התייעצות חרם...

מצב
הנושא נעול.

מישהי....

משתמש חדש
לצורך הפקה אני מעלה דיון -
עד כמה הנושא והמודעות לחרמות בבית יעקב ראוי להצפה?
(למורות - גישה למקרה ולתלמידות - החוות בעצמן ומניעה...)
אשמח גם לדוגמאות....
תודה רבה!
כשאני הייתי בבית יעקב לפני 10 שנים , לא היה מודעות כלל!
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
יש חרם!!!

יש חרם שזה שסוג של הקשר/תקשורת של הילדה עם הכיתה - זוכרים אותה ועושים עליה חרם. (סוג של "יחס") זה חרם שמלכת כיתה מכריזה ש"אסור לדבר עם ..." ומתעללים הפסקות שלמות בילדה מסוימת.​
ויש חרם שקוף שלא שהילדה באמת כמו אויר... אף אחד לא רואה אותה/שומע עליה/יודע מי היא וכו'- וזה קורה גם בתיכון ולא רק ביסודי...- והוא לא מגיע מתוך כוונה רעה של החברות...​

בשתי סוגי החרמות החרם השקוף הוא הנפוץ
בשתי המקרים המורות לא מתערבות... (במיוחד שזה נגד ילדה מעדה X או ממשפחה X)
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
יש חרם שזה שסוג של הקשר/תקשורת של הילדה עם הכיתה - זוכרים אותה ועושים עליה חרם. (סוג של "יחס") זה חרם שמלכת כיתה מכריזה ש"אסור לדבר עם ..." ומתעללים הפסקות שלמות בילדה מסוימת.
כוונתי לסוג חרם הזה
למרות שאני מגנה גם את הסוג השני

חרם שמלכת הכיתה עושה מה שהיא רוצה ומאיימת על הקורבן.... וגורמת לכל שאר הבנות לפחד להיות חברות שלה.
הילדה מפחדת לפנות לדמות חינוכית כי אז יוציאו עליה שהיא ילדה קטנה ולא יכולה להסתדר לבד

יש פעמים גם שההורים לא מודעים - הילדה שתקנית / מאויימת/ חסרת אמון
והמורה מודעת ואין לה כ"כ מה לעשות כי בשיעורים הכל מתקתק והחרם זורם בהפסקות או אחה"צ
והילדה נותרת בתווך אומללה
 

ttehilaa

משתמש רשום
למה נראה לכם שמורות לא מודעות לעניין?
מורות מנסות לעזור ושואלות בנות אם הן רואות משהו חשוד,
ילדה שיש לה מורה מכילה וטובה אמורה להרגיש בנוח לגשת ולעדכן, ואף מורה לא תזלזל בעניין חמור שכזה.
היום שיש את השילוב, הרבה בנות לומדות פרטני והמורות מודעות כמעט לכל מה שקורה.
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
כוונתי לסוג חרם הזה
למרות שאני מגנה גם את הסוג השני

חרם שמלכת הכיתה עושה מה שהיא רוצה ומאיימת על הקורבן.... וגורמת לכל שאר הבנות לפחד להיות חברות שלה.
הילדה מפחדת לפנות לדמות חינוכית כי אז יוציאו עליה שהיא ילדה קטנה ולא יכולה להסתדר לבד

יש פעמים גם שההורים לא מודעים - הילדה שתקנית / מאויימת/ חסרת אמון
והמורה מודעת ואין לה כ"כ מה לעשות כי בשיעורים הכל מתקתק והחרם זורם בהפסקות או אחה"צ
והילדה נותרת בתווך אומללה
ומוסיפה ע"כ , הילדה המקובלת שעושה חרם, זאת "חרוצת הכיתה" "הילדה הטובה" מהמשפחה "הנכונה" הטטלה שמקשיבה במרץ בשיעורים ועושה ואהובת המורות
 

שרה נ.

משתמש צעיר
באמת באמת לא היה לכם בכיתה ילדה דחויה ככ
שאף אחת ל רצתה להיות איתה בקבוצה/לשבת לידה/לשחק איתה/??
מממ לא חושבת
מנסה להעביר בראש את בנות הכיתה יסודי/תיכון
היו בנות שקטות יותר או פחות אבל לא מעבר..
חרם רישמי בטח לא היה
 

פ.נ

משתמש מקצוען
אין לזה מודעות ביכלל בבית יעקב!!(אומנם התופעה פחות רווחת מהציבור הכללי ששם זה מגיעה לאלימות וכו)
באמת הגיעה הזמן להציף את הנושא ולעלות את זה למודעות
הן מבחינת ההורה עם הם יודעים שהילד שלהם חווה חרם
הן מבחינת המורות שידברו על כך בכיתה
והן מבחינת התלמידות
תמיד טוב שיהיה שיח על הדבר הזה
 

אנילימילי

משתמש צעיר
צילום מקצועי
אין לזה מודעות ביכלל בבית יעקב!!(אומנם התופעה פחות רווחת מהציבור הכללי ששם זה מגיעה לאלימות וכו)
באמת הגיעה הזמן להציף את הנושא ולעלות את זה למודעות
הן מבחינת ההורה עם הם יודעים שהילד שלהם חווה חרם
הן מבחינת המורות שידברו על כך בכיתה
והן מבחינת התלמידות
תמיד טוב שיהיה שיח על הדבר הזה

וכתוכנית שיעור של 45 דקות עם מסר נוקב, משולב ראיונות וסרטון הסברה לגילאי היסודי (כולל נספח למורה-גישות לתלמידות ולהורים וכו'...), לדעתכם/ן זה ירוץ?
 

היוש ביוש

משתמש צעיר
וכתוכנית שיעור של 45 דקות עם מסר נוקב, משולב ראיונות וסרטון הסברה לגילאי היסודי (כולל נספח למורה-גישות לתלמידות ולהורים וכו'...), לדעתכם/ן זה ירוץ?
לדעתי לא מספיק!
אל תשכחו שגיל בית ספר הוא גיל מאוד קטן בשביל לקלוט דברים עם מסר עמוק!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

25.06

י"ט סיון


פתיחת מסלול

קורס עריכת וידאו

מלגות והנחות משמעותיות!


25.06

י"ט סיון


פתיחת מסלול

קורס פיתוח ובניית אתרים

מלגות גבוהות!


25.06

י"ט סיון


וובינר מרתק

האם אפשרי לפתח קריירה משגשגת בלי לוותר על לימוד התורה?

וובינר מרתק בנושא "עיצוב על זמני" עם מעצב העל החרדי שפיתח קריירה משגשגת לצד לימוד התורה ואורח חיים חרדי מלא

הכניסה חופשית!


27.06

כ"א סיון


פתיחת מסלול:

התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים

לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!

מסלול לגברים


27.06

כ"א סיון


השקה חגיגית!

עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


30.07

כ"ד תמוז


פתיחת מסלול

מאסטר בשיווק דיגיטלי

מלגות גבוהות!


9.09

ו' אלול


פתיחה חגיגית:

קורס פרסום וקופי+

איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!

עם תכני AI


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה רֹעִי לֹא אֶחְסָר:ב בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי:ג נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ:ד גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:ה תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה:ו אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה לְאֹרֶךְ יָמִים:
נקרא  23  פעמים

אתגר AI

הגיע זמן הגאולה • אתגר 50

לוח מודעות

למעלה