התייעצות אם היית מנהל/ת ליום אחד!

M.B.G

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
ובתיכונים אולי להפוך את זה מבגרות למשהו משמעותי יותר כמו לימודי מקצוע שבתיכונים יהיה מסלול תואר ומסלול מקצוע מעשי במקום כל הקישקושים שמלמדים היום.... אבל בשביל צריך להיות שר החינוך ולא מנהל בית ספר.

כל מילה בסלע
מסכימה איתך לגמרי.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מתחשק לי להביא לידי מעשה את כל ההצעות כאן, רק כדי שתיווכחו שרוב הנהלים במצב הקיים נעשו במחשבה תחילה מתוך תכנון ושיקול דעת.

חודש בלי הקפדה על זמנים, עם פחות שע"ב, עם ימים חופשיים ושלל ההצעות היצירתיות- וכל ההורים טסים למנהל בבקשה ובהפצרה לחזור למתכונת הקודמת.
 
נערך לאחרונה ב:

תרשיש

משתמש צעיר
ובתיכונים אולי להפוך את זה מבגרות למשהו משמעותי יותר כמו לימודי מקצוע שבתיכונים יהיה מסלול תואר ומסלול מקצוע מעשי במקום כל הקישקושים שמלמדים היום.... אבל בשביל צריך להיות שר החינוך ולא מנהל בית ספר.
יש היום מגמות בתיכונים שאין בהם בגרויות
אין שום עניין להתחיל את לימודי המקצוע בגיל צעיר לפני גיל 18
לאן נגיע בקצב הזה?
הבנות נתונות בלחץ מגיל צעיר בקשר למקצוע,
לפחות שתהננה בשנים הללו יהי להן מספיק שנים לעבוד וללמוד
 

whitestar

משתמש מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
2 הלימודים מתחילים בשעה 9
זו ממחשבה מוטעית לחשוב שאם יתחילו ב9 אז יהיו יותר רעננים/יהיה יותר קל להתארגן
כי ביננו אם הלימודים היו מתחילים בשבע היינו מבקשים שיתחילו בשמונה
למה?-כי אנחנו אוהבים אולי לישון?להימרח במיטה בבוקר?
 

נקודה עיצוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני הייתי מלמדת את הילדות דברים שקשורים לחיים, כמו תקשורת, כישורי חיים וכד'
היסטוריה מבחינתי זה פחות חשוב מזה.

מיליון לייקים:)
בתור מורה- שעוברת בכל בכיתות מא' עד ח' ורואה איזה מחנכת עובדת על זה עם כיתתה לעומת כיתות שלא...
הבדלי שמיים וארץ!
 

יודית 121

משתמש מקצוען
יש לי בן מוכשר ממש בלי עין הרע , במיוחד במשחק ודרמה.
הוא אוהב ויודע להציג ולהצחיק, ואלוף בלהפנט אליו את כל צופיו.
בבית ובמשפחה אנחנו מכוונים אותו המון להציג בהזדמנויות שונות
אבל חבל לי באופן אישי שאין לזה ביטוי בת"תים כמו אצל הבנות.
אין הצגות וכדו'. אפילו במסגרת הכיתתית במסיבות חנוכה וכדו'. (יש יותר- מקהלות אם כבר)
נראה לי זה דבר שיכול לתת מקום של חוויה והצלחה להרבה מאד ילדים.
 

צפור לילה

משתמש מקצוען

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
אף הורה לא יבקש לחזור למתכונת קודמת...

מי בקש ימים חופשיים?
אולי מלמדים שביום הזה ילמד רבה אחר, באמת מגיע להם, ולהורים לא יהיה אכפת
זה כמו מורה משלימה וגננת משלימה אצל הבנות

כשילדים יתחילו להראות להורים תוצאות עגומות של שעמום- יבקשו שע"ב. וזו רק אחת מהתוצאות.
את ההנחיה של "תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו..." נתנו גדולי ומאורי הדורות, לא שר החינוך ועוזריו.

בקשו הקלות, חופשים וכו'
כנראה כתבת בלת"ק.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
בלי לקרוא את כל התגובות....
כל מה שיעשו ולא יעשו תמיד יהיה את אלו שיהיה להם מה לומר למנהל ועל המנהל וכדו' לשינוי הלימודים....
השגרה היא המצויינת ביותר, נכון שלא צריך להעמיס יותר מידי חומר לימודי, ונכון שצריך לפעמים לרענן ולהתרענן ויש מקומות שלצערי לא עושים כך... אבל הרבה מן הרעיונות פה אינם מעשיים כלל וכלל ואך ורק לטובת התלמיד ומי שלא רוצה את טובת הילד שיתן לו יותר חופשיות וכדו' בלי להעמיס עליו כלום איך הוא יגדל ככה? איך הוא יתמודד אח"כ??? וכמו שכתבתי כמובן שצריך גם לרענן ולהתחשב וכו', ולגבי האיחורים חובה לא לאפשר זאת ילד שמתחיל את היום הפוך גם ממשיך אותו כך!!! אלא א"כ כמובן יש סיבה מיוחדת שמביאים בפתק!!!
אני כותב כמלמד בת"ת , ולהוי ידוע שאצל הבנות אין לי מושג....
מותר לחלוק!!!
 

קרוסלה

משתמש פעיל
שהבנות יצאו עם יותר ידע בתנ"ך שלנו!
מה שקורה בעיקר בכיתות הגבוהות, שכל מורה מתיימרת להיות ת"ח מדופלם, ומלמדת את כל המפרשים.
מורה אחת לא הסתירה את האושר שלה כשלמדנו פסוק אחד למעלה מחודש!
ובסופו של דבר, אמנם אותו ידענו לפי כל המפרשים, אבל לא את המסופר בפרשה!
לדעתי, יש צורך ללמד את התנ"ך, בפרט הנ"ך בצורה יותר כללית וסיפורית (אם מותר לי לכתוב כך).
אולי יש להקצות לכך שעור, שזה לא יפגום ביכולת העמקה במפרשים השונים.
כך שלא יקרה מצב שאם בכיתה מסוימת לומדים נביא מסוים, והשנה הסתיימה כשאחזו באמצע הלימוד,
שהידע באותו הנביא לא יקטע כאן...

להבדיל אלף אלפי הבדלות, פעמים בציבור הכללי יש יותר ידע(מעוות ומסולף רחמנא לצלן),
אבל אין סיבה שאצלנו יידעו פחות.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
שהבנות יצאו עם יותר ידע בתנ"ך שלנו!
מה שקורה בעיקר בכיתות הגבוהות, שכל מורה מתיימרת להיות ת"ח מדופלם, ומלמדת את כל המפרשים.
מורה אחת לא הסתירה את האושר שלה כשלמדנו פסוק אחד למעלה מחודש!
ובסופו של דבר, אמנם אותו ידענו לפי כל המפרשים, אבל לא את המסופר בפרשה!
לדעתי, יש צורך ללמד את התנ"ך, בפרט הנ"ך בצורה יותר כללית וסיפורית (אם מותר לי לכתוב כך).
אולי יש להקצות לכך שעור, שזה לא יפגום ביכולת העמקה במפרשים השונים.
כך שלא יקרה מצב שאם בכיתה מסוימת לומדים נביא מסוים, והשנה הסתיימה כשאחזו באמצע הלימוד,
שהידע באותו הנביא לא יקטע כאן...

להבדיל אלף אלפי הבדלות, פעמים בציבור הכללי יש יותר ידע(מעוות ומסולף רחמנא לצלן),
אבל אין סיבה שאצלנו יידעו פחות.
לא יודע מה קורה אצל הבנות יודע מה קורה אצל בנים, אם זה מעניין אכתוב!
 

ששונית

משתמש מקצוען
בלתק
הייתי מורידה מהעומס, מצמצמת שעות לימוד.
לגבי הבנות ברור שהעומס מטורף ומיותר, אבל אף פעם לא ידעתי עד כמה העומס על הבנים מיותר, עד שבאה אלינו הקורונה.
הבנים שלי ברוך השם עם ראשים טובים ומתמידים.
כשחזרו ללימודים במתכונת מצומצמת הם פרחו!
הם הלכו לישיבה בשמחה וחזרו בשמחה ונהנו מכל רגע.
למה בחור בן 15 צריך לצאת מהבית בשש ורבע בבוקר (והישיבה לא רחוקה) ולחזור בעשר בלילה? למה???
מתי הוא נושם? מתי הוא מתאוורר?
בקורונה הם למדו מעשר בבוקר ועד שבע בערב ותפוקת הלימוד היתה כפולה ויותר!!
הבעיה היא שכל ראש ישיבה מבין שאם הוא יפחית מהעומס אוטומטית ירד קרנה של שמה הטוב של הישיבה.
לכן השינוי חייב להיות מערכתי, מלמעלה.
 

מ.ל.ב. י

משתמש מקצוען
זו ממחשבה מוטעית לחשוב שאם יתחילו ב9 אז יהיו יותר רעננים/יהיה יותר קל להתארגן
כי ביננו אם הלימודים היו מתחילים בשבע היינו מבקשים שיתחילו בשמונה
למה?-כי אנחנו אוהבים אולי לישון?להימרח במיטה בבוקר?
ממש לא! באיזה שהוא מחקר גילו שלגילאי העשרה יותר קל לקום בתשע. פשוט אז המוח שלהם מתחיל להיתעורר, באיזה בית ספר באנגליה מקיימים את זה.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  37  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה