אני זקוקה לחוות דעתך!

זהבי סגל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא קראתי את כל האשכול מתחילתו, ולכן אתייחס עניינית:
אני לא למדתי ה ו לאחר ששאלתי את הרב שלנו ואכן הוא אישר שזה בזבוז זמן בשבילי.
אחיות שלי כן למדו ה ו . כי להן התאים משהו אחר.
דרך אגב התחתנתי בשנה של ה,
שאלתי את בעלי איך הוא לא פחד מבחורה מחוץ לסמינר.
הוא אמר לי שהוא כן פחד ושאל את ראש הישיבה שלו.
ראש הישיבה ענה לו: בגלל שהיא לא מבזבזת את הזמן על מקצוע שאינה רוצה היא נשמעת פחות? לא כולן חייבות ללמוד ה ו !
דבר נוסף שהיה בטוח לשיקול הרב שכבר הייתי בי"ב עם מקצוע.

שם טוב? בניתי לעצמי שם טוב בלי קשר לסמינר. החיים והחינוך והבית היהודי לא מתחילים ומסתיימים שם. אני לא גרה בבני ברק ושות' שכל אחד פוחד על עצמותיו ועל שמו הטוב. עושים מה שצריך וזהו.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י יעל א;1396827:
הם רוצים שתהיה נוכחות בשיעורים....:(

את רק מחזקת את דברי.
במילים אחרות: הם רוצים להכריח את הבנות להיות נוכחות בשיעורים.

אבל האם חשוב להם שגם הלב של הבנות יהיה נוכח באותו מעמד??
 

s20000

משתמש רשום
נכתב ע"י חיוך;1396961:
את רק מחזקת את דברי.
במילים אחרות: הם רוצים להכריח את הבנות להיות נוכחות בשיעורים.

אבל האם חשוב להם שגם הלב של הבנות יהיה נוכח באותו מעמד??

לא נראה לי.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י s20000;1396976:
לא נראה לי.
הם בטח רוצים אבל תינוק כידוע בורח מבית הספר...
לפי זה הרבה מוסדות יכולים להסגר מחוסר ענין לציבור התלמידים.
אלו מילים גבוהות ויפות שלא תמיד עם חיבור למציאות ולאפשרויות.
ואני אתן משל להסבר:
אם אשה רוצה להתעמל בשביל הבריאות, והיא כופה את עצמה להכנס למסגרת של שיעורים ולא מתעמלת בבית כדי ליצור לעצמה מחייב. אז זה אונס?
הנשמה רוצה אבל יש גם יצר הרע.
לי עצמי היו הרבה פעמים שלמדתי למבחן ורק אז הבנתי והתחברתי לחומר.. אם לא היה מבחן היה עולה בדעתי לדפדף סתם כך בסיכומים??
נוצרנו מעפר והרבה פעמים צריך דירבון חיצוני כדי לעשות מה שטוב לנשמה.
"גלוי וידוע לפניך שרצוננו לעשות רצונך ומי מעכב שאור שבעיסה .."
זה הרעיון לדעתי.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י יעל א;1396989:
הם בטח רוצים אבל תינוק כידוע בורח מבית הספר...
לפי זה הרבה מוסדות יכולים להסגר מחוסר ענין לציבור התלמידים.
אלו מילים גבוהות ויפות שלא תמיד עם חיבור למציאות ולאפשרויות.
ואני אתן משל להסבר:
אם אשה רוצה להתעמל בשביל הבריאות, והיא כופה את עצמה להכנס למסגרת של שיעורים ולא מתעמלת בבית כדי ליצור לעצמה מחייב. אז זה אונס?
הנשמה רוצה אבל יש גם יצר הרע.
לי עצמי היו הרבה פעמים שלמדתי למבחן ורק אז הבנתי והתחברתי לחומר.. אם לא היה מבחן היה עולה בדעתי לדפדף סתם כך בסיכומים??
נוצרנו מעפר והרבה פעמים צריך דירבון חיצוני כדי לעשות מה שטוב לנשמה.
"גלוי וידוע לפניך שרצוננו לעשות רצונך ומי מעכב שאור שבעיסה .."
זה הרעיון לדעתי.

הדוגמאות שהבאת מאוד יפות אך הן לא קשורות:

1. את מדברת על כניסה למחויבות במטרה לרזות.
אנחנו מדברים על כניסה למחויבות במטרה שיהיה לי שם טוב.
כן. זה המצב כרגע.
כל מה שבנות אומרות על רוחניות ושיעורים - זה הרבה פעמים גם בשביל השם..

2. קרוב לוודאי שאם לא היה מבחן מאיים על שלוותך, ולא היית טרודה לסכם את החומר - היית פנויה יותר לשמוע, לקבל ולהפנים.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י s20000;1396976:
לא נראה לי.

יכול להיות שחשוב להם,
רק הם לא יודעים איך לעשות את זה או לא מעוניינים לשנות מה שהיה מדורי דורות.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י חיוך;1397005:
הדוגמאות שהבאת מאוד יפות אך הן לא קשורות:

1. את מדברת על כניסה למחויבות במטרה לרזות.
אנחנו מדברים על כניסה למחויבות במטרה שיהיה לי שם טוב.
כן. זה המצב כרגע.
כל מה שבנות אומרות על רוחניות ושיעורים - זה הרבה פעמים גם בשביל השם..

2. קרוב לוודאי שאם לא היה מבחן מאיים על שלוותך, ולא היית טרודה לסכם את החומר - היית פנויה יותר לשמוע, לקבל ולהפנים.
דוקא מדובר על שיעור שנכחתי וסיכמתי והכל,זה היה באופקים ונהנתי מהשיעור, החזרה היא שנתנה את ההפנמה!
גם אני למדתי בסמינר עם עוד רבות שבאו מרצון לשמוע ולהתקדם והיו להם מכשולים בלי סוף לממש את זה, לדעתי זה כ"כ פשוט אבל בכ"ז אדגים:
"דיברתי עם חברה עד מאוחר אז אין לי כח להכנס לשיעור, אני רוצה לישוווון..."
"יש סייל ב... הולכים? גם מחר יש שיעור והסייל רק היום!"
אין סוף למכשולים.
להגיד שכולן הולכות בשביל השם זה הכללה כפשוטו,
אני לא מדברת על מי שלא מעניין אותה כלום חוץ מהשם שלה, כי אחת כזאת לא הייתי מקדישה זמן לנסח ולהקליד בשבילה.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י יעל א;1397026:
דוקא מדובר על שיעור שנכחתי וסיכמתי והכל,זה היה באופקים ונהנתי מהשיעור, החזרה היא שנתנה את ההפנמה!
גם אני למדתי בסמינר עם עוד רבות שבאו מרצון לשמוע ולהתקדם והיו להם מכשולים בלי סוף לממש את זה, לדעתי זה כ"כ פשוט אבל בכ"ז אדגים:
"דיברתי עם חברה עד מאוחר אז אין לי כח להכנס לשיעור, אני רוצה לישוווון..."
"יש סייל ב... הולכים? גם מחר יש שיעור והסייל רק היום!"
אין סוף למכשולים.
להגיד שכולן הולכות בשביל השם זה הכללה כפשוטו,
אני לא מדברת על מי שלא מעניין אותה כלום חוץ מהשם שלה, כי אחת כזאת לא הייתי מקדישה זמן לנסח ולהקליד בשבילה.

על אופקים אני לא מדברת. זה משהו אחר לחלוטין.
בנות שם הולכות בעיקר בגלל שיעורי קודש, כמו שכתבת: "עוד רבות שבאו מרצון לשמוע ולהתקדם"

"להגיד שכולן הולכות בשביל השם זה הכללה כפשוטו" - לא אמרתי כולן, אמרתי שהרבה פעמים בנות אומרות...

בגלל שזה נהיה אוטומטי, שאחרי תיכון הולכים ללמוד ה' ו' - מקצוע ולימודי קודש, לכן בנות פחות חושבות על המשמעות של מה שהן עושות.
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י חיוך;1397031:
"להגיד שכולן הולכות בשביל השם זה הכללה כפשוטו" - לא אמרתי כולן, אמרתי שהרבה פעמים בנות אומרות...

בגלל שזה נהיה אוטומטי, שאחרי תיכון הולכים ללמוד ה' ו' - מקצוע ולימודי קודש, לכן בנות פחות חושבות על המשמעות של מה שהן עושות.
וזה מאוד עצוב שכך,
השטחיות היא מכת הדור,
נראה לי שאם אני יכניס לעצמי יותר ענווה יותר להיות כלי קיבול יהיה לי יותר רצון לשמוע ויותר הפנמה.
אבל המצב שהתלמידות מאבחנות את הבעיה של המורים/ות ומסיקות מסקנות מלמד משהו על הכבוד שהן רוחשות.. ואיך אפשר שהלב יהיה נוכח אם אין כבוד למי שמשמיע את הדברים???
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י יעל א;1397039:
וזה מאוד עצוב שכך,
השטחיות היא מכת הדור,
נראה לי שאם אני יכניס לעצמי יותר ענווה יותר להיות כלי קיבול יהיה לי יותר רצון לשמוע ויותר הפנמה.

ברור,

אבל קשה לצפות לזה מבחורה סטנדרטית המסיימת תיכון, שכל מה שהיא עושה זה לעשות מה שכולן עושות.

אפרופו אופקים, הבנות שמגיעות לשם הן בד"כ בנות חושבות. וגם בכל התחומים פחות מסתכלות על מה שכולם עושים... זה בא מאותו מקום.


אבל המצב שהתלמידות מאבחנות את הבעיה של המורים/ות ומסיקות מסקנות מלמד משהו על הכבוד שהן רוחשות..
ואיך אפשר שהלב יהיה נוכח אם אין כבוד למי שמשמיע את הדברים???

לא הבנתי על איזה אבחונים את מדברת ועל אילו בעיות?
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
זה לא מה שנושב בין השורות?

אם רוצים שזה יכנס לבחורות ללב ויבוא לידי שימוש בחיי המעשה - זה חייב לבוא ממקום נקי, ומרצון אישי ללמוד ולהחכים.

אבל אם רוצים שיהיה להן מחברות יפות להניח בבוידעם בבוא העת - ותעודות להראות לנכדים - ....
רק הם לא יודעים איך לעשות את זה או לא מעוניינים לשנות מה שהיה מדורי דורות.
הם רוצים להכריח את הבנות להיות נוכחות בשיעורים.

אבל האם חשוב להם שגם הלב של הבנות יהיה נוכח באותו מעמד??
.....
 

הניה

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
לא קראתי את כל האשכול אבל לבייבי סיטר הסמינר מצוין... אח"כ או תעודת נישואין או תעודת הוראה...
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י יעל א;1397055:

חמודה,
אני לא חושבת שזה מה שהיה בזמנו, אלו תובנות שמתפתחות עם הזמן.

וא"א לא דיבר על מורות, דיברו על שיטה. דיברו על חוסר חשיבה.

תודה שהבאת את הציטוטים,
כך אני רואה שמיציתי את הנושא.
כל אחד יבין מה שהוא רוצה להבין.

אגב, אני עד היום מצירה על כך שלא למדתי באופקים.
מכל הסיבות האפשריות.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י eden7115;1396286:
בקיצור, בת בסמינר לא שווה בפני בחורי ישיבות טובים לבת שאינה בסמינר.
(כמו שבחור ישיבה אינו שווה לבחור שלא לומד בישיבה, אלא בבית כנסת...)
החזון איש לא למד בישיבה
הרב אלישיב לא למד בישיבה

תגידו "חכמה גדולה, הוא היה הרב אלישיב.."
אבל כנראה שגם אז היה את המושג שם, ובכל זאת, ר' אריה לוין לא הוריד את השידוך רק בגלל הסיבה השולית הזאת.
אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
פעם היו בודקים את הבחור ואת הבחורה לגופם.
כמו שלא הורידו בחורה כי לא למדה בבית יעקב לא הורידו בחור כי לא למד בישיבה, ובפרט אם שמו הגיע למרחוק ביגיעתו העצומה בתורה.

מה שכתבתי כתבתי מבחינת מה ששאלה פותחת האשכול, לגבי "השם", ואין מה לעשות - היום עניין מקום הלימודים משחק מבחינת השם, גם אצל בחורים וגם אצל בחורות...
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
נכתב ע"י קקטוס;1397143:
החזון איש לא למד בישיבה
הרב אלישיב לא למד בישיבה

תגידו "חכמה גדולה, הוא היה הרב אלישיב.."
אבל כנראה שגם אז היה את המושג שם, ובכל זאת, ר' אריה לוין לא הוריד את השידוך רק בגלל הסיבה השולית הזאת.
אין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ.
ההשואה לא מתחילה כי הם ישבו ולמדו
הבחורה תלמד את כל נושאי הקדש בעצמה?
הבחור ישב וילמד כמוהם גם מחוץ לישיבה?
 

פרפר

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מילה בסלע;1396768:
אגב, אני בתחילה רציתי ללמוד קלינאות תקשורת, והבהירו לי שאי אפשר בסמינרים כי זה דורש סטאז' בבתי חולים והיחשפות לעבודה עם טכנאים ומנוגד לדרישות בי"ע.

חבר'ה, סמינר=חממה, מוגנת ושמורה.
כל מקצוע שאינו עונה להגדרה- לא תמצאו מגמה דוגמתו בין כתליו.

פעם היתה מגמה של קלינאות תקשורת בסמינר הישן בירושלים. ואז הגיעה ההוראה של משרד הבריאות שרק בעלי תואר ראשון מוסמכים להיות קלינאים, הסמינר כמובן נדפק מזה מאד, והנה, יש לו כבר משנה סדורה למה אי אפשר ללמוד כי זה מנוגד לדרישות בי"ע... עוד דמגוגיה מבית היוצר של הסמינרים. בהנדסאות מחשבים לא נחשפים לעבודה עם טכנאים? בכל המסלולים שהסמינר מכשיר יש מקומות עבודה נקיים לגמרי?
ואגב, אם הסמינרים לא היו מחזיקים את כולם בגרון (שם טוב, שידוכים...) אז היו מסלולי הלימוד מחוץ לסמינרים טובים ומפוקחים יותר.
 

פרפר

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חיוך;1396755:
יכולה להעיד על עצמי ששנות ההתפתחות הרוחנית והאישית שלי כאחד - הן לאחר מסגרת הסמינר.
אולי מי שהתחתנה "מתוך הסמינר" בטוחה שהוא זה שהכשיר אותה לחיים, אבל אני יכולה לומר שהשנים הכי יפות והכי בונות שלי היו התקופה שאחרי הסמינר, ולא, אני לא חושבת שזה בזכותו. אם הסמינרים באמת רוצים את הקרדיט, שישקיעו בחינוך הבנות עד י"ב. וישחררו את הבנות לנפשן להשתלם במקצועות רלוונטיים יותר מאלו שהם מציעים. הנסיון ליצור סינתזה בין חינוך להכשרה מקצועית הוא לא מוצלח ונועד לכשלון.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י יעל א;1397231:
ההשואה לא מתחילה כי הם ישבו ולמדו
הבחורה תלמד את כל נושאי הקדש בעצמה?
הבחור ישב וילמד כמוהם גם מחוץ לישיבה?
נו
מה התשובה?
כתבתי אותה כבר בהודעה שאותה ציטטת
כן
יש כאלה שלומדים לבד, מה הבעיה בזה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  29  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה