עדכון אליכם, אנשי הנגינה: מהו הכלי המוסיקלי הנעים ביותר לאוזניכם?

אליכם, אנשי הנגינה: מהו הכלי המוסיקלי הנעים ביותר לאוזניכם?

  • קלרינט של השווער

    הצבעות: 60 25.9%
  • סקסופון של הדודה

    הצבעות: 15 6.5%
  • כינור של הנכד המוכשר

    הצבעות: 70 30.2%
  • תופים של השכנים המופרעים

    הצבעות: 12 5.2%
  • מנדולינה של גבאי בית הכנסת

    הצבעות: 6 2.6%
  • עוד של מיימון מהמועצה

    הצבעות: 6 2.6%
  • מפוחית פה של חפציבה מהספריה

    הצבעות: 4 1.7%
  • חלילית שהילדה קיבלה בגן

    הצבעות: 9 3.9%
  • גיטרה של ברסלבר

    הצבעות: 44 19.0%
  • חצוצרה של מוזיאון ישראל

    הצבעות: 6 2.6%

  • סה"כ מצביעים
    232

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הכוונה היא לא לביצוע אלא לתאוריה (ולאו דווקא בכינור), ואולי לא השתמשתי במונח הנכון, הכוונה הייתה לסולמות וחבלים וכו'...
הסולמות הערביים יכולים להיות יותר מורכבים כי הם לא צריכים להיות הרמוניים, ולכן גם פתוחים יותר לאלתור על המקאם, ולכן הם נשמעים זיוף לאזניים מערביות.
במוסיקה המערבית הדגש הוא על הרמוניה, ולכן המלודיקה היא יותר קלאסית וגם כמעט בלי משחקים של רבעי טון שזה דבר שמסרבל מאד את ההרמוניה, וגם האלתור יותר מוגבל כי כמעט כל הצלילים על הסולם יצרו דיסוננס עם אחד הצלילים באקורד, ואין הרבה איפה לשחק.
בשורה תחתונה לעניות דעתי הרבה יותר קשה להכיר למעשה את התיאוריה המערבית מאשר הערבית.
 

Violinist

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
הסולמות הערביים יכולים להיות יותר מורכבים כי הם לא צריכים להיות הרמוניים, ולכן גם פתוחים יותר לאלתור על המקאם, ולכן הם נשמעים זיוף לאזניים מערביות.
במוסיקה המערבית הדגש הוא על הרמוניה, ולכן המלודיקה היא יותר קלאסית וגם כמעט בלי משחקים של רבעי טון שזה דבר שמסרבל מאד את ההרמוניה, וגם האלתור יותר מוגבל כי כמעט כל הצלילים על הסולם יצרו דיסוננס עם אחד הצלילים באקורד, ואין הרבה איפה לשחק.
בשורה תחתונה לעניות דעתי הרבה יותר קשה להכיר למעשה את התיאוריה המערבית מאשר הערבית.
ממש לא
לכל מקאם יש את הסולם שעליו מנגנים אותו ונכון שיתכנו שינויים מהסולם אבל הם מסודרים מאוד ואתה יודע בדיוק לאן זה הולך
 

חרש עץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ממש לא
לכל מקאם יש את הסולם שעליו מנגנים אותו ונכון שיתכנו שינויים מהסולם אבל הם מסודרים מאוד ואתה יודע בדיוק לאן זה הולך
אוקיי, אני לא מומחה גדול, אני מדבר מתוך מה ששמעתי בעבר מחבר שהוא פייטן מקצועי.
אני עדיין חושב שיש תנועות במוסיקה הערבית שנשמעים כמו דיסוננס באזניים מערביות, אני לא יודע אם יש בזה כללים או לא.
 

קלאסיקה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה נכתב ע"י מישהו שכבר שולט בתאוריה הערבית??
בשביל להשוות בין רמת המורכבות בין שתי המסורות המוזיקליות נדרש ידע עמוק בשתיהן.
אני אישית לא מתמצא בכלל במוזיקה הלא מערבית (ערבית/מזרחית/תורכית), אבל מתוך ידע די רחב בתאוריה של המוזיקה הקלאסית המערבית אני יודע שמי שחושב שזה פיצוחים, כנראה לא התחיל ללמוד עדיין...
אפשר רבות להתווכח איזה מסורת מורכבת יותר וכו, ואפשר גם לדון למה המוזיקה המערבית יותר שולטת בעולם (אולי כמו בעוד שטחים רבים של אומנות) אבל המציאות כיום ברוב העולם ובישראל בכלל, שבמוסדות אקדמאים ללימודי מוזיקה רוב הקורסים מתמקדים בתאוריה של המוזיקה המערבית, ובדרך כלל יש גם מסלול די זניח למוזיקה שאינה מערבית.
אני לא משוכנע שכולם עד כדי כך לא מבינים במוזיקה ומתבזבזים על המוזיקה המערבית ה'קלה'.
 

ששון בן שמחה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
בשביל להשוות בין רמת המורכבות בין שתי המסורות המוזיקליות נדרש ידע עמוק בשתיהן.
אני אישית לא מתמצא בכלל במוזיקה הלא מערבית (ערבית/מזרחית/תורכית), אבל מתוך ידע די רחב בתאוריה של המוזיקה הקלאסית המערבית אני יודע שמי שחושב שזה פיצוחים, כנראה לא התחיל ללמוד עדיין...
אפשר רבות להתווכח איזה מסורת מורכבת יותר וכו, ואפשר גם לדון למה המוזיקה המערבית יותר שולטת בעולם (אולי כמו בעוד שטחים רבים של אומנות) אבל המציאות כיום ברוב העולם ובישראל בכלל, שבמוסדות אקדמאים ללימודי מוזיקה רוב הקורסים מתמקדים בתאוריה של המוזיקה המערבית, ובדרך כלל יש גם מסלול די זניח למוזיקה שאינה מערבית.
אני לא משוכנע שכולם עד כדי כך לא מבינים במוזיקה ומתבזבזים על המוזיקה המערבית ה'קלה'.
א. באמת לא התחלתי ללמוד עדיין. אבל כבר מהרמות הבסיסיות אתה יכול להבין את ההבדלים, וחוץ מזה, כמו שכבר כתבתי, אמרתי את דברי בהסתמך על אנשים שכן מבינים (לא בהכרח מפורסמים, אבל די מבינים).
ב. מה שאתה אומר לגבי למה המוזיקה המערבי שולטת יותר בעולם, הוא נכון. ודווקא בגלל זה הפייטנים ברובם מתמצאים גם במוזיקה המערבית, זה דומה לזה שיש הרי הלכות שונות לספרדים ואשכנזים, אבל באופן מפתיע (או אולי לא...) הספרדים יודעים חוץ מההלכות של הספרדים גם את של האשכנזים, כיון שהם צריכים לדעת כמו מה לא לעשות, אבל האשכנזים לא מכירים אפי' פירור מהמנהגים וההלכות של הספרדים. בדוק ומנוסה.
תכל'ס, כמו שכתבתי, המדינה שלנו מערבית והקידמה של העולם היא מערבית ולפיכך זה גורם לכך שגם בדברים שהעולם המזרחי טוב בו, נזנח הוא לפינה.

זה לא שאני אומר שהמוזיקה המערבית היא קלה, אבל תורת המקאמים היא כמה רמות מעל. מספיק לראות איך אנשים מתלהבים מאיזה סלסול קל של איזה אורגן, שבפיוטים זה תמידים כסדרם, בשביל להבין שיש פה הבדל גדול.

שימו לב שבפיוטים כמעט ולא מלחינים שירים חדשים, הכל מבוסס על שירים ערביים, זה (לענ"ד) מכיון שהרבה יותר קשה להלחין שירים כאלה. אתה חייב לעשות את זה לפי הכללים והמשקלים וכו' וכו' ולא מספיק שתמציא איזה לחן באיזה קומזיץ ותוציא כבר שיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה