כללי התנהלות מול בית דפוס

הנושא בפורום 'קהילת מעצבים גרפיים' פורסם ע"י ירמיה בן קמון, ‏7/12/19.

  1. ירמיה בן קמון

    ירמיה בן קמון משתמש מקצוען עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏1/6/18
    הודעות:
    55
    תודות :
    73
    נקודות:
    116
    האם אתם לוקחים כסף גם על התנהלות מול בית דפוס? אתם מחשיבים את זה בחשבון? אם כן, כמה? תודה!
     
  2. Design Studio

    Design Studio משתמש צעיר עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏8/4/19
    הודעות:
    103
    תודות :
    97
    נקודות:
    39
    אני אישית לא לוקח אני לא חושב שעד כדי כך זה מאמץ שאמור לעלות כסף... אלא אם כן זה עבודה ממש רצינית מול הבית דפוס..
     
  3. כוכב עולה

    כוכב עולה עימוד ספרים עימוד ספרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏28/7/18
    הודעות:
    551
    תודות :
    737
    נקודות:
    143
    עיסוק:
    עימוד ועיצוב גרפי
    דף הבית:
    אני לא חושב שצריך לקחת על זה כסף
    (אי לי עדיין ניסיון בזה כי אני עובד אצל מישהו והוא מתנהל עם הדפוס)
    להפך לאיכות העבודה חשוב שאתה תתנהל עם הדפוס כדי שלא יהיה טלפון שבור
    (מה גם שרוב הלקוחות לא מבנים והם אומרים "צריך לשים איזה משהו לחתוך בקצה (סימני חיתוך)" וכו' וכדו')
     
  4. יוחנן ק

    יוחנן ק עימוד ספרים עימוד ספרים עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏16/2/14
    הודעות:
    1,148
    תודות :
    127
    נקודות:
    171
    עיסוק:
    מעצב, מעמד ומפיק דפוס
    מיקום:
    ירושלים
    במידה ויש נטילת אחריות אישית,
    מומלץ לקחת תשלום,

    אם רק עושים טובה, עדיף להיות ג'נטלמן
     
    yoni omesi, מלכי וולף ו-קלרינט מודים על התגובה.
  5. ירמיה בן קמון

    ירמיה בן קמון משתמש מקצוען עיצוב גרפי פרסום וקופירייטינג

    הצטרף:
    ‏1/6/18
    הודעות:
    55
    תודות :
    73
    נקודות:
    116
    תודה. קיבלתי :)
     
  6. המאור הגדול

    המאור הגדול משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏6/4/14
    הודעות:
    247
    תודות :
    113
    נקודות:
    122
    כמובן שהכוונה לא לקחת תשלום נוסף, היא שאתה רק שולח לדפוס, והלקוח הולך ולוקח משם את העבודה. אבל אם אתה גם אמור להביא את זה מהדפוס ואח"כ לבוא אליו ולתת לו את זה- לדעתי הוגן ביותר שתיקח כסף גם על זה. זה לא חייב להיות סכום ענק, הכל בהתאם להשקעה ולזמן שלך.
     
  7. גולדי שטינמץ

    גולדי שטינמץ משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏22/2/16
    הודעות:
    1,088
    תודות :
    3,342
    נקודות:
    271
    עיסוק:
    מעצבת גרפית
    מיקום:
    אשדוד
    סוג מצלמה:
    G1 X Mark II
    תלוי באיזו עבודה.
    בעבודה רצינית (לא הדפסת 100 כרטיסי ביקור ;) ),
    במקרה שבאחריותך כל האחריות לגבי ההורדה לדפוס (כולל קבלת החלטות בנוגע לאופן הביצוע, החומרים, ההשבחות וכו'), וכן ההתנהלות מול הדפוס, בירור מחירים וכדומה,
    אפשרי בהחלט לקחת על זה תשלום.
    זה כרוך בהרבה מיילים, טלפונים, דיונים ועוד, ואין סיבה לא לקחת כסף על שירות שחוסך ללקוח הרבה בלגן.
    מחיר הוגן, לדעתי, זה 10% משווי ההדפסה.
     
    קלרינט מודה על התגובה.
  8. נשר גרף

    נשר גרף משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/3/17
    הודעות:
    1,381
    תודות :
    2,661
    נקודות:
    247
    10% נראה לי ממש מוגזם? לא?
    אבל אם הלקוח מוכן לשלם, למה לא?
     
    גולדי שטינמץ מודה על התגובה.
  9. מרגניתא

    מרגניתא משתמש מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏29/3/16
    הודעות:
    369
    תודות :
    922
    נקודות:
    109
    אני חושב שהשאלה טמונה בשורש עניין התשלום...
    הרבה פעמים גרפיקאי לוקח מחיר מאד קטן ואז מפריע לו כל הגהה או כל טיפול ושירות שהוא נדרש לתת לאחר הסיום.
    אם משלמים טוב, אז אדרבה לתת את השירות הזה זה טיפ טוב לשמר טעם טוב אצל הלקוחות שלך.
     
    נחמי שלנגר מודה על התגובה.
  10. גולדי שטינמץ

    גולדי שטינמץ משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏22/2/16
    הודעות:
    1,088
    תודות :
    3,342
    נקודות:
    271
    עיסוק:
    מעצבת גרפית
    מיקום:
    אשדוד
    סוג מצלמה:
    G1 X Mark II
    זה ממש לא מוגזם.
    אני יודעת שזה מחיר מקובל.
     
    נשר גרף מודה על התגובה.
  11. נשר גרף

    נשר גרף משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏23/3/17
    הודעות:
    1,381
    תודות :
    2,661
    נקודות:
    247
    מה?
    אם הבנאדם מדפיס עכשיו ב6000 ש"ח הוא יוסיף לגרפיקאי עוד 600 ש"ח על כמה טלפונים?
    אני בדרך כלל יוזם מעצמי טלפון לדפוס המדובר וסוגר מלמעלה את כל הפרטים לדעת שהבנו נכון אחד את השני
    לא חסר לי לי שידפיסו 600 הזמנות כבוד, ובסוף הלרוח יגיד לי "היה לך טעות בגלישה" ואז יתחיל דיון מי יספוג את הנזק
    אני חוסך המון בלגנים כאלו בטלפונים חינמיים בודדים
    אני גם מקפיד שהשיחה תהיה שיחת ועידה עם הלקוח שיאשר תקציב לאיכות המוצרים, אם זה נייר עבה יותר או שהדפוס לוקח עמלה על חיתוך שוליים וכדו'
    וכשאני סוגר את כל הקצוות אני מתחיל לעבוד
     
    ישראל ר מודה על התגובה.
  12. גולדי שטינמץ

    גולדי שטינמץ משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏22/2/16
    הודעות:
    1,088
    תודות :
    3,342
    נקודות:
    271
    עיסוק:
    מעצבת גרפית
    מיקום:
    אשדוד
    סוג מצלמה:
    G1 X Mark II
    קודם כל, לא מדובר על כל עבודה. צריך כמובן לבדוק בצורה ריאלית.
    רק מה, בד"כ עבודות בכזה מחיר דורשות די הרבה התכתבויות, שיחות ותיאומים עם הדפוס.
    כך שזה לא מחיר כזה מופרך,
    במיוחד שהלקוח משלם פה על המקצועיות, ועל העול שירד ממנו, להתעסק במשהו שאין לו בו שמץ מושג.
    הוא לא משלם על מספר הדקות או השעות שזה לקח למעצב.

    על טלפונים בודדים בסגנון הנ"ל באמת לא צריכים לגבות תשלום.
    ברור ;)

    אגב, גם במקרה שאני עומדת מול הדפוס, הלקוח הוא זה שמאשר את החומרים לפני ההורדה, כולל ההוראות אותן אני שולחת לדפוס.
    כך שמונעים מראש אי נעימויות כאלו.
     
    חישוקים ו-נשר גרף מודים על התגובה.
  13. סטודיו מנטה

    סטודיו מנטה משתמש סופר מקצוען עיצוב גרפי

    הצטרף:
    ‏9/11/14
    הודעות:
    1,107
    תודות :
    9,431
    נקודות:
    247
    עיסוק:
    עיצוב גרפי > מתנות אישיות > איור
    מיקום:
    ירושלים
    דף הבית:
    סוג מצלמה:
    CANON SX60
    ודאי שכן.
    השאלה למה אתה קורא התנהלות מול בית הדפוס?

    מבחינתי, אם אני משקיעה זמן על לכתוב מיילים לשניים-שלושה בתי דפוס, לבקש מהם הצעות מחיר, לפעמים להתמקח קצת, לסגור לדפוס, לשלוח, לפעמים לסגור שוב בצורה אחרת ולשלוח בדרך אחרת, והרבה פעמים לבקש שיזדרזו, לשאול איפה הדברים עומדים >>> כל זה זמן, וזמן זה כסף.

    הרי אם ההדפסה תתעכב הלקוח לא יפנה לדפוס וישאל מה קורה, נכון? הוא יפנה אליי. כלומר, הכאב ראש שייך לי. אז למה לא להחשיב את זה בתשלום? זו עבודה לכל דבר.

    אני תמיד שואלת מראש את הלקוח אם הוא רוצה לקבל את הקובץ בסוף העבודה ולהתמודד איתו, או שמעדיף שאני אטפל גם בהדפסה. במידה והתשובה השניה נבחרת, הצעת המחיר תהיה יקרה יותר בהתאם.
    לא יודעת להגיד כמה בדיוק. מוסיפה כמה שנראה לי הוגן מבחינת הזמן שלי, ומבחינת רמת הנודניקיות של הלקוח.
     
    בול 613 ו-חישוקים מודים על התגובה.