הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד...

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
האלוף במיל' ישראל זיו לקאהן וחכם ב'קול חי': ״קשה מאוד לפעול במנהרות. לפוצץ את כל ה-1000 ק״מ מנהרות, זה פרויקט הנדסי שלא היה בעולם, זה יכול לקחת חודשים ארוכים. יש הישגים צבאיים יוצאים מן הכלל. חיסלו מעל 10,000 מחבלים, רוב שדרת הפיקוד חוסלה, פגענו קשה בתשתיות. החמאס לא חי ולא בועט״.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
העיתון ציטט הערכות מפי גורמים בכירים בישראל ובארה"ב שהדגישו כי "סיכול היכולת של חמאס להשתמש במנהרות היא נקודת המפתח של ישראל בניסיון ללכוד את ראשי חמאס ולהציל את החטופים".

ההערכה הרווחת היא כי לפחות 20% מרשת המנהרות הושמדה ועד 40% מהרשת ספגה נזקים קשים.
 

=]

משתמש מקצוען
משרד הבריאות הפלסטיני בעזה מגביר את היללות בעניין מצבו של בית החולים נאצר בח'אן יונס על רקע "המצור המוטל עליו":

החלה הספירה לאחור להשבתת השירותים בבית החולים (אתמול אמרו שנותרו 4ימים-א"ע).
יש מחסור גדול במנות דם.
נאלצנו לקבור 150 גופות בתוך שטח בית החולים.
ישנן עוד 30 גופות לא מזוהות במקררי בית החולים.

(א"ע)
 

=]

משתמש מקצוען
מזכ"ל האו"ם על מעורבות עובדי אונר"א במתקפת הטרור ב 7.10:

פיטרנו 9 מתוך 12 העובדים בשל מעורבותם במתקפת הטרור ב 7.10.
אנו קוראים למדינות התורמות להבטיח את המשך פעילותה של אונר"א בעזה.

###
יש כאן הודאה רשמית של מזכ"ל האו"ם שעובדי אונר"א לקחו חלק במתקפת הטרור ב 7.10.
זה לא עניין של מה בכך.

(א"ע)
 

=]

משתמש מקצוען
עמית סגל:
הרבה תגובות על הקטע בשישי עם חוויותיו של קצין מילואים בעזה. הבוקר, אגב הדיווחים על אונר״א, הנה עוד כמה:

אפרופו אונרא יש תופעה מדהימה בעזה.
אתה נכנס לבתי יוקרה. וילות ודירות פאר מאובזרות בציוד שלי לא יהיה בעוד 50 שנה ולמרות זאת אתה מוצא בהן שימוש בציוד של אונרא. במטבח שקי קמח של אונרא ובחדר הילדים מחברות בי״ס של הארגון. זה קיים בכל בית ברצועה. כלומר *כל* תושבי הרצועה עשו שימוש בארגון יום יום לא בהכרח היו חייבים אלא כי הם התרגלו. ההתקרבנות וההשענות על הארגון הזה הפכו לדבר נוח.

ואגב דברים נוספים שלמדתי.. משום מה לא כתבתי.
* כשאתה שם אתה מבין פתאום שמדובר במדינה לכל דבר ועניין. עם עוצמות וכוח של מדינה. תשתיות, כסף, שטח. זו לא עיר. זו מדינה אמיתית של 2 מיליון איש. מדינה שהחליטה להשקיע משאבים רבים כמדינה בטרור ובלחימה. רואים את העוצמה המדינתית התשתיתית בעיניים בכל מקום.
* ⁠השימוש במושג פליט הוא ככ ציני שם. יש שם פליטים עם דירות פאר (ראיתי בעיניים את הדרכונים) ומבינים שם שזה מין שימוש בתואר מרוקן מהתוכן האמיתי שלו, כמו תואר סר או דוכס בבריטניה.
* ⁠האזרח בקצה למד להתמודד עם בעיית החשמל ברצועה. העובדה שמסופקים כמה שעות חשמל רשמית ביום לא בהכרח מורגשת על ידי כולם. ברוב מוחלט של הבתים והחנויות יש גנרטורים, מצברים או פאנלים סולארים על הבתים. כלומר הסיפור של הכנסת הבנזין שמפעיל את הגנרטור הוא הסיפור הקריטי ולכן ההתעקשות עליו.
 

=]

משתמש מקצוען
סוכנות הידיעות הלבנונית הלאומית:
האויב מנסה בתקופה האחרונה הטעיות ושקרים בכפרי דרום לבנון במטרה להחליש את עמידתם האיתנה של תושבי דרום לבנון ולפגוע בכוחה של "ההתנגדות".

##
דיווח זה מגיע לאחר שביממות האחרונות קבוצות הווטסאפ של תושבי דרום לבנון "עובדות קשה" עם "שיח בוער" על כך שישראל עומדת לפתוח בטווח הזמן המיידי במתקפה רחבה בלבנון.

אבו עלי
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למרות מאמצי המשטרה: מעבר כרם שלום נחסם.

עידכון תנועת צו 9: בשעה זו מעבר כרם שלום חסום.

אחרי הליכה ארוכה בשדות והתגברות על מחסומים רבים לאורך כל הדרך - הגיעו מאות פעילי תנועת צו 9 מכל רחבי הארץ ובני משפחות החטופים למעבר כרם שלום. החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר.

גאים בעם הזה, חילונים דתיים, מימין ומשמאל, מהעיר הכפר והקיבוץ שנמצאים איתנו היום ובכל יום. ממשיכים בנחישות עד שובם של כלל החטופים הביתה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
רס״מ במיל׳ עודד הירש ב׳גלי ישראל׳:

״הדלקנו רדיו אחרי חודשיים שלא שמענו חדשות. קלטנו גלי צה״ל; ידיעה ראשונה על ׳הותר לפרסום׳, ידיעה שניה על הצפון, שלישית על בית הדין האג והגיעו כבר על דיבורים על מכבי תל אביב. לא שמענו שמספרים מה אנחנו באמת עושים בחאן יונס. אין יום שלא חשפנו מנהרות, אין יום שלא חיסלנו כמויות של מחבלים. אנחנו מפרקים להם את הצורה, הם פחדנים. התעוזה שהייתה להם בשבעה באוקטובר נעלמה, ברגע שאנחנו מגיעים אליהם הם בורחים למחילות שלהם״.


״נערכנו למשימה בת 3 יממות כדי להגיע לנווה דקלים, הגענו תוך פחות מיממה. אין לחימה מצידם, הם פחדנים ואנחנו בשיתוף פעולה ואחדות מדהימה בין הכוחות השונים. יש כאן הישגים אחרי הישגים. הם אנטישמיים ונאציסטים במלוא מובן המילה. יש צלבי קרס בכל מקום. ברגע שהם מוציאים את מהראש מהפירים - הם חוטפים. אחרי שסיימנו לשמוע את הרדיו, כיבינו והייתה שתיקה במשך 15 שניות, תהינו - איך לא מספרים על מה שאנחנו עושים לעם? למה לא מרימים לעם ישראל את הרוח? אם אני הייתי אזרח ולא לוחם בחאן יונס - לא הייתי מאמין שצה״ל יכול להילחם בחמאס עם הדיווחים ששומעים בתקשורת, אבל המציאות אחרת!״.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אריה ארליך: ‏

אנחנו בקונספציה על מלא, טייק 2. האווירה באולפנים תבוסתנית, דכדכנית, לוחצת לשלם כל מחיר, מצדדת בצד של קטאר יותר מאשר של ההנהגה הישראלית, אפס קרדיט לקבינט המלחמה. חמאס צופה ומקשיח עמדות, והחטופים משלמים את המחיר. ההיסטוריה תתקשה להבין איך עם חפץ חיים סובל מהובלה תקשורתית כה עלובה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אריאל כהנא:

גורמים מדיניים בישראל אומרים כי הפרסומים בניו יורק טיימס אודות הבשלת תנאים לעסקת חטופים נוספת, תלושים מהמציאות. להערכתם מדובר במאמץ אמריקני לייצר מצג של עסקה מתקרבת, אולם לישראל לא הגיעה כל מידע אודות התפשרות מסוג זה של חמאס. התדרוכים האמריקנים נעשים לקראת פגישת ראש המוסד דדי ברנע, ועמיתיו ממצרים, קטאר וארה"ב, הערב בפריז.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כרמלה מנשה:

במערכת הביטחון אומרים כי לצה"ל יש תכנית מבצעית לגבי רפיח, בלי לטפל ברפיח ההישגים עד היום יהיו מוגבלים וישאירו יכולות שלטוניות בידי החמס. אם רוצים לקחת את היכולות האלה מהחמס חייבים לתמרן ברפיח. אם זאת עדיין לא התקבלה החלטה ע"י הדרג המדיני, למרות שהלחימה בחאן יונס לקראת סיום.
 

=]

משתמש מקצוען
אבו עלי
לבנון
הפטריארך המארוני בשארה א-ראעי:

"אנשינו בדרום לבנון כותבים לנו: אנו חיים בלחצים נפשיים בגלל המלחמה. ילדינו לא הולכים לבתי הספר. אינכם יכולים לדמיין את המציאות הקשה. אנו ובני משפחותינו מסרבים להיות הקורבן של חינוך המקדש את המוות בעבור ניצחונות דמיוניים."
##
מפלס הלחץ בלבנון עולה.
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
תמונת מצב עדכנית מהתמרון בחאן-יונס:

1. כוחות גבעתי כבר 600 מטרים מעיר העקורים במואסי והכי קרוב לרפיח - עם מחסום שהקימו במערב העיר, דרכו עזבו רבבות וכ-100 חשודים נעצרו.

2. יש התנגדות. חמאס נערך ולא בורח כאן כמו בצפון הרצועה וזה טוב: כ-100 מחבלים מחוסלים ביום, בממוצע, בפחות משבוע של פעולה במחנה הפליטים המכותר.

3. לכן מעריכים בצבא שלחמאס יש במ.פ נכסים שהוא שומר עליהם

4. המגע היומי עם האוכלוסיה מתמסד לניצנים של שלטון צבאי: יותר קציני אוכלוסיה מלווים מג"דים, מתאמים פתרונות לבעיות מול גורמים פלס' מקומיים.

5. במקרה אחד מהימים האחרונים חילצו הלוחמים קשישות עזתיות לשטח ישראל ובמקרים אחרים סיפקו אוכל לעזתים שנתקעו במובלעות הלחימה

6. בין הישגי הכוחות בחאן-יונס בשבוע האחרון: איתור מצבור חומרים כימיים ששימש לפי החשד למטרה צבאית

7. כעת אוגדה 98 עם 6 חטיבות בחאן-יונס (הייתה עם 7) והרידוד עשוי להימשך. המיקוד הוא במערב העיר על בסיס חטיבות סדירות, גבעתי, צנחנים ו-7 שמכתרות. הקומנדו עם מגלן ואגוז, בפעולה הכירורגית בתוך המ.פ

8. גדודי מזרח חאן-יונס די פורקו בהובלת צק"חי מיל' - נותרו פשיטות השלמה והעמקת ההישגים. לכן אפשר להעריך שהמהלך בחאן-יונס, העיר היחידה בה צה"ל מתמרן, בישורת האחרונה והקריטית

9. בצה"ל יש מי שמצביע על יתרון מבצעי מוכח בהפסקת אש: בפעם הקודמת, אומרים לי מפקדים, חמאס יצא ונחשף וכך נוצרו מאות מטרות חדשות ועשרות מחבלים שחוסלו בשנייה בה חודשה הלחימה.

יואב זיתון
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
מפקד בשירות מילואים בצה״ל הושעה משירותו למשך חצי שנה, לאחר שהוביל שיירה של כלים צבאיים ביציאה מרצועת עזה ועל השיירה נתלו שלטים בהם נכתב ״גם אותנו שחררו בלי להכריע״. בצה״ל הוחלט כי לאחר חצי שנה, המשך שירות המילואים שלו ייבחן בשנית.

אגב, הוא היה ראש מטה ימינה לשעבר....
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  37  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה