באמת זה הכי לכתחילה אצל חסידי בעלז, יותר מאשר העדה החרדית והרב לנדא????העדה החרדית + הרב לנדא
וכמובן הכי לכתחילה הכשר בלז
כן.באמת זה הכי לכתחילה אצל חסידי בעלז, יותר מאשר העדה החרדית והרב לנדא????
שכחתי לציין את שם הרב הרה"ג ר' פינחס לייבוש פדווא שליט"איש שולחן ערוך אחד לכולם, בבעלזא פוסקים לפי הרמ"א, ואוכלים את כל ההכשרים המהודרים המקובלים,
לגבי משקאות חריפים אין הבדל בין בעלזא לחצר אחר, יש רשימות מסודרות לכלל הציבור מה כשר ומה לא כשר,
אם יש לכם שאלה ספציפית על מוצר, יש רב בבעלזא מומחה גדול מאוד בכשריות, והוא גם ראש מערכת הכשרות של בעלזא, ואפשר להתקשר אליו למספר 0583299852.
נ.ב. מיותר לציין נא ונא לא להטריח בשאלות לרב שאינן דחופות
משפט מעניין, כ50 אחוז מחסידות בעלזא גרים בחו"ל, ולאכול מה שהם אוכלים זה המקילים ביותר??המקילים יותר צורכים גם הכשרים של חו'ל
התכוונתי בעיקר להכשרים של הממתקים, אותם יש הרבה גם בחו'ל שאינם צורכים, שמעתי כבר לא פעם מכאלו שמתפלאים על בני א'י שכן אוכלים את אותם ההכשרים שאצלם זה טרייף.משפט מעניין, כ50 אחוז מחסידות בעלזא גרים בחו"ל, ולאכול מה שהם אוכלים זה המקילים ביותר??
תרגעו , אלה שגרים בחול ברור שיאכלו הכשרים של חו"ל אלא מה ??משפט מעניין, כ50 אחוז מחסידות בעלזא גרים בחו"ל, ולאכול מה שהם אוכלים זה המקילים ביותר??
לעצם העניין, בגדול, מה שמקובל אצל כלל החסידים תופס גם בבעלזא, למעט בשר ועופות (וכמו שציינת בעבר גם יין וכדו') - שאת זה לא צורכים של העדה החרדית כלל אלא רק של הרב לנדא וישנם כאלו שגם רובין, כל השאר לא.
שוב תלוי איזה סגנון, אבל יש הרבה שיאכלו את השוקולדים השוויצריים, אמנם הכשר חו'ל, אבל אני מבין שמדובר במשהו מוכר וידוע כהכשר טוב.אז איזה שוקולד מכובד אני יכולה לצרף או פרלינים , כל מה שעולה בדעתי זה לא בד"ץ, ולא לנדאו..
החלק הראשון לא הבנתי מה באתם לומר.תרגעו , אלה שגרים בחול ברור שיאכלו הכשרים של חו"ל אלא מה ??
והסיבה שבבלז הכשר בלז הוא בעדיפות ראשונה
היא לא בגלל שהכשרות מהודרת יותר אלא שרוצים לחזק את המפעלים שמשלמים להם עבור הכשרות - זה ענין כלכלי .
החלק הראשון - זה היה תשובה למר ידיד שטוען שהכשרים של חו"ל זה עבור מקיליםהחלק הראשון לא הבנתי מה באתם לומר.
לגבי החלק השני, אני מתנצל אבל זה רחוק מלהיות נכון.
בעיני חסיד בעלזא זאת הכשרות המהודרת ביותר שכן הכשרות עומד תחת אחריות האדמו"ר.
הסברתי את עצמי בצורה טובה מאוד בתשובה נוספת, חבל סתם לעוותחלק הראשון - זה היה תשובה למר ידיד שטוען שהכשרים של חו"ל זה עבור מקילים
זה כמו שחרדים בחו"ל יאמרו על ההכשרים הכי טובים כאן בישראל בהכללה , שזה עבור מקילים
התכוונתי בעיקר להכשרים של הממתקים, אותם יש הרבה גם בחו'ל שאינם צורכים, שמעתי כבר לא פעם מכאלו שמתפלאים על בני א'י שכן אוכלים את אותם ההכשרים שאצלם זה טרייף.
חסידי בעלזא בחו'ל וכך גם רוב קהילות היראים צורכים את ההכשרים הידועים, כגון כדתיא בלונדון וכדו' ולא את ההכשרים שמיובאים לכאן על כל מוצרי הגומי לאכילה וכדו'.
נו באמת, מכמה מפעלים בודדים יחסית בהכשרם.. בלי לזלזל כמובן, ובגדול המשגיחים שלהם לא ממש מהחסידות.. (נדיר למצוא מישהו שכן) אני לא רואה מי מהקהילה יכול ליהנות מזה חוץ מאחראי מערכת הכשרות עצמו..ויש גם את הסיבה הכלכלית - שזה הגיוני ונורמלי
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: