסור!
לא הכל צריך להבין
 

Sara led

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
היום בדיוק ראיתי מניין בשטח פתוח ענק עם מרחק רב אחד מהשני, באחד המקומות היחידים בארץ שמקפידים על הכללים עוד לפני שהם יצאו כחוק לציבור.
אין סיכוי להידבק בצורה הזו.
המתפללים עמדו בגשם זלעפות, ואני שאלתי את בעלי אם הם יקבלו שכר על המאמץ הענק הזה שהם עושים לתפילה במניין.
ואני חייבת להדגיש שוב שמדובר באנשים שמקפידים על ההנחיות מאד. וכבר שבוע אין כאן נדבקים חדשים.

(בעלי העיקר מרוויח את כל העולמות, הוא שומר על ההנחיות ולא יוצא לתפילה ומצד שני מתפלל במניין, מהמרפסת.)
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
בתימצות -
מי שקיבל ע''ע את מרותו של ר' חיים
שלא ילשין על מישהו שלא מקבל את מרותו של ר' חיים
והפוסקים שלו אומרים אחרת...
ובכלל, כמו שאמרו, שיחפש מצוות אחרות.
אם לעמוד 4 מטר אחד מהשני (אתמול, לפני ההנחיות
מניין עם לפחות 4 מטר מאחד לשני, התפרסו במרחב עצום)
ושכן שרק יום לפני כן השתתף במניין, פתאום הלשין בדחיפות, כי ר' חיים אמר. (משטרה הגיעה והמשיכה בלי לעשות כלום. כאמור, היה יותר מההנחיות)
אז עם כל הכבוד, לכל אלו שדחוף להם להלשין.. שיפתחו קצת את הראש
יש אנשים שלא מסכנים את עצמם והם הולכים לפי פוסקים אחרים.
רפואה שלנה לכולם.

מי זה הפוסקים, אני רוצה לראות את ההיתר שלהם.
על מה זה מבוסס.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
דברתי הבוקר עם אחד החולים ש'טיילו' במקומות הנ"ל, והוא אמר לי:
  1. הוא כבר שבוע מאושפז בבית ומשום מה רק אמש פרסמו את המסלול שלו.
  2. הוא אמר למשרד הבריאות על אחד המקומות שהוא היה (ואני מעיד שזה נכון) ששמרו שם על הנחיות 2 מטר.

שים לב שבתאריכים הנ"ל ההנחיות התירו מניינים של 10 אנשים לאו דווקא בשטח פתוח.

לא נכון הרבנים אמרו להתפלל בכניסות לבנינים.
 

ANK

משתמש פעיל
מבלי להפחית בחשיבות הדיווח, רק לבדוק אם באמת זה מניין, או רק צירוף של מרפסות.
אני גר בירשלים ומצרפים מרפסות למניין, מה שמותר על פי התקנות, ולדוגמא בבנין ממול יש במרפסת אבא וארבעה ילדים, בהתחלה היה נראה לי שיש שם מניין , אבל לא.
נ.ב כמובן שמצווה לדווח, אבל לכוון לפני כן, '' לשם מצוות אהבת ישראל, ודאגה לזולת, '':)
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
מי זה הפוסקים, אני רוצה לראות את ההיתר שלהם.
על מה זה מבוסס.
יש חסידים שהיו להם פסקים אחרים.
(אגב, החיידרים אצלנו היו סגורים עוד קודם)

אבל ממילא עכשיו ההוראות אחרות, אז זה לא רלוונטי
 

קורן פלקס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אוטומציה עסקית
מצווה גדולה להלשין אבל אם אפשר צריך קודם להזהירו כך שמעתי מפי הגאון נפתלי נוסבוים שליט''א ,
ובנוסף גם מי שהוא מכת ''האוברחכם'' (שכבר רצחו יהודים בכל העולם ע''י אי ציות להוראות ואזהרות) שחושב שאין בעיה להתפלל במרחב פתוח ובמרחק של שני מטר, אבל בכל מקרה זה מביא זלזול בפרסיה לכל ההוראות וכתוצאה מזה אנשים אחרים מזלזלים בהכל ולהיפך אם עושים מניניים במרפסות רואים כולם שזה רציני וממילא מצילים חיים.
 
נערך לאחרונה ב:

HILALI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
 

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
נראה לי שהמכתב הזה עוד לא התפרסתם מספיק, בין החותמים רבים מירושלים.
"ובכן אין לעשות שום מנינים בחוץ בשום פנים ואופן, ויתפלל כ"א בביתו."
מכתב הרבנים.PNG
 

ANNA!

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים

גרביים

משתמש חדש
שבוע לפני פסח, היו אצלינו ברחבה (בחוץ) כ-40 איש במניין בקריאת התורה. במוצאי שבת דיווחנו למשטרה, וכן תלינו שלטים כי המשטרה עודכנה על קיום המניינים, ובבקשה, הזהרו לנפשותינו.
חצי יום לאחר מכן, השלטים כבר לא היו שם. שלטים אחרים כמובן נשארו על מקומם...

שבוע וחצי לאחר מכן, בימי הסגר על רמות, הגיעה המשטרה בתפילת ערבית, ולצערינו הרב חלקה דוחות.
עכשיו שכנים שנפגעו באים אלינו בתביעה שנשלם להם. האם זה הגיוני? מה אני אמורה לעשות עם זה?
 

ניק ירושלמי

משתמש פעיל
שבוע לפני פסח, היו אצלינו ברחבה (בחוץ) כ-40 איש במניין בקריאת התורה. במוצאי שבת דיווחנו למשטרה, וכן תלינו שלטים כי המשטרה עודכנה על קיום המניינים, ובבקשה, הזהרו לנפשותינו.
חצי יום לאחר מכן, השלטים כבר לא היו שם. שלטים אחרים כמובן נשארו על מקומם...

שבוע וחצי לאחר מכן, בימי הסגר על רמות, הגיעה המשטרה בתפילת ערבית, ולצערינו הרב חלקה דוחות.
עכשיו שכנים שנפגעו באים אלינו בתביעה שנשלם להם. האם זה הגיוני? מה אני אמורה לעשות עם זה?
להגיד להם שאתם תשמחו לדון איתם אצל הגאון ר' אשר ויס שליט''א (שיעמיד אותם במקום, ואם הוא היה יכול הוא גם היה מכפיל להם את הקנס)
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
שבוע לפני פסח, היו אצלינו ברחבה (בחוץ) כ-40 איש במניין בקריאת התורה. במוצאי שבת דיווחנו למשטרה, וכן תלינו שלטים כי המשטרה עודכנה על קיום המניינים, ובבקשה, הזהרו לנפשותינו.
חצי יום לאחר מכן, השלטים כבר לא היו שם. שלטים אחרים כמובן נשארו על מקומם...

שבוע וחצי לאחר מכן, בימי הסגר על רמות, הגיעה המשטרה בתפילת ערבית, ולצערינו הרב חלקה דוחות.
עכשיו שכנים שנפגעו באים אלינו בתביעה שנשלם להם. האם זה הגיוני? מה אני אמורה לעשות עם זה?
למה "לצערינו הרב?" תחשבו על יהודי בעל מערכת חיסונית חלשה שלא נדבק בקורונה ומת כתוצאה מהמצוה שעשיתם, ותשמחו מאוד במצוה הגדולה שקיימם.

יש לנו מסורת איך לנהוג במגיפה.

בבא קמא ס ע"ב
תנו רבנן: דבר בעיר כנס רגליך, שנאמר "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בקר" (שמות יב, כב), ואומר "לך עמי בא בחדריך וסגור דלתיך בעדך [חבי כמעט רגע, עד יעבור זעם]" (ישעיהו כו, כ), ואומר "מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה" (דברים לב, כה)

למי שלא מבין זאת לבד, בכל הארץ אין כמעט ממי להידבק. בעקבות הסגר, כמעט שלא מסתובבים חולים לא מאובחנים, ואלה שמאובחנים נמצאים בבידוד.

באיזורים שלא נשמרו יש עדיין מקדם הדבקה גבוהה, ולמעשה אין בהם אפשרות לנהוג כפי ההקלות החדשות.

לא יודעת למה, אבל הניבזים שהקלו ראש בהנחיות, מזכירים לי את ההיתממות של אישה המתלבשת בפריצות. לטענתה היא בן אדם פרטי, ושהציבור לא יתערב לה איך להתלבש. היא מתכחשת לכך שהיא פיגוע סביבתי.

לגבי השכנים, תשתדלו לנהוג בחוכמה, כמו שנוהגים עם חוטאים ומשוגעים.

יצר הרע הוא מתוחכם מאוד. צר לי על אנשים טובים שאני מעריכה שנפלו לעצת היצר להתחכם במצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". אבל לדעתי הם לא המצב שאפשר לדבר איתם. הם רוצים שמשה כהן שהם מכירים ימות, כדי לקלוט את המצב...
 

nuyh97

משתמש רשום
מוסר הוא בגדר "גרמי" ולא "גרמא" מלבד החשש שנכנסין בזה לפי חלק מהפוסקים [כמו הגרמ"מ קארפ] לגדר "מורידין ולא מעלין"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה