הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת...

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
השר סמוטריץ' בכנס ירושלים: "המשא ומתן מנוהל באופן הזוי. העסקה הבאה צריכה להיות ביחס טוב יותר עבורנו - חטוף תמורת מחבלים וימי הפוגה על כל חטוף. בוודאי לא ביחס גרוע לאין שיעור. אצביע נגד כל עסקה כזו במתווה כפי שמתפרסם".
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
כואב הלב: צה"ל הודיע למשפחתו של סמל עוז דניאל הי"ד אשר נחטף ב-7 באוקטובר שאינו בחיים | יהי זכרו ברוך.
הוא הותיר אחריו את הוריו מירב ואמיר דניאל ואת אחותו התאומה הדר.
הלווייתו תתקיים מחר (שני), בשעה: 14:00 בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

השר גולדקנופף לנתניהו: "הכרז על אונר"א כארגון טרור

יצחק גולדקנופף ומוטי בבצ'יק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להכריז על ארגון אונר"א כארגון טרור, זאת לאחר חשיפת צה"ל כי פעילי הארגון סייעו לחמאס בביצוע הטבח הנורא בשביעי באוקטובר.
השר גולדקנופף כתב לראש הממשלה בפנייתו, כי, "במהלך המלחמה נחשף קבל עם ועולם כי אונר"א סייעה באופן אקטיבי לחמאס הן בתשתיות טכנולוגיות והן במתן מחסה בשטחים בהן פעלה".
עם זאת, מציין השר, ״למרבה הצער, לפני כשבועיים הוגשה הצעת חוק להכריז על אונר"א באופן רשמי כארגון טרור, והמל"ל הכפוף אל ראש הממשלה ביקש דחיה והתנגד לכך״.
״הבוקר״, כתב גולדקנופף לראש הממשלה, ״בישיבת הוועדה שוב התבקשנו לאשר הצעה ברוח זו, ולמרבה התדהמה שוב המל"ל התנגד וביקש דחיה״.
בפנייתו מבקש השר גולדקנופף כי לאור העובדה כי מדינת ישראל מחזיקה בהוכחות שאינן ניתנות לפרשנות ביחס לחלקה של אונר"א בטבח, בהחזקת החטופים, באספקת תשתיות לארגון הטרור חמאס, דומה שאין מקום לדחיה נוספת. ״אבקש את התערבותך על מנת לקדם את הליך החקיקה״, כך במכתב ששיגר לראש הממשלה.
כזכור, בשבוע שעבר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הנחה את מנכ"ל רמ״י ינקי קווינט לפתוח בהליך סילוק משרדי אונר״א מקרקעות בבעלות המדינה, בעקבות הפניה החלו ברמ״י בהליך בדיקה לקראת ביצוע המהלך.
בחדרי חרדים
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

נתוש1212

משתמש מקצוען
בישראל מתכוונים להמשיך בתקיפות בלבנון גם במקרה של הפסקת אש בעזה ועצירת האש מצד חזבאללה - כאמצעי לחץ על חזבאללה להגיע להסכם מדיני במהלך הפסקת האש (דורון קדוש)

גלנט: “במקרה של הפוגה זמנית בעזה – נעצים את האש בצפון באופן בלתי תלוי”

  • שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: "מתכננים להגביר את עוצמת האש נגד חיזבאללה, שלא מצליח למצוא מחליפים למפקדים שאנו מחסלים. במקרה של הפוגה זמנית בעזה - נעצים את האש בצפון באופן בלתי תלוי, ונמשיך עד להסגה מלאה של חיזבאללה והשבת התושבים לבתיהם".
 

נתוש1212

משתמש מקצוען

ישראל צריכה ליזום מלחמה עם חזבאללה טרם ההגעה לעסקה נוספת מול חמאס​

ישראל נמצאת כעת בנקודת הזמן האידיאלית ביותר מזה שנים, לפתיחת מלחמה רחבת היקף מול חזבאללה בלבנון. נוצר חלון זמנים לא ארוך במיוחד מבחינתה של ישראל לפתיחת המערכה.

אפרט את התנאים הייחודים מבחינתה של ישראל:

1. כוחות צה”ל ערוכים בצורה האופטימלית בגבול הצפוני. חזבאללה לא יכול לתת מכת פתע.

2. ישראל אינה זקוקה לסד”כ צבאי גדול(אווירי יבשתי או ימי) כדי להמשיך את הלחימה בעזה וגם כדי להשלים פעולה צבאית משמעותית ברפיח ובשני מחנות המרכז – נציראת ודיר אלבלח.

3. מאז אוקטובר צה”ל פוגע מהאוויר באופן סיסטמטי ביכולות צבאיות משמעותיות של חזבאללה. חזבאללה פחות חזק כעת מאשר ב 7.10.

4. יתר זירות הלחימה די מבודדות או אינן משמעותיות:
החות’ים בתימן – יוצרים בעיקר נזק כלכלי אך אינם מהווים איום צבאי.
המיליציות השיעיות בעיראק – פעילות צבאית מוגבלת מאוד.
המיליציות השיעיות בסוריה – פעילות צבאית מוגבלת.
עזה – יכולת צבאית מוגבלת עד אפסית.

5. ישראל הצליחה לבסס משוואה שהמערב נאלץ לבלוע: יש הכרח נסיגה של חזבאללה מעבר לנהר הליטאני בין אם בהסכם ובין אם בפעולה צבאית. אי חזרתם של תושבי הצפון לבתיהם מחזקת את המשוואה הזו, בעיקר כשהיא משתקפת לגורמים בינ”ל כמו ארה”ב ומערב אירופה.

6. חזבאללה ממשיך להצטייר כסרבן לכל הסכם מדיני שמציע המערב (או ישראל).

7. הכוחות האופוזיציונים לחזבאללה בתוך לבנון נשמעים חזק יותר בזמן האחרון, בעיקר לאחר מותם של למעלה מעשרה אזרחים לבנוניים בתקיפות ישראליות בעשרת הימים האחרונים.

8. הציבור הישראלי נמצא במצב תודעתי שונה מבעבר – יותר אנשים מבינים שאף על פי שמלחמה עם חזבאללה תגרום לנזקים חסרי תקדים בהיבט החיים האזרחיים במדינת ישראל, הרי שדחייה שלה תביא לנזקים גדולים יותר בעתיד. התובנה של הגזרה העזתית בהחלט מסייעת כאן.
במידה רבה ניתנת לישראל ההזדמנות לחזור ל 6.10 עם התובנות של ה 7.10 בכל הקשור לזירה הצפונית מול חזבאללה.

###
יחד עם זאת צריך להבין שחלון ההזדמנויות הנוכחי אינו אינסופי.
ישראל זקוקה ללגיטימציה בינ”ל כדי לנהל מלחמה עצימה עם חזבאללה.
כאשר יגיע זמנה של עסקה עם חמאס הפסקת האש ברצועה תגרום לחזבאללה לנצור את האש בגזרה הצפונית (כפי שעשה בהודנה של נובמבר).
במקרה כזה, כשהשקט ישוב על כנו, יהיה לישראל קשה מאוד לקושש תמיכה בינ”ל רחבה למערכה עצימה בלבנון. השקט ממכר. מי כמונו יודעים זאת…
הלחץ האמריקאי – אירופאי – בינ”ל על ישראל שלא לפתוח חזית נוספת יגבר. הוא כבר גובר בכל יום שאנו מתקרבים למועד הבחירות בארה”ב. ביידן היה מאוד רוצה להגיע לבחירות עם הסכם נורמליזציה ישראלי – סעודי כשפרק הלחימה כבר מאחורינו, ויפה שעה אחת קודם.

לכן ההנהגה הישראלית צריכה לזכור שחלון ההזדמנויות לפתיחת מלחמה עצימה מול חזבאללה בתנאים האידאלים ביותר בטווח הנראה לעין, הולך ומצטמצם, ואם תפסק הלחימה בעזה טרם שהחלה המלחמה העצימה בלבנון, ישראל תצטרך להתמודד עם קושי גדול הרבה יותר בחפשה אחר לגיטימציה בזירה הבינלאומית. קושי שעלול להכריע את המלחמה עוד לפני שהחלה.

###
סנאריו הפתיחה של מלחמה עצימה בחזית הצפונית הוא אירוע טקטי אך אינו משולל חשיבות בשל הצורך הישראלי בלגיטימציה בינ”ל.
אפשר לייצר הסלמה מדורגת שתאלץ את חזבאללה לתגובה משמעותית ש”תשבור את הכלים”

אפשרות נוספת היא תקיפה מבודלת של יעד אסטרטגי של חזבאללה (נניח בביירות) עם מובהקות גדולה לארגון, תוך הקפדה יתרה שלא לפגוע בגורמים שאינם נמנים עם הארגון.
תקיפה שתבהיר שישראל מחפשת רק את חזבאללה, אך חזבאללה הוא זה שגורר את לבנון ל”הרפתקה” שתוביל אותה לחורבן.

לצופה מן הצד זה אולי לא ייראה עניין דרמטי אך יש לכך השלכות חשובות במיוחד וארוכות טווח בזירה הפנים – לבנונית ובזירה הבינלאומית.

העילה למלחמה, הקזוס בלי, חשוב שתהיה ברורה, חדה ושאינה מוטלת בספק. דורות קדימה בלבנון יצטרכו לזכור שחזבאללה הוא זה שגרם לחורבן.

זה יקטין את כוחו של חזבאללה בעתיד ויתן כוח רב למתנגדי חזבאללה בתוך לבנון. הם חלק חשוב במערכה הנוכחית והעתידית.

אם נניח תימצא האפשרות הצבאית וישראל תצליח לחסל את נסראללה בתקיפה בלב ביירות, לא יהיה קשה למצוא רבים בתוך לבנון שיודו לישראל על הרגע הזה…

עוד אוסיף כי ישראל צריכה במקביל “ללטף” את מתנגדי חזבאללה גם מחוץ ללבנון. בסוריה למשל. והם רבים. גם אם לא באופן פומבי ורשמי, יש הרבה פעולות שישראל יכולה לעשות מתחת לשולחן כדי לסייע ב”כיתור” חזבאללה במקומות נוספים בהם הוא נמצא, כדי להחלישו ולהעסיקו בגזרות נוספות (כשם שהוא עצמו עושה כעת מול ישראל).

לסיכום אנו נמצאים כעת בזמן שבו קברניטי ישראל יידרשו להחלטות משמעותיות שישנו את המזה”ת עשרות שנים קדימה. לא פחות.
כולי תקווה שהם מבינים את גודל השעה.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

עובד הארגון חטף גופה: עצומת ענק נגד אונר"א

מחר תתקיים פסגה עולמית לסיום הפעילות של אונר"א וכדי למצוא פתרונות חלופיים לסיוע בעזה ללא קשר לארגוני טרור. המארגנים זקוקים ל-100,000 חתימות עד מחר עבור העצומה שתוגש למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש


בשבועות האחרונים התברר כי 12 אנשי אונר"א השתתפו בטבח ה -7 באוקטובר; 1,200 אנשי אונר"א בעזה חברים בקבוצות טרור; 3,000 מורים של אונר"א היו בקבוצת טלגרם וחגגו את הטבח ב-7 באוקטובר.

עוד נחשף כי חמאס בנה מנהרת טרור ישירות מתחת למטה אונר"א בעזה, והסתיר מרכז מודיעין ממוחשב שהופעל על ידי רשת החשמל של הסוכנות. כעת פעילים קוראים לסגור את הארגון.

הלל נוייר, עו"ד וסופר בינלאומי, מנכ"ל UN Watch, ארגון זכויות אדם לא ממשלתי שמרכזו בז'נבה, שווייץ ותומך נלהב של ישראל, חשף כיצד מורים של אונר"א ברצועת עזה מלמדים ילדים פלסטינים לקדם טרור ואנטישמיות וקוראים בקבוצות פרטיות לרצח ישראלים.

הלל פרסם כי אמו של יונתן סמרנו הי"ד, שגופתו נחטפה בידי עובד סוציאלי של אונר"א, תופיע מטרים מגוטרש באו"ם ותנאם על חטיפת בנה בידי עובד אונר"א, גופתו של יונתן מוחזקת אצל חמאס.
עכשיו מקדם הלל עצומת ענק נגד אונר"א והוא פונה לציבור בישראל וליהודים בעולם בבקשבה לחתום על עצומה להחלפת אונר"א. בחשבון ה-X שלו הוא כתב: "אנחנו עושים משהו גדול, אבל אני צריך את עזרתכם. מחר אנו מכנסים פסגה עולמית לסיום אונר"א ולמצוא פתרונות חלופיים לסיוע ללא טרור. אני צריך 100,000 חתימות עד מחר עבור העצומה לגוטרס".

הארגון מציין כי יש קו ישיר בין ההקצנה שהתרחשה במשך שנים רבות בבתי הספר של אונר"א, לבין הפלישה לישראל של אלפי טרוריסטים עזתיים שפרצו את הגדר וטבחו באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר. עבור חמאס, הם בסך הכל מימשו את "זכות השיבה" שקודמה על ידי אונר"א.

השקר לפיו העבודה ההומניטרית של אונר"א היא "בלתי ניתנת להחלפה" משמש כעת כדי לבסס עוד יותר את האידיאולוגיה הרעילה של הסוכנות של "חזרה" פלסטינית לישראל.

הארגון קרא "אל תתנו לממשלתכם להמשיך לבזבז את כספכם על הקצנה של עזה. יש לנתק מיד את הסיוע ההומניטרי והמנדט הרעיל של אונר"א. הסיוע צריך להגיע דרך סוכנויות אחרות שכבר פועלות בעזה, ואשר מומחים במשימה זו בכל מקום אחר בעולם, כמו ארגון הבריאות העולמי, תוכנית המזון העולמית או יוניסף. מספיק זה מספיק. הגיע הזמן להפסיק את הפעילות של סוכנות שמנציחה מלחמה. הגיע הזמן להחליף את אונר"א".

בחדרי חרדים
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
ישראל דורשת מחמאס את רשימת החטופים החיים כתנאי להמשך המשא ומתן, חמאס דרש חזרת תושבים לצפון הרצועה ופינוי צה''ל משם – ישראל מסרבת.

פער משמעותי במו״מ בין ישראל לחמאס בסוגיית החזרת תושבים לצפון הרצועה: חמאס דרש חזרת תושבים לצפון הרצועה ופינוי צה"ל משם – ישראל מסרבת.
כמוכן, ישראל דורשת מחמאס את רשימת החטופים החיים כתנאי להמשך המו"מ.
עד כה לא התקבלה תשובה רשמית מחמאס למתווה שנידון בפריז.
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
דפנה ליאל: משפחות החטופים מכונסות כעת במטה, על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים להשגת עסקה, שלא תכלול את כל החטופים. מטה המשפחות: ״בשלב הזה כל המקרים הם הומניטריים, יש לשחרר את כולם״.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  29  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה