בקשה אם כבר קפצתם ל"הדסה עין כרם", אין שום סיבה שלא תצטרפו למאגר מח עצם...

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
יודעים מה זה מאגר מח עצם?
בטח שמעתם. אבל בקצרה -
העניין הוא שיש יהודים טובים שסובלים - שאף פעם לא תדעו מזה - מלוקמיה - סרטן הדם. שהשם ירפא אותם מהר מהר אמן.
בסייעתא דשמיא, אפשר לעזור להם עם טיפול משמעותי שנקרא "השתלת מח עצם". זה טיפול בטוח לגמרי, שלוקחים מאדם בריא מח עצם ומשתילים אותו לחולה.

כיום, הודות להתפתחויות טכנולוגיות, ניתן לבצע איסוף תאי מח עצם מווריד היד. לשם ביצוע התהליך מקבל התורם במשך ארבעה ימים זריקות המעודדות את ייצור תאי האב במח העצם בכמות מוגברת, ו”זריקתם” לזרם הדם ההיקפי (שזורם בגוף). זריקות אלו נקראות נויפוגן והן עלולות לגרום לתורם להרגשה של "שפעת", כלומר ייתכנו כאבי עצמות כדוגמת כאבי גב, או כאבים בעצמות הארוכות של הגפיים, עליהם ניתן להקל על ידי לקיחת משככי כאבים. ביום החמישי מתבצע האיסוף.

המשך תהליך התרומה זהה לתרומת טסיות דם והוא מתבצע בישיבה או בשכיבה במקום אחד: באמצעות מחט המוחדרת לווריד הזרוע שואבים דם מהתורם. הדם עובר דרך מכונה מיוחדת שמפרידה ממנו את התאים הצעירים ש”נזרקו” ממח העצם הודות לזריקות שקיבל. תאים אלו נאספים בשקית פלסטיק קטנה (300 סמ”ק) וכל יתר הדם חוזר אל התורם באמצעות מחט המוחדרת לווריד הזרוע השנייה. ההליך מתבצע ללא הרדמה ולא צפויות לו תופעות לוואי. המכונה המשמשת לתהליך מבוססת על צנטריפוגה וסטרילית לחלוטין, שכן כל הצינוריות והמכלים שבהם עובר דם הם חד-פעמיים.

תהליך התרומה עשוי להתבצע ביום אחד למשך 5–6 שעות, או במשך יומיים. משך האיסוף תלוי בגיל ובמשקל החולה, כמו גם במשקל התורם. התורם, למעשה, לא מאבד דם כלל, ואילו התאים הצעירים שהופרדו מזרם דמו מתרבים מעצמם במהירות, תוך יממה אחת. אותם תאים שנלקחו מהתורם, מועברים לדמו של החולה במהירות, באמצעות עירוי, בדרך דומה לטיפולים כימותרפיים אחרים ובהגיעם אל מח העצם הם מתחילים לייצר תאי דם בריאים.


אממה. בשביל לתרום מח עצם, התורם חייב להיות דומה לחולה מבחינת סיווג הרקמות. ועכשיו לך תחפש. לכן הקימו מאגר מח עצם, שמותאם בעיקר ליהודים, שהתחתנו במהלך השנים עם עצמם, ולכן הדמיון הגנטי שלהם גדול מאוד. וכשחולה זקוק לתרומה - אפשר מיידית למצוא לו תורמ/ת במאגר.

ההצטרפות למאגר פשוטה מאוד, בדיקת רוק וזהו. כדאי לשים לב שבניגוד לתרומת דם, שם דורשים מהתורם להיות בריא לגמרי בשעת התרומה, כאן זה לא כך - כי בעצם לא מדובר כעת על תרומה, רק על בדיקה להצטרפות למאגר. (חוץ ממי שחולה במחלות "רציניות", שלא רוצים שיצטרף כי לא רוצים שיתרום).

"עזר מציון" עשו לאחרונה מבצע הצטרפות למאגר בכוללים ובישיבות. אבל למי שלא היה שם יש הזדמנות קלה מאוד -

כל מי שהגיע לאזור "הדסה עין כרם", לכל סיבה שהיא, יכול להצטרף. זה ממש פשוט וקל. (ומי שלא הגיע לשם, אבל ימצא לעצמו יום פנוי לקפוץ - יקבל גם שכר פסיעות...).

קוראים לזה "רוק להצלת חיים - מאגר מח עצם הדסה".

מי מוזמן? כל איש ואשה בגילאי 18-45, לא חולה ל"ע במחלות "רציניות"
1. האם הינך סובל כיום ממחלה רצינית/כרונית? לדוגמה: סכרת, סרטן, המופיליה, שחפת, סכרת נעורים, אפילפסיה, ברוצלוזיס וכו'.
2. האם לך או לבני משפחתך אמר שקיים סיכון למחלת עצבים "קרויצפלד יעקב"?
3. האם נבדקת ונמצאת חיובי לנוכחות נוגדנים לנגיף איידס (HIV)?
4. האם קיבלת טיפול בהורמון גדילה ממקור אנושי או עברת השתלה?
5. האם הינך נשא של דלקת כבד (הפטיטיס-צהבת) מסוג B או C?
6. האם השתמשת בסמים באמצעות הזרקה?

וכמובן רק מי שלא הצטרף כבר למאגר של עזר מציון או מאגר מח עצם אחר. (פשוט אין שום עניין להצטרף פעמיים...)

להיכן מוזמן?

למשרדים שלהם, שנמצאים בקניון (ישפרו סנטר), בקומה 1 מאחורי הסופר פארם. ופתוחים א'-ה' 9:00-15:00.

ועדיף לתאם איתם מראש:

טלפון 02-6434035 או 050-9008965

וזה האתר שלהם

וזהו. תזכו למצוות, אנשים טובים. "הדסה" זה מפעל עצום עם כל כך הרבה מבקרים ומאושפזים (בעז"ה רק ללידות), שאם כולם היו מצטרפים למאגר - זו הייתה קפיצה משמעותית. (בפרט כשהמדובר בחרדים ונשים דתיות. כי לכל מי שהתגייס לצבא יש עמדת הצטרפות בבקו"ם).


(נ"ב. מי שלא יוצא לו להגיע להדסה - בעקרון יש גם באתר של מאגר הדסה וגם באתר של המאגר של עזר מציון אופציה לבקש שישלחו ערכה הביתה לדגום ולשלוח בדואר. לפחות בעזר מציון לא באמת שלחו לי כשביקשתי פעם, ובכלל כל דבר שבנוי על דואר ישראל זה לא מציאה גדולה. אבל אולי כן שווה לנסות.)
 
נערך לאחרונה ב:

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
זה מקביל למאגר של עזר מציון?
בכל מקרה, מכירה מקרוב מקרים של הצלת חיים ממש בזכות תרומת מח עצם.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
זה מקביל למאגר של עזר מציון?
זה עוד מאגר.
כמובן אין כאן עניין של תחרות, כי כשחולה צריך בודקים כמובן בכל המאגרים.
פשוט העמותה הזו גם לקחה על עצמה לממן את בדיקת הרקמות של המצטרפים (עזר מציון פרסמו בעבר שזה עולה 180 ש"ח לכל מצטרף למאגר).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  25  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה