איך מעבירים שיעור דקדוק בצורה נעימה...?

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
צריכה עצות, שיעורי דקדוק משעממים בדרך כלל, ולא מעניינים את התלמידות(גם אם הבגרות כבר נראית באופק...).
תודה!
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
משחקים - לא כל השיעור אלא כפתיחה או כסיום

- תולים ניילוניות עם שבעת הבניינים ברחבי הכיתה. כל בת מקבלת פעלים (או כותבת כמה פעילים וכמה סבילים בעצמה) וצריכה למיין. אחר כך מקריאים לכולן את הפעלים לפי הסדר של הניילוניות ויש "ציון כיתתי" עד כמה הם הצליחו בבניין הזה וכמה טעויות היו... (אפשר לעשות את זה כמובן עם כל נושא אחר בלשון)
- כל אחת מקבלת פתק עם פועל ומסתובבת איתו ברחבי הכיתה. המורה מכריזה כל פעם קטגוריה שונה והבנות צריכות מהר להסתדר לפי הקטגוריה (זמן, גוף, בניין, שורש). אפשר לעשות את זה גם במשקלים של שמות עצם או בצורנים.
- מפזרים על הרצפה המון (!) פעלים ונותנים הגדרה כלשהי וכל אחת צריכה מהר לעמוד על\להרים פתק מתאים. לדוגמא: פועל בגזרת ...
- כל משחקי המילים למיניהם - תשחץ תפזורת, תשבץ, ריבוע קסם וכדומה אפשר לעשות עם הגדרות שקשורות ללשון. אפילו לא חייבים להכין מראש. אפשר להביא לבנות תבנית ריקה שיחברו בעצמן ולתת להן לפתור אחת את של השניה.
לדוגמא, הגדרה: שורש צ.ל.ח שם פעולה בבניין קל (זה צליחה ולא הצלחה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה