עזרה איך מסיימים עם הכסף הזה לצמיתות?

~~~

משתמש רשום
@אוצר בלום - אפשר הסבר לכל האשכול המוזר הזה?
אני היחידה שלא הבנתי כלום?
פותתחת האשכול פשוט רצתה לפתוח את העיניים,
ולהזכיר לאנשים שהכסף זה לא הכל בחיים,
ושזה לא הגיוני לראות שכל הזמן אנשים מתכביינים על כסף.
ושיש פתרונות אחרים כמו- להיות שמחים, ולמלא את הצרכים הנפשיים וכו'....

משום מה, היא התנסחה בצורה שלא כולם הבינו.
וחבל שנהיה כזה כאוס.....
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
@אוצר בלום
האם הבאת את דברי החזו"א לרגל היירצאייט שחל הערב ט"ו בחשוון?
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
את מזכירה לי אנקדוטה:
נסענו עם טרמפיסט ושוחחנו,
מה אתה עושה, והוא עונה
אברך לומד בכולל, ומה אשתך עושה?
גם לומדת גמרא בעיון בישיבה שלה.
אז ממה אתם מתפרנסים?
עונה הטרמפיסט: "משפע אלויקי".
 

אמא רחל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
בלי לקרוא את העמודים האחרונים
זה נראה לי אולי אוצר בלום פשוט רוצה לפרסם על קורס העצמה וכדו'
או להציע לכולנו להיות משווקים של פוראוור
 

שוקולד תות 143

משתמש פעיל
אוצר בלום היקרה
לא נעים לי לומר אבל מחשב ואינטרנט זה גם הוצאה...
וכל אחד באמת צריך להחליט מה טוב בשבילו בחיים

האמת שבזמן הקורונה כשלא עבדו וכו..(זוכרים?;))
הרגישו בדיוק את זה שאין כמו ההווי המשפחתי!!!!!!
אז אולי האשכול בא לעורר ולהזכיר נשכחות...
ולהקדיש זמן "כזה" במרוווווווץ
 

בציניות

משתמש מקצוען
ראשית כל גילוי נאות: לא באתי חלילה להטיף ולהתנשא, כי אני בשונה מ @אוצר בלום לא זכיתי להגיע לדרגה הזו, ולצערי אפילו לא קרוב אליה, אבל כן מעצבן אותי התגובות הצַדקניות נגד ההתנשאות והזלזול שבלי לשים לב נשמעות ונראות לא פחות מתנשאות ואף יותר...
עד כאן גילוי נאות.
ועכשיו מגיעה התגובה 'המתנשאת' שלי:
אז בא מישהו ואומר את האמת בפרצוף וכולם נדלקים.
העיזו לדגדג אתכם והצליחו לעורר את הדובים הנכבדים מרבצם...
אז נכון שאולי זה לא כל כך נעים לקבל תוכחה, במיוחד כאשר זה נשמע לכם מזלזל ומתנשא. אבל גם אם נניח שזו הנימה, למרות שלא נראה לי שזו היתה כוונת המשורר, קבלו את האמת ממי שאומרה.
ובואו נסכים על כמה נתונים ונציב לעצמנו מראה.
א. כן. כולנו. כלומר אני (מודה באשמה) וסביר להניח שעוד כמה אנשים למעט הצדיקים שכאן בפרוג. אוהבים ורוצים כסף. לאו דווקא כמענה לצרכים שלנו הדחופים יותר או פחות. מאוד חשוב לנו הכסף לגדל בית של תורה ולקיים מצוות, ואצל חלקנו זה העיקר והמטרה המרכזית. אבל אנו לא נתנגד גם להנות מחיי העולם הזה, וחלק מהעבודה שלנו על הכסף נובעת מהרצון הזה. וגם. קצת. אנחנו רוצים כסף לשם כסף...
ב. יש כזה דבר שנקרא תאוות ממון, שמעתם על זה? כנראה שרק ראיתם על זה בספרים הקדושים, אבל ברוך ה' זה רחוק ממכם כרחוק מזרח ממערב משום הרחק מן הכיעור... לצערי הרב, אני קצת לוקה בתאווה הזו.
ג. בעל התניא זיע"א אמר שכשחז"ל ביטלו את יצר העבודה זרה, שלפי התיאורים זה היה ממכר אפילו יותר מאייפון... אז היצר הזה לא בטל מן העולם לגמרי, אלא הוא עשה הסבת מקצוע ליצר הממון.
ד. "בזיעת אפך תאכל לחם", זה לא מצוה מהתורה. זה קללה. קללה שאדם הראשון וכל הבאים אחריו התקללו בה. אבל יש כאלו שמנופפים בפסוק הזה ומשתמשים בו כטיעון.
וודאי שאי אפשר להתחמק מגזירת הבורא, ואם זה מה שנגזר על האדם זה מה שיהיה, אבל זה בוודאי לא אמור להצביע על דרך חיים.
ה. מאמינים בני מאמינים יודעים שלהשתדלות אין הלימה עם הפרנסה.
ונכון שבעיני בשר (שוב, לא שלכם חלילה, אלא בעיניים שלי ועוד כמה ממכריי) זה נראה שהפרנסה היא תוצאה של ההשתדלות, אבל לפחות ידוע לי שזה רק נראה ומרגיש כך ולא באמת.
ז. אנחנו די נהנים לדבר על כסף ולדון עליו, גם אם זה אפילו לא קשור ולא מקרב אותנו למה שנקרא לו 'השתדלות', אלא סתם דיבורים על הדבר הנכסף והנחשק הזה עושה לנו טוב...
ח. אשרי מי שזכה להתעלות מהמקום הזה.
ט. קל לומר את המשפט הקודם, אבל מאוד קשה לנו לראות מישהו שהוא יותר טוב מאיתנו.
י. במיוחד אם הוא בא ומוכיח אותנו.
יא. ואז במקום להקשיב לו, רק נאמר לו שהוא מתנשא וכו', כי:
יב. ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה.

וכבר שכחתי מה עוד רציתי לכתוב, אולי אזכר בהמשך ואולי לא.
כללו של דבר, יש הרבה אמת בקריאה של @אוצר בלום וגם אם ההגשה לטעמכם לא היתה כפי שציפיתם שהיא תהיה, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו.
עוד דבר שהפריע לי זו ההתנפלות חסרת הרחמים על מישהו שבסך הכול הביע את הרגשתו והשקפת עולמו, גם אם זה מערער משהו למישהו (שלפי ההיסטריה בתגובות והעצבים, זה אכן נראה כך), עדיין לא צריך להתקיף כל כך, זה הזכיר לי התנהלות של סוג/אופי מסויים של אנשים שבחסדי שמיים ביום שלישי האחרון נשלחו אחר כבוד אל האופוזיציה, אבל עד אז, הספקנו לצערנו להכיר את אופי ההתנהלות הלא מבורכת שלהם.

תודה על ההקשבה.

נ.ב. שמתם לב שחסרה כאן האות ו? זה כי נזכרתי בבדיחה ישנה כזו. בטח מכירים אותה.
 
נערך לאחרונה ב:

מתמיד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בינתיים האשכול רק נוסב ומסתובב בניסיון להבין על מה הוא נסוב.
הרגת אותי מצחוק
אשכול סבוך, לא הבנתי כלום
גם את
@אוצר בלום - אפשר הסבר לכל האשכול המוזר הזה?
אני היחידה שלא הבנתי כלום?
גם את
 

רפרפת

משתמש פעיל
אין לי כח לדפדף אחורה לציטוטים,
אבל הקושי בקבלת הדברים היה בעיקר כי השתמע זלזול בנשים צדיקות שרצות טרופות נשימה לעבודתן, כדי שיוכלו לחזור לקחת ילדים מהמעון, כדי שבעלן ימשיך לשבת ללמוד, וגם אם לא ללמוד- הן רוצות לכלכל את ביתן בכבוד.
לתת לילדיהן כל צרכם.
הנשים האלה (ואני בתוכן) שרצות בבוקר, הן נשים שראויות להערצה,
אם במקרה מישהי מחליטה מבחירה ומידיעה שכך טוב לה להישאר בבית ולהסתדר בדרכים אחרות (משיטוט בהיסטוריה של הניקית הנ"ל ניתן קצת להבין איך) זה מצוין ונפלא! והלוואי על כולן,
אבל להכליל שכולן רודפות קריירה וכסף?
החיים עולים כסף. והרבה. נקודה.
ממתי כסף נהיה מילה מגונה??
 

שלומית123

משתמש פעיל
ראשית כל גילוי נאות: לא באתי חלילה להטיף ולהתנשא, כי אני בשונה מ @אוצר בלום לא זכיתי להגיע לדרגה הזו, ולצערי אפילו לא קרוב אליה, אבל כן מעצבן אותי התגובות הצַדקניות נגד ההתנשאות והזלזול שבלי לשים לב נשמעות ונראות לא פחות מתנשאות ואף יותר...
עד כאן גילוי נאות.
ועכשיו מגיעה התגובה 'המתנשאת' שלי:
אז בא מישהו ואומר את האמת בפרצוף וכולם נדלקים.
העיזו לדגדג אתכם והצליחו לעורר את הדובים הנכבדים מרבצם...
אז נכון שאולי זה לא כל כך נעים לקבל תוכחה, במיוחד כאשר זה נשמע לכם מזלזל ומתנשא. אבל גם אם נניח שזו הנימה, למרות שלא נראה לי שזו היתה כוונת המשורר, קבלו את האמת ממי שאומרה.
ובואו נסכים על כמה נתונים ונציב לעצמנו מראה.
א. כן. כולנו. כלומר אני (מודה באשמה) וסביר להניח שעוד כמה אנשים למעט הצדיקים שכאן בפרוג. אוהבים ורוצים כסף. לאו דווקא כמענה לצרכים שלנו הדחופים יותר או פחות. מאוד חשוב לנו הכסף לגדל בית של תורה ולקיים מצוות, ואצל חלקנו זה העיקר והמטרה המרכזית. אבל אנו לא נתנגד גם להנות מחיי העולם הזה, וחלק מהעבודה שלנו על הכסף נובעת מהרצון הזה. וגם. קצת. אנחנו רוצים כסף לשם כסף...
ב. יש כזה דבר שנקרא תאוות ממון, שמעתם על זה? כנראה שרק ראיתם על זה בספרים הקדושים, אבל ברוך ה' זה רחוק ממכם כרחוק מזרח ממערב משום הרחק מן הכיעור... לצערי הרב, אני קצת לוקה בתאווה הזו.
ג. בעל התניא זיע"א אמר שכשחז"ל ביטלו את יצר העבודה זרה, שלפי התיאורים זה היה ממכר אפילו יותר מאייפון... אז היצר הזה לא בטל מן העולם לגמרי, אלא הוא עשה הסבת מקצוע ליצר הממון.
ד. "בזיעת אפך תאכל לחם", זה לא מצוה מהתורה. זה קללה. קללה שאדם הראשון וכל הבאים אחריו התקללו בה. אבל יש כאלו שמנופפים בפסוק הזה ומשתמשים בו כטיעון.
וודאי שאי אפשר להתחמק מגזירת הבורא, ואם זה מה שנגזר על האדם זה מה שיהיה, אבל זה בוודאי לא אמור להצביע על דרך חיים.
ה. מאמינים בני מאמינים יודעים שלהשתדלות אין הלימה עם הפרנסה.
ונכון שבעיני בשר (שוב, לא שלכם חלילה, אלא בעיניים שלי ועוד כמה ממכריי) זה נראה שהפרנסה היא תוצאה של ההשתדלות, אבל לפחות ידוע לי שזה רק נראה ומרגיש כך ולא באמת.
ז. אנחנו די נהנים לדבר על כסף ולדון עליו, גם אם זה אפילו לא קשור ולא מקרב אותנו למה שנקרא לו 'השתדלות', אלא סתם דיבורים על הדבר הנכסף והנחשק הזה עושה לנו טוב...
ח. אשרי מי שזכה להתעלות מהמקום הזה.
ט. קל לומר את המשפט הקודם, אבל מאוד קשה לנו לראות מישהו שהוא יותר טוב מאיתנו.
י. במיוחד אם הוא בא ומוכיח אותנו.
יא. ואז במקום להקשיב לו, רק נאמר לו שהוא מתנשא וכו', כי:
יב. ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה.

וכבר שכחתי מה עוד רציתי לכתוב, אולי אזכר בהמשך ואולי לא.
כללו של דבר, יש הרבה אמת בקריאה של @אוצר בלום וגם אם ההגשה לטעמכם לא היתה כפי שציפיתם שהיא תהיה, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו.
עוד דבר שהפריע לי זו ההתנפלות חסרת הרחמים על מישהו שבסך הכול הביע את הרגשתו והשקפת עולמו, גם אם זה מערער משהו למישהו (שלפי ההיסטריה בתגובות והעצבים, זה אכן נראה כך), עדיין לא צריך להתקיף כל כך, זה הזכיר לי התנהלות של סוג/אופי מסויים של אנשים שבחסדי שמיים ביום שלישי האחרון נשלחו אחר כבוד אל האופוזיציה, אבל עד אז, הספקנו לצערנו להכיר את אופי ההתנהלות הלא מבורכת שלהם.

תודה על ההקשבה.

נ.ב. שמתם לב שחסרה כאן האות ו? זה כי נזכרתי בבדיחה ישנה כזו. בטח מכירים אותה.
קודם כל יפה מאד מה שכתבת.
הבעיה שלנו (שלי בכל אופן) הייתה ים צןרת ההתנסחות וגם עם זה שכל פעם אוצר בלום אמרה משהו אחר לגמרי וסתרה את עצמה כמה פעמים לאורך האשכול ותראי כמה לא הבינו בכלל מה היא רצתה. את לעומת זאת באת ישר ולעניין ואמרת את כל מה שרצית בצורה מסודרת ומובנת. הבנת את ההבדלים?
 

lab

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
"ואת כל היקום אשר ברגליהם". פירש רש"י זה ממונו של אדם המקיימו על רגליו.
ועדות ששמעתי מהאדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל, במקומות בגליציה ופולין שהיה כסף בשפע היתה גם יהדות
ובמקומות שהלכו קרועים ויחפים כמעט שלא נשאר זיק יהדות.
ידוע גם שהחת"ם סופר חיפש לשדך את בניו רק עם גבירים
כי אם יהיו טרודים להביא פרנסה לא תשאר תורה
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
זה פשוט מידי,
וכולם חכמות יותר מידי
צריך עבודה שמוציאה את הכישורים שלי ומשמחת אותי
והפרדה בין ההשתדלות להכנסה
והבנה אחת: שאישה צריכה להיות מאושרת
כי הרי כולנו לא מאושרות חוץ ממך
נשמע לי מטורלל מה שהולך פה
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
נראה לי שאני מבינה מה אוצר בלום רוצה לומר.
אבל לפני כן - לא רואה שום רע בלדבר על כסף.
כמו שאנחנו מדברות על חינוך ילדים, מתלבטות איזה מוצר חשמלי יהיה יותר איכותי, גם כסף.
דווקא העובדה שכסף בחלק המקומות הוא משהו שלא מדברים עליו פועלת לא לטובה. הכסף סובב אותנו בחיינו, וברגע שמדברים עליו הוא נהיה בין שאר הדברים הרגילים שמדברים עליהם, ומתייעלים ע"י התובנות.

ולעניינינו:
יש דבר כזה שנקרא תודעת השפע. אני לא מספיק מונחת בעניין ולכן לא אדע לתת הדרכה מפורטת,
מי שמעוניינת ביותר מידע שתחפש בכוחות עצמה.
ממה שאני יודעת מי שחי לפי תודעת השפע רואה המון ברכה בחייו. והרבה מאד זה לשמח את עצמי. לשים את עצמי במקום הראשון ולא האחרון, מהבחינה החיובית (לא אגואיסטיות).
למשל כשאני מכינה כריכים לכולם -
סיטואציה א' אני חושבת מה X ירצה ומה X ירצה, הסתיימה רשימת בני הבית- הסתיימה הכנת הכריכים. ומה איתי? אני לא הייתי ברשימה.. טוב, אזרוק לי כבר משהו לתיק ואסתדר.
סיטואציה ב' - אני חושבת מה כל אחד רוצה, ובמקום טוב באמצע, ואפילו בהתחלה - אני מפנקת את עצמי בכריך שאני אוהבת.
איפה יצאתי יותר מאושרת, נותנת לעצמי מקום? ברור שבסיטואציה ב'.
זה נראה דבר קטן ושולי, אבל לא.
הפכתי את עצמי מסמרטוטה למלכה.
וזו צורת חיים שמביאה שפע. איך? כמה? למה? מה עוד צריך לעשות?
מכאן אפשר לעשות ש.ב.

מתנצלת על המידע החלקי, אם בעז"ה ארחיב את הידע וההבנה שלי לרמה טובה יותר בכיף אתן עוד מידע. עם הקצת שנתתי פה אפשר להתחיל לעבוד ולראות איך את נהיית שמחה יותר ומאושרת יותר מהרבה בחינות.
 

יופלה אפרסק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
אם במקרה מישהי מחליטה מבחירה ומידיעה שכך טוב לה להישאר בבית ולהסתדר בדרכים אחרות (משיטוט בהיסטוריה של הניקית הנ"ל ניתן קצת להבין איך)
באתי לכתוב את זה...........
 

הודו לד'

משתמש פעיל
בלת"ק
אני חושבת שכמות הדיבורים על הכסף
נובעת מרמת המצוקה משום חסרונו
לא זה הענין
לא חסר כאן אשכולות על מתכונים,
לא חסר כאן אשכולות בהתיעצות על טיפים לניהול הבית/המלצות לבעלי מקצוע וכו'
פשוט לכל אחד בולט מה שמענין אותו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה