יש נטיה לחשוב ככה שחינם שווה חינם.. אבל אני לא בוחרת תוכנה לפי עלות אלא לפי יכולות ולפי מה הפעולה שצריכה. זה כמו שנאמר שבלנדר חינמית אז בהכרח מאיה וסינמה יותר טובות.. והן ככ לא.. מאיה אני לא מכירה אבל סינמה4די יש לי כבר כמה שנים ובלנדר טובה יותר אין בכלל מה להשוות. זה איזה נסיון בסינמה מלפני 5 שנים.. לא למדתי ולכן זה נראה כמו נסיעה על רכבת הרים עמכם הסליחה. מקווה ללמוד מסודר בזכות הגאון ניומושןסטודיו
לפני ההדלקה נהוג לתת מטבע לצדקה לזירוז הגאולה.זמן ההדלקה הוא 18 דק' לפני השקיעה. (אחרי השקיעה לא מדליקים ולא נותנים צדקה) אשה נשואה מדליקה 2 נרות (כנגד זכור ...
youtu.be
אפתח שרשור לבלנדר כולל טקסטורות בלי זכויות יוצרים כשהראוטר יסתדר ואוכל להעלות דברים כבדים... בני היקר הטביע אותו במים. תנסי בעצמך ותראי אם שווה כיום ללמוד דווקא את מאיה
האמת שלא מנחה אותי מחיר כמו יכולות של תוכנה. יש לי מנוי לכל תוכנות אדובי כול קרקטר והן לא יכולות להוציא מוצר שלם לאנימציה קלאסית. הן חזקות. אבל יש להן חסרונות עצומים. אפשר לשמוע אנימטורים קלאסיים מדברים על תוכנות ולפי זה לבחור. טיויפיינט למשל עדיפה על אנימייט אבל בדרכ מציירים בטיוי ומנקים באנימייט
יש המון חישובים מתמטיים באנימציה קלאסית. הלוואי שלא היה
כל התנועות שאת רואה הן בקשת. אבל איזה קשת? במטוטלת היפה שיצרת זו קשת אליפטית. בהליכה הקשתות של הכף יד והרגל הן ציקולאיד שעבר תאונה חחח .. הכדור הקופץ, קפיצה של אדם, קשת של מים זורמים מקולר ועוד.. זה פרבולה.. אז איך מציירים אותה בפרספקטיבה למשל? הכרות קטנה עם ידידנו החרוט מקור כל הקשתות (כמעט כולן)
A conic section is the intersection of a plane and a cone. By changing the angle and location of intersection, we can produce a circle, ellipse, parabola or ...
youtu.be
ואיך מציירים במדוייק כל סוגי הקשתות.. יש כמובן קיצורי דרך לאנימטורים. זה ממש להנדסת מכונות:
This EzEd Video explains Engineering Curves- Ellipse- Parabola- Hyperbola- Cycloid- Epicycloid- Hypocycloid- Involute- Spiral- Helix
youtu.be
כל ההאצות, הodd- rule זה גם חישוב מתמטי. אנימטורים יושבים עם סטופר לחשב כמה זמן לוקחת כל פעולה ולפי זה מחשבים כמה פריימים לעשות.. שלא לדבר על פרספקטיבה שזה הרבה יותר קשה בקלאסית לסובב מצלמה סביב הדמות או לשים תקשת בפרספקטיבה.. ו. לכן עדיף להציב דמות מצוירת בסביבה תלת מימדית שמחשבת גם תאורה.. בבלנדר אפשר לשלב דמות שטוחה בתלת מימד. לצייר אותה בתוך התוכנה. אני לא יודעת אם במאיה אפשר נראה לי שלא.
גם תלת מימד זה המון עבודה בדיוק כמו שאת אומרת !!ולפעמים קל יותר לצייר מלהזיז לדמות כל הפרקים ביד.. אבל בשתיהן צריך מתמטיקה ובשפע. לאנימציה קלאסית התוכנות העיקריות הן טיויפיינט או אופנסטונס או טוןבום.. אנימייט היא וקטורית ולכן זוועתית לקלאסית אבל יש לה כלים חזקים שחוסכים זמן לכן צריך גם אותה. החלק הכי קשה באנימציה זה ההנפשה עצמה (לא ריג) ואני ממליצה בחום לא לעשות באנימייט תהנפשה ואם מישהו הצליח אשמח לראות כמה אני טועה.. מה שהיה נקרא בעבר הפנסיל טסט זה החלק הכי קשה. אנימטורים שהיו מנקים תפנסיל טסט לא היו נחשבים בהכרח אנימטורים. הרצף תמונות שיוצר תתנועה זה מה שהכי קשה ליצור.. כל היתר זה פשוט קצפת על העוגה שתצא בעטיפה ראויה. אבל זה לא האתגר בהנפשה ואפשר לצורך העניין לשלם לבעל מקצוע שינקה יצבע יעשה חלונות ותריסים חחח כמו שאמרת הקושי זה בתנועה.. מחכה לראות כל התרגולים שלך נראה שאת תותחית בתחום.. ואשמח אם תצרפי הסבר איך יצרת כדי שהטרולית (אני) תבין.. זה שמתחילים ממש מלמטה למעחה מהכדור זה בסיס מאד חזק.
בקיצור לסיכום חפירה. צריך לדעת מה כל תוכנה עושה ולפי זה לבחור לכל פעולה.