דיון איזה פרולוג מעניין יותר

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני כרגע באמצע עריכת הטיוטה השלישית של הצעה לסדר 2 ורציתי לנסות לשנות את ההתחלה של הפרולוג.
לפניכם שתי האפשרויות של הפרולוג ואשמח שתכתבו את דעתכם איזה מהם מעניין/מתאים יותר.

הראשון:


החדר היה אפלולי למחצה, מזווית העין הבחין מתן במקטרתו של חבר הכנסת דגני מונחת על השולחן המרכזי. הוא מצא את עצמו מקווה שחבר הכנסת לא ישלח את עוזרו או יחזור בכבודו ובעצמו לקחת אותה.

ידיו רעדו מעט בחוסר שליטה וברכיו התנגשו זו בזו בעצבנות קלה. הוא אחז בקצה השולחן כדי להרגע, ואז משך את ידיו כשהבין שהוא לא מצויד בכפפות.

המחשבה על כך העלתה חיוך בלתי רצוני על פניו.

הסיטואציה היתה מאיימת אך גם מבדחת. במיוחד כי הוא הבין באותו רגע שהדרך הזו בה הוא התגנב פנימה, ללשכה של חבר הכנסת דגני, כשמה כן היא.

כשקלט את זה פקדה אותו תחושת פליאה עצמית. איך יתכן שהוא, שתמיד מחזיק מעצמו כאדם ישר והגון, נכנע למציאות המאלצת אותו להיכנס בחשאי ללשכה של חבר כנסת מכובד בישראל, ממש כגנב במחתרת.

המחשבות שדהרו במוחו ריסנו במעט את החשש שהציף אותו, תחתיו הזדחלה לאיטה ההבנה עד כמה הוא חש חוסר נעימות להיות כאן.

לרגע קט עלתה בו טרוניה על מוטי שהוביל אותו למצב הזה, במשנהו הוא הודף את הרגש הזה. הוא צריך עכשיו ריכוז מוחלט.

"חוקים שקיבלו אישור משפטי לפני חקיקה" הינה הקלסר השחור הרחב עם המדבקה הלבנה הגדולה, עליה כתוב המשפט הזה באותיות ברורות.

הוא לא ידע שדגני חבר כנסת פעיל כל כך.

הוא עבר על הדפים, בוחן אותם בעיון. כאן נמצא הנוסח המקורי של החוק. אם הוא מוצא אותו נותר לו רק להשוות בין הסעיפים של החוק שעובר כעת בכנסת, בקריאה שלישית.

הצל הארוך שנפל בפתח הלשכה, גרם ללבו להלום בפראות.

מתן לא חשב פעמיים, התכופף ומיהר להתיישב מתחת לשולחן, מושך יחד אתו באינסטינקט מהיר את הקלסר השחור. הוא הרגיש כיצד הזיעה הקרה מנקדת את מיצחו, מה שגרם לו לקוות שהאיפור שעל פניו לא ייפגם. האיפור שהפך אותו דומה כשתי טיפות מים לחבר הכנסת סגל.

הצל התברר עד מהרה כשייך לרם תבור, עוזרו של דגני.

הוא נכנס לחדר וכנראה נטל דבר מה מהשולחן.

מתן התנשם עמוקות וזז קלות, מקווה שהתזוזה הקלה לא נקלטה באוזניו של האיש.

רם העומד לצאת מהחדר נעצר בפתח החדר.

ממקום מושבו הבלתי נח מתן יכול היה לראות את רם מוציא סלולרי מכיס מכנסיו: "מיקי, הלישכה היתה נעולה כשיצאת? לא, לא קרה שום דבר. אני תיכף מביא לך את המקטרת למליאה".

הזיעה נטפה ממצחו של מתן בנחלים זעירים. הוא עקב בדריכות שקטה אחר רם תבור שניתק את השיחה וחייג שוב, הפעם ארך זמן מה עד שהוא נענה: "יוגב, אתה במשכן הכנסת? בוא הנה, ללשכתו של דגני בדחיפות. אני סבור שיש כאן פולש בלתי מזוהה. שבתי לכאן לקחת משהו והלשכה היתה פתוחה. דגני טוען שהיא אמורה להיות נעולה. שמעתי גם רעש חשוד. אני לא נכנס, אל תדאג, מחכה לך בחוץ ומשגיח שהפולש לא יצא".

שתיקה קלה.

"אוקי, אז תשלח מאבטח אחר, בבקשה".

"תירגע, תירגע", מתן לחש לעצמו, "דבר ראשון זה למצוא את החוק המקורי. תתרכז במשימה."

הוא הוציא מכיסו עט שבקצהו מחובר פנס לד, תפס אותו בשיניו ובאור הפנס המאיר בעוצמה קלושה את הסביבה, עבר על פני הדפים בעיון חפוז.

פניו החווירו כשהוא נתקל בחוק המבוקש. עיון בסעיפים מוכיח שההשערה שלו מדויקת: יד נעלמת שינתה את הסעיפים החשובים.

והחוק עובר כעת בכנסת בפעם השלישית.

הוא חייב לצאת מכאן לפני שאיש ביטחון של הכנסת יגיע.

בעוד ליבו הולם בעוז נחלץ במהירות מתחת לשולחן, לא לפני שהוציא את דפי החוק מהקלסר.

מה שנותר לו זה רק למצוא את הדרך לצאת מכאן, ומהר.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרולוג שני


הוא התגלגל על הקרקע, אוחז את ראשו בשתי ידיים. כעבור רגע התעשת וקם על רגליו, נמלט מהמקום בריצה שפופה, מתעלם מקולות הפיצוץ-המשניים שבאו אחרי הרעם הקולני.

אבק סמיך ליווה אותו במרוצתו, הוא לא חשב על כלום, פעל על אוטומט.

ותחושתו הראשונית אמרה לו להמלט.

רק כשהגיע לרחוב הסמוך ובחן במהירות את הנתונים שעלו מתמונת המצב שלפניו הבין ששגה.

הבריחה המטופשת שלו היתה טעות. יש סיכוי שמישהו ניסה אותו.

ואותו מישהו, אם ישנו, נוכח לראות שהוא מוג לב, שהוא לא מתאים למשימת שטח. מרבית הסיכויים שהוא כבר לא ייחשב בעיני שרותי הביטחון כסוכן מצטיין.

הוא הכניס את ידו לכיס מכנסיו, ממשש את כלי הנשק ששכן שם בדרך קבע.

הוא יכל לצאת גיבור, רק שהוא לא כזה.

מה לעשות.

בפסיעות קטנות עשה את דרכו אל תחנת האוטובוס הקרובה, בוש לגשת לרכבו שחנה באזור ממנו נמלט.

הסלולרי שלו השמיע צלצול, הוא שלף אותו מכיסו. קול זר בקע ממנו.

"ניצן?"

"כן".

"אני ממתין לך ליד הרכב שלך, אנא גש הנה".

ממתין לו ליד הרכב?

בפסיעות מהירות פנה ניצן לאחוריו אל כיוון הרכב שלו, מבחין באדם נמוך קומה שעמד שם, נשען על הרכב שלו ומשוחח בטלפון.

ניצן ניגש אליו, בעוד ידו אוחזת את כלי הנשק שבכיסו.

"אהלן" הפטיר לכיוונו של האיש.

האיש סקר אותו בעודו מושיט את ידו ללחיצה, "שמי מייקל זינגר, פרופסור מייקל זינגר, שמעתי עליך המון דברים טובים. אשמח שתבוא לפגישה מחר במשרד של חמי, רגב ברקוביץ", הוא החליק לידיו של ניצן כרטיס ביקור.

ניצן היה מופתע למדי.

"אתה אחראי על קולות הנפץ?" שאל כעבור רגע של מחשבה.

האיש צחק כמו לעצמו, "נפצים של חודש מרץ", אמר.

ניצן שתק לרגע ארוך המום, "למה? מה היה האינטרס שלך להפחיד אותי?" תוך כדי שאלה הבין שהלה לא ישתף אותו בתשובה אמיתית.

למרבה הפתעתו בן שיחו ענה לו מיד. "זה כי רציתי לבדוק אם אתה שייך לשרות הביטחון הישראלי", אמר בקריצה חביבה, מבטאו האמריקאי נשמע בברור למספר רגעים, "רציתי לבחון אותך. סוכן ביטחון היה נשאר להתמודד ולהילחם".

העקיצה לא נעמה לאוזנו של ניצן. הוא מצמץ בעיניו בעצבנות. "מי זה 'רצינו'? מי אתם?" שאל.

"תבוא מחר לפגישה ותשמע הכל", סיים האיש את השיחה והתרחק מהמקום.

ניצן שלח מבט אל כרטיס הביקור שהלה הותיר בידיו. הוא אמנם נמלט ברגע של בהלה, רק שבן שיחו לא מתאר לעצמו שהוא פטריוט ישראלי גאה, שהוא עובד עבור השב"כ פעמים רבות, ושאין סיכוי שהוא ישתף פעולה במשהו שיתנגד באינטרס של המדינה שלו או נגד החוק.

מהורהר, נכנס לרכב ועשה את דרכו אל עבר הדירה הקטנה בה התגורר יחד עם שותפיו, מחליט ליצור קשר עם איש הקשר שלו בשב"כ ולעדכן אותו בפגישה שתתקיים מחר, כפי שנכתב בגב הכרטיס, במשרדי חברת R.D.Y.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מבחינת כתיבה, הראשון הרבה יותר טוב. ברמה העכשווית של שני הקטעים, אני הייתי הולכת על הראשון. לדעתי הוא כתוב בצורה הרבה יותר מעניינת ומושכת. (יכול להיות שזה הייעוד של הקטע השני, להיות פחות מושך...)
 
נערך לאחרונה ב:

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מבחינת כתיבה, הראשון הרבה יותר טוב. ברמה העכשווית של שני הקטעים, אני הייתי הולכת על הראשון. לדעתי הוא כתוב בצורה הרבה יותר מעניינת ומושכת. (יכול להיות שזה הייעוד של הקטע השני, להיות פחות מושך...)
תודה!
חשבתי לשנות את הפרולוג כך שחוות דעת חיצונית חשובה מאוד.


שיניתי את הפרולוג כי אני רוצה לשנות את הדרך בה הסיפור מתפתח. להציג אותו בתור תעלומה שסוכן הביטחון המוזכר בפרולוג השני נדרש לפענח בכוחות עצמו.
התפתחות הסיפור בדרך של תעלומה נדרשת מכיוון שמשהו לא מסתדר לי בדרך בה הסיפור נכתב.
 
נערך לאחרונה ב:

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אני חושבת שהקטע הראשון ממש מסקרן ומעניין מה קורה הלאה.
הקטע השני מתחיל עם קצת יותר אקשן וישר לגוף העניין.
נראה לי גם הייתי בוחרת בראשון
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

שיניתי את הפרולוג כי אני רוצה לשנות את הדרך בה הסיפור מתפתח. להציג אותו בתור תעלומה שסוכן הביטחון המוזכר בפרולוג השני נדרש לפענח בכוחות עצמו.
התפתחות הסיפור בדרך של תעלומה נדרשת מכיוון שמשהו לא מסתדר לי בדרך בה הסיפור נכתב.
מה המקורי ומה המחודש?
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חושבת שהקטע הראשון ממש מסקרן ומעניין מה קורה הלאה.
הקטע השני מתחיל עם קצת יותר אקשן וישר לגוף העניין.
נראה לי גם הייתי בוחרת בראשון
מעולה!
תודה!
מה המקורי ומה המחודש?
המקורי זה הראשון

יש לשינוי של הפרולוג סיבה, כמו שכתבתי, כי רציתי שהסיפור יתפתח כתעלומה שניצן אמור לפענח.

חשוב לציין שזה לא כל הפרולוג אלא יש לו המשך, הפרולוג עצמו מכיל בערך 1500 מילים
 
נערך לאחרונה ב:

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
גם אני הייתי הולכת על הראשון, אם המטרה של הפרולוג היא לסקרן את הקורא ולגרום לו לדפדף מייד לעמוד הבא. לקטע השני אין את אותו אפקט, לדעתי.
אם את רוצה שהסיפור ייפתח בקטע השני, למה שהוא לא יהיה החלק הראשון של פרק א'? (הפרולוג מגיע לפני הפרק הראשון של הסיפור עצמו.) כך את גם מרוויחה את המתח שנוצר ע"י אופציה א', וגם את פתיחת העלילה של אופציה ב'.
 

א. פרי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
גם אני הייתי הולכת על הראשון, אם המטרה של הפרולוג היא לסקרן את הקורא ולגרום לו לדפדף מייד לעמוד הבא. לקטע השני אין את אותו אפקט, לדעתי.
אם את רוצה שהסיפור ייפתח בקטע השני, למה שהוא לא יהיה החלק הראשון של פרק א'? (הפרולוג מגיע לפני הפרק הראשון של הסיפור עצמו.) כך את גם מרוויחה את המתח שנוצר ע"י אופציה א', וגם את פתיחת העלילה של אופציה ב'.
רעיון נהדר!
זה יכול להסתדר ממש טוב.
תודה רבה.
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
הקטע הראשון מעולה.
ממליצה לבדוק מבחינת אמינות את הפרטים הטכניים.
מצורת ההתגנבות, המסכה-איפור
ועד העתקים של חוקים בגרסאות שונות.

סיור קטן בכנסת יכול לענות על כמה מהנ''ל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה