הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
תכנית הרמזור אושרה פה אחד ותיכנס לתוקף בעוד שבוע

קבינט הקורונה אישר את מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. המודל מבקש להוריד את התחלואה במדינה באופן דיפרנציאלי, על פי אזורים, וליצור כללי התנהגות והגבלות אחידים המותאמים למצב התחלואה בכל עיר. לפי המודל, המדינה תחולק ל-250 רשויות מקומיות וכל רשות תקבל ציון משוקלל שיקבע את הצבע שלה ברמזור לפרק זמן של שבועיים: ירוק, צהוב, כתום או אדום.

  • י׳ באלול תש״פ (30/08/2020) , 21:20
תכנית הרמזור אושרה פה אחד ותיכנס לתוקף בעוד שבוע

קבינט הקורונה אישר את מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. המודל מבקש להוריד את התחלואה במדינה באופן דיפרנציאלי, על פי אזורים, וליצור כללי התנהגות והגבלות אחידים המותאמים למצב התחלואה בכל עיר. לפי המודל, המדינה תחולק ל-250 רשויות מקומיות וכל רשות תקבל ציון משוקלל שיקבע את הצבע שלה ברמזור לפרק זמן של שבועיים: ירוק, צהוב, כתום או אדום.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו // צילום: הדס פורוש - Flash 90

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו // צילום: הדס פורוש - Flash 90

יומיים בלבד לפתיחת שנת הלימודים, התכנס הערב קבינט הקורונה ואישר את תוכנית שגיבש פרופ' גמזו – מודל "הרמזור". הפרויקטור, שמונה לפני כחודש, יציג בפני השרים את עקרונות "תוכנית הרמזור" המחודשת, לאחר שבפעמים הקודמות התוכנית לא אושרה ואף ספגה ביקורת. המסמך החדש אינו קובע במפורש שמוסדות החינוך ברשויות "אדומות" ייסגרו, ומתייחס בעיקר להגבלת המשתתפים בהתקהלויות. התוכנית תיכנס לתוקף ביום ראשון הבא ולא בתחילת ספטמבר כפי שתוכנן. כך דווח בחדשות 12

המסמך שחיבר גמזו, שרק בשבוע שעבר הודה כי שקל להתפטר, הוצג על ידי משרד הבריאות לשרים. המודל קורא "לאמץ מדיניות של טיפול דיפרנציאלי בהתפשטות נגיף הקורונה החדש, בהתאם לסיווג של רשויות מקומיות בארץ, לפי נתוני התחלואה שלהן". החלוקה תתבצע לארבע רמות, כפי שפורסם בעבר במהדורה המרכזית. עוד מבקש גמזו מהשרים לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע הגבלות – ולחוקק מתן "סמכויות מיוחדות להתמודדות עם הנגיף".המלצות נוספות

על פי התוכנית, "לכל רשות מקומית יינתן ציון בין 0 ל-10 בהתאם לנוסחה". הציון יחושב לפי מספר החולים החדשים ל-10,000 תושבים ברשות בשבוע, שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בשבוע, וקצב גידול מספר החולים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע.

בכל שבועיים יתקיים "המועד הקובע", שבו יוחלט איך תוגדר אותה רשות מקומית. כל רשות שקיבלה ציון ממוצע של 7.5 ומעלה תוגדר "אדומה", רשות "כתומה" תהיה זו שקיבלה ציון של בין 6 ל-7.5, רשות צהובה – בין 5 ל-6 – ורשות ירוקה – מתחת לציון ממוצע של 4.5. עם זאת, צוות משותף ("צוות בין-משרדי") יוכל להגדיר סיווג שונה לשכונה או חלק מיישוב, בהתאם לנתוני תחלואה מדויקים.

באזור "אדום" יוכלו להתכנס 20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה.

באזור "כתום" – התקהלות של עד 50 איש בשטח פתוח ובמבנה – 25 איש. בשטח פתוח של מקום ציבורי או עסקי תותר תפוסה של 40%, ובמבנה – לא יותר מ-20%.

באזור "צהוב" תותר התקהלות עד 100 איש בשטח פתוח ותפוסה של עד 60% בשטח פתוח של מקום ציבורי או עסקי. בתוך מבנה יורשו להתקהל 50 איש, ובמבנה של מקום ציבורי או עסקי – עד 40%.

באזור "ירוק" – הרשויות ה"נקיות" ביותר מקורונה – תתאפשר התקהלות עד 250 איש בשטח פתוח ועד 100 בתוך מבנה. בשטח פתוח במקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ-80%, ובמבנה ציבורי או עסקי – עד 60% מהתפוסה.


עם זאת, גמזו דרש הגדרה נפרדת לכמה גופים: מסגרות רווחה, מערכת החינוך, התחבורה הציבורית והתעופה, מקומות עבודה, שמורות טבע, אתרי מורשת, גנים לאומיים, מקומות קדושים, קניונים, מוזיאונים, אירועים מאורגנים (בישיבה וללא מזון), אירועי ספורט וחנויות למכירת מזון, מוצרי היגיינה ובית מרקחת. עבור מקומות אלו המגבלות ייקבעו ב"הסדרה נפרדת".

בדברי ההסבר למודל כתב גמזו: "מוצע לקבוע תנאים קוהרנטיים ואחידים יותר, במטרה להגביר את הבהירות ואמון הציבור בכללים החלים עליו. בנוסף, המנגנון מאפשר להתאים את ההגבלות החלות על התנועה במרחב הציבורי ועל פעילותם של עסקים ומקומות ציבוריים לנתוני התחלואה בכל אזור, ולאפשר החלת הגבלות מידתיות ומותאמות לכל אזור, בהתאם לנתוניו הייחודיים". עוד הבהיר גמזו כי המנגנון נועד "לייצר תמריצים" לרשויות על מנת שיוכלו להקטין את שיעורי תחלואת הקורונה.

עוד לפני הדיון, משרד הבריאות הודיע מוקדם יותר היום כי אתמול אובחנו 898 חולים מאומתים חדשים, מתוך 10,594 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אתמול. עוד עולה מהודעת משרד הבריאות כי מספר הנפטרים עלה ל-909. ישנם 441 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 121 מונשמים – עלייה של חמישה מחצות.

על פי הנתונים המעודכנים, 113,648 ישראלים אובחנו כנשאי הנגיף מפרוץ מגפת הקורונה. 20,151 חולים עדיין "פעילים", מתוכם 892 בבתי החולים. 92,588 כבר החלימו.

מקור
 

מהנדסת תוכנה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
D I G I T A L
עימוד ספרים
אין לזה שום משמעות.
נכון להיום כבר שבועות רבים שלא אוכפים את התקנות לגבי התקהלות כלל.
עוד מעט נראה שכל התוכנית הזאת זה כדי להכניס שוב את החרדים לסגר!
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
עוד פרטים על הרמזור
הממשלה אישרה את תוכנית 'הרמזור'
וכך תתפללו בימים הנוראים


שרי הממשלה אישרו בשעה האחרונה את תוכנית 'הרמזור' שהוביל יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' למאבק הקורונה, פרופ' רוני גמזו הכולל מתווה לתפילות בבתי הכנסת לקראת הימים הנוראים לצד מתווה מיוחד שגובש לתפילה בכותל המערבי לצד אירועי הסליחות ההמוניים.

על פי מתווה בתי הכנסת, על כל פתח ניתן יהיה להכניס תא של מתפללים שימוספר לפי מצב התחלואה באותה העיר, כך שעיר אדומה תחיל קפסולות של 10 מתפללים, עיר כתומה תחיל קפסולה של 25 מתפללים, עיר צהובה קפסולות של 50 מתפללים וכן הלאה בהדרגה.

שיא המתפללים שיורשו להתפלל בבית כנסת מלבד בתי הכנסת הגדולים כדוגמת גור ובעלזא, יהיו עד 1000 מתפללים מקסימום, כאשר 2/3 פתחים יכניסו 20 מתפללים בעיר אדומה, וכן בהדרגה על פי מספר הפתחים של בתי הכנסת, במטרה למנוע התקהלויות בכניסה וביציאה, שכל פתח נוסף מעבר לשלושה הראשונים יעניקו אישור לעוד 2 קפסולות.

ההוראות האלה כולם יחולו כהוראת שעה לחודש הרחמים והסליחות והימים הנוראים, ויהיו בתוקף עד כ"ג תשרי בתום חג הסוכות. בנוסף אישרו שרי הממשלה אפשרות להתקהלות מעל ל-250 איש בכפוף לאישור הרשות המקומית לשכת הבריאות המחוזית, כמו כן בכל בית כנסת ימונה ממונה קורונה וסדרנים כדי לשמור על ההנחיות.

כאמור, מתווה מיוחד אושר לתפילות בכותל המערבי, כך שכל קפסולה תחיל עד 50 מתפללים בישיבה בהפרש של כיסא ריק בין משפחה גרעינית אחת למשניה, וכן 30 מתפללים בעמידה עם הפרדה של 2 מטר אחד מהשני, החזן המרכזי יהיה מוקף במחיצה ויוכל להוריד את המסיכה, בכותל יוצבו מסכים לטובת באי הכותל, ובימי שיא, ברכת כהנים וסליחות ערב ראש השנה, הכניסה לכותל תהיה בכפוף להרשמה מראש.

כמו כן, הממשלה אישרה את איסור ההתקהלויות בכל הערים על פי מצב התחלואה, בעיר אדומה תתאפשר התקהלות של עד 10 איש במבנה ועד 20 בשטח פתח, עיר כתומה תוגבל לעד 25 מתקהלים בפנים ו-50 בשטח הפתוח, בעיר צהובה הגבלה של 50 במבנה ו-100 בשטח פתוח, ובעיר ירוקה 100 איש יוכלו להתקהל במבנה ו-250 בשטח הפתוח.
בחדרי חרדים

עושים סדר
מה כולל מתווה הרמזור ואיך הוא ייושם בפועל בשטח


בתום דיון ממושך אישרה הממשלה פה אחד את מתווה 'הרמזור' ליציאה משבר הקורונה.
המתווה מחלק את היישובים לערים אדומות, כתומות, צהובות וירוקות. הפעלת האירועים, תפילות, קניונים, בתי מסחר, חנויות ומסעדות, תתבצע על פי המודל הנקבע לצבע העיר.


f0ca94e6cc13be84bc12.jpg

הקפסולות בישיבת ההסדר בשדרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה הערב (ראשון) את מתווה הרמזור של פרופסור רוני גמזו, המחלק את יישובי ישראל לערים אדומות, כתומות, צהובות וירוקות. הפעלת האירועים, תפילות, קניונים, בתי מסחר, חנויות ומסעדות, תתבצע על פי המודל הנקבע לצבע העיר.

בנוסף להחלת מודל הרמזור, התקנות מסדירות קיום אירוע מאורגן הנערך במקום ציבורי או עסקי בשטח פתוח בלבד, וללא מזון באירוע, ובכפוף לישיבה במקומות מסומנים, בהושבה של אנשים שאינם גרים באותו מקום נשמר מרחק של שני מטרים ולכל הפחות כיסא ריק ביניהם, ללא הגשת מזון, המקום מחולק למתחמים של 20 אנשים לכל היותר ובין מתחם למתחם נשמר מרחק של 2 מטרים לפחות, יש סימון פיזי בין המתחמים, מינוי ממונה קורונה למקום וכן סדרנים לשמירת החלוקה למתחמים.

מספר השוהים באירוע יהיה בהתאם למודל הרמזור ולסיווג האזור. עם זאת, במקום המצוי באזור ירוק או צהוב ניתן לאשר קיום אירוע שמספר השוהים בו גבוה מכך, לאחר שהרשות בחנה ומצאה שהתקיימו התנאים שבהוראות המנהל.

במקרה זה תוכל הרשות לאשר אירוע בהשתתפות של עד 500 איש. מעבר ל-500 איש יש צורך בנוסף גם באישור מנכ"ל משרד הבריאות ובהתאם לתנאים אותם יציב.

fd610b8334721d1f1339.jpg


כמו כן מסדיר התיקון מגבלות התקהלות למבנה סגור שיש בו כמה כניסות נפרדות ומתקיימים אירועים בהושבה בלבד וללא הגשת מזון. התפוסה המרבית המותרת תהיה בהתאם למגבלת ההתקהלות למבנה לפי מודל הרמזור כשהיא מוכפלת במספר הכניסות למקום ולא יותר משיעור התפוסה המותר באותו אזור לעסק שקבועה לו תפוסה מרבית או יחס של אדם ל- 4 מ"ר אם לא קבועה לו תפוסה כאמור, ולא יותר מ- 1,000 אנשים סך הכל, והכל תוך חלוקה לקפסולות, כאשר בכל קפסולה ישהו אנשים שנכנסו מאותה כניסה בלבד.

התיקון מוסיף כי בקניון, מוזיאון, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת ומקום מהמקומות הקדושים – מספר השוהים לא יעלה על יחס של אדם לכל 7 מטרים רבועים משטח המקום וכי בחנות למכירת מוצרי מזון או מוצרי היגיינה ובבית מרקחת - מספר השוהים לא יעלה על יחס של אדם לכל 7 מטרים רבועים משטח המקום או על התפוסה המרבית המותרת כמפורט במודל הרמזור לפי המקל מביניהם.

קיום תפילות בחודש אלול ובחגי תשרי:

התקנות מסדירות לזמן מוגבל את אופן קיום התפילות המתקיימות בחודש אלול ובחגי תשרי בשל חשיבות התפילות במועדים אלה. בתקופת חגי תשרי ניתן יהיה לקיים תפילה במקום בשטח פתוח, בחלוקה למתחמים נפרדים, כך שבכל מתחם ישהו קבוצות קבועות של 20 אנשים לכל היותר, ובלבד שיתקיימו התנאים לשמירת בריאות הציבור.

התנאים בהם יש לעמוד הם שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין מתחם למתחם; סימון כל מתחם בסימון פיזי כגון חבל או סרט; הושבה בקבוצות קבועות, ובהושבת אנשים שאינם גרים באותו המקום יישמר מרחק של 2 מטרים, ככל הניתן ולכל הפחות, כיסא ריק ביניהם; מינוי ממונה קורונה למקום וכן סדרנים לשמירת החלוקה למתחמים וההושבה בקבוצות.

במקום שמספר השוהים הכולל בו עולה על 250, יש להעביר תשריט מפורט של המקום והחלוקה למתחמים לאישור מראש של הרשות המקומית ולשכת הבריאות המחוזית.

6aa3f780f537dff046f0.jpg


בנוסף, ניתן לקיים תפילה במבנה ששטחו עולה על 40 מ"ר בכפוף לתנאים המפורטים בתפוסה מרבית השווה לתפוסה המרבית המותרת למבנה בהתאם למודל הרמזור לפי האזור, כשהיא מוכפלת ב- 2 ובמספר הכניסות למקום, ובלבד שהתפוסה המרבית כאמור לא תעלה על יחס של אדם ל- 4 מטרים רבועים ועל 1,000 אנשים סך הכול; ואולם לעניין מבנה ששטחו עולה על 240 מ"ר המצוי באזור אדום, יתווספו לתפוסה המרבית כאמור 10 אנשים - אם למבנה כניסה אחת, ו-20 אנשים -אם למבנה יותר מכניסה אחת.

התנאים לקיום תפילה במבנה כאמור הם: הושבה במתחמים בקבוצות קבועות, ולכל קבוצה יוקצה פתח כניסה; בהושבת אנשים שאינם גרים באותו מקום יישמר ביניהם מרחק של 2 מטרים, ככל הניתן, ולכל הפחות, מרחק של שני כיסאות ביניהם; סימון כל מתחם על ידי מחיצות קשיחות או ניילון כך שלא יתאפשר מעבר בין מתחם למתחם; שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין מתחם למתחם; מינוי ממונה קורונה למקום שיהיה אחראי להסדרת כניסת המתפללים והתנאים הנדרשים; הצבת שלט בכניסה למבנה שבו יצוין גודל המבנה, מספר השוהים המותר ושם ממונה הקורונה; במקום שמספר השוהים הכולל בו עולה על 250, יש להעביר תשריט מפורט של המקום והחלוקה למתחמים לאישור מראש של הרשות המקומית ולשכת הבריאות המחוזית.

הפעלת גן אירועים באזור צהוב או ירוק:

מחזיק או מפעיל של גן אירועים באזור צהוב או באזור ירוק יפעילו בהתאם להוראות המנהל ולא יקיים אירועים בהשתתפות של מעל ל- 100 אנשים, למעט עובדי גן האירועים ונותני שירותים ויקיים אירועים בשטח פתוח בלבד, בהושבה בלבד וללא ריקודים.

התקנות יובאו לאישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת כאמור בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. ככל שלא תתקבל החלטה של ועדת הכנסת בתוך 24 שעות מהמועד שהוגש לה לעניין אישור התקנות, יפורסמו התקנות ברשומות.
בחדרי חרדים
 

M6255

משתמש פעיל
עוד מעט נראה שכל התוכנית הזאת זה כדי להכניס שוב את החרדים לסגר!
העקרונות של התכנית הגיוניים לגמרי ושקופים למדי
ואם זה יביא סגר על החרדים - זה באשמתם !
זו בדיוק מטרת התכנית להמחיש לתושבים שהם אחראים על האזור שלהם
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
העקרונות של התכנית הגיוניים לגמרי ושקופים למדי
ואם זה יביא סגר על החרדים - זה באשמתם !
זו בדיוק מטרת התכנית להמחיש לתושבים שהם אחראים על האזור שלהם
זה לא נכון!!!
לקחת מקום קטן וצפוף, ולהאשים את החרדים בבעיות!!!
תמיד שמים להם רגלים גם שיתנהגו הכי טוב!!!
עשיו שונא ליעקב!!!
וכיוון שאנחנו איכותיים מהם, הם יחפשו להצר את צעדינו!!!
שוב חובה ונשמרתם, חובה ללכת עם מסיכה!
אצלנו בעיר החרדים כולם עם מסיכה, והחילונים עושים מה שבא להם!!!
אז למה לא סוגרים אותם???
 

M6255

משתמש פעיל
זה לא נכון!!!
לקחת מקום קטן וצפוף, ולהאשים את החרדים בבעיות!!!
תמיד שמים להם רגלים גם שיתנהגו הכי טוב!!!
עשיו שונא ליעקב!!!
וכיוון שאנחנו איכותיים מהם, הם יחפשו להצר את צעדינו!!!
שוב חובה ונשמרתם, חובה ללכת עם מסיכה!
אצלנו בעיר החרדים כולם עם מסיכה, והחילונים עושים מה שבא להם!!!
אז למה לא סוגרים אותם???

התלהמות חסרת תוכן.
מטרת המתווה למנוע הדבקה, זה לא משנה למה יש הדבקה, אבל אם במקום אחד יש הדבקה אז צריך לעצור אותה, מה לא מובן ?
דווקא אם ראיתם את מתווה הרמזור הוא לא מסתכל על כמות החיוביים מכלל התושבים אלא מסתכל על אחוז החיוביים בבדיקות, ולכן הקטע של משפחות גדולות לא משפיע מהותית.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
העקרונות של התכנית הגיוניים לגמרי ושקופים למדי
ואם זה יביא סגר על החרדים - זה באשמתם !
זו בדיוק מטרת התכנית להמחיש לתושבים שהם אחראים על האזור שלהם
אם הייתם משוכנעים באמיתות מה שכתבתם, גופן בגודל רגיל היה מספיק.
זו התלהמות בהתגלמותה.
 

למדן וידען

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
מסתכל על אחוז החיוביים בבדיקות, ולכן הקטע של משפחות גדולות לא משפיע מהותית.
אפשר הסבר?
ברור שזה משפיע כי בדר"כ מי שיבדוק את עצמו זה מי שיש לו תסמינים או מי שיש לו בבית מי שיש לו תסמינים.
 

ראש לשועלים

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
לא מבין על מה הסער הגדול.
כל מה שהדוסים צריכים זה לארגן קבוצות ענקיות של אנשים נטולי תסמינים שילכו להיבדק, וזהו.
לתרחיש כזה אפילו מלכודת האחיתופל המשוכללת הזו לא נותנת מענה.
(לסגירת קצוות ניתן לשלוח לאותן בדיקות רק כאלו שהחלימו כבר - ללא בדיקה)
 

batyaf4

משתמש רשום
זה מוצדק מאוד שכל אחד יקח על עצמו אחריות של הכלל אם הוא נוהג לפי כל הכללים הוא יקטין את התחלואה באזור מגוריו והלואי וזה יעזור...
אחדש הולך בלי מסכה ובגללו אנשים ממשיכים להדבק אחראי גם על העתיד הוי אומר סגירת בתי הכנסת בר"ה וכו'
אז בבקשה לקחת אחריות!!!
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
העקרונות של התכנית הגיוניים לגמרי ושקופים למדי
ואם זה יביא סגר על החרדים - זה באשמתם !
זו בדיוק מטרת התכנית להמחיש לתושבים שהם אחראים על האזור שלהם
אם המדד היה לפי בתי אב, היה צדק והיגיון, כל עוד ובודקים לנפש ללא התייחסות למשפחות, גם בבדיקה אובייקטיבית התוצאות יהיו מוטות.

ולזה לא עוזר שאחד המדדים זה אחוז החיוביים, כי ברור שמשפחה נדבקים אחד מהשני, ויש לספור אותם כיחידה אחת לפני שאתה מחליט לסגור עיר שלמה...
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
דווקא אם ראיתם את מתווה הרמזור הוא לא מסתכל על כמות החיוביים מכלל התושבים אלא מסתכל על אחוז החיוביים בבדיקות, ולכן הקטע של משפחות גדולות לא משפיע מהותית.
כל יום בודקים בבתי האבות 12,000 בדיקות, רוב הבדיקות מתבצעות במגזר החילוני .
אחוז החיובי בבתי האבות הוא 0.4
מה שמוריד באופן דרסטי את אחוז החיובי במגזר החילוני.
יש גם בדיקות רבות בצוותות רפואיים, מפעלים גדולים, רובם מהמגזר החילוני, שוב מוריד את החיובי אצלם.
במגזר החרדי אין כמעט בתי אבות, גם בגלל שבציבור החרדי יש הרבה יותר צעירים וגם בגלל שהקשישים בציבור החרדי כמעט לא הולכים לבתי האבות.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
רשימת הערים לפי צבעים:
חפשו את העיר שלכם בתמונה

רשימת הערים המסודרת לפי 'רמזור' משרד הבריאות מי אלו הירוקים שיזכו לעד 100 איש בתוך מבנה ומי אותן הערים האדומות שיאלצו להסתפק בתוך מבנה עד 10 איש
31.8.2020 | 07:16

826a427894f6b7912e1f.jpg

רשימות הערים לפי צבעים צילום: בחדרי חרדים

נתוני הערים לפי צבעים:

הערים האדומות:

בני ברק, טירה, כפר קאסם, אום אל-פחם, דאלית אל-כרמל, לקיה, מעלה עירון, יקיר, תפרח, בוקעאתא, יד בנימין

הערים הכתומות:
ירושלים, אשדוד, תל אביב – יפו, מודיעין עילית, נתניה, פתח תקווה, רהט, רמלה, טייבה, טבריה, בית ג'ן, ביתר עילית, אלעד, עין מאהל, כפר כנא, ג'ת, ערערה, כפר ברא, עילוט, כפר, מנדא, זמר, עוזייר, כסרא-סמיע, אעבלין, פוריידיס, עמנואל, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, בועיינה, נוג'ידאת, כפר חב"ד, מוקייבלה, אפרת, סלמה, כוכב יאיר, אלקנה

הערים הצהובות:
חיפה, באר שבע, חולון, ראשון לציון, בית שמש, נצרת, אשקלון, בת ים, סח'נין, רמת גן, לוד, רחובות, חדרה, ג'דיידה-מכר, ראש העין, נתיבות, אור יהודה, מודיעין-מכבים-רעות, קרית גת, קלנסווה, עכו, רעננה, כפר סבא, הרצליה, ירכא, עספיא, יבנה, קרית אתא, קרית מלאכי, עפולה, אופקים, צפת, שפרעם, באקה אל-גרביה, מג'ד אל-כרום. נהריה, מעלה אדומים, ג'לג'וליה, רכסים, כרמיאל, הוד השרון, מגאר, ג'סר א-זרקא, באר יעקב, ריינה, קרית אונו, כפר קרע, אבו גוש, נס ציונה, פרדס חנה-כרכור, יפיע, נוף הגליל, אבו סנאן, בית שאן, טמרה, גדרה, גבעתיים, גבעת זאב, עין נקובא, דייר אל-אסד, מעלות-תרשיחא, דייר חנא, יאנוח-ג'ת, קרית מוצקין, רמת השרון, שוהם, נחף, יהוד, חריש, בענה, דימונה, דבוריה, מבשרת ציון, טורעאן, קרית ביאליק, אור עקיבא, גבעת שמואל, זכרון יעקב, כוכב יעקב, קרית ים, אילת, מגדל העמק, נשר, יקנעם עילית, שדרות, קרית שמונה, כפר יונה, גני תקווה, שעב, קרני שומרון, עראבה, סאג'ור, בסמ"ה, עומר, אכסאל, שייח' דנון, ערד, מג'דל שמס, אזור, חורפיש, ג'ולס, ראמה, תל מונד, גן יבנה, כסיפה, זרזיר, אבן יהודה, משהד, כאבול, כפר יאסיף, מיתר, גבעת ברנר, חצור הגלילית, קרית טבעון, עין קנייא, בסמת טבעון, קרית ארבע, אורנית, שמשית, שגב-שלום, אבטין, קדימה-צורן, קרית עקרון, שבלי - אום אל-גנם, קרית יערים, צור הדסה, נאעורה, מעיליא, מזכרת בתיה, רמת ישי, טירת כרמל, אריאל, תל שבע, בנימינה-גבעת עדה.

הערים הירוקות:
בית אריה, שערי תקווה, מסעודין אל-עזאזמה, טובא-זנגריה, אבו רובייעה (שבט), בת חפר, פדואל, אלון שבות, בית אל, נוף איילון, גבעת אבני, קצרין, כוכב השחר, עץ אפרים, מבוא, חורון, נוקדים, כפר ורדים, ג'ש (גוש חלב), צור משה, פקיעין (בוקייעה), אבו רוקייק (שבט), הר אדר, פסוטה, עיילבון, צור יצחק, ירוחם, עלי זהב, חשמונאים, כאוכב אבו אל-היג'א, מרכז שפירא, נופית, סולם, לפיד, אום בטין, ביר אל-מכסור, להבים, ניצן, גן נר, אחוזת ברק, פרדסיה, תקוע, מסעדה, הושעיה, כפר האורנים, ערערה-בנגב, בית יצחק-שער חפר, מצפה רמון, רומת הייב, עתלית, בני, עי"ש, אליכין, קדומים, אלעזר, מתן, חורה, יבנאל, כפר תבור, מייסר, קיסריה, שלומי, כפר מצר, רבבה, בית דגן, בית חשמונאי, ברכה, מזרעה, כפר אדומים, טלמון, עלי, סביון, שילה, כפר כמא, מצפה יריחו, צופים, אלפי מנשה, גבע בנימין, אעצם (שבט), ראש פינה, אל סייד, הוואשלה (שבט), אבו קורינאת (שבט), אבו ג'ווייעד (שבט), נווה דניאל, ביר הדאג', גני מודיעין, אטרש (שבט), עפרה, קודייראת א-צאנע(שבט), ע'ג'ר, אבו תלול, קצר א-סר, סייד (שבט).

נתוני משרד הבריאות הנ"ל לפי תאריך 30/08/2020


המגבלות בערים האדומות:
מחוץ למבנה - עד 20 איש. בתוך מבנה: עד 10 איש

ddd38112bfe4a1f8853a.jpg


המגבלות בערים הכתומות:
מחוץ למבנה - 40% תפוסה ועד 50 איש. בתוך מבנה - 20% תפוסה ועד 25 איש.

2d4bfcde7a5918053352.jpg


המגבלות בערים הצהובות:
מחוץ למבנה - 60% תפוסה ועד 100 איש בתוך מבנה - 40% תפוסה ועד 50 איש.

c249af5eecb9e9af65b2.jpg


המגבלות בערים הירוקות:
מחוץ למבנה - 80% תפוסה ועד 250 איש. בתוך מבנה - 60 % תפוסה ועד 100 איש.

7f764a39b9a4d0f49cd8.jpg


בחדרי חרדים
 
נערך לאחרונה ב:

M6255

משתמש פעיל
אפשר הסבר?
ברור שזה משפיע כי בדר"כ מי שיבדוק את עצמו זה מי שיש לו תסמינים או מי שיש לו בבית מי שיש לו תסמינים.
ההסבר פשוט, בעיר אדומה בגלל שיש הרבה חולים גם יש הרבה מאד מגעים ובידודים שנבדקים וזה מאזן את מה שציינתם.
לעומת זאת אם היו קובעים כפי שקבעו בעבר לפי מספר החולים לאלף נפש ברור שבעיר חרדית זה גבוה יותר בגלל המשפחות והצפיפות.
במילים אחרות הצפיפות יכולה לגרום לעיר להיות ירוקה בגלל המגעים הרבים שצריכים להיבדק.
 

M6255

משתמש פעיל
כל יום בודקים בבתי האבות 12,000 בדיקות, רוב הבדיקות מתבצעות במגזר החילוני .
אחוז החיובי בבתי האבות הוא 0.4
מה שמוריד באופן דרסטי את אחוז החיובי במגזר החילוני.
יש גם בדיקות רבות בצוותות רפואיים, מפעלים גדולים, רובם מהמגזר החילוני, שוב מוריד את החיובי אצלם.
במגזר החרדי אין כמעט בתי אבות, גם בגלל שבציבור החרדי יש הרבה יותר צעירים וגם בגלל שהקשישים בציבור החרדי כמעט לא הולכים לבתי האבות.
מניין לכם שסופרים את הבדיקות הללו עם הבדיקות של העיר ?
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
ההסבר פשוט, בעיר אדומה בגלל שיש הרבה חולים גם יש הרבה מאד מגעים ובידודים שנבדקים וזה מאזן את מה שציינתם.
לעומת זאת אם היו קובעים כפי שקבעו בעבר לפי מספר החולים לאלף נפש ברור שבעיר חרדית זה גבוה יותר בגלל המשפחות והצפיפות.
במילים אחרות הצפיפות יכולה לגרום לעיר להיות ירוקה בגלל המגעים הרבים שצריכים להיבדק.
אז עד היום סתם עשו סגרים ?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה