אוטיזם? אספרגר? איזו מילה מפחידה...

  • פותח הנושא tovat
  • פורסם בתאריך

לוטוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עליך לדעת ברור שאין לקלינאית תקשורת סמכות לקבוע ולאבחן אם ישנה לקות או לא ודעתה,
על פי החוק קביעת ASD היא באמצעות דוח פסיכולוגי מפורט + דוח פסיכיאטרי/נוירולוגמבחינת קופת החולים יש בהתפתחות הילד רופא התפתחותי וכן פסיכיאטר ילדים ו
אז שלב ראשון זה ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר?
או אבחון פרטי? (כך הבנתי מחלק תגובות)
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אז שלב ראשון זה ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר?
או אבחון פרטי? (כך הבנתי מחלק תגובות)
יש מקרים כשפסיכיאטר או נוירולוג עושה הערכה ראשונית לפני שכותב דו"ח הוא מפנה לפסיכולוג ואחרי שמקבל את הדוח הפסיכולוגי הוא משלים את הדוח שלו.
על שאלה אם פרטי או קופ"ח היא מאוד מורכבת להשיב עליה תשובה חד משמעית {מבלי להכיר את הפרטים] ועיינו במה שכתבתי לעיל הדק הייטב.
אני נזהר מאוד בלשוני לא להטעות
 

קידום !

ו אבחון ו טיפול רגשי ו יעוץ והכוונה ו
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אז שלב ראשון זה ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר?
או אבחון פרטי? (כך הבנתי מחלק תגובות)
אני מציע לך ללכת לפסיכיאטר [שווה ללכת למקצועי בתחום התקשורת]
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
מי זה?

פסיכיאטר כמו אלה שהמליצו כאן?
פסכיאטר שמתמחה דווקא באוטיזם- אולי לא יבחין שמדובר בבעיה אחרת כמו קש"ר אולי
פסיכיאטר שמתמחה בקש"ר אולי לא יבחין שזה אאוטיזם...
זה סוג של דילמה לאן ללכת.
פסיכיאטר ילדים בהכשרתו הכללית צריך להיות מומחה גם לקש"ר וגם לASD

אבל יש מומחים ויש פחות כידוע.
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
לא מכירה את הפסיכיאטר הנ"ל.
כן חולקת על ההמלצה הזאת
אם הולכים לאבחון פסיכודיאגנוסטי מקצועי זה עושה הרבה מהעבודה של אבחנה מבדלת
הם בודקים את כל התחומים
והזמן יקר בגיל הזה
אבל שיהיה בהצלחה בכל מקרה
ובשורות טובות
עליכם לקחת בחשבון כשמציעים אבחון פסיכודיאגנוסטי רגיל זה שונה מאבחון אוטיזם ולא כל פסיכולוג מומחה לשניהם ובמקרים מורכבים זה עלול להתפספס.
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אין הבדל בזכויות אם נוירולוג אבחן או פסיכיאטר...
במקרה של אוטיזם שזה אבחנה פסיכיאטרית לעומת אפילפסיה שזו אבחנה נוירולוגית, למשל, לאוטיזם יש הרבה יותר זכויות,
הטענה הזאת נשמעת לי ממש לא הגיונית...
תגובה זו גם על התגובה הקודמת בשרשור.
הכללים האלה פשוט לא נכונים. כל מקרה לגופו.
אם דיברתם על זכויות של אוטיזם עסקינן בהגדרה של "ליקוי מיוחד" כלומר שעל פי החוק עצם האבחנה מזכה בכל דרגה שהיא.
בעתירה המפורסמת לבג"ץ שקבע זאת הוסכם כי האבחנה של אטאיזם תיקבע על פי ההנחייה של משרד הבריאות שמאמץ את ה DSM [ספר האבחנות האמריקאי].
גם ועדת השמה מקבלת את הנוהל הזה.
אין להשליך מכאן לשום מקרה אחר
 

קידום !

ו אבחון ו טיפול רגשי ו יעוץ והכוונה ו
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הציע לכם ללכת לדר' מגד המומחה גם לקש"ור וגם לASD
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
ד"ר מגד רופא גם ילדים וגם מבוגרים. זכור לי בעבר כאדם נחמד מאוד. אבל לא התנסיתי עם ילדים
לעומת פרופסור ויצמן שגם הוא גם וגם מומחה מאוד לASD אבל לוקח זמן וגם יקר מאוד,
 

קידום !

ו אבחון ו טיפול רגשי ו יעוץ והכוונה ו
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש פרטי יצירת קשר?
יש לכם נסיון איתו?
יש כ"כ הרבה פסיכיאטרים וכל פעם אני שומעת עוד שמות....

ד"ר מגד ענת אגרנט

התמחות: פסיכיאטריה של הילד/המתבגר
קופות חולים: פרטי
כתובת: בנימין מטודלה 27 , ירושלים
050-7874736
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
בעיקר מחפשת מומחה באבחנה בין קשו"ר לאוטיזם. או אולי משהו אחר..
הפרעת קש"ר עם קושי בוויסות רגשי אמנם משפיעה על קושי חברתי אבל במידה ואת נותנת לרופא אינפורמציה מדויקת כל תפקוד הילד על חזרתיות , נוקשות, קיבעון, טיקים, סגנון דיבור, תנועות מוזרות, קשר עין, תחומי עניין מסוימים מאוד, ואיך מתקשר הילד רגוע ועוד ועוד.. כבר יהיה קשה להתבלבל ביניהם.
מה שכן לעיתים זה גם וגם.
לצערי הרב לעיתים מגלים אבחנה מסוימת ומסתפקים בכך כהסבר לקושי ולכן תפקידכם כהורים לעמוד על המשמר, לנהל מעקב ולדווח על כל תופעה
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
ד"ר מגד רופא גם ילדים וגם מבוגרים. זכור לי בעבר כאדם נחמד מאוד. אבל לא התנסיתי עם ילדים
לעומת פרופסור ויצמן שגם הוא גם וגם מומחה מאוד לASD אבל לוקח זמן וגם יקר מאוד,
הפרעת קש"ר עם קושי בוויסות רגשי אמנם משפיעה על קושי חברתי אבל במידה ואת נותנת לרופא אינפורמציה מדויקת כל תפקוד הילד על חזרתיות , נוקשות, קיבעון, טיקים, סגנון דיבור, תנועות מוזרות, קשר עין, תחומי עניין מסוימים מאוד, ואיך מתקשר הילד רגוע ועוד ועוד.. כבר יהיה קשה להתבלבל ביניהם.
מה שכן לעיתים זה גם וגם.
לצערי הרב לעיתים מגלים אבחנה מסוימת ומסתפקים בכך כהסבר לקושי ולכן תפקידכם כהורים לעמוד על המשמר, לנהל מעקב ולדווח על כל תופעה

ד"ר מגד ענת אגרנט

התמחות: פסיכיאטריה של הילד/המתבגר
קופות חולים: פרטי
כתובת: בנימין מטודלה 27 , ירושלים
050-7874736
אשתו של ד"ר סורין מגד כמדומני. אכן?
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

ד"ר מגד ענת אגרנט

התמחות: פסיכיאטריה של הילד/המתבגר
קופות חולים: פרטי
כתובת: בנימין מטודלה 27 , ירושלים
050-7874

סליחה שאני קופצת על האשכול
מבררת בשביל קרובת משפחה
ילדה בת 6. התפתחות קצת איטית. (חיוך חברתי ראשון בגיל 4 חודשים, דיבור מאוחר, זחילת גחון 11 חודש, הליכה שנה וחצי..)
יש כמה נקודות חשודות שהכי בולטות אצלה ו'מוזרות' לעומת בני גילה וגורמות לשאלה האם זה בכיוון האוטיזם:
- התעקשות מוגזמת ואין סופית על כל מיני בקשות, אפילו לא משמעותיות. לא מועילים שום הסברים או איומים, עד לבכי הסטרי והתפרצויות זעם(לישון עם דלת סגורה הרמטית/פתוחה הרמטית, ללכת כמה ימים רצוף עם כתר יומולדת, לספר סיפור לא קשור באמצע הריכוז בגן...)
-אם החליטה למשל על תפוז שזה תפוח (לדוג'..) לא יועילו שום הסברים והוכחות. וכדו'
-אם לא מבינים אותה בפעם הראשונה- ישר נכנסת להסטריה קיצונית, בעיטות ואיבוד עשטונות.
- משחקת בעיקר עם ילדים קטנים ממנה בהרבה, בעיקר עם ילדים עדינים ואמפטיים.
- בגן ובמשפחה המורחבת מתקשרת רק עם מבוגרים, לא יודעת ליזום או לפתח לבד קשרים עם בנות גילה
- מסוגלת לשבת שעות עם אותו סוג יצירה, כמו לצייר דף מלא נקודות, להשחיל בלי סוף חרוזים קטנים או להדביק ברצף חבילת מדבקות, בלי ליצור אובייקט מסוים. רק לפזר על הדף...)
-עד לפני שנה וחצי לא התעסקה כלל בעצמה אלא התגלגלה/ שכבה על הרצפה ובהתה.. היום היא משחקת אבא אמא או מתעסקת ביצירות ומדבקות..)
- זקוקה להוראות פרטניות ולא תמיד מפנימה לבצע הוראות שנתנו לקבוצה קולקטיבית..
-לא אוהבת ולא תמיד מבינה דפי עבודה, משחקי חשיבה, העתקות דגם ורוב משחקי הקופסא .(פאזלים רק רמה נמוכה)
- כרגע היא בגן שפתי מצומצם- וניכר שיפור מסוים בתחום החברתי, בעיקבות עבודה רציפה איתה
-לא מספרת בטבעיות חוויות מהגן כמעט, אפילו משמעותיות כמו לדוג' שנבחרה להיות אמא של שבת

וגם משהו חיובי על הילדה המתוקה הזו: אלופה משפחתית במשחק זיכרון, לימוד שפה חדשה ומילים חדשות= זיכרון חזק

אולי זה לא מוזר, ואולי לכל ילד יכולים להיות תופעות כאלה..
אבל בגלל שביום יום יש התמודדויות איתה גם בגן וגם בבית, והיא יותר מידי לא מובנת בכ"כ הרבה סיטואציות
לכן השאלה אם באמת צריך לרוץ לאבחון אצל פסיכיאטר/ פסיכולוג,
בכלופן לקראת עליתה לכתה א...
אציין שלא כל הנקודות לעיל תמיד מתקיימות. קורה שהיא מוותרת וכו.
אבל בד"כ זה הרושם הכללי ..
@גמדים- קסם של ילדים! קסם של ילדים. זו רשימה דינאמית כשחלק מהסימפטומים עלולים להחשיד וחלקם על בעיות נוספות שלא קשורות לאוטיזם.
 
נערך לאחרונה ב:

משפחה מורחבת

משתמש רשום
אמן ותודה!
מחזק ומעודד לשמוע שאני לא לבד. שיש הזדהות.
ושכן דחוף ללכת לאיבחון---
ה' יעזור שנדע רק איפה המקום הטוב ביותר..
בהצלחה והרבה נחת לכולנו מהילדים המדהימים האלה
בקבוצה המליצו על מיכאל רוטשטיין שמאבחן עד גיל 6 - 0737828666
ואחת שקוראים לה צליל
 

נוצר חסד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
מנסיוני האישי אבחון לקשורת בקופה זה תהליך ארוך ומייגע והם נוטים להתקמצן על האבחנה.
ממליצה על מכון סול. חפשי בגוגל. עושים אבחון פסיכולוגי.
אני את האבחון הרפואי עשיתי אצל ד"ר קיי ממודעיין אבל הוא ממש לא זמין כיום.
יש פסיכיאטר יגאל גוטניק בנתניה שהוא יחסית זמין וגם קביל
הם זמינים מאד.
עשו אבחון יפה והתקבלו מיידית בביטוח לאומי.
ולא לדחות!
בשביל לעבור וועדה לשנה הבאה זה תהליך גם ארוך...
יפה שעה אחת קודם...
לאור ההתפתחויות האחרונות מומלץ לשקול מחדש
 

שירי שיר

משתמש צעיר
יש ימים שהיא ממש זורמת וכמעט רגילה לחלוטין עד שלפעמים נדמה שאולי בכלל הכל רק פינוק, עודף יחס או חוסר יחס..
לפעמים אני חושבת אולי פשוט יש צורך בשינוי גישה..(יותר יד קשה. פחות ויתורים. אמרו לא
הספק מאד לא פשוט ומוכר
הילדה שלך לא אובחנה אז לא כותבת עליה ספציפית
אבל הספק המענה הזה מוכר גם מהורים לילדים על רצף בתפקוד גבוה או קשיים דומים אחרים
מה קשור לאבחנה או לקושי או לפרופיל החושי?
ומה לחינוך ילדים "רגיל"
מתי לשים גבול? (גם ילדים עם קשיים זקוקים לגבול ואולי אפילו יותר)
מתי להתחשב ללא גבול? (לפעמים נכון להרפות ולא להלחם)
יש ילדים מבלבלים...
(איש מקצוע מומחה יכול לעזור לעשות סדר ע"י הדרכת הורים)
מה שבטוח זה שההורים צריכים לזכור שהמציאות שה' ברא
יצרה את המורכבות ולא אנחנו ההורים
אני יכולה להגיד כאן שלפעמים מהבחינה הזאת עם ילד בתפקוד יותר נמוך או עם נכות קל יותר
מבחינה רגשית כי אין את הספק הזה
מרשה לעצמי לכתוב את זה מנסיון אישי
המון הצלחה
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
שואלת בשביל מישהו:
ילד בן 5 בערך, עבר אבחון בקופ"ח של קלינאית - שללו אוטיזם מכל וכל! בגלל קשר עין ושפה עשירה וכו'
אבל אני רואה אותו בהזדמנויות רבות, ומזהה סימנים ברורים
שלחו אותם עכשיו לאבחון של 'ריפוי בעיסוק' כי אולי זה בעיית תחושה...
מה הקשר?
מה התהליך שצריך לעשות כדי לעקוף את הקופ"ח ולהגיע לאבחון מדוייק, כי הוא סובל וכל הסובבים אותו
תודה!
לגשת לאבחון פסיכולוגי אצל פסיכולוג שעורך אבחוני תקשורת, כולל מבדק אדוס (שהוא המבדק העדכני ביותר להכרעה לגבי תקשורת), אפשר לעשות את זה במרכזים הרפואיים, אפשר כמובן באופן פרטי, ואפשר להתעקש דרך רופא הילדים ולבקש אבחון פסיכולוגי, אפשר גם של רופא התפתחותי (אבל זה לא מספיק).
קלינאית תקשורת לא תמיד מספיק מומחית בשביל לקלוט בעיית תקשורת, בפרט אם לא עשתה מבדק אדוס, בפרט לפני גיל 5-6.
מהיכרות קרובה, של אבחון וטיפול ארוך טווח אצל כמה קלינאיות תקשורת, ולבסוף אבחנה של לקות תקשורת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה