כללי התנהלות מול בית דפוס

ירמיה בן קמון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
האם אתם לוקחים כסף גם על התנהלות מול בית דפוס? אתם מחשיבים את זה בחשבון? אם כן, כמה? תודה!
 

Design Studio

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני אישית לא לוקח אני לא חושב שעד כדי כך זה מאמץ שאמור לעלות כסף... אלא אם כן זה עבודה ממש רצינית מול הבית דפוס..
 

כוכב עולה

עיצוב | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני לא חושב שצריך לקחת על זה כסף
(אי לי עדיין ניסיון בזה כי אני עובד אצל מישהו והוא מתנהל עם הדפוס)
להפך לאיכות העבודה חשוב שאתה תתנהל עם הדפוס כדי שלא יהיה טלפון שבור
(מה גם שרוב הלקוחות לא מבנים והם אומרים "צריך לשים איזה משהו לחתוך בקצה (סימני חיתוך)" וכו' וכדו')
 

המאור הגדול

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כמובן שהכוונה לא לקחת תשלום נוסף, היא שאתה רק שולח לדפוס, והלקוח הולך ולוקח משם את העבודה. אבל אם אתה גם אמור להביא את זה מהדפוס ואח"כ לבוא אליו ולתת לו את זה- לדעתי הוגן ביותר שתיקח כסף גם על זה. זה לא חייב להיות סכום ענק, הכל בהתאם להשקעה ולזמן שלך.
 

גולדי שטינמץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
תלוי באיזו עבודה.
בעבודה רצינית (לא הדפסת 100 כרטיסי ביקור ;) ),
במקרה שבאחריותך כל האחריות לגבי ההורדה לדפוס (כולל קבלת החלטות בנוגע לאופן הביצוע, החומרים, ההשבחות וכו'), וכן ההתנהלות מול הדפוס, בירור מחירים וכדומה,
אפשרי בהחלט לקחת על זה תשלום.
זה כרוך בהרבה מיילים, טלפונים, דיונים ועוד, ואין סיבה לא לקחת כסף על שירות שחוסך ללקוח הרבה בלגן.
מחיר הוגן, לדעתי, זה 10% משווי ההדפסה.
 

נשר גרף

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תלוי באיזו עבודה.
בעבודה רצינית (לא הדפסת 100 כרטיסי ביקור ;) ),
במקרה שבאחריותך כל האחריות לגבי ההורדה לדפוס (כולל קבלת החלטות בנוגע לאופן הביצוע, החומרים, ההשבחות וכו'), וכן ההתנהלות מול הדפוס, בירור מחירים וכדומה,
אפשרי בהחלט לקחת על זה תשלום.
זה כרוך בהרבה מיילים, טלפונים, דיונים ועוד, ואין סיבה לא לקחת כסף על שירות שחוסך ללקוח הרבה בלגן.
מחיר הוגן, לדעתי, זה 10% משווי ההדפסה.
10% נראה לי ממש מוגזם? לא?
אבל אם הלקוח מוכן לשלם, למה לא?
 

מרגניתא

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני חושב שהשאלה טמונה בשורש עניין התשלום...
הרבה פעמים גרפיקאי לוקח מחיר מאד קטן ואז מפריע לו כל הגהה או כל טיפול ושירות שהוא נדרש לתת לאחר הסיום.
אם משלמים טוב, אז אדרבה לתת את השירות הזה זה טיפ טוב לשמר טעם טוב אצל הלקוחות שלך.
 

נשר גרף

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זה ממש לא מוגזם.
אני יודעת שזה מחיר מקובל.
מה?
אם הבנאדם מדפיס עכשיו ב6000 ש"ח הוא יוסיף לגרפיקאי עוד 600 ש"ח על כמה טלפונים?
אני בדרך כלל יוזם מעצמי טלפון לדפוס המדובר וסוגר מלמעלה את כל הפרטים לדעת שהבנו נכון אחד את השני
לא חסר לי לי שידפיסו 600 הזמנות כבוד, ובסוף הלרוח יגיד לי "היה לך טעות בגלישה" ואז יתחיל דיון מי יספוג את הנזק
אני חוסך המון בלגנים כאלו בטלפונים חינמיים בודדים
אני גם מקפיד שהשיחה תהיה שיחת ועידה עם הלקוח שיאשר תקציב לאיכות המוצרים, אם זה נייר עבה יותר או שהדפוס לוקח עמלה על חיתוך שוליים וכדו'
וכשאני סוגר את כל הקצוות אני מתחיל לעבוד
 

גולדי שטינמץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
מה?
אם הבנאדם מדפיס עכשיו ב6000 ש"ח הוא יוסיף לגרפיקאי עוד 600 ש"ח על כמה טלפונים?
קודם כל, לא מדובר על כל עבודה. צריך כמובן לבדוק בצורה ריאלית.
רק מה, בד"כ עבודות בכזה מחיר דורשות די הרבה התכתבויות, שיחות ותיאומים עם הדפוס.
כך שזה לא מחיר כזה מופרך,
במיוחד שהלקוח משלם פה על המקצועיות, ועל העול שירד ממנו, להתעסק במשהו שאין לו בו שמץ מושג.
הוא לא משלם על מספר הדקות או השעות שזה לקח למעצב.

אני בדרך כלל יוזם מעצמי טלפון לדפוס המדובר וסוגר מלמעלה את כל הפרטים לדעת שהבנו נכון אחד את השני
אני חוסך המון בלגנים כאלו בטלפונים חינמיים בודדים
על טלפונים בודדים בסגנון הנ"ל באמת לא צריכים לגבות תשלום.
ברור ;)

לא חסר לי לי שידפיסו 600 הזמנות כבוד, ובסוף הלרוח יגיד לי "היה לך טעות בגלישה" ואז יתחיל דיון מי יספוג את הנזקד
אגב, גם במקרה שאני עומדת מול הדפוס, הלקוח הוא זה שמאשר את החומרים לפני ההורדה, כולל ההוראות אותן אני שולחת לדפוס.
כך שמונעים מראש אי נעימויות כאלו.
 

סטודיו מנטה

מיתוג, פרסום וקידום עסקים צומחים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
ודאי שכן.
השאלה למה אתה קורא התנהלות מול בית הדפוס?

מבחינתי, אם אני משקיעה זמן על לכתוב מיילים לשניים-שלושה בתי דפוס, לבקש מהם הצעות מחיר, לפעמים להתמקח קצת, לסגור לדפוס, לשלוח, לפעמים לסגור שוב בצורה אחרת ולשלוח בדרך אחרת, והרבה פעמים לבקש שיזדרזו, לשאול איפה הדברים עומדים >>> כל זה זמן, וזמן זה כסף.

הרי אם ההדפסה תתעכב הלקוח לא יפנה לדפוס וישאל מה קורה, נכון? הוא יפנה אליי. כלומר, הכאב ראש שייך לי. אז למה לא להחשיב את זה בתשלום? זו עבודה לכל דבר.

אני תמיד שואלת מראש את הלקוח אם הוא רוצה לקבל את הקובץ בסוף העבודה ולהתמודד איתו, או שמעדיף שאני אטפל גם בהדפסה. במידה והתשובה השניה נבחרת, הצעת המחיר תהיה יקרה יותר בהתאם.
לא יודעת להגיד כמה בדיוק. מוסיפה כמה שנראה לי הוגן מבחינת הזמן שלי, ומבחינת רמת הנודניקיות של הלקוח.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח מודעות

למעלה