השורש הוא ת.ח.ל.
תודהזהו שורש תנייני, שזה אומר שבשלב מסויים, התחילית ת' הפכה לחלק מהשורש.
הסבר מתוך דוגמאות:אשמח לקבל על זה הסבר
המון תודות!הסבר מתוך דוגמאות:
מה השורש של המילה 'מקום'? ק-ו-ם,
ומתוך המילה הזו נוצר שורש חדש: מ-ק-ם, פעלי השורש: להתמקם, למקם ועוד.
עוד:
השורש של המילה 'מוקד'? - י-ק-ד
ומתוך המילה הזו נוצר שורש חדש: מ-ק-ד, פעלי השורש: להתמקד, למקד, מיקוד ועוד.
החל והתחיל הם שני שורשים שונים?הֵחֵל - מהשורש חל"ל, כמו הֵסֵב מסב"ב, הֵקֵל מקל"ל
התחיל - כפי שציינו לעיל, שורש תנייני תח"ל מן המלה תְּחִלָּה.
???השורש הוא דווקא ח,ל,ל וזה שורש של ע"ע
חידה: האם יש במקרא שורש תנייני?שורש ת.ח.ל לא מופיע במקרא אלא לראשונה במשנה, ובמקרא יש רק ח.ל.ל.
מה לא ברור? אכן, 'החל' הוא משורש חלל, גזרת הכפולים (ע"ע כפי שציינו לעיל) ואילו 'התחיל' הוא שורש תחל, תנייני (כפי שהסבירו יפה לעיל). שני שורשים שונים, כן, במשמעות זהה. ואילו שורש יחל הוא במשמעות שונה.בואו נאמר שלא יצאתי בדיוק עם תשובה ברורה...
החל והתחיל הם שני שורשים שונים?
???
מחלוקת ראשונים. כי יש אומרים שנ.ב.א הוא תנייני מב.ו.א, ויש אומרים שת.א.ב הוא תנייני מא.ו.ה.חידה: האם יש במקרא שורש תנייני?
לא מכיר, אשמח לשמוע על אחד כזה.ובלי מחלוקת?
לא כולל שמות אנשים.מתיהדים
לא.???
שורש תנייני או לא?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלב
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ: