דיון הצעת עבודה ללא קרדיט

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בוקר טוב ורגוע לכל באי הקהילה, בבניין ירושלים ננוחם.

נניח שמישהו מציע לכם עבודה כלשהי, בתשלום כמובן, אבל בלי קרדיט בכלל. והוא הגון והוגן מספיק לסכם זאת מראש.

העלמת הקרדיט יכולה להיות מסיבה טובה בהחלט. למשל, לכתוב ספר דברי תורה עבור רב או אדמו"ר פלוני. ויש עוד סיבות טובות נפוצות יותר.

הייתם לוקחים?
לא הייתם לוקחים?
הייתם לוקחים אבל בתשלום גבוה מהרגיל?

לתשובתכם מניסיונכם אודה.
 

נחמד לעזור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
מספרים שהחתם סופר אמר לתלמידיו:
"לא אכפת לי שתכתבו חידושים שלי בשם עצמכם,
אבל יהיה לי מאוד אכפת אם תכתבו חידושים שלכם בשמי"...

לענייננו, יצא לי כמה פעמים לכתוב לי לקבל קרדיט, היה לי אכפת קצת (בפרט כשזה לא סוכם מראש) אבל נסבל.
אבל כשקיבלתי קרדיט ולבסוף גיליתי שהמו"ל הוסיף פה ושם משלו, חמתי בערה בי להשחית...
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
זה לגבי כתיבה חדשה.
מה לגבי עריכה לשונית?

יש כמה וכמה סופרים שמעדיפים שלא יכתבו עריכה לשונית. שיחשבו שהם יודעים הכל לבד.
(יצוין לשבח חיים ולדר שלא מתבייש לציין בצורה בולטת בקרדיטים את העריכה הלשונית שספרו עבר)

עורכים לשוניים, אתם בדרך כלל דורשים ומתעקשים על קרדיט?
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מקובל לכתוב ללא קרדיט. קוראים לזה סופר צללים.
עשיתי את זה בעבר מעט, לספרים שבכל מקרה לא הייתי גאה בהם מי יודע מה. (המחבר הביא את הרעיון, ביקש שאכתוב)
התשלום גבוה מהרגיל? לא נראה לי. אולי קצת, לא משמעותי.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
גם אני עשיתי את זה כמה פעמים, בכתיבה ובעיקר בעריכה.
בדרך כלל הייתי מרוצה.
מה גם שזה היה בתקופה בה העדפתי מלכתחילה ששמי לא יופיע על חומרים.
רק באחת הפעמים שהחומר זכה לתפוצה אדירה שלא ידעתי מראש שתהיה, נמלכתי וחשבתי שהיה עדיף הקרדיט.

שאלה מחדדת יותר (ומעשית) : אם המו"ל מציע את שתי האופציות, או עם קרדיט או בלי קרדיט ובתוספת תשלום ניכר, מה הייתם מעדיפים?
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לדעתי הלחם והחלב חשובים יותר מהכבוד. כן כן, גם אני כמוכם לא באמת מחפש כבוד רח"ל, אני רק צריך שיראו את השם שלי כדי שיבואו עוד לקוחות...
אספר מעצמי. אם אני עושה עבודה למכון חשוב או עורך מחקר רציני וגם מוסיף נופך, אני מתכבד יותר וחשוב לי שיופיע שמי על המלאכה, אך בעבודות רבות של עריכה, מדובר בדברים שלעתים אני מעדיף ששמי לא יופיע עליהם.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כן כן, גם אני כמוכם לא באמת מחפש כבוד רח"ל, אני רק צריך שיראו את השם שלי כדי שיבואו עוד לקוחות...

שוב מספר, שבמשך שנים לא הסכמתי ששמי יופיע על החומרים.
עם השנים ואחרי הסברים מכמה אנשים טובים, הצלחתי להתחבר לזה.
היום אני כבר בשלב רדיפת הכבוד ב"ה.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אולי אפשר לבחור בדרך פשרה?
שהשם שלכם לא יתנוסס על המוצר עצמו כקרדיט.

אך יהיה ניתן לספר שערכתם אותו /עזרתם בכתיבתו /הייתם שותפים.

לדוג' שתוכלו להוסיף בתיק עבודות או קורות חיים
או סתם ללקוחות חדשים שרוצים לשמוע עליכם...
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
בשביל כבוד לא שמים קרדיט.
בשביל כבוד מודיעים על הפרויקט בראש חוצות, טורחים לספר על הפרויקט לכל המכרים והדודות הכבודות, ודואגים להזכיר לכולם שהי, אני זה שכתבתי את המותחן הזה שאתם אוחזים עכשיו ברגעים קדושים אלו בידכם.
קרדיט, לעומת זה, שמים בשביל עסקים נטו. בשביל השקעה, והשקעה מועילה.
תוספת תשלום מהלקוח, בתמורה להשמטת הקרדיט, תועיל היום, בשביל לקנות את הלחם והחלב ואולי אפילו תספיק בשביל גבינה. אבל מחר, כבר לא ישאר לחם, וגם לא חלב. והכסף הזמני מהלקוח יגמר וישאיר אתכם בדד.
הוספת קרדיט היא השקעה לטווח ארוך. היא גורמת לכך שהעבודה הזו לא תהיה חד פעמית: היא משריינת את הלקוחות הבאים. היא חותמת מקצועית, המודיעה כי העבודה הזו היא שלכם ואתם גאים בה; ואתם גאים בה מספיק כדי לחתום עליה את שמכם ואת הכתובת שלכם, בשביל הלקוחות הבאים.
וכשהלקוח הפוטנציאלי הבא ידפדף בפרויקט המושלם הספציפי ההוא, הוא יחפש את השם של העורך כדי להזמין ממנו עבודה נהדרת כמו זו שהוא מתרשם ממנה כעת. והוא לא, לא ידע על תוספת המשכורת הזמנית שקיבלתם בשביל הלחם והחלב.
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אם המו"ל מציע את שתי האופציות, או עם קרדיט או בלי קרדיט ובתוספת תשלום ניכר, מה הייתם מעדיפים?
השאלה על איזה מוצר.
כי ההודעה הבאה נראית משכנעת מאוד:
הוספת קרדיט היא השקעה לטווח ארוך. היא גורמת לכך שהעבודה הזו לא תהיה חד פעמית: היא משריינת את הלקוחות הבאים. היא חותמת מקצועית
אבל האמת שהיא לא מדויקת.
נכון שעדיף ששמך יופיע בשביל הלקוחות המדוברים, אבל אם באופן חד פעמי מציעים לך עבודה חד פעמית בהבדל כספי ניכר, בהנחה שאין מדובר בהארי פוטר החרדי (מבחינת היקף מכירות) פעם אחת שווה לוותר על הקרדיט כדי להרוויח סכום גבוה יותר.
בהדגשה על חד פעמי.
אם מדובר בעבודה בהיקף של ש"ס שוטנשטיין, להבדיל, ברור שלא שווה ששמך יושמט.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
השאלה על איזה מוצר.
כי ההודעה הבאה נראית משכנעת מאוד:

אבל האמת שהיא לא מדויקת.
נכון שעדיף ששמך יופיע בשביל הלקוחות המדוברים, אבל אם באופן חד פעמי מציעים לך עבודה חד פעמית בהבדל כספי ניכר, בהנחה שאין מדובר בהארי פוטר החרדי (מבחינת היקף מכירות) פעם אחת שווה לוותר על הקרדיט כדי להרוויח סכום גבוה יותר.
בהדגשה על חד פעמי.
אם מדובר בעבודה בהיקף של ש"ס שוטנשטיין, להבדיל, ברור שלא שווה ששמך יושמט.
נשמע מההודעות הקודמות שזאת עבודה שלא ברור לגביה מה יהיה היקף המכירות והפרסום.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אולי לנו לא ברור, אבל לכותב ההודעה - כן...
ככה היה נשמע מפה -
רק באחת הפעמים שהחומר זכה לתפוצה אדירה שלא ידעתי מראש שתהיה, נמלכתי וחשבתי שהיה עדיף הקרדיט.
אבל אם הפעם ידוע, מה טוב.
ומסכימה לגמרי עם דבריך החכמים, שומרת אותם לי לכשתגיע שעתם :)
 

יונית3

משתמש צעיר
כשאני עורכת ספר אני רוצה ששמי יופיע בקרדיטים. עבדתי קשה, הרווחתי את זה ביושר, ותתפלאו - יש אנשים שקוראים את הקרדיטים (ואת פרק התודות, כמובן) במיוחד כשהם מחפשים עורך או עורכת. אבל אני עורכת גם חומרים ללא קרדיט, כשיש לכך הצדקה. למשל, אני עורכת ניוזלטר שבועי של אשת תקשורת/מעבירה שיעורי תורה, ששולחת מדי שבוע דבר תורה לרשימת תפוצה ולא מעוניינת שיידעו שהיא צריכה עריכה. במקרה כזה אין לי סיבה להתעקש על קרדיט וההימנעות מכל מצידה מובנת לגמרי.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ותתפלאו - יש אנשים שקוראים את הקרדיטים (ואת פרק התודות, כמובן)

נכון מאוד.
שלא לדבר על ספרים בהם פרק התודות הוא ספר בפני עצמו.
"תן לישון, נתן גלנט!" של @געציל למשל.
 
אם המו"ל מציע את שתי האופציות
כאן המקום לשקול את ערך החומר, אם מדובר ב
תפוצה אדירה
או חשש לכזאת,
הכסף לא יענה את הכל...
אגב, ככל שהצד המפרסם מעוניין יותר בחיסיון, סביר להניח שהפרסום רב משמעות, הן לציבור הקוראים והן לקליינטים שיהיו מעוניינים בעריכה דומה
בצד הדברים, גם למורשת יש מילה כאן. מה טוב מהוכחה לנכדים שסבא שלהם ערך את... שחור על גבי לבן?!
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
אגב, ככל שהצד המפרסם מעוניין יותר בחיסיון, סביר להניח שהפרסום רב משמעות
ההיגיון אכן דורש כך, אך מה לא רבה הייתה תמיהתי, כאשר נוכחתי כי במציאות לא כך הם פני הדברים!
אנשים מכובדים, אלו שמוציאים את רבי המכר או רבי ההשפעה, הם אלו שיוקרה מקצועית אצלם היא מילת המפתח, וכתוצאה מכך מכבדים ערך מקצועי וכבוד לקרדיט. הם מבינים בחותמת מקצוע ומכירים בחשיבותה.
דווקא אלו המתחילים, ההססניים משהו, הם אלו שחוששים מה'גנבה' הזו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הִנֵּה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה כָּל עַבְדֵי יְהוָה הָעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בַּלֵּילוֹת:ב שְׂאוּ יְדֵכֶם קֹדֶשׁ וּבָרְכוּ אֶת יְהוָה:ג יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

השילוב המנצח • אתגר 19

לוח מודעות

למעלה