או טו טו ויוצאים חזרה לאור

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מגויידת ורותח והנדירה תעיף, מה זה.
שמות תואר מיותרות.
כמנהל הייתי מוסיף מיותרים לדעתי, כי זה עניין של טעם. אתה באופן עקבי מעיר על עודף בתיאורים, אני וגם אחרים בהחלט מחבבים את זה כל עוד אין עומס מכביד.
אין שום קשר. שלושה בני אדם.
ציינת חלק ממכלול הגוונים של עזרא ומשום מה פירקת אותם לשלושה אנשים שונים בעוד הם בהחלט משתלבים היטב באופיו של אדם אחד בודד ומוזר.

עזרא הוא בהחלט לא דמות קלאסית מהסיפורים ואפשר לומר בזהירות שהוא אישיות מורכבת. הוא פועל לבדו ע"פ הגיגיו המחוכמים, אף אחד לא יודע לספר מה העבר שלו, האם היה נשוי ולמי, מנין הוא מתפרנס, היכן הוא משוטט מלבד בתחנות רכבת שוממות ובאיצקוביץ. אבל אף אחד גם לא מתעניין בכל אלה.
הוא לא נוהג להרצות את דעותיו בפני קהלים מזדמנים וככלל מרבה לשתוק, מה שיוצר הילה מרשימה של אדם שיש לו מה להסתיר, ואכן יש לו.
ההערכה העצמית הגבוהה שהוא מייחס לעצמו התפתחה מאז ששמע ברדיו את דברי החפץ חיים על גדלותן ועוצמתם של האנשים הפשוטים - קרי עזרא עציוני. הוא מבין שיש גדולים ממנו בתורה וביראה, אבל בפשטות הוא המלך.
אלא שמכוח אותה פשטות הוא מבכר לחיות בדד ולא להשתמש בזקנו הבוהק בחשכה להשפיע ברכות ועצות לתורות שלבטח ישתרכו בפתח לשכתו.
כל זאת עד שנכנס אל חייו מנו שפילר - כוכב תקשורת מתחיל.
לדעתי, המנוגדת לדעת מרנן פה, (מר @אבימי ומר @יואב ברק ) הכתיבה גופה מקסימה ושובת לב. והדמות - מוכרת לי אישית...
החטא שחטא בו בכל זאת הכותב (המתחנן שנתוודה במקומו ונפרוט חטאיו, נקווה שהשאיר לנו רק את הכרת החטא ולא את הקבלה על העתיד), הוא חטא החקיינות הנפוץ. ניכר היטב בין שיתי הסיפורון אצל שולי גלימתו של עזרא יקירנו, כי הכותב עושה מאמץ עליון לחקות מישהו או משהו.
הנושא נבחר בגלל הפופולריות שלו בכיכרות, ולא מחמת חיבור או הבנה כלשהי שנצנצה בכותב. הסגנון והנוסח מתמרנים מסופר פלוני אלי סופרת פלמונית.
האמת, הייתי אוסף בתשליך חטאים כאלו.

(אם יש משהו שמפריע לי באמת בחקיינות, שיש לה הרבה צדדים חיוביים, הוא העובדה שהחקיינים אינם מקוריים בחקיינותם, אלא מחקים אחרים שמחקים. כלומר נהיה טרנד לחקות סופרים כאו"א [כאלו ואחרות] והסחף העדרי הזה משבש את שארית דעתי עלי)
יש הבדל של ממש בין ביקורת לבין האשמה מרושעת.
דווקא חוסר האחידות בסגנון הכתיבה מוכיח שאין כאן כוונה או ניסיון להיצמד לרוח של כותב אחר. המילים נכתבו ישירות מהאונה הימנית של המוח עם קפיצה קצרה אל מלתעות הלב.

זאת אין ספק שכל כותב מושפע ממה שהוא קורא אבל מכאן ועד חקיינות יש דרך.
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
אני וגם אחרים בהחלט מחבבים את זה כל עוד אין עומס מכביד.
אכן. גאמ"ל
ציינת חלק ממכלול הגוונים של עזרא ומשום מה פירקת אותם לשלושה אנשים שונים בעוד הם בהחלט משתלבים היטב באופיו של אדם אחד בודד ומוזר.
שוב אכן. מטבעו של האדם המוזר להתנהג כמו שלושה אנשים שונים. בשביל זה הוא מוזר.

נ.ב.
קח ספוילר ותן בשיניים. אני מזוכיסט מושבע - צמא לביקורת כמו לכרסתנים שידרכו לי הציפורן החודרנית.
יש הבדל של ממש בין ביקורת לבין האשמה מרושעת.
נאה דורש
ונאה מקיים.
(=נאה דורש תרתי משמע
ונאה מקיים לא משמע ליה)
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
@דוכסוסטוס
לא אמרתי שלא הצגת אספקטים של דמויות - ובצורה משובחת, כידך הטובה.
אמרתי שאין בינם חפיפה. יותר מדי נקודות עניין. לטעמי.
ותארי פועל הם מפלט מהצורך לכתוב בצורה בהירה.
אם אם אתה צריך לכתוב המגויידת, זה רק כי אתה אוהב את הצליל של המילה,
כי הבנו שהוא זקן, הבנו שהוא מוזנח, הבנו שהוא לא מטופח. אתה לא צריך לומר מגויידת. תחשוב, אתה לא מדבר ככה. "שלום אשתי היקרה - הלכתי למכולת העמוסה, קניתי שקית חלב חלקלקה, ושילמתי למוכר המזוקן."
זה פשוט מאמץ מיותר. וזה ניכר בכתיבה.
באמת, נסה פעם לא לכתוב תארי פועל ותראה.

וגם אני חשבתי שלומר שאתה מעתיק זו הפרזה כבירה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה