ענישה בעד -נגד ומה שביניהם

שדכן ממקודשת

משתמש רשום
לא יצאתי עם דברים ברורים מהתגובה,
האם זה שיעור איך מתחנפים לילדים ומגדלים אותם להיות אנשים בלי גב ובטחון?
או פרסומת סמויה לרב ישראל טאומן שליט''א?
א. אף פעם לא הייתי בקורסים שלו ,ואני לא יודע גם איך הוא בכלל נראה ,וגם הוא גובה מחירים יקרים לקורסים שלו ,ואני לא תלמיד שלו בכלל ,אלא רק נהנתי מהחוכמה ,של התובנות שלו ,שהם באמת ראויים להערכה ,שמעתי ממנו דברים שכמעט ואני לא שמעתי מאף אחד ... ,וגם ממליץ לך מאוד ,לקבל את התובנות גם של המחנך הרב משה קלצקין שליט''א ... ,אני חושב שממש תהנה גם לשמוע אותו ! ...
תקרא עד הסוף ,משתלם לך מאוד ,ואם תנהג ,ע''פ זה ,כמה שתוכל ,ותתן לו דוגמא אישית של התנהגות לילד הקטן ,ותנסה להרגיש ,מה הוא מרגיש ,ותתייחס אליו ,כאל כמו בנאדם עם רגשות כאילו הוא מבוגר ,ותראה ,שהילד גם יתייחס אליך ככה ,גם בכבוד ,והוא יחזיר אליך בכפל כפליים הכרת הטוב ,ותמיד ינסה להשביע את רצונך ,כי הילדים הקטנים ,(לפחות עד גיל 6 !)לא עושים שום דבר בכוונה ! ,ואם נדמה לך שכן ,הייתי ממליץ לך ,לבדוק ברוגע ובנעימות עם פנים שלוות (לפני שאתה כועס - כי בלי זה הוא לא יגיב ... רק מהפחד ,ויש גם סיכוי שאולי תגרום לו מהפחד לשקר ! שה''י ! ),כל מקרה שהילד לא התנהג טוב ,וממש אתה תופתע מהתוצאות ,ומבירור לבירור ,אתה לא תאמין למשמע אוזניך ,תמיד הרבה פעמים כשאני רואה שמענישים ילדים ,מבלי לבדוק בדיוק מה קרה ,ומבלי לברר ... ,אלא מייד קבעו עובדה ,הילד היה ממש מתוסכל ! ,א. כי לא נתנו לו להוציא מהלב ,את מה שהוא עבר ... ,ב. וגם הוא הרגיש שהענישו אותו סתם ... ,לחינם ... , - כי אף פעם בד''כ ילד טוב ,לא עושה משהוא לחינם ,צריך לבדוק את הסיבות שגרמו לכך :א. אולי לא ידע שאסור ,ועשה זאת בתמימות ,כי אף אחד לא אמר לו שאסור לעשות כך ... ,ב. או שלא הזהרנו טוב מספ' ... ,יש להם לב טוב מאוד ,והם רק רוצים לעזור ,ולפעמים אנחנו מבלי משים לב ... ,גורמים להם להתנהג לא טוב ... ,וזה בכלל ,לא קשור אליהם ... , ג. לפעמים יש מורים ,שמשתמשים בביטויים מזעזעים ,ואומרים לילד משפטים כאלו :''אתה ילד רע !'' ... ,''גולם'' ! ... ,''רשע'' ... ,''גנב'' ... ,''חצוף'' ... ,וכו' ... וכו' ... ,ועוד ממש הרבה ביטויים מזעזעים ... ,מה אמר ע''ז הרב שטיינמן ... ,מה הם חושבים לעצמם ? ... ,מה הם רוצים שיצא מהילד ? ... ,הילד תמיד לוקח את האשמה אליו ,ואח''כ מרוב פעמים שאומרים לו שהוא ילד בעייתי ,ושמפריע ,ושלא ייצא ממנו כלום ... - הוא בסוף מאמין לזה ,שה''י ! ... ,ובסוף ככה הוא נהיה ... ,כי כך לימדו אותו ... ,וזה המבוגרים שהתנהגו אליו ,בחוסר רגש ,הם גרמו לזה ... ,ומיזה הם נהיו נחותים ,ובעלי ביטחון עצמי נמוך ,עם דימוי שלילי לכל החיים ,ופשוט קברו אותם מילולית ,והרסו להם את כל החיים ,ומיזה נהיה הבעיה של הנושרים ... , - כי המבוגרים האחראיים שהם היו בשליטתם ,דרשו כבוד לעצמם ... ,

והנה תגובה 1 שקיבלתי ממשהוא במייל :

וואי מאוד מרגש להתחבר בשיטה הזו לילדים דרך מקורית ואמיתית הלוואי שכל המחנכים והמחנכות היו משתמשים בטיפים האלה לומדים ומיישמים בשטח
😐

אגב .. לא ידעתי שאתה מחנך אז בהצלחה והרבה סבלנות עם התלמידים .
ברכה והצלחה
💫
 

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
(לפחות עד גיל 6 !)לא עושים שום דבר בכוונה !
גם לא לוקחים מהתיקים ומהגירות של החברים בכוונה?
הרבה פעמים כשאני רואה שמענישים ילדים ,מבלי לבדוק בדיוק מה קרה ,ומבלי לברר ... ,אלא מייד קבעו עובדה ,הילד היה ממש מתוסכל !
בוודאי! אסור להעניש בלי לברר!! ובטח לא על סמך הלשנה! זה פשע!
א. כי לא נתנו לו להוציא מהלב ,את מה שהוא עבר
אני אגיד לך לבד מה הוא עבר, אמא שלו קמה על רגל שמאל ושמה לו גבינה במקום שוקולד, אבא שלו קם דווקא במצב רוח טוב ונתן לו "רק" סטירה אחת באותו בוקר, בדרך לת"ת כל הרגל שלו נכנסה בתוך שלולית והגרביים שלו רטובות,
תאר לעצמך שבנוסף לכל החגיגה הזאת אין לו גב בת"ת, אלא רק מלמד רכרוכי שרק מנסה לרצות אותו כל היום.....
ילד צריך וחייב אהבה כבוד הערכה ואימון אבל בנוסף בצורה בלתי מתפשרת גבולות ברורים חזקים ויציבים, ושני הדברים מחוייבי המציאות ואי אפשר בלי שני המרכיבים גם יחד.
לפעמים יש מורים ,שמשתמשים בביטויים מזעזעים ,ואומרים לילד משפטים כאלו :''אתה ילד רע !'' ... ,''גולם'' ! ... ,''רשע'' ... ,''גנב'' ... ,''חצוף'' ... ,וכו' ... וכו' ... ,ועוד ממש הרבה ביטויים מזעזעים ...
:cry: למזלי (או למזלם) אני לא מכיר מלמדים כאלו,
אבל לאנשים האלו יש תמיד מקצוע נוסף בכיס, מוכר בטטות בשוק הסיטונאי, אנשים כאלו לא ראויים לכתר של מלמד בישראל!!
כי המבוגרים האחראיים שהם היו בשליטתם ,דרשו כבוד לעצמם
או חיפשו שקט תעשייתי, או "אקלים כתה רגוע ושליו"
תקרא עד הסוף
עשיתי את זה! (y)
 

שדכן ממקודשת

משתמש רשום
ילד צריך וחייב אהבה כבוד הערכה ואימון אבל בנוסף בצורה בלתי מתפשרת גבולות ברורים חזקים ויציבים, ושני הדברים מחוייבי המציאות ואי אפשר בלי שני המרכיבים גם יחד.
כבר כתבתי ע''כ בתגובה הראשונה :
וכמובן הכל ,אני מתכוון שהכל תעשו איתם עם גבולות ,עד גבול שמותר להיות איתם נחמד ,ושהם לא מגזימים ... ,וטוב מאוד שתמעיטו בעונשים כי הקונפליקטים האלו ביניכם ,מרחיקים מאוד ,ככל שהגיל שלהם יותר גודל ...

:cry: למזלי (או למזלם) אני לא מכיר מלמדים כאלו,
אבל לאנשים האלו יש תמיד מקצוע נוסף בכיס, מוכר בטטות בשוק הסיטונאי, אנשים כאלו לא ראויים לכתר של מלמד בישראל!!
לצערי אני הייתי ממלא מקום ב-16 ת''ת ,ובאחד מן הת''ת ,יום אחד הגיעה משטרה ,והייתה בהלה מאוד גדולה בחיידר ,ואף אחד לא הבין מה קרה ,כולם היו המומים ,ומזועזעים ,וחשבו שבטח כנראה ,קרה משהוא ,והשוטרים נכנסו בין כל הכיתות ,ושתחשוב איזה סיטואציה לא נעימה ... ,הם ביקשו מכל מלמד ,כולל מהמפקח עד העוזרים והגננות ,שכולם יציגו תעודות זהות ,ולכל אחד הם עשו צילום תעודת זהות ,ובסוף התברר מהמנהל שבגלל הרב'ה בכיתה מכינה ,הגיעו השוטרים ,היה איזה שכן חילוני ,לת''ת ששמע צעקות מזעזעות ומחרידות בכל הכח ,על ילדים קטנים בני 4,5, והוא הלשין למשטרה ,ולכן היא הגיע ,לחקירת אזהרה לכל המלמדים ןהסייעים האחרים ששתקו ,ופיחדו לדווח ... ,אני הייתי בכיתה שלו אישית ,ביחד עם גיסי ,ואפי' גיסי אמר לי שהוא לא היה רוצה שהילדים שלו יתחנכו אצלו ... ,הוא חוץ מהביטויים המזעזעים שלו כלפי הילדים ,הוא גם היה תופס את הילדים הקטנים ,והיה מנער אותם בכל הגוף ,בצורה מזעזעת ,כי מה לעשות אסור הרי להרביץ ... ,ולא היה עובר כמעט יום שלא היה מעניש ילדים בחדר סגור למשך שעות ,או שאומר להם תניחו את הראש בשולחן ,למשך שעות ,ללא הגזמה ! ,וגם מנע מהם אוכל של הצהרון ,או לעמוד במשך שעות עם פנים לקיר ,על רגל אחת ... ,ועוד כל מיני רעיונות יצירתיים ,היו לו כל פעם ,כדי להעניש ילדים הכל היה מפחיד איתו ,הוא היה קפדן ,באופן יוצא מן הכלל ,גם כלפי מלמדים אחרים ... ,ומה שיצא שמרוב שהוא היה כזה ממש קשוח ,הילדים האלו אח''כ לא הקשיבו ,למלמדים אחרים ,כולל ל-2 העוזרים שהיו לו ... ,כי הם היו לעומתו רכים מידי ... ,והם רק היו יכולים לאיים שיספרו לרב הכעסן ... ,ואני אומר לך שאותו אחד היה מלמד חסידי בן 40 ! ,עם 20 שנות ניסיון ! ... ,לא היה מה לדבר איתו ,איך להשתפר ,איך לחנך בלי הקשיחות הזו ,הוא היה אומר ,מה אני כבר עם ניסיון של 20 שנה ,ואני לא צריך את ה''מכון למורים'' ,ואני לא צריך שאף אחד יגיד לי במה להשתפר ,ובמה אני טועה ... ,וגם היום כשאני בת''ת אחר שאני כבר נמצא בו שנתיים ,הגיע אלינו השנה מלמד עם ניסיון של 7 שנים ,אבל אנחנו ממש מזועזעים ממנו ,כל יום מגיע עליו למפקח טלפ' מההורים ,אפשר להרגיש את האוירה האמתנית בכיתה ,מכל אחד שרק דורך בכיתה ,הילדים כ''כ מפחדים ,ומיד הם קופאים על מקומותיהם ... ,והיום אותו רב'ה במכינה ,ביקש ממני לעזור לו עם יצירות לכיתתו ,אני בתומי חשבתי שאהנה אצלו ,מהאוירה הנחמדה עם הילדים ,אבל בקושי הייתי ,וממה שחזו עיניי ,ממש הזדזעתי ,ומיד לקחתי את היצירות למקום אחר ,כי כ''כ כאב לי ,שלא הרגשתי שאני מסוגל ,להמשיך לראות את זה ,ממש כאב לי הלב ... ,הוא פתאום התחיל לתת פקודות ,והיה שם איזה ילד תמים בן 4 שלא זכר איפה המקום שלו הקבוע ,והוא ישב לילד אחר במקומו ,ואז הילד שהיה המקום שלו ,עמד ,והוא מבלי לברר ,ומבלי לבדוק מה ,קורה ,ומבלי לשאול ... ,מייד בחמת זעם ,הוא הוציא עליו את העצבים ... ,ותפס אותו בידו ,ומבלי רגש התחיל למשוך אותו ,ובצעקות הוא הלחיץ אותו שזהו ,הוא לוקח אותו לגנון ... ,וכדי שיותר ירגיש ,הוציא לו גם את התיק שלו עם המעיל ,וגם לקח את המגירה שלו ,וגם אירגן לו שקית ,מול כל עיני חביריו ,עם מוצץ וטיטולים ,ואמר לו שיותר הוא לא חוזר ...,והוא הולך להיות בגן ,עם מוצץ וטיטולים ... ,וכל זאת כשהילד ממש בוכה בכיות .... ,ובסוף כשעמדו לפני הכניסה לגנון ,אז הוא שאל את הילד : אתה רוצה להיות בגנון? ,אז הילד ענה לו ש''כן'' ,וכך הוא לא ידע מה לעשות ,והוא המשיך לשאול אותו שוב ושוב ,והילד אומר לו כל פעם על השאלה ''כן'' ,לא רצה באמת להמשיך אצלו ... ,ואז אח''כ בירר ושאל אותו למה עמד ? ,ואז הילד ענה לו את הסיבה ,ועכשיו הרב'ה הזה היה ממש מתוסכל ,ועכשיו את כל המחזה הזה ,הוא עשה בחמת זעם לילד הקטן התמים בן ה-4 ... ,ומה היה המקרה שכבר גרם לי שלא יכלתי להישאר ... שהוא נכנס ,ונתן פקודה להיות צמודים עם הכיסאןת ,לשולחן ,והיה ילד שהכסא שלו בלט כלפי החוצה ... ,והוא מבלי לחשוב פעמיים ,הוא משך לו את כל הכסא ,באמצע שהוא יושב ,והילד התהפך כולו אחורה על הראש ! ... ,וגרם לו לקבל מכה שהרעש של ה''בום'' נשמע בכל הכיתה ... והוא המשיך את השיעור כרגיל ! .... ולא בודק את שלום הילד הקטן והמסכן שצורח וכולו בסערת רגשות ...,ולזה כבר הרגשתי שהלב שלי לא מסוגל לעמוד בכזה כאב ,של כזו צורה אכזרית ,שכך הוא התנהג כלפי ילדים ,ואז שאלתי את העוזר הקבוע שלו ,איך הוא מצליח ,להיות בכיתה כזו ,והוא אומר לי ,ומשכנע אותי ,לך דחוף אל המפקח ,ותספר לו ... ,הוא אומר לי שהוא בלי סוף דיווח עליו ,והמפקח גם ביקש ממנו שכל מקרה שהוא רואה ,הוא רוצה שהוא ידווח ,שיהיה לו מידע מה קרה ,עם ההורים שואלים ... ,וככה מבלי רצוני ,אני אחד שבד''כ לא מדווח ,אבל הוא (העוזר) ליווה אותי ,והוא אומר לי שבמקרה וקורה משהוא ,גם אני יושב בכלא ,כי אם היה סייעים אחרים שראו ,והם שתקו ,גם הם נענשים ... ,שתבין ,באיזה מציאות ,לצערינו ,אנחנו עומדים ,לדאבונינו ...

מומלץ מאוד לחזור לתגובה הראשונה שלי ,ולקרא אותה ,ממש תהנו !
 
נערך לאחרונה ב:

שדכן ממקודשת

משתמש רשום
זה באמת אמור לחנך?
הילד עושה כטוב בעיניו... והאבא ישאל את עצמו האם הזהרתי אותו מספיק?
כשמתנהגים ביותר רגישות ,הילד לא עושה כטוב בעיניו ,הוא רוצה להשביע את רצון מחנכיו ...
והנה אני מדגיש שוב משאמרתי בהודעה ראשונה ...

אני מתכוון שהכל תעשו איתם עם גבולות ,עד גבול שמותר להיות איתם נחמד ,ושהם לא מגזימים ... ,וטוב מאוד שתמעיטו בעונשים כי הקונפליקטים האלו ביניכם ,מרחיקים מאוד ,ככל שהגיל שלהם יותר גודל ...
מומלץ מאוד לחזור לתגובה הראשונה שלי ,ולקרא אותה ,ממש תהנו !
 
נערך לאחרונה ב:

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
קראתי ונהניתי, (לא את האריכות שנייה, אני מדבר על האריכות הראשונה, לשנייה אין לי כח כרגע, השעה כבר מידאי מאוחרת...)
אבל עדיין,
בשטח לא עובד רק להיות נחמד ופוצי מוצי עם הילדים כל היום,
הילדים צריכים לדעת שהמילה של הרב'ה היא מילה "הן שלך יהיה הן ולאו שלך יהיה לאו" וביחד עם חום ואהבה מקנים לילדים מסגרת שכיף להם להגיע אליה, וכן, כיף להם לטעות כי הם יודעים שהרב'ה אוהב אותם גם אם הוא מעניש אותם,
וכן, גם הרב משה קלצקין יודע להיות מאוד קשוח כשצריך, הילדים שלי בחיידר שלו שמעתי סיפורים, אז נכון שהוא מאוד נחמד ואוהב את הילדים, וזה לא סתירה לרגע שילד צריך גם סמכות.
ליל"ט.
 

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
זה באמת אמור לחנך?
הילד עושה כטוב בעיניו... והאבא ישאל את עצמו האם הזהרתי אותו מספיק?
ודאי שלא,
בשביל כל ילד שלא סובל מפיגור וכד' שלוש הזהרות הן די והותר.
 

שדכן ממקודשת

משתמש רשום
קראתי ונהניתי, (לא את האריכות שנייה, אני מדבר על האריכות הראשונה, לשנייה אין לי כח כרגע, השעה כבר מידאי מאוחרת...)
אבל עדיין,
בשטח לא עובד רק להיות נחמד ופוצי מוצי עם הילדים כל היום,
הילדים צריכים לדעת שהמילה של הרב'ה היא מילה "הן שלך יהיה הן ולאו שלך יהיה לאו" וביחד עם חום ואהבה מקנים לילדים מסגרת שכיף להם להגיע אליה, וכן, כיף להם לטעות כי הם יודעים שהרב'ה אוהב אותם גם אם הוא מעניש אותם,
וכן, גם הרב משה קלצקין יודע להיות מאוד קשוח כשצריך, הילדים שלי בחיידר שלו שמעתי סיפורים, אז נכון שהוא מאוד נחמד ואוהב את הילדים, וזה לא סתירה לרגע שילד צריך גם סמכות.
ליל"ט.
ודאי שלא,
בשביל כל ילד שלא סובל מפיגור וכד' שלוש הזהרות הן די והותר.
ממש 100 אחוז ! ,מצויין ! ,אני רואה ,שהבנתם בדיוק את רצון כוונתי !

כל מילה שעכשיו הגדרת , נכונה ,בדיוק ! ,למרות שהראתי את הגישה שצריך לגשת אליה ,מלכתחילה ... ,צריך לעשות גם את זה כך בדיוק ,את גם מה שאתה אומר !


ועוד משהוא ,תודה רבה ,על כל אלה שהשאירו תגובות חיוביות ! ,ולכל האלה האחרים שעדיין לא קראו מה כתבתי בהערה הראשונה ,מומלץ מאוד לחזור לתגובה הראשונה שלי ,ולקרא אותה ,ממש תהנו !
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
וכדי שיותר ירגיש ,הוציא לו גם את התיק שלו עם המעיל ,וגם לקח את המגירה שלו ,וגם אירגן לו שקית ,מול כל עיני חביריו ,עם מוצץ וטיטולים ,ואמר לו שיותר הוא לא חוזר ...,והוא הולך להיות בגן ,עם מוצץ וטיטולים ... ,וכל זאת כשהילד ממש בוכה בכיות .... ,ובסוף כשעמדו לפני הכניסה לגנון ,אז הוא שאל את הילד : אתה רוצה להיות בגנון? ,אז הילד ענה לו ש''כן'' ,וכך הוא לא ידע מה לעשות ,והוא המשיך לשאול אותו שוב ושוב ,והילד אומר לו כל פעם על השאלה ''כן'' ,לא רצה באמת להמשיך אצלו ... ,ואז אח''כ בירר ושאל אותו למה עמד ? ,ואז הילד ענה לו את הסיבה ,ועכשיו הרב'ה הזה היה ממש מתוסכל ,ועכשיו את כל המחזה הזה ,הוא עשה בחמת זעם לילד הקטן התמים בן ה-4 ... ,ומה היה המקרה שכבר גרם לי שלא יכלתי להישאר ... שהוא נכנס ,ונתן פקודה להיות צמודים עם הכיסאןת ,לשולחן ,והיה ילד שהכסא שלו בלט כלפי החוצה ... ,והוא מבלי לחשוב פעמיים ,הוא משך לו את כל הכסא ,באמצע שהוא יושב ,והילד התהפך כולו אחורה על הראש ! ... ,וגרם לו לקבל מכה שהרעש של ה''בום'' נשמע בכל הכיתה ... והוא המשיך את השיעור כרגיל ! .... ולא בודק את שלום הילד הקטן והמסכן שצורח וכולו בסערת רגשות ...,ולזה כבר הרגשתי שהלב שלי לא מסוגל לעמוד בכזה כאב ,של כזו צורה אכזרית ,שכך הוא התנהג כלפי ילדים
אתם לא מדווחים להורים?
"לא תעמוד על דם רעך"

איזה רב'ה אכזרי
לא ראוי שאדם כזה יתעסק עם נשמות!

ומה הקשקושים של המפקח על דיווח אליו? מה זה יתן לילד האומלל הזה?
הוא צריך היה להעיף אותו
ויפה שעה אחת קודם!
 

אנטוריום

משתמש מקצוען
קיצוניות אינה הדרך..
לא לרכות ולא לקשיחות.
ילד צריך להכיר גבולות בריאים ולא רק שיסבירו לו שהוא טוב ומתוק..
ומאידך גיסה גבולות בריאים זה לא כל סיפורי האימה המסופרים כאן למעלה
ובכל אופן 3 נקודות יפות שאהבתי בנאמר
א. הענשת? אחרי שהילד נענש תראה לו חיבה ותסביר לו שהמעשה לא היה נכון, אבל הוא טוב והוא לא רע..
ב. הילד עשה משהו שחריג להתנהגות שלו? תברר שזו לא טעות
ג. ההשחלה הסתמית של מכון למורים..
 

שלום וישראל

מהכח אל הפועל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
כמלמד בת"ת אני נושא עימי תובנות שמלוות אותי בעבודתי, ואני כל העת בוחן אותן אם הן עומדות במבחן המציאות. אני מקווה שלא יצא ארוך מידי, כי חוץ ממה שהבנתי מעניין אותי מאוד לשמוע מה חושבים על זה
1.גם עונש צריך "שיווק".
לא ימכרו לכם שוקולד בלי פרסומת והכנות, אז גם לא עונש.
אין דבר כזה להחזיק כיתה בלי עונש. כשהילדים של 2020 שמים לב כמה ימים שאתה לא מעניש הם פשוט מתחילים לבדוק את זה אם זה אמיתי. והם לא ירפו. כי הם צריכים להרגיש ביטחון, ושיש להם רב'ה חזק. ואם הוא לא מעניש אז הוא חלש - בעיניהם. זה ברור. ונדהמתי לראות את זה בעיניים כל פעם מחדש.
לכן הבנתי שצריך פשוט 'להרים' את המצב בכיתה באופן כזה שכשאני יגיע לעונש לכתוב 5 פעמים "אני ילד שמקשיב" זה יהיה 'בום' רציני וזעזוע של אמות הסיפים.
גם כשאני אתן את העונש - לא אתן אותו בכעס ועצבים וקצף בקצות הפה - כי זה אומר שהרב חלש ולא יודע איך לצאת מהמצב אז הוא משתמש בעונש - ושוב "שיווקתי" את העונש לא טוב.
כן למשל אפטיר בשפה נוקשה "טוב, נו. אתה ממש סוחט ממני עונש, אז אין מה לעשות"...
2. אגביר בכיתה את תשומת הלב שלי לכל תלמיד באופן כזה שאוכל במינונים נמוכים ובעדינות להשתמש ב'עונש' של חוסר תשומת לב. וזה הרבה יותר חזק מכל עונש אחר, חזק עד כדי מסוכן. אבל תלמיד מוכן לעשות הכל כדי לקבל את האהבה ותשומת הלב שלו מהרב. למשל, תלמיד שמתפרע ולא נותן לדבר בשיעור, עם כל העצבים, לא אשלח אותו למנהל בצעקות של "עוף כבר כי אין לי כח איתך", ואתם מבינים לבד למה, אלא בפרצוף שאומר "אין מה לעשות" ואסביר לו שאני מבין שאני רב לא טוב בשבילו, אז שינסה להיות עם המנהל בחדר אחד. כאשר המסר המוסתר הוא "אני מבין אותך, אני רוצה לאהוב אותך ולהעניק לך מתשומת ליבי, אבל לצערי אתה לא מאפשר לי".
3. חשוב מאוד לא למשוך את העונש יותר מידי. נתת עונש, התלמיד השפיל מבט וביצע, זהו. נגמר. הוא מעכשיו התלמיד הכי אהוב עליך בכיתה. תגש אליו בהפסקה ושים לו יד על הכתף, מה נשמע, איפה טיילת אתמול. כאילו הכל כרגיל. בשום פנים ואופן לא להפוך את טעויות המשמעת של הילד למשהו בינאישי, לעבור מדרכה אחרי הלימודים. לא להתיחס אליו בהפסקה. חובה שהתלמידים יבינו שאתה מוכן מצידך לאהבה ללא תנאי - אבל העונש הוא הכרחי למי שמפריע ללמידה.
4. קשה לי מאוד עם עונשי כתיבה. במיוחד תורניים - פרקי אבות, תהילים, וכו'. אם אתן עונש כתיבה - הוא יהיה עם ערך מוסף - למשל כתיבה של קטע גמרא כאשר הכללים לעונש הם פיסוק נכון. התלמיד יעשה עבודה על פי הרב, אבל הוא גם ירויח ממנה בסופו של דבר עוד למידה. זו בעצם הענקה והענשה ביחד, מה שמסביר היטב לתלמיד שהעונש הוא לא פריקת עצבים אלא מחויב המציאות מתוך הכרח. או למשל אכתיב לתלמיד טקסט שבו מבואר הבעיה שלו, ההבנה כמה זה לא טוב, חרטה ותפילה לעתיד. כך כשהתלמיד יכתוב טקסט כזה 5 פעמים, יקלט לו מסר, ועל הדרך יבין איך חוזרים בתשובה ואיך משתנים. וההבנה בזה היא שבמהלך השיעור אתה לא יכול לעצור את כולם ולהסביר לו, אתה חייב 'הפעלה' שתעצור את הרגע. ננצל את ההפעלה שתהיה חלק מההסבר.
טוב, פתאום אני רואה שהגזמתי, ויצא לי ארוך מידי. אולי כש'אדלק' על נושא אחר אשפוך עוד קצת...
 

שדכן ממקודשת

משתמש רשום
1.גם עונש צריך "שיווק".
לכן הבנתי שצריך פשוט 'להרים' את המצב בכיתה באופן כזה שכשאני יגיע לעונש לכתוב 5 פעמים "אני ילד שמקשיב" זה יהיה 'בום' רציני וזעזוע של אמות הסיפים.
גם כשאני אתן את העונש - לא אתן אותו בכעס ועצבים וקצף בקצות הפה - כי זה אומר שהרב חלש ולא יודע איך לצאת מהמצב אז הוא משתמש בעונש - ושוב "שיווקתי" את העונש לא טוב.
כן למשל אפטיר בשפה נוקשה "טוב, נו. אתה ממש סוחט ממני עונש, אז אין מה לעשות"...
2. אגביר בכיתה את תשומת הלב שלי לכל תלמיד באופן כזה שאוכל במינונים נמוכים ובעדינות להשתמש ב'עונש' של חוסר תשומת לב. וזה הרבה יותר חזק מכל עונש אחר, חזק עד כדי מסוכן. אבל תלמיד מוכן לעשות הכל כדי לקבל את האהבה ותשומת הלב שלו מהרב. למשל, תלמיד שמתפרע ולא נותן לדבר בשיעור, עם כל העצבים, לא אשלח אותו למנהל בצעקות של "עוף כבר כי אין לי כח איתך", ואתם מבינים לבד למה, אלא בפרצוף שאומר "אין מה לעשות" ואסביר לו שאני מבין שאני רב לא טוב בשבילו, אז שינסה להיות עם המנהל בחדר אחד. כאשר המסר המוסתר הוא "אני מבין אותך, אני רוצה לאהוב אותך ולהעניק לך מתשומת ליבי, אבל לצערי אתה לא מאפשר לי".
3. חשוב מאוד לא למשוך את העונש יותר מידי. נתת עונש, התלמיד השפיל מבט וביצע, זהו. נגמר. הוא מעכשיו התלמיד הכי אהוב עליך בכיתה. תגש אליו בהפסקה ושים לו יד על הכתף, מה נשמע, איפה טיילת אתמול. כאילו הכל כרגיל. בשום פנים ואופן לא להפוך את טעויות המשמעת של הילד למשהו בינאישי, לעבור מדרכה אחרי הלימודים. לא להתיחס אליו בהפסקה. חובה שהתלמידים יבינו שאתה מוכן מצידך לאהבה ללא תנאי - אבל העונש הוא הכרחי למי שמפריע ללמידה.
ממש מדהים ,כל מילה ! ,כל הכבוד לך ! ,שזה הגישה האישית שלך ! ,אתה הדוגמה האישית ,לכל מלמד מתחיל ! ... ,ממך ילמדו ,וכן יעשו ! ,אין ספק שתראה את הפרות ,על עמלך ! ... ,ממש מדהים ומרגש ,לשמוע ולראות את המלמדים המיוחדים ,שמתמסרים מעל ומעבר ,ומקריבים מעצמם ,למען הילדים ! ,כל הכבוד להם ! ,זה באמת ממש ראוי להערכה !
קשה לי מאוד עם עונשי כתיבה. במיוחד תורניים - פרקי אבות, תהילים, וכו'. אם אתן עונש כתיבה - הוא יהיה עם ערך מוסף - למשל כתיבה של קטע גמרא כאשר הכללים לעונש הם פיסוק נכון.
רק רציתי להעיר משהוא חשוב ,שצריך לשים לב אליו מאוד ! ,אם כבר נותנים עונש כתיבה ,אז צריך לשים לב ,שזה לא על כתיבה של חומר תורני ,כי זה יכול לעשות לו הפניה שלילית ,ולהמאיס עליו את לימוד התורה כשיגדל ,ח''ו ... ,ואת זה בטח אנחנו לא רוצים ... ,ח''ו ... ,
בהצלחה ,בכל מעשה ידיך ,ושתרווה רוב נחת !!!

ועוד משהוא ,
ושוב ממש תודה רבה ,על כל אלה שהשאירו תגובות חיוביות ! ,זה ממש מרגש ,לראות איך שזה דיבר לכולם ... ,ולכל האלה האחרים שעדיין לא קראו מה כתבתי בהערה הראשונה ,מומלץ מאוד לחזור לתגובה הראשונה שלי ,(היא בעמ' 1) ולקרא אותה ,ממש תהנו ! ,ותראו משהוא ממש מיוחד שכדאי לעשותו ,שהוא ממש תובנה שווה לכל החיים ! - זה מאת המחנך הרב קלצקין !
 

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
לא להגזים בבקשה
ילדים הם נשמות,
הם לא אובייקט חינוכי שצריך לשלוט עליו!
איך היית מרגיש אם בגלל שאחרת לעבודה המנהל היה קושר אותך לכסא?
הרבה יותר מזה חווה הילד!!
 

בר.

משתמש פעיל
אם יורשה להציג את הצד השני
כמובן מבלי לחלוק על חלק מהדברים שנכתבו לפני

ילד שחורג מהכללים של הכיתה
(כמובן בהנחה שהמחנך הציב אותם, ויודע לעמוד עליהם)
הוא קצת לא בטוח, וגם טיפה מפחד:

הגב הבטוח שהמחנך נותן לילדים,
שאני המחנך, ואלו הכללים בכיתה, וכך צריך להתנהג וכו' וכו',
משהו התרופף אצלי,
אני לא מוגן מאחוריהם.
ועוד יותר עמוק - הוא מרגיש לא שולט במעשים שלו
(בעיקר במקרים של התפרצות, או אי איפוק).

חוץ מזה, בדברים יותר חמורים, כמו אלימות או חוצפה,
הילד גם מרגיש אשם,
ולא כמו מבוגרים,
אין לו את היכולת הריגשית להתמודד מול האשמה.

עונש פרופורציונלי, שניתן מתוך רוגע (לא בחיוך סטני - כמובן),
ולא מתוך אמוציות אישיות (אני אראה לך!!!!, עוף לי מהעיניים!!!!)
אלא בטון אחראי (המעשה שלך מצריך עונש, אני מוכרח להעניש אותך כדי שתלמד שלא מתנהגים כך וכדו')
נותן לו הרגשה של "כפרה" (ממש כך), וביטחון במלמד ובעצמו.

כל מי שקצת מקשיב ללב של הילדים יודע היטב למה אני מתכוון.

ואם עדיין לא עשיתם זאת,
אתם מוזמנים להתבונן איך ילד נראה כשהמחנך / הורה 'קורא לו לסדר'.
 
נערך לאחרונה ב:

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
אם יורשה להציג את הצד השני
כמובן מבלי לחלוק על חלק מהדברים שנכתבו לפני

ילד שחורג מהכללים של הכיתה
(כמובן בהנחה שהמחנך הציב אותם, ויודע לעמוד עליהם)
הוא קצת לא בטוח, וגם טיפה מפחד:

הגב הבטוח שהמחנך נותן לילדים,
שאני המחנך, ואלו הכללים בכיתה, וכך צריך להתנהג וכו' וכו',
משהו התרופף אצלי,
אני לא מוגן מאחוריהם.
ועוד יותר עמוק - הוא מרגיש לא שולט במעשים שלו
(בעיקר במקרים של התפרצות, או איפוק).

חוץ מזה, בדברים יותר חמורים, כמו אלימות או חוצפה,
הילד גם מרגיש אשם,
ולא כמו מבוגרים,
אין לו את היכולת הריגשית להתמודד מול האשמה.

עונש פרופורציונלי, שניתן מתוך רוגע (לא בחיוך סטני - כמובן),
ולא מתוך אמוציות אישיות (אני אראה לך!!!!, עוף לי מהעיניים!!!!)
אלא בטון אחראי (המעשה שלך מצריך עונש, אני מוכרח להעניש אותך כדי שתלמד שלא מתנהגים כך וכדו')
נותן לו הרגשה של "כפרה" (ממש כך), וביטחון במלמד ובעצמו.

כל מי שקצת מקשיב ללב של הילדים יודע היטב למה אני מתכוון.

ואם עדיין לא עשיתם זאת,
אתם מוזמנים להתבונן איך ילד נראה כשהמחנך / הורה 'קורא לו לסדר'.
כל מילה!!
איזה יופי!! אתה מחנך?
אם כן, ירבו כמותך בישראל!!
אם לא, נראה לי שהגיע הזמן.......
 

ראובן ליבוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
אל תפזול, לך על זה!!
לך בכחך זה והושיע את ישראל!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה