התייעצות איזה לימודים קשים יותר?

סופגנית

משתמש פעיל
אם יורשה לי-
סיימתי השנה, עוד לא מצאתי...
ייתכן שזה קשור לעצירה מסוימת בבניה, בעקבות כך שבני דודינו הפלסטינים (האומללים, המדוכאים והנרדפים) לא מורשים לעבוד בשטחי ישראל, יתכן גם שקורות החיים שלי לא בנויים בצורה משכנעת מדי, צריכה לעבוד על זה, אבל אולי אצלכם התקבלו יותר בקלות כי בזמן שלך זה היה שונה, כמה בנות למדו אדריכלות? תכנות? ייעוץ מס? או שבפשטות ניתן לומר שיש אלוקים מעל כל זה? והדור שלנו מתמודד עם אתגרים שונים.
באמת בשנים האחרונות יש הצפה בלימודים של מקצועות ריאליים, (למרות שאדריכלות משלב גם הומני- יצירתי ואומנותי) גננות ומורות- אובד עליהן הקלח ודי מבייש לחשוב על הכיוון (במא' מוסגר- חבל שלחץ חברתי כ"כ משפיע עלינו, כי בסוף הוא גורם לצוואר בקבוק, כש100 בנות מנסות להתקבל למקצוע מסוים ו-99 מהן נשארות עם אכזבה, כי- כ-ו-ל-ן למדו תכנות אז גם הן, והנה- כ-ו-ל-ן נתקעות בלי עתיד אז גם הן...)
קיצור- מה עשיתי לעצמי??? ;)

באמת? אשמח שתפרטי יותר...
איזו סוג עבודה זו? בפרטי? למה בעצם מתכנן חשמל שוכר אותי? הוא לא מבין טוב ממני בתחום? או שהוא רוצה להריץ עניינים ולהגיע לים לקוחות (מה שאומר שהוא יותר איש עסקים מבעל מקצוע) ושאני אעשה את העבודה השחורה?

לא בטוחה...
ממש תלוי לאיזו נישה בתחום האדריכלות את נכנסת, (עיצוב עושה ים כסף, כנ"ל היתרי בניה) אם את עצמאית/ שכירה וכמה את יודעת למכור את עצמך (מה לעשות- זה תחום שדורש יותר יחצנות מאחרים, בעצם היותו. אדריכל עוסק גם ביופי של המבנה, וצריך לשדר ללקוח את זה)
נכון- יש מתכנתות שעושות 50 אלף בחודש, אבל- זה אפשרי גם אצלנו...
היו לי מורות שעושות 80 אלף ויותר...
תמיד יהיו כאלו שירוויחו יותר מאיתנו (גם סלון שמלות כלה, שמי שפתחה אותו למדה שנה יכול לעשות ים כסף) וכן להיפך, מקצוע לא נמדד כשווה ואיכותי רק אם רואת חשבון מרוויחה פחות ממני, מקצוע שמתאים לי נמדד ברמת משיכה אליו, הסיפוק מהעיסוק בו, כסף זה די בסוף, ואם אין סיפוק- אין כסף כי אף אחד לא סובל בשביל להרוויח טוב אלא אם הוא מזוכיסט...
אין מילים!
אבל תודה שהזכרת לנו שאנחנו לא אלה שקובעים
יש מעלינו את אלוקים והוא החליט בשבילנו מה מתאים לנו
לנו נשאר "רק" ההחלטה הסופית מבחינתנו
וגם המשכורת כבר נקבעה לנו מראש
ולא משנה בכלל מה למדנו ובמה אנחנו עובדים
 

דומינו!

מתאימים כשרון למקצוע
מנוי פרימיום
קיצור- מה עשיתי לעצמי??? ;)
ראשית אני יענה לך על השאלה/תשובה הזו שרשמת:
(יהודי לא מתחרט על מה שהוא עשה כבר....לכל דבר יש משמעות בעולם הזה)

ואם נקשר את זה לעולם התעסוקה, אני מאמינה וגם רואה בפועל בפגישות הרבות שלי
שיש נשים או בנות שלמדו קורסים/מסלולים ולא מצאו מיד עבודה
(כמובן אני מתכוונת לקורסים או לימודים שהתאימו להם לכישורים וליכולות
ולא סתם קורסים שלא בדקו את ההתאמה שלהם לפני...)
זה שירת אותם בהמשך החיים במקומות עבודה השונים שלהם...
וזה היה אחד היתרונות שלהם שהם התקבלו למקום טוב.
אז תאמיני שיתכן ויגיע יום והלימודים ישרתו אותך בצומת כלשהי בחיים....(יש הפתעות:))

לגבי חיפוש עבודה עם סיימת בשנה האחרונה, אז אני רוצה לעודד אותך,
שהסטטיסטיקה מראה ש - 8 חודשים זה סביר למציאת עבודה...
ובכל תחום צריך לעבוד בשביל למצוא!! לחפש עבודה זו עבודה!!
בנוסף את כותבת שהקו"ח שלך צריכים שדרוג,
את זה את אמורה לעשות לפני חיפוש העבודה ולא עכשיו,
זה הכרטיס ביקור שלך אצל המעסיקים.....
במקביל ממליצה לך לפנות למקומות ולהציע את עצמך (כמובן אחרי השדרוג קו"ח)
לפנות לחברות משפחה וכו' ולספר שאת מחפשת...וכו' וכו'...
יש הרבה מאד דרכים להגיע בע"ה למשרות, רק צריך לעבוד בשביל זה.

ואם עשית את ההשתדלות לפני שהלכת ללמוד ובדקת שאתן אכן מתאימה
לתחום זה, זה ההשתדלות שלך לפתוח את הפתח לפרנסה בע"ה...
כמו שמבואר בחובת הלבבות.

בהצלחה וס"ד בדרך!!
 

חפצי יקיראל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
ראשית אני יענה לך על השאלה/תשובה הזו שרשמת:
(יהודי לא מתחרט על מה שהוא עשה כבר....לכל דבר יש משמעות בעולם הזה)
......

בהצלחה וס"ד בדרך!!
שלא כדרך החכמים אתחיל מהסוף להתחלה-
תודה!!!
אלו דברים שאני יודעת, גם כי תחום פיתוח האישיות מעניין אותי מאוד וקוראת הרבה בנושא, אבל כמישהו בא ומניח אותם על השולחן בצורה מרוכזת, עושה סדר בראש ובלב...
קודם כל הרגעת אותי, עם מבט ריאלי ואופטימי (שמשום מה הרבה פע' אנחנו חושבים שהם סותרים אחד את השני, מה שמביא אותנו לפסימיות, כי הכל לא באמת הולך כפי שרצינו, שהרי אדם ריאלי נתפס כפיקח וצלול יותר, עוד נושא לדיון- בתור אחת שגם מתבלבלת לפע')
דבר שני- פתחת לי את העיניים לראות ש... 8 חוד' (את זה לא ידעתי) הם לא כ"כ הרבה זמן, שהרי אפ' החיים פה הם כחלום יעוף... ושגם אם לא אעבוד במקצוע הזה ספציפית:cry:, עדיין לא אומר שלא אשתמש בכישורים שרכשתי ופיתחתי.
ממש נהניתי לקרוא, להפנים ולנשום עמוק לקראת המשך העבודה שיש לי כרגע (אם חיפוש עבודה היא עבודה;)) בענין קורות חיים ושדרוגם, הצעה של עצמי במקומות עבודה בצורה פיזית וכו'...
אז כן, מודה לך ממש גם על העצות המחכימות,
ואם בתור סוף נחליט לחזור להתחלה- השאלה ששאלתי את עצמי היתה לגמרי בבדיחות הדעת, הומור שחור שהוא בעצם חבר די טוב שלי... ברור לי לגמרי שאלוקים איתי בכל צעד- גם כשלפע' נראה לי שאני צועדת אחורה...:steps:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלה

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֶת שֵׁם יְהוָה הַלְלוּ עַבְדֵי יְהוָה:ב שֶׁעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בְּחַצְרוֹת בֵּית אֱלֹהֵינוּ:ג הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב יְהוָה זַמְּרוּ לִשְׁמוֹ כִּי נָעִים:ד כִּי יַעֲקֹב בָּחַר לוֹ יָהּ יִשְׂרָאֵל לִסְגֻלָּתוֹ:ה כִּי אֲנִי יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְהוָה וַאֲדֹנֵינוּ מִכָּל אֱלֹהִים:ו כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ יְהוָה עָשָׂה בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ בַּיַּמִּים וְכָל תְּהוֹמוֹת:ז מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ בְּרָקִים לַמָּטָר עָשָׂה מוֹצֵא רוּחַ מֵאוֹצְרוֹתָיו:ח שֶׁהִכָּה בְּכוֹרֵי מִצְרָיִם מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה:ט שָׁלַח אֹתוֹת וּמֹפְתִים בְּתוֹכֵכִי מִצְרָיִם בְּפַרְעֹה וּבְכָל עֲבָדָיו:י שֶׁהִכָּה גּוֹיִם רַבִּים וְהָרַג מְלָכִים עֲצוּמִים:יא לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן וּלְכֹל מַמְלְכוֹת כְּנָעַן:יב וְנָתַן אַרְצָם נַחֲלָה נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ:יג יְהוָה שִׁמְךָ לְעוֹלָם יְהוָה זִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר:יד כִּי יָדִין יְהוָה עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם:טו עֲצַבֵּי הַגּוֹיִם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:טז פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:יז אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יַאֲזִינוּ אַף אֵין יֶשׁ רוּחַ בְּפִיהֶם:יח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:יט בֵּית יִשְׂרָאֵל בָּרְכוּ אֶת יְהוָה בֵּית אַהֲרֹן בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כ בֵּית הַלֵּוִי בָּרְכוּ אֶת יְהוָה יִרְאֵי יְהוָה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה:כא בָּרוּךְ יְהוָה מִצִּיּוֹן שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

השירים שאהבנו • אתגר 20

לוח מודעות

למעלה