רשמית, אין הבדל,בכל כלי אין הבדל בין A# לBb ההבדל הוא בסולם ובתו שצריך להיות ולפי זה נקרא התו
רק שבכינור משמשים באצבע אחרת, וזה בהחלט משפיע.....
רשמית, אין הבדל,בכל כלי אין הבדל בין A# לBb ההבדל הוא בסולם ובתו שצריך להיות ולפי זה נקרא התו
זה משפיע בשמיניות או בפחות....רשמית, אין הבדל,
רק שבכינור משתמשים באצבע אחרת, וזה בהחלט משפיע.....
וזהו הדיוק המאוד מהותי!! ומשמעותי בצליל....רשמית, אין הבדל,
רק שבכינור משמשים באצבע אחרת, וזה בהחלט משפיע.....
זה לא מדויק לגמרי. בעיקרון ברמה המתמטית של המוזיקה יש הבדל בין הצלילים, אבל בפסנתר מצאו שיטה להשוות ביניהם על ידי חלוקה של האוקטבה ל-12 חלקים שווים, וכך בפסנתר עצמו הם שווים לגמרי. כשמשווים את סול במול (או פה דיאז) של הפסנתר לצליל המקביל בכינור, מתקבל רווח מסוים שלאוזן מאוד קשה להבחין בה אם בכלל.וזהו הדיוק המאוד מהותי!! ומשמעותי בצליל....
זה פשוט לא אותו צליל
בפסנתר וכו- אין אפשרות להשמיע כל אחד.... ולכן הם כמו אחד (פשוט לא מודעים לזיוף ומסתדרים)
זה לא מדויק לגמרי. בעיקרון ברמה המתמטית של המוזיקה יש הבדל בין הצלילים, אבל בפסנתר מצאו שיטה להשוות ביניהם על ידי חלוקה של האוקטבה ל-12 חלקים שווים, וכך בפסנתר עצמו הם שווים לגמרי. כשמשווים את סול במול (או פה דיאז) של הפסנתר לצליל המקביל בכינור, מתקבל רווח מסוים שלאוזן מאוד קשה להבחין בה אם בכלל.
זה משפיע בשמיניות או בפחות....
אם זה יותר אז זה נשמע גרוע
וכן נכון אבל זה גם בגיטרה שונה וגם בשאר הכלי פריטה לאו דווקא כינור
נו ואז?זה לא מדויק לגמרי. בעיקרון ברמה המתמטית של המוזיקה יש הבדל בין הצלילים, אבל בפסנתר מצאו שיטה להשוות ביניהם על ידי חלוקה של האוקטבה ל-12 חלקים שווים, וכך בפסנתר עצמו הם שווים לגמרי. כשמשווים את סול במול (או פה דיאז) של הפסנתר לצליל המקביל בכינור, מתקבל רווח מסוים שלאוזן מאוד קשה להבחין בה אם בכלל.
לא אמרתי את זה כמשהו שמשליך על המורכבות של הנגינה בפסנתר, אלא כתגובה למה שכתבה כנרית על כך שפסנתר "מזייף".נו ואז?
זה הבדל שלא נוגע למורכבות של הפסנתר ברמת התיאוריה והתירגול!
בוודאות זאת לא הבעיה.... (אולי לילד קטן בשנים הראשונות, אבל אם במקצוענים עסקינן-לא זה)
בהחלט, מפרס, ומהמקאמים (תימן לא כ"כ קשורים לזה). אפשר לומר שבדבר אחד המזרח עקף את המערב ובגדול, במוזיקה. מי שמבין במקאמים, בשבילו בטהובן ומוצרט זה פיצוחים.אתם מגיעים מתימן/ מצרים?!
באיזה כלי חוץ מכינור ודומיו יש הבדל? אולי ההבדל הוא לא אמור להיקרא דיוק או זיוף שהרי גם בשאר הכלים אין הבדל.ההסבר הבהיר הוא שבפסנתר לא נראה הבדל בין A# לBb וכן הלאה...
מקאמים זה יותר קטע של גברים, (אא"כ זה קיים בעוד מקום), אם תרצו אוכל לברר על מורֵה.(פעם אגב חיפשתי מורה לתחום... התייאשתי)
טוב נתחילא. כשאומרים לאדם שרוצה ללמוד כינור, שזה קשה - מתכוונים לזה.
ב. אדרבה, תחכימונו מה הקשה בכינור?
בהחלט, מפרס, ומהמקאמים (תימן לא כ"כ קשורים לזה). אפשר לומר שבדבר אחד המזרח עקף את המערב ובגדול, במוזיקה. מי שמבין במקאמים, בשבילו בטהובן ומוצרט זה פיצוחים.
באיזה כלי חוץ מכינור ודומיו יש הבדל? אולי ההבדל הוא לא אמור להיקרא דיוק או זיוף שהרי גם בשאר הכלים אין הבדל.
מקאמים זה יותר קטע של גברים, (אא"כ זה קיים בעוד מקום), אם תרצו אוכל לברר על מורֵה.
אגב, שאפו על הלוגו. (איפה נעלמה ה'כנרית'?)
הכוונה היא לא לביצוע אלא לתאוריה (ולאו דווקא בכינור), ואולי לא השתמשתי במונח הנכון, הכוונה הייתה לסולמות וחבלים וכו'...אבל לא הייתי אומר שבטהובן זה פיצוחים זה ממש לא נכון יש שירים ויצירות שנורא נורא קשים
סולמות וחבלים?הכוונה היא לא לביצוע אלא לתאוריה (ולאו דווקא בכינור), ואולי לא השתמשתי במונח הנכון, הכוונה הייתה לסולמות וחבלים וכו'...
סולמות וחבלים?
מה שנכון נכון!!כל חיי אהבתי כינורות אבל בסוף ......למדתי גיטרה.
כיום למדתי להוציא את כל הכלים היפים שהשתבחה בהם ארץ ישראל והעולם כולו דווקא דרך...האורגנית!!!
לעניות דעתי אין על הכלי הזה! דווקא משום שכשהוא איכותי הוא לא כלי אלא תזמורת שלמה תחת מעטה שחור לבן....
ועכשיו יתחיל הויכוח הידוע ש-
''אין כמו לשמוע כלים חיים מבית היוצר..''
''נו אבל היום יש דגימות...''
''כן אבל זה לא אותו דבר....''
בקיצור עדיף לא להתחיל את השרשור הזה כי הוא לא יוביל לשום כלום.
כל מילה מיותרת!כל חיי אהבתי כינורות אבל בסוף ......למדתי גיטרה.
כיום למדתי להוציא את כל הכלים היפים שהשתבחה בהם ארץ ישראל והעולם כולו דווקא דרך...האורגנית!!!
לעניות דעתי אין על הכלי הזה! דווקא משום שכשהוא איכותי הוא לא כלי אלא תזמורת שלמה תחת מעטה שחור לבן....
ועכשיו יתחיל הויכוח הידוע ש-
''אין כמו לשמוע כלים חיים מבית היוצר..''
''נו אבל היום יש דגימות...''
''כן אבל זה לא אותו דבר....''
בקיצור עדיף לא להתחיל את השרשור הזה כי הוא לא יוביל לשום כלום.
ברור שאין כמו נגינה של כלים אמיתייים הרי זה המקור באורגן זה "חיקוי"מתנגד.
אי אפשר באורגן אפי' להתקרב למה שאפשר לעשות בכלים האמיתיים (ןבמיוחד בכלי מיתר שם אני בהקלטה פשוטה אתה יכול להבחין אם נגנו את זה מכינור או מאורגן).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלא
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: