כבישים איך אפשר לנהוג ברחוב צר?

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
תוך כדי נסיעה, בעקיפה וכדו' כשרוצים לקבל תמונת מצב על השטחים המתים, כדאי להטות את הגוף קדימה תוך כדי התבוננות במראה -- כך נקבל זוויות חדשות של המראות, עבורי הן בד"כ מכסות את כל ה'שטחים המתים'.
לענ"ד עדיף יותר לכוון את המראות כך שמלכתחילה יראו את דלת הרכב הקדמית ואולי אף מעט מהאחורית כך הראיה ממוקדת יותר בלי צורך באמצע הנסיעה להטות את הגוף
אבל בחניה רגילה אני לא יודע על נוסחה חד משמעית (למרות ששמעתי משהו פעם)
אני נעמד מקביל לרכב שלידי, בזוית כלפי חוץ, מכניס את ההגה עד הסוף לכיוון המדרכה, ומתחיל רוורס עד שאני מרגיש שאם אני אסובב את ההגה בדיוק לצד השני (עד הסוף) יקרו שני דברים: א. אני אצמד למדרכה ולא אעלה עליה ב. הפגוש הקדמי לא יפגע ברכב שלפניי.
הנכון והמדויק הוא כך:
1] לעמוד כמעט במקביל (או שהחלון שלימין הנהג יהיה מול החלון האחורי של הרכב החונה) לרכב החונה.
2] בעוד הרכב עומד לסובב את כל ההגה ימינה.
3] לנסוע ברוורס עד שידית הדלת האחורית של רכבך נמצאת ממש על המדרכה ולעצור.
4] להתחיל להחזיר את ההגה לשמאלך ותוך כדי להמשיך את החניה (בנסיעת רוורס כמובן ;)) בבטחה עד שתתישר כמו סרגל בצמוד למדרכה.

מקווה שהדברים יהיו לעזר.
 

תותית י.

משתמש מקצוען
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
לי זה קרה מהכוון ההפוך..
רכב נכנס לי בנתיב כשהייתי ממש קרובה אליו והמורת נהיגה אמרה לי שאני בשטח מת שלה...
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
אני בתור נהג די חדש שנוהג ממש טוב, יש לי באג אחד, שכשרוצים לעבור נתיב מוכרחים להסתכל במראה אבל היה כמה פעמים שרציתי לעבור נתיב וכמובן שהסתכלתי במראה והיה חלק ונקי אבל כשהתחלתי לסובב את ההגה נשמעה צפירה מרכב שמתברר שהיה צמוד אלי עד כדי כך שהוא לא נראה במראה אבל מצד שני הוא גם לא היה נראה לי בזווית העין, ומאז זה קרה לי כבר כמה פעמים שבמראה נראה שאני יכול לעבור נתיב אבל כשאני מתחיל לעבור מתברר שיש רכב שכבר עבר את טווח הראיה של המראה אבל עוד לא הגיע לטווח העין שלי כנהג ואני מיד חוזר לנתיב שלי, כמובן שמאז אני נוהג לסובב לשנייה את הראש לחלון האחורי לראות אם יש רכב שאני לא רואה במראה(רלוונטי בעיקר במעבר לכיוון ימין). השאלה שלי היא, האם אתם מזדהים עם הסיטואציה או שזה סתם ניפוח שלי, ובכ"מ, איך באמת צריך לנהוג בסיטואציות אילו?
לי זה קרה מהכוון ההפוך..
רכב נכנס לי בנתיב כשהייתי ממש קרובה אליו והמורת נהיגה אמרה לי שאני בשטח מת שלה...
ברור!
יש שטח מת וחייב להטות מעט את הראש לראות אם אין רכב צמוד אליך.
והכי מפחיד ומסוכן זה האופנועים שפתאום מגיחים משומקום ו.. כמעט ואיננו כי לקח אותו..
 

אלי365

משתמש פעיל
לענ"ד עדיף יותר לכוון את המראות כך שמלכתחילה יראו את דלת הרכב הקדמית ואולי אף מעט מהאחורית כך הראיה ממוקדת יותר בלי צורך באמצע הנסיעה להטות את הגוף
לענ"ד שטח מת קיים בכל מקרה.
זה קורה מכיון שזוית האור של המראה הוא בתחילה צר וככל שמתרחק אחורה הוא מתרחב.
לכן - עצם שנמצא לצד הרכב, לא יראה בד"כ במראה. וזהו ה'שטח המת' המפורסם.
אם מטים את הגוף קדימה, זוית המראה מתרחבת יחסית, ואז ניתן לראות יותר שטח מצד הרכב.
חניה
הנכון והמדויק הוא כך:
1] לעמוד כמעט במקביל (או שהחלון שלימין הנהג יהיה מול החלון האחורי של הרכב החונה) לרכב החונה.
2] בעוד הרכב עומד לסובב את כל ההגה ימינה.
3] לנסוע ברוורס עד שידית הדלת האחורית של רכבך נמצאת ממש על המדרכה ולעצור.
4] להתחיל להחזיר את ההגה לשמאלך ותוך כדי להמשיך את החניה (בנסיעת רוורס כמובן ;)) בבטחה עד שתתישר כמו סרגל בצמוד למדרכה.

מקווה שהדברים יהיו לעזר.

תודה על העצה.
אבל זה למתחילים, כי זה לא מתאים לחניות צפופות. -נשאר הרבה רווח.
כדי להיכנס בחניה צפופה, מתחילים את הכניסה בזוית כלפי פנים. (גחון הרכב כלפי חוץ).
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יש שטח מת וחייב להטות מעט את הראש לראות אם אין רכב צמוד אליך.
בעקיפה?
צריך פשוט לשים לב מי הרכב בנתיב השמאלי, ואז לתת גז, לראות אותו כמה מטרים מאחוריך במראה ולעבור.
אחרי נהיגה של תקופה קצרה זה כבר נהיה הרגל, ועושים את זה ממש בקלות
 

אלי365

משתמש פעיל
בעקיפה?
צריך פשוט לשים לב מי הרכב בנתיב השמאלי, ואז לתת גז, לראות אותו כמה מטרים מאחוריך במראה ולעבור.
אחרי נהיגה של תקופה קצרה זה כבר נהיה הרגל, ועושים את זה ממש בקלות
אתה יכול לנסוע ופתאום לרצות לעבור נתיב.
אתה לא רואה שום רכב.
הרכב נמצא במקום הכי מסוכן - במקביל אחורה קצת אחורה.
אתה אפילו לא יודע לתת גז.
 

.B.B

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
תתקדם קצת, ואז אתה רואה שהשטח ריק.
או שתאט קצת, ותראה אם יש מישהו.
ואז תעקוב ותצא לעקיפה
 

יוני שלום

משתמש מקצוען
פתרון מקסים לזה היה לי פעם מראה פנורמית פנימית היא הייתה מראה לי את כל הצד כולל חלונות
אבל עם הזמן השתפשפתי ואני רואה את הרכבים בצד כי אני מסתכל גם הצידה (בלי להטות את הראש)
הבעיה היא אכן כמו שכתבו - אופנועים
מכה שלא כתובה בתורה במיוחד בערים צפופות ופניות ימינה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה