התייעצות אבחון IQ לילדה מחוננת- יש עניין?

מרחבים

משתמש מקצוען
מה הקשר?
לא תמיד מה שאנחנו מתפללים אליו וכ"כ רוצים בו- טוב לנו
כתוב לא להתפלל על משהו ספציפי אלא שיהיה טוב,
לא שנקבל את השידוך הזה והזה, העבודה הזאת, הדירה הספציפית הזאת
ואיך כל זה קשור לזעזוע שהבעתי?
ולמה שכתבתי בעקבותיו?
נא הסבר!
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה בסדר. גם אני הייתי מחוננת בגיל 5
היום אני לא...

לא תמיד מה שנראה כמחוננות אכן כך, לפעמים זה פשוט כישרונות מיוחדים או יכולת תפיסה מהירה...
הייתי מציעה שתחכו עוד קצת לפני שאתם נכנסים לאשליה:)
 

מרחבים

משתמש מקצוען
כי לא הבנת שתפילות לא תמיד מתקבלות
הבנתי מעולה ב"ה
לא הסכמתי לזה
ומה שאת כתבת לא קשור בכלל
את כתבת לא להתפלל על משהו ספציפי, אלא להתפלל שיהיה טוב באופן כללי
ולא חס וחלילה בגלל שתפילות לא תמיד מתקבלות
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
אני אדייק את הניסוח:
לא תמיד תפילות מתקבלות באופן שקיוינו לקבל.
זה ביחס לשאלה אם רואים 'תוצאות' או לא.

בנוסף, יש מצב של תפילות שלא מתקבלות בגלל דברים המעכבים את התפילה, ועל זה פחות נחמד לחשוב, אבל חז"ל כותבים ע"כ באריכות.
 
נערך לאחרונה ב:

20 דנייר

משתמש מקצוען
להסביר ממממששש?
סבבה:
אני מתפללת להיות גבוהה
מתפללת מתפללת מתפללת
לא עובד
התפילה לא התקבלה
נקודה.
תרחיש ב'
אני מתפללת להרגיש טוב עם עצמי ועם הגובה שלי
(זה יכול לקרות בכל מיני דרכים- או שהביטחון העצמי שלי יעלה, או שיתרחש לי נס וכן אגבה- משאירה כבר להקב"ה)
לפי כל מיני שיטות, זו הצורה בה אמורים להתפלל
למה?
כי אנחנו לא יודעים מה טוב לנו
ולכן מה?
לכן, אם אנחנו לא יודעים את זה, אנחנו עלולים להתפלל ולבקש בקשות שעלולות להזיק לנו.
וכן, יש סיכוי (הרבה סיכויים) שהתפילות הנ"ל לא יתקבלו
לא אמרתי לא ישמעו, לא יכנסו לשער הרחמים, לא יקרבו אותנו לעצמנו ולמי שברא אותנו
רק לא יתקבלו במשמעות הפשוטה.
לא יפעלו את מה שרצינו
או, כמו בדוגמא שנתנו פה
התפללתי על ילד ממוצע
יצא לי ילד נמוך/רזה/ טיפשולוג
עכשיו ברור?
 

טוליפ לבן

משתמש מקצוען
אבל בלי תפילה שום דבר לא זז
אפילו מה שבאשערט לאדם.
....
וזה ^ מזעזע אותי.
תגידי לי?
כמה אמא שלך התפללה לקבל אותך?
המון.
אבל האם יתכן שהיא התפללה מספיק תפילות שיצדיקו את זה שיש לך ברוך השם:
שתי ידיים
בכל אחת חמש אצבעות בדיוק, לא יותר ולא פחות
בכל אצבע שלושה מפרקים, וביניהם סחוס שיגן עליהם
וציפורן שלמה שמכסה את הבשר.
וורידים שמזרימים רצוף את הדם
ועורקים שמחזירים אותו ללב
שפועם ללא הפסקה
וללא פרפור
וללא דום
ויש בו שני חדרים ושתי עליות..
צריך להמשיך?
ושיהיה לך מח
ושהוא יעבוד
יעביר את כל האותות הנכונים
יתרגם את האור לתמונה
ואת הקול למשמעות

תגידי לי, האם יתכן לומר שמישהו בעולם קבל מתנה שהיא לא מתנת חינם מושלמת?
שרק תפילות מביאות משו, ואם לא מתפללים לא מקבלים????
 

דייזי

משתמש פעיל
יש למשרד החינוך תוכנית מחוננים בשם "אמירים" ושמעתי שיש בתי ספר לבנות שמשתתפות בה.
אני לא יודעת פרטים-אולי מישהי פה מכירה ותעשיר אותנו.
 

ברגר רבקה

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
יש למשרד החינוך תוכנית מחוננים בשם "אמירים" ושמעתי שיש בתי ספר לבנות שמשתתפות בה.
אני לא יודעת פרטים-אולי מישהי פה מכירה ותעשיר אותנו.
אמירים הוא לא בית ספר למחוננים, אלא בית ספר לילדים בעלי הפרעות התנהגות....
וד"א: פעמים רבות זה בא ביחד!
ולגבי מחוננות בכיתה א': קריאה היא לא כשרון אלא מיומנות נרכשת, (שד"א עם מאמץ גם ילד בן שנתיים או עם פיגור בינוני יכול לרכוש) פעמים רבות ילדים שקוראים לפני חבריהם נוצר פער לטובתם גם בידע וגם בקשרים החברתיים , הפער מצטמצם בהמשך....
 

violin

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אחותי בשנות בית הספר המוקדמות הייתה מתלוננת על שיעמום בכיתה
אמא שלי ראתה שזה כבר יותר מחריג (והיא לא בכורה)
לקחה אותה לאיבחון אצל גד דואר וכמעט בכל התחומים היא הייתה הרבה מעל לממוצע
המעניין שמה שהיה מתחת לממוצע זה יכולת הקשבה כשמשעמם:rolleyes:
סופו של דבר היא קפצה כיתה
ואין מה לומר, זה היה צעד נבון ביותר.
גם ככה היא הייתה חכמה משאר החברות אבל זה נתן לה יותר אתגר ועניין,
פתאום למדו חומר שהיא עוד לא מכירה וכו'
לא יודעת אם היא מחוננת וזה לא מאד משנה,
צריך בעיקר לשים את הלב למה שקורה עם הילד/ה אם עדיף לאתגר אותה חברתית
או שהיא תתחרפן יום יום בכיתה משעמום
תאמת שגם היום היא תופסת דברים בצורה מדהימה, בעיקר שפות, אז אולי היא באמת מחוננת.
 

פדואלה

משתמש סופר מקצוען
היה ע"כ אשכולות רבים. כדאי לעיין בהם.
אין בציבור שלנו מענה לילדים מחוננים.
אני מדברת על מחוננים מאובחנים.
ילדים שהן ברמה קוגניטבית נדירה, עם יכולת ניתוח והסקה לא רגילים, והישגים גבוהים מהממוצע.
הם ילדים שמומלץ מאודדדד להתייעץ על ההתמודדות שלהם, עם מומחים בתחום החריגות.
כי זאת חריגות לכל דבר.
בהצלחה!!
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מה שקורה בציבור הכללי בעניין המחוננים הוא טעות אחת גדולה מיסודה שנמצאת בעצם אצל כולם כמעט.
ילד שרמת המשכל שלו נמוכה מידיי מהנורמה צריך מסגרת של חינוך מיוחד-זה ברור לכולם!
ילד שמנת המשכל שלו גבוהה מידיי מהנורמה גם כן צריך חינוך מיוחד!
הטעות כאן היא בתפיסה של משמעות הדבר ''חינוך מיוחד'' כביכול זה שייך רק לילדים עם פיגור קשה וכד'.
ולכן הלכו ופתחו בתי ספר למחוננים ששם יש התייחסות רק לשכל שלהם כי מבחינתם בכל השאר הם ילדים רגילים ויכולים להסתדר לבד, מה שקורה בשטח שהילדים שגם ככה התקשו להסתגל לסביבה וליישר קו בתקשורת עם בני גילם פתאום מוציאים את עצמם מעצימים את הפער על ידי פיתוח השכל וניוון הרגש, מה שיוצר תיסכולים ו....(נחסוך ממכם את התיאורים).
חינוך מיוחד- הוא חינוך שמותאם באופן מיוחד לילד כזה או אחר.
בציבור החרדי כשמאובחן ילד כמחונן השיטה היא לגשת לעניין בצורה עדינה יותר כלומר לאתגר את הילד מבחינה שיכלית (חוגי העשרה, מורה פרטי, לעלות כיתה ועוד היד נטויה..) אבל כן לשמר את העניין הרגשי והחברתי ועליו לעבוד בצורה טובה יותר אחד על אחד.
כי חשוב לזכור שילד נשאר ילד גם אם הוא מחונן ויתירה מכך ילד מחונן דורש הרבה מילד מילד רגיל.

לעניות דעתי כדאי לחכות קצת עם העניין הזה ולראות מה קורה כשמתחילים הלימודים ממש ולא קייטנת אותיות כמו בשלב הנוכחי.
אם עדיין יש פערים כדאי לחשוב ללכת לאבחון אבל גם אז לא לשתף את הילדה בכיון מיוחד מידיי (לשתף כן-רק בעדינות ובמידה מועטה) כי זה רק יעצים את פער שיש גם ככה בינה לבין החברה.

בהצלחה רבה רבה!
 

בחן ובחסד

משתמש מקצוען
היה ע"כ אשכולות רבים. כדאי לעיין בהם.
אין בציבור שלנו מענה לילדים מחוננים.
אני מדברת על מחוננים מאובחנים.
ילדים שהן ברמה קוגניטבית נדירה, עם יכולת ניתוח והסקה לא רגילים, והישגים גבוהים מהממוצע.
הם ילדים שמומלץ מאודדדד להתייעץ על ההתמודדות שלהם, עם מומחים בתחום החריגות.
כי זאת חריגות לכל דבר.
בהצלחה!!

מסכימה מאד ובפרט עם המשפט האחרון.
אמרתי לבעלי שהצלחתי לראשונה להבין משהו מתפילת חנה על שמואל שיהיה ממוצע...
זה בהחלט חריגות ולא רואה בזה שום קשר ללהשויץ.
מהכרות בסביבה הקרובה, אין מענה אמיתי כרגע לתחום הזה.
מאד תלוי באופי של ילד עד כמה השונות הזו מתבטאת בכיתה מול צוות ההוראה ומול החברים.
כרגע, מכל מה שעולה פה, לא רואה שום סיבה לאבחון ולנקיטת צעדים בסגנון הזה כיוון שלא נראה שיש בהם תועלת.
 

מרחבים

משתמש מקצוען
וזה ^ מזעזע אותי.
תגידי לי?
כמה אמא שלך התפללה לקבל אותך?
המון.
אבל האם יתכן שהיא התפללה מספיק תפילות שיצדיקו את זה שיש לך ברוך השם:
שתי ידיים
בכל אחת חמש אצבעות בדיוק, לא יותר ולא פחות
בכל אצבע שלושה מפרקים, וביניהם סחוס שיגן עליהם
וציפורן שלמה שמכסה את הבשר.
וורידים שמזרימים רצוף את הדם
ועורקים שמחזירים אותו ללב
שפועם ללא הפסקה
וללא פרפור
וללא דום
ויש בו שני חדרים ושתי עליות..
צריך להמשיך?
ושיהיה לך מח
ושהוא יעבוד
יעביר את כל האותות הנכונים
יתרגם את האור לתמונה
ואת הקול למשמעות

תגידי לי, האם יתכן לומר שמישהו בעולם קבל מתנה שהיא לא מתנת חינם מושלמת?
שרק תפילות מביאות משו, ואם לא מתפללים לא מקבלים????
מתנת חינם לא סותרת תפילה
מה שכתבתי הוא לא משו שהמצאתי מהגיגי ליבי
ולעניין הדוגמא הספציפית שלך, מכירה את ברכת אשר יצר את האדם בחכמה?
היא גם כן תפילה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה