ב.ד.ה. אבל כבד בעולם הישיבות: המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין זצוק"ל

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אבל כבד יורד הבוקר (ראשון) על עולם הישיבות עם היוודע דבר הסתלקותו של מרן המשגיח, הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין זצוק"ל, ימים ספורים אחרי שהתמוטט בפתאומיות בביתו והובהל לבית החולים.
המשגיח זצ"ל היה שריד אחרון לגדולי עולם המוסר, בדרכו של רבו הגאון רבי חיים שמואלביץ זצוק"ל. הוא כיהן בעבר כמשגיח של ישיבת אור ישראל. ולפני כן בישיבת בית שמואל. כך גם כיהן כנשיא רשת החינוך "שובו". במהלך חייו אף חיזק את היהדות בתחומים נוספים ומסר שיעורים בפני תלמידות בית יעקב, לצד שיעורים שבועיים בשפה האנגלית. כמו כן, תחת הנהגתו נפתח בטורונטו שבקנדה תלמוד תורה לבנים. כך גם חיבר את ספרי "דעת חיים" – מאמרים ושיחות מוסר בדרכי הנהגת האדם, ומאמרים ושיחות על ראש השנה ויום כיפור, שתורגמו גם לאנגלית וצרפתית.
המשגיח זצ"ל התמוטט בביתו בשבוע שעבר ביום רביעי בערב, בפתאומיות. כוחות ההצלה שהוזעקו לביתו פתחו במאמצי החייאה מתקדמים בסיומם פונה למרכז הרפואי 'הדסה עין כרם' בירושלים.
בבית החולים, נלחמו הרופאים על חייו, במחלקת טיפול נמרץ שם היה מורדם ומונשם. בהיכלי התורה והישיבות העתירו בתפילה לרפואתו של המשגיח, אך הגזירה נגזרה ולפנות בוקר השיב את נשמתו לבוראה.
הוא הותיר אחריו את רעייתו הרבנית לצד בנים ובני בני העוסקים בתורה וביראת שמיים.
הלווייתו ייצא הערב בשעה 19:00 מביתו ברחוב קסוטו 7 בשכונת בית וגן בירושלים, לעבר הר המנוחות, שם ייטמן.
וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.
WhatsApp-Image-2022-11-06-at-10.30.18-728x1024.jpeg

מתוךJDN
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה