טיול בחו"ל אירוח בבית חב"ד ברחבי העולם

3524

משתמש מקצוען

בין הזמנים: דברים שאתם צריכים לדעת לפני אירוח בבית חב"ד / פריידי אורגד​

שליחת חב"ד בעיר קלוז' נאפוקה (קלויזענבורג) ברומניה בטור שנכתב עבור רבים הנוסעים לטייל בחו"ל ונעזרים בבתי חב"ד ברחבי העולם • "אני חס ושלום לא רוצה לפגוע באף אחד ולכן חשוב לי שתקראו את זה ברוח טובה"

שמי פריידי אורגד ואני שליחת חב"ד בעיר קלוז' נאפוקה (קלויזענבורג) ברומניה.

לקראת עונת "בין הזמנים" הבעל"ט החלטתי לשתף פה משהו שאני רוצה לשתף כבר כמה שנים. אני חס ושלום לא רוצה לפגוע באף אחד ולכן חשוב לי שתקראו את זה ברוח טובה ואתם מוזמנים להעיר/להאיר בצורה מכבדת.

בין הזמנים היא תקופה שרבים נוסעים לטייל בחו"ל ונעזרים בבתי חב"ד ברחבי העולם. חשוב לי להעלות פה על הכתב כמה דברים חשובים שרבים לא יודעים על בתי חב"ד.

אז נתחיל:

בתי חב"ד לא ממומנים ע"י שום גוף ממשלתי כזה או אחר. לא ממשלת ישראל, ולא הסוכנות היהודית כל שליח חב"ד צריך לעבוד קשה (קשה מאוד מאוד מאוד) ולהשיג תרומות שיחזיקו את הפעילות שלו לאורך השנה כולה.

הפעילות בכל בית חב"ד שונה מאוד. יש בתי חב"ד למטיילים, יש בתי חב"ד שיש להם קהילה מקומית עצומה עם גני ילדים, בית ספר, תנועת נוער וכו יש בתי חב"ד שיש להם קהילה קטנה של יהודים מבוגרים, יש בתי חב"ד לקהילה ישראלית/דוברי רוסית וכו וכו כל בית חב"ד והשליחות שלו. מה שבטוח כל השליחים עובדים קשה כדי להפיץ יהדות בעיר שלהם.

חשוב להדגיש, רוב הבתי חב"ד בעולם לא מיועדים בעיקר בשביל תיירים ולכן לא תמיד יהיו להם שירותים מתאימים, קחו בחשבון שתצטרכו להתאים את עצמכם למקום ולא הבית חב"ד יתאים את עצמו אליכם.

נוסעים לטייל בחו"ל וצריכים להעזר בבית חב"ד? בשמחה! רק תבררו הכל מראש.

זה שראיתם שיש בית חב"ד בעיר מסויימת לא אומר ש: יש מסעדה כשרה, שיש מניינים במהלך השבוע/שבת, שיש חנות כשרה, שיש מקווה וכדו כל בית חב"ד זה סיפור אחר ובעל משאבים אחרים. יש בתי חב"ד שיש להם מסעדות כשרות או מטבח עם צוות שמבשל ויש בתי חב"ד (כמו אצלנו למשל שהשליחה עומדת בעצמה ומבשלת). כל מקום ומה שיש בו ולכן אל תסתמכו על שמעתי ממישהו ששמע. תבררו לפני שיש כל מה שאתם צריכים ושזה פעיל בזמן השהות שלכם.

שבת – יוצא לכם לעשות שבת בחו"ל? אם אתם עם תינוק תדעו שאין עירוב ואסור לטלטל עגלה/תינוק על הידיים. תבדקו מראש אם יש מקום לינה עם מפתח/בלי חיישנים למינהם וכו', מרחק הליכה לבית חב"ד/בית הכנסת וכדו'. כמו כן, אם החלטתם ללכת לסעודות שבת בבית חב"ד תרשמו בזמן. תחשבו על עצמכן הייתן רוצות שמישהו יודע לכן ביום שישי ב12 בצהריים שהוא מגיע לשבת עם עוד 6 אנשים?

שאלות – יש לכם שאלות שקשורות לטיול שלכם? תנסו לבדוק אולי יש את התשובה באתר של בית חב"ד/בגוגל/בקבוצות תיירות של היעד שלכם. לא מכוונה רעה חלילה אבל כמוכם יש לפעמים עוד עשרות או מאות או אלפים ולפעמים קשה לענות לכל השאלות.

כל עוד זה לא מקרה חירום אל תתקשרו לשליח/ה באמצע הלילה. ולא, לברר אם אפשר להזמין חלות לשבת לא נחשב מקרה חירום (אמיתי)..

תשלום – שאלה שאנחנו נשאלים לפעמים- למה סעודות שבת בבית חב"ד עולות כסף והתשובה בסעיף הראשון – אין מישהו שממן את זה. הטיסה, המלון והרכב עלו לכם? באותה מידה סעודות בבית חב"ד. הגעתם לבית חב"ד שלא בקש תשלום עבור הסעודות? תשאירו תרומה. תהיו בטוחים שהיא נצרכת מאוד!

נשארו לכם דברים מהטיול ואתם רוצים להשאיר? יש מוצרים שיוכלו באמת לשמח את השליחים (חטיפים סגורים, מוצרי חלב סגורים ובכללי מוצרים לא מקומיים סגורים) קודם כל תבדקו אם רוצים שישאירו להם ואל תשאירו מוצרים פתוחים/עלונים או עיתונים שצריכים גניזה.

ולסיום, שליחי חב"ד עושים מעל ומעבר ברחבי העולם להפיץ יהדות, לדאוג ליהודים בצרה, לדאוג ליהודים בשמחות ובכללי לעשות כמיטב יכולתם עבור יהודים, יחד עם זה מדובר בבני אדם עם משפחות ועם חיים פרטיים. נתקלתם בשליח שההתנהגות שלו לא מצאה חן בעינכם? לכו תדעו מה עבר עליו שגרם לו לנהוג כך. השתדלו לדון לכף זכות ובעיקר אין צורך להעביר עליו ביקורת באוזניי שליחים במדינה אחרת, אנחנו כולנו משפחה – משפחת שליחי חב"ד ולא נעים לנו לשמוע. לעומת זאת שבחים על שליח אחר תמיד נשמח לשמוע ולהעביר הלאה.

ובנימה אישית, מאחלת לכולם קיץ בריא, סעו תטיילו ותהנו! אתם תמיד מוזמנים אלינו לבית חב"ד בשמחה ובאהבה ובתיאום מראש.
JDN
 

דיאלוג

משתמש סופר מקצוען
וואו
כדאי לבקש לנעוץ את זה בראש מדור 'פנאי ונופש' @הכלבויניק
לטיולים בחו"ל, זה הדבר הראשון שצריכים לקרא..
ואם אפשר לסייע להם, חובה וזכות גדולה (כשמגיעים אליהם כבר)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
יש לציין שכל מקום זה אחרת (לדוג' יש מקומות שהם כן ישמחו שתשאירו להם עיתונים עלונים וכו'.)
(אגב, בקלויזענבורג אין מקוה).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה