טיול ונופש אפשרויות מומלצות לנפוש באזור צפת

הלמדן

משתמש פעיל
הכי הרבה מים, וגם מתאים לעגלות
נחל דן
נחל דן נובע מהמעיין 'דן' שלו ספיקת המים הכי גדולה בארץ. המבינים יטענו שהמים בו הם גם הכי קרים בקיץ משאר הנחלים, ויש שיוסיפו שגם הזרימה.
יש שמורה מוכרזת לנחל דן הנקראת 'תל דן' שהכניסה אליה בתשלום ונמצאים שם רבים מעם ישראל כולל אלה שלא זכו לשמור ת"ומ.
מה שכדאי לדעת, שמהרגע שהנחל יוצא מתחומי השמורה הסגורה, הוא הופך להיות פראי ושקט יותר וניתן למצוא הרבה פינות נחמדות עם אפשרות כניסה למים. צריך זהירות יתר במיוחד עם ילדים, משום שהערוץ המרכזי של הנחל זורם בעוצמה מפחידה ויש גם מקומות עם משאבות, ולכן צריך למצוא את הבריכות ששם בעצם הנחל מתרחב ואפשר להיכנס בצדו בהתאם לרמת הזרימה. המפורסמת שבהם היא 'בריכת הלגונה' שרחבה כמה עשרות מטרים ומתאימה לרחצה בקיץ.
למעשה, הנחל זורם ליד הקיבוצים דן ודפנה, אך רוב אפשרויות הגישה משם (גם אלו שמופיעות במפות למיניהם) תקועות בגלל התושבים שמציבים חסימות ומנעולים (אפשר קצת להבין את בעל מטע האבוקדו לאחר שכמה משפחות מנומסות עשו שפטים במטע).
ישנם שני דרכים שתמיד פתוחות. אחת, דרך פארק דפנה, שנמצא בקצה הצפון מערבי של הקיבוץ, משם נכנסים בשביל בין המטעים עד 'המחלק'-קטע שבו הנחל מתחלק במעבר בטון וניתן להתגלש שם כמו מגלשת מים. אטרקציה מושלמת לילדים, אך באזור זה ניתן לפגוש בעוד משפחות שלא מאנ"ש.
דרך יותר בטוחה, היא בשבילים שהוכשרו וסומנו עם מספרים ע"י חברת השכרת אופניים שפועלת שם בשם 'טיולי הדן', אגב, אופציה לאטרקציה למי שבעניין, המחירים שם לא יקרים. דרך זו יותר שקטה ומתאימה לעגלות, אם כי אפשר שיהיה קושי ללכת איתם בתוך המטעים עקב שכבה עבה של עלים שנשרו.
צירפתי מפה של השבילים המסומנים ואופן ההתמצאות בהם. כאמור הכי שווה זה בריכת הלגונה שמופיעה שם, אבל לאורך הדרך אליה ישנם אפשרויות נוספות לרדת למים לפי מצב הזרימה והקור. יש מקומות שזה זרימה וקור שלא חוויתם בחיים. ברוב חלקי הטיילת א"א לרדת למים מתי שרוצים עקב צמחיה.
אלא אם כן תלכו לפארק דפנה שם יש הרבה תעלות וערוצי מים בגובה נמוך יחסית שמסתובבות בתוך הפאר וניתן להיכנס אליהם.
מאחורי 'המחלק' נמצא מאגר דפנה שאמיצים מאוד יכולים להיכנס ולשחות שם כאשר המשאבות לא פועלות. מופיע במפה.
לילדים-הכי מתאים פארק דפנה שגם שם כאמור יש הרבה ערוצונים של הנחל, הכל בהתאם למצב שם. אפשר למצוא שם אזורים שקטים, כי בד"כ לא עמוס שם.
ניתן להגיע לקיבוץ דפנה בקו 36 מת. מ. קריית שמונה. הקו עוצר בתוך הקיבוץ. וכן קו 35, 36, ו58 שעוצרים בכניסה לקיבוץ, מרחק כמה דקות הליכה.
אפשר לשלב באזור פיקניק בפארק הזהב בק"ש שנמצא כמה דקות מהת. מ. ובתוך הפארק זורם נחל יפה. יתואר בהמשך בנפרד.
חשוב לציין, שהכניסה לבריכת הלגונה אסורה רשמית.
 

קבצים מצורפים

  • נחל הדן.jpg
    נחל הדן.jpg
    KB 513.7 · צפיות: 69
  • IMG_9787.JPG
    IMG_9787.JPG
    4.7 MB · צפיות: 64
  • IMG_9803.JPG
    IMG_9803.JPG
    4 MB · צפיות: 55
  • פארק דפנה 1.jpg
    פארק דפנה 1.jpg
    KB 358.1 · צפיות: 54
  • פארק דפנה.jpg
    פארק דפנה.jpg
    KB 306.4 · צפיות: 61
  • הלגונה.jpg
    הלגונה.jpg
    KB 354.2 · צפיות: 59

הלמדן

משתמש פעיל
עדכון לעין דביר אב תשפב
צוין שהכניסה לשביל מעט לפני תחנת 'קיבוץ עמיעד'. הדבר נכון לבאים בתח"צ. יש גדר נמוכה בגובה כחצי מטר בין המדרכה לשביל שניתן לעבור עליה בקלות, ומשם ירידה חדה של כמה מטרים ספורים עד לרחבת החניה שם יש שער סגור שבצידו מעבר פתוח להולכי רגל, שם נכנסים וממשיכים כרבע שעה לפי השילוט לעין דביר. יש ספסל למנוחה באמצע הדרך.
הבאים ברכב צריכים להמשיך לצומת עמיעד היכן שכביש 90 מתחבר עם כביש 85 ולפרסס לכיוון השני, ואז לאחר כדקה להיכנס ימינה למסעדת אבו סלאח שבאמצע הכביש, ומאחוריה מתחיל הכביש שמגיע גם כן לרחבת החניה. במקום מתבצעות עבודות עפר ונמצאים שם טרקטורים ויש לקחת זאת בחשבון, מה גם שמקום החניה הצטמצם.
במעיין-בעיקר ליד הנביעה חגו יותר מעשר דבורים. לנו זה לא הפריע.
כשהגענו, היו שם כמה 'עופות לא ארוזים', חיכינו בחוץ כמה דקות והם פינו את השטח.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_4965.JPG
    IMG_4965.JPG
    7.4 MB · צפיות: 53
  • IMG_4976.JPG
    IMG_4976.JPG
    3.4 MB · צפיות: 47
  • IMG_4963.JPG
    IMG_4963.JPG
    6.2 MB · צפיות: 49
  • IMG_4960.JPG
    IMG_4960.JPG
    7.5 MB · צפיות: 57
נערך לאחרונה ב:

הלמדן

משתמש פעיל
לכל המשפחה
פארק עין הזהב בקריית שמונה
בלב קריית שמונה קיים פארק ענק, שבחלקו הוא פארק שעשועים יפה וגדול עם בריכות מים, וברובו הוא גן טבעי עם נחל שזורם כל השנה ודומה ממש לג'ונגל ולא ניתן להאמין שמסביב יש עיר. הנחל זורם ונופל במפלונים קטנים, לאורכו יש מספר שבילים. מסומנים ולא מסומנים. המסומנים מתאימים לכולם וישנם גשרונים שחוצים את הנחל. והשאינם מסומנים מתאימים לחובבי הליכה מאתגרת עם הליכה רצת במים וטיפוס. בג'ונגל מגוון בע"ח-שועלים דורבנים ועוד. אפשר לבלות שעות בפארק ובמסלולים שלאורך הנחל. ניתן לעשות מנגל בשטחים המיועדים לכך.
אפשר להגיע ברגל מהת. מ. ק"ש. יוצאים מהתחנה לרח' הראשי-תל חי, פונים ימינה ולאחר כמה דקות פונים בצומת שמאלה לרח' אורי אילן שם ממשיכים כחמש דקות ומיד רואים את קצה הפארק מימין.
יש שיאמרו ששווה לבוא במיוחד בצפת עם ילדים קטנים.
מצפת יש קו 511, יורדים בתחנת תל חי/אורי אילן. יש אוטובוסים מת. מ. ק"ש, קו 35, 34, 30, 12. יש להם שתי תחנות ברח' הירדן ליד הפארק.
המסלולים ליד הנחל לא מתאימים לעגלות.
כדאי לראות את התמונות, אפילו שלא הצלחתי להעלות jpg
 

קבצים מצורפים

  • הזהב 1.pdf
    KB 371 · צפיות: 77
  • הזהב.pdf
    KB 372.5 · צפיות: 59
  • הזהב 2.pdf
    KB 287.2 · צפיות: 64

בוקסה

משתמש פעיל
@הלמדן
האם הכניסה למערה בגן המצודה זה מתאים לגילאי 7- 16??
היכן יש לקנות פנסים כרגע באיזור?
דחוף!
 

הלמדן

משתמש פעיל
סליחה. כנראה שלא רלוונטי עכשיו, אבל בשביל המידע, המערה מתאימה לכל הגילאים אלא אם כן הילדים יפחדו. אם יש פנסים הם לא אמורים לפחד. ביום לא צריך פנסים כי יש חור בתקרה שמכניס קצת אור למערה, ורק הקטע של הכניסה חשוך, אבל לדעתי אפשר להיכנס וללכת שם גם ללא פנס כי זה קטע קצר ובהתחלה יש אור מהכניסה ובסוף יש אור מחלל המערה.
איך שלא יהיה, יש ליד עיריית צפת שנמצאת בתחתית המדריגות שיורדות מגן המצודה, פונים שמאלה במורד הרח' ולאחר כשלוש דקות יש שוקהשקל וסיטי שופ.
 

הלמדן

משתמש פעיל
עדכון ליער ביריה ומצודת ביריה, בין הזמנים תשפ"ב
המקום יפה כמו תמיד עם רוחות משגעות.
יש ברזיות מים, אך השירותים נעולים עקב תקלה, האחראית על המקום הודיעה שבשבוע הקרוב יביאו לשם שירותים כימיים. בכל מצב, ישם שירותים כאלו ליד הכניסה למחנה הצבאי 'מישר' שנמצא בסמוך. מחניון המצודה יורדים ופונים שמאלה בטיילת כ600 מטר עד שמבחינים.
קשה מאוד לאכול בשרי וכדו' במקום בגלל כמויות של דבורים (ביער זה ספציפית יש הרבה כוורות).
אנחנו עברנו שלושה מקומות, וכל מקום שהגענו היה ריק ונראה בסדר, ורק ברגע שהדבורים הריחו מרחוק שומן וכדו' הם עטו עלינו בצורה שא"א לאכול בשום מצב. יש פתרון טוב להביא כוס תרכיז פטל או לחילופין להמיס סוכר במים וכך הדבורים ילכו לזה אבל לא בטוח שזה יעזור עם כאלו כמויות.
בארוחה יותר קלה לא אמור להיות בעיות, כי סתם כך אין דבורים בשטח אלא רק ליד הברזיות.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_5254.JPG
    IMG_5254.JPG
    5.2 MB · צפיות: 65
  • IMG_5426.JPG
    IMG_5426.JPG
    KB 697.5 · צפיות: 62

הלמדן

משתמש פעיל
עדכון נחל דן בין הזמנים תשפ"ב
הגישה לבריכת הלגונה נעשתה יותר קשה, ופחות מתאימה לילדים אפי' שכן ראינו שם משפחות.
כרגע יש שתי דרכי הגעה אליה. אחת, דרך המפה של טיולי הדן שצורפה לעיל, אבל בנקודה מס' 3 הדרך חסומה וצריך להיכנס דרך פרצה בגדר או לפנות שמאלה ולאח"מכ ימינה עד נקודה מס' 7 שם נכנסים ימינה בשביל צר אפוף צמחיה משמאל לגדר (אפשר גם למצוא פרצה קטע במרחק עשר מטר משם שבו הגדר חתוכה וניתן להיכנס ברווח וללכת כמה דקות במקביל לשביל הנ"ל מהצד השני של הגדר, ואז להיכנס לשביל בכניסה הראשונה שרואים משמאל)
שתים, מהקצה של פארק דפנה היכן שמופיע סימן של מחסום במפה יש שער שפתוח תמיד וניתן להיכנס, ולהמשיך לפי המפה של טיולי הדן. באפשרות זו ניתן ללכת הלוך חזור כמה דקות עד ל'מחלק'-קטע שבו הנחל מתחלק ע"י מעבר בטון שניתן להתגלש עליו במים. מצוין לשילוב עם פארק דפנה.
בכיכר הראשונה לאחר הכניסה לקיבוץ, ניתן לפנות ימינה לכיוון רפת ענקית.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_5008.JPG
    IMG_5008.JPG
    6 MB · צפיות: 47
  • IMG_5129.JPG
    IMG_5129.JPG
    7 MB · צפיות: 42
  • IMG_5133.JPG
    IMG_5133.JPG
    6.9 MB · צפיות: 38
  • IMG_5155.JPG
    IMG_5155.JPG
    5.8 MB · צפיות: 41
  • IMG_5185.JPG
    IMG_5185.JPG
    3.2 MB · צפיות: 33
  • IMG_5186.JPG
    IMG_5186.JPG
    3.5 MB · צפיות: 34
  • IMG_5200.JPG
    IMG_5200.JPG
    3.3 MB · צפיות: 39

הלמדן

משתמש פעיל
מערת עלמה
נוסעים מצפת לכיוון עלמה, קצת לפני שמגיעים לעלמה לאחר 150 מהרגע שעוברים את הכניסה הראשית לישוב ריחאניה, יש פניה ימינה לדרך עפר רחבה שמסומנת באדום (בהתחלה אין הרבה סימונים, ואח"כ יש יותר). נוסעים בה שני ק"מ עד שמגיעים לרחבת חניה.
מהחניה יש ירידה עם נטיה לצד שמאל בשביל מסומן אדום שפונה לכיוון צפון מזרח, ולפני הכניסה למערה יש עמוד ואח"כ שלט שמהווים סימן למערה שנמצאת בהמשך.
לא כדאי להיכנס עם יותר מבקבוק מים ומצלמה או משהו קטן אחר, כי יש מעברים צרים וזחילה שתיק ממש תוקע שם. פנסי ראש חובה. הידיים צריכים להיות פנויות. אפשר להחביא תיקים בחוץ בין הסלעים.
בהתחלה יש שער שנכנסים דרכו ויורדים בתלילות עם מעקה לאחיזה עד לפתח המערה, שם בצד ימין יש חור עם יתדות שיורדים בהם.
המסלול מסומן במחזירי אור כחולים בהלוך ובאדומים בחזור. בסוף יש שלט 'סוף מסלול', אולם משם ניתן להמשיך לרדת בזהירות עוד כמה מטרים עם נטיה לצד שמאל ואז לגלות הפתעה... בריכה בגובה 60 ס"מ שמתחבאת בתוך נקיק.
למשפחה לוקח כשעה וחצי מכניסה עד ליציאה. אבל אם נמצאים עוד אנשים זה יכול להתארך בהרבה, כי א"א לעקוף כמעט.
בתוך המערה קריר למדי והיא פתוחה רק בחודשי הקיץ (בגלל שנת העטלפים).
מטבע הדברים, פחות מתאים לילדים קטנים, אמנם ראיתי משפחות עם ילדים בגילאי 9 פלוס שעשו את זה, אבל צריך כושר טוב ומרץ ואומץ בשביל זה.
ניתן לשלב עם כרם בן זמרה ועין עלווה שקרובים לשם כמופיע לעיל (במיוחד למתניידים בתח"צ שרוצים משהו קרוב) ועם מתחם קברות התנאים שנמצאים ממש סמוך.
ניתן להגיע מצפת בקו 45 שיש כל שעה (עד הערב) לכיוון עלמה, לרדת במושב ריחניה בתחנה שנקראת 'בית ספר', ללכת אחורה טיפונת ומיד לפנות שמאלה עד הסוף, לצאת מהמושב ולחצות את הכביש ואז ממשיכים בדרך המתוארת לעיל. מהתחנה עד למערה הליכה של כחצי שעה עם אויר טוב ונוף.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_9677.JPG
    IMG_9677.JPG
    4.1 MB · צפיות: 29
  • IMG_9693.JPG
    IMG_9693.JPG
    4.2 MB · צפיות: 32
  • IMG_9704.JPG
    IMG_9704.JPG
    2.4 MB · צפיות: 26
  • IMG_9706.JPG
    IMG_9706.JPG
    2.6 MB · צפיות: 30
  • IMG_9713.JPG
    IMG_9713.JPG
    2.7 MB · צפיות: 24
  • IMG_9734.JPG
    IMG_9734.JPG
    2.4 MB · צפיות: 24
  • IMG_9675.JPG
    IMG_9675.JPG
    3.3 MB · צפיות: 26
  • IMG_9692.JPG
    IMG_9692.JPG
    3.3 MB · צפיות: 31

הלמדן

משתמש פעיל
מתחם קברות התנאים מול עלמה
כמאה מטר לפני הכניסה לעלמה (לבאים מצפת) יש פניה ימינה למתחם קברות התנאים בו קבורים בנפרד סמוך אחד לשני תלמידי ר' יוחנן בן זכאי. ר' אלעזר בן ערך שעל קברו קיים מבנה ענק עם שני מפלסים, ר' אלעזר בן עזריה שהיה נשיא ישראל, ר' עזריה, ר' יוסי הכהן ור' שמעון בן נתנאל.
בכביש שבו נכנסים למתחם מיד בהתחלה בצד שמאל יש שטח מגודר שבו גלי אבנים שהוא בעצם בית קברות ערבי עתיק. באמצע המתחם קיים גל אבנים צבוע בכחול שאגודת אוהלי צדיקים זיהתה כקברו של ר' אליעזר בן הורקנוס ("ר"א הגדול").
במקום מים, שירותים, ספסלי פיקניק, מרחבים ונוף מרהיב ביותר.
יש קו 45 מצפת כל שעה, יורדים בתחנה הראשונה בעלמה ויוצאים מהמושב, חוצים את הכביש, פונים שמאלה עד שרואים כעבור שתי דקות.
מומלץ לשלב עם כרם בן זמרה ועין עלווה עם אותו קו אוטובוס.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_0202.JPG
    IMG_0202.JPG
    3.3 MB · צפיות: 20
  • IMG_0203.JPG
    IMG_0203.JPG
    2.3 MB · צפיות: 23
  • IMG_0204.JPG
    IMG_0204.JPG
    2.3 MB · צפיות: 23
  • IMG_0205.JPG
    IMG_0205.JPG
    3.8 MB · צפיות: 21
  • IMG_0209.JPG
    IMG_0209.JPG
    2.6 MB · צפיות: 23
  • IMG_0213.JPG
    IMG_0213.JPG
    2.5 MB · צפיות: 29
  • IMG_0218.JPG
    IMG_0218.JPG
    2.3 MB · צפיות: 22
  • IMG_0219.JPG
    IMG_0219.JPG
    2.1 MB · צפיות: 25
  • IMG_0220.JPG
    IMG_0220.JPG
    2.6 MB · צפיות: 20
  • IMG_0221.JPG
    IMG_0221.JPG
    2.1 MB · צפיות: 25
  • IMG_0222.JPG
    IMG_0222.JPG
    2.8 MB · צפיות: 27

הלמדן

משתמש פעיל
פארק אדמית ומערת קשת
קרוב לנהריה בכניסה לקיבוץ אדמית שוכן פארק אדמית, שבו הרבה שולחנות פיקניק חלקם מוצלים, עמדות תצפית לנוף משגע לכל הגליל המערבי כולל חוף ראש הנקרה במלוא הדרו והאיים הנמצאים שם, ושבילי הליכה רבים שסובבים את הפארק ומשקיפים אל הנוף. השבילים סלולים ומונגשים לעגלות. במקום מים ושירותים ומטופח מאוד.
האטרקציה המרכזית במקום היא מערת קשת, שהתקרה שלה קרסה ונשאר רק הקשת. בימי בין הזמנים יש שם קבוע מדריכים לגלישת סנפלינג עם כל הציוד, בתשלום.
ניתן לעשות מסלול אתגרי קצר לתחתית המערה ולחזור לפארק. כמו כן ניתן להמשיך משם בשביל מסומן ירוק לעבר מערת נמר הסמוכה שבתוכה עובר מסלול הליכה מאתגר עם יתדות. (ניתן להגיע אליה בנפרד עם הרכב. יש חניון מצד שמאל של הכביש המטפס לאדמית מיד לאחר הפיתולים החדים.)
במקום יש רוחות נעימות שביכולתן לפצות על החום, בסה"כ יש תמיד מזג אויר נעים, אך לעיתים הרוחות עלולות להיות מדי חזקות.
ניתן להגיע מת. מ. נהריה בקו 24 שנוסע לעראמשה, ולרדת בתחנת 'חרבת אדמית 1' שבכניסה לפארק.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_5694.JPG
    IMG_5694.JPG
    8.6 MB · צפיות: 38
  • IMG_5695.JPG
    IMG_5695.JPG
    3.2 MB · צפיות: 31
  • IMG_5713.JPG
    IMG_5713.JPG
    12.3 MB · צפיות: 34
  • IMG_5697.JPG
    IMG_5697.JPG
    5 MB · צפיות: 30
  • IMG_5704.JPG
    IMG_5704.JPG
    4.9 MB · צפיות: 27
  • IMG_5671.JPG
    IMG_5671.JPG
    11 MB · צפיות: 25
  • IMG_5678.JPG
    IMG_5678.JPG
    12 MB · צפיות: 31
  • IMG_5690.JPG
    IMG_5690.JPG
    7.4 MB · צפיות: 35
נערך לאחרונה ב:

פישל לוי

משתמש מקצוען
בתחילה, אני מצרף פוסטים שכתבתי בעבר במסגרת אחרת, ויכול להיות שזה יהיה קצת ארוך וגם לא ממש בצפת.
בהמשך אוסיף אפשרויות חדשות.
קברי האמוראים ביער ביריה
ביער ביריה הסמוך לצפת, בקצהו של המחנה צבאי 'מישר' שוכנות מספר מערות קבורה שמיוחסות ע"פ כתבי האר"י לאמוראי בבל המפורסמים אביי ורבא, ר' דימי מנהרדעא, ר' פפא ובניו, ור' יהודה נשיאה ובית דינו. המסורת על מערת אביי ורבא אמנם עברה במשך עשרות שנים, אבל יש לציין שיש המפקפקים על עובדה זו ומסתמכים ע"כ שמצאו בסמוך בכפר אבנית מערת קבורה שיותר מתאימה לתיאור המובא בשער הגלגולים לאריז"ל. בין כך ובין כך אין ספק שבמקום קבורים אמוראים קדושי עליון, ולא משנה כ"כ מי הם, תמיד אתר זה יהיה מקום מקודש לשפיכת צקון לבנו לפני בורא עולם, ובמיוחד משום השלווה, השקט והנוף הפסטורלי שישנם במקום שמעוררים להתפעל מגדולתו של בורא עולם והטבע שברא בעולמנו ולהודות לו ביתר שאת.
במקום נראה נוף מדהים-יחיד מסוגו בארץ, כאשר ממקום עומדנו על פסגת הר יבנית הרם נוכל לראות במבט אחד את הכינרת במלא הדרה, את עמק החולה, את ישובי והרי הגליל והגולן כולל החרמון והר דוב ועוד.
היופי מתעצם בשעת השקיעה שאז השמש צובעת את כל האזור בכתום כמופיע בתמונות. הם אמיתיות לחלוטין ולא עוצבו בפוטשופ! בצמוד למערות הקבורה נמצאת תצפית נוף כולל משקפת משוכללת שאיתה ניתן להשקיף עד למרחקים על פני כל האזור ובנוסף למפת התמצאות שבה מופיע שמם של ההרים והישובים הנראים לפנינו.
ניתן להגיע עד למקום ברכב, אולם מומלץ לשלב הליכה קצרה בשבילים המדהימים של יער ביריה, ע"י שנחנה את הרכב בחניון מצודת ביריה שם שוכנת מצודה היסטורית, כולל מקום לפיקניק ונוף לכל הגליל המערבי שראוי לתיאור בפני עצמו. משם נרד ברגל בחזרה לכביש שממנו הגענו לחניון ונפנה שמאלה בטיילת הצמודה לכביש אל עבר קברי האמוראים לפי השילוט. יש לציין שבאיזור נמצאים הרבה שבילי הליכה נחמדים ומשולטים היטב שחוצים את יער ביריה לארכו ולרחבו וחולפים על פני קברות צדיקים כגון ר"י בן עוזיאל ועוד, וכן על פני מעיינות קרירים וחורבות הכפר היהודי הקדום 'נבוריא' שבו מוצגים ארכיאולוגים רבים. ניתן לשלב אותם בנוסף למסלול המתואר או לעשות אותם בפני עצמם.
דרכי הגעה: לבאים מכיוון ת. מ. צפת, בצומת צפת ממשיכים ישר לכיוון שכונת מרום כנען, כשמגיעים לכיכר פונים שמאלה, ממשיכים כשבע מאות מטר ופונים ימינה לפי השילוט לכיוון מצודת ביריה או קבר אביי ורבא (שניהם מופיעים בוויז בשם הנזכר). למגיעים בתח"צ ישנו קו 3 מת. מ. צפת שעוצר בכיכר הנ"ל (הוא קו סיבובי שהעושה סיבוב מכל הר כנען עד שמגיע למיקום הנ"ל, אולם בחזור הוא מגיע בדקות ספורות לת. מ.).
שירותים: בחניון מצודת ביריה יש בירזיות. במקום אף ישנם תאי שירותים אולם הם בד"כ סגורים ונפתחים בתיאום מראש עם הנהלת המצודה (נכון ללפני חצי שנה). בהמשך, ליד הכניסה למחנה הצבאי בד"כ ישנם משירותים ניידים עקב עבודות עפר המתבצעות במקום (יכול להשתנות מתישהוא).
יש ספסלים גם בטיילת הממשיכה משם לקברים. כדאי לצפות בתמונות המצורפות.

צפה בקובץ המצורף 1170863צפה בקובץ המצורף 1170864צפה בקובץ המצורף 1170869צפה בקובץ המצורף 1170865צפה בקובץ המצורף 1170860צפה בקובץ המצורף 1170866צפה בקובץ המצורף 1170868צפה בקובץ המצורף 1170867
תודה רבה!
נסענו ונהננו!
לנוסעים בקו 3 שימו לב לרדת בתחנה:
הנשרים/פצ'רסקי
אנחנו פספסנו והיינו צריכים להשתרך במעלה ההר
 

הלמדן

משתמש פעיל
תודה רבה!
נסענו ונהננו!
לנוסעים בקו 3 שימו לב לרדת בתחנה:
הנשרים/פצ'רסקי
אנחנו פספסנו והיינו צריכים להשתרך במעלה ההר
תודה.
כדאי לדעת שיש קו 8 פעמים בודדות ביום שמגיע בחצי מהזמן מהת. מ. לתחנה הנ"ל.
המשקפת בתצפית כבר לא קיימת.
 

הלמדן

משתמש פעיל
(דרך אגב, אני בני ברקי. אבל מכיר טוב את האזורים שם...)
מה הכוונה ברכל ליד מירון?
פעם היה ברכל בכניסה לאור הגנוז, מרחק נסיעה של עשר דקות ממירון, וכיום לאחר שהרשת נמכרה זה הפך ל'ברכל טוב' (שייך לנתיב החסד).
החנות פעילה עם מחירים טובים כמו המחירים בשאר הסניפים, ויש שם מחלקה של כלי בית ועוד דברים שיכולים להועיל לנופש. קניתי שם לא מזמן..
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
והפעם, בתוך צפת.
את גן המצודה כולם מכירים (ולמי שלא, אז זה נמצא במרכז צפת. ישנם כמה דרכי הגעה. אפשר לעלות במדרגות ממול העיריה עד לכניסה לגן. בגן יש שבילים נחמדים ותצפית נוף מדהימה למעלה +אנדרטה מרשימה. בצד אחר קיים בית מעצר ששימש את הבריטים, ועם קצת אומץ ניתן להיכנס דרך החלונות הפתוחים, לרדת למפלס התחתון ולצאת דרך הדלת בחזרה לשביל)
אבל את המערה המיוחדת ששוכנת בקרבו לא. כדאי לדעת שממש בכניסה לגן איפה שהברזיות אפשר לפנות ימינה בשביל אספלט שעולה לעבר האנדרטה. לאחר כדקה, מתפצל ממנו ימינה שביל עפר שהולך במקביל סביב ההר, ולאחר כשתים שלוש דקות מגיעים לרחבת עפר עם ספסלים ותצפית. מאחורה יש צינור שחור שעומד באלכסון ושם נמצאת הכניסה למערה. מתחילים ללכת (זקופים) במערה צרה בערך עשרים מטר. חושך מוחלט! פנסים חובה! לאחמ"כ מרגישים שנכנסים לחלל לגדול. שימו לב שאתם עומדים על קתדרה ומשני צדדיה יש כמה מדרגות עם מעקה שיורדות לאולם הגדול. כבר שמתקרבים לאולם שומעים את ההד העצום שבתוכו. בחיים לא שמעתם כזה הד. כל אחד יכול לנסות את קולו בשירה, וזו אטרקציה מצוינת לכל הגילאים ללא יוצא מן הכלל (חוץ מהפחדנים).
יתכן שכשתגיעו, תשמעו בחורים שעושים זיצים בפנים, או שתמצאו נרות דולקים שהשאירו.
וכל זה במרכז צפת. מומלץ בחום. ניתן להגיע גם ביום ולהרוויח את הנוף שנפרס עד הכינרת, אבל אז יש קצת אור במערה. בלילה יש תצפית כוכבים (ולעיתים בחודש אוגוסט ניתן לראות בעין רגילה בננו מטאורים שנכנסים לאטמוספרה ונשרפים באויר)
זה אפשרי בלילה?
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
לכל המשפחה
פארק עין הזהב בקריית שמונה
בלב קריית שמונה קיים פארק ענק, שבחלקו הוא פארק שעשועים יפה וגדול עם בריכות מים, וברובו הוא גן טבעי עם נחל שזורם כל השנה ודומה ממש לג'ונגל ולא ניתן להאמין שמסביב יש עיר. הנחל זורם ונופל במפלונים קטנים, לאורכו יש מספר שבילים. מסומנים ולא מסומנים. המסומנים מתאימים לכולם וישנם גשרונים שחוצים את הנחל. והשאינם מסומנים מתאימים לחובבי הליכה מאתגרת עם הליכה רצת במים וטיפוס. בג'ונגל מגוון בע"ח-שועלים דורבנים ועוד. אפשר לבלות שעות בפארק ובמסלולים שלאורך הנחל. ניתן לעשות מנגל בשטחים המיועדים לכך.
אפשר להגיע ברגל מהת. מ. ק"ש. יוצאים מהתחנה לרח' הראשי-תל חי, פונים ימינה ולאחר כמה דקות פונים בצומת שמאלה לרח' אורי אילן שם ממשיכים כחמש דקות ומיד רואים את קצה הפארק מימין.
יש שיאמרו ששווה לבוא במיוחד בצפת עם ילדים קטנים.
מצפת יש קו 511, יורדים בתחנת תל חי/אורי אילן. יש אוטובוסים מת. מ. ק"ש, קו 35, 34, 30, 12. יש להם שתי תחנות ברח' הירדן ליד הפארק.
המסלולים ליד הנחל לא מתאימים לעגלות.
כדאי לראות את התמונות, אפילו שלא הצלחתי להעלות jpg
מותר להיכנס למים?
והאם יש במקום שירותים?
 

הלמדן

משתמש פעיל
מותר להיכנס למים?
והאם יש במקום שירותים?
לא שמתי לב לשירותים, ולא נראה לי שיש. אם כי, היות ומדובר באזור עירוני על כל המשתמע זה פחות משמעותי.
הרחצה בנחל הטבעי, במפלונים ובבריכה הטבעית שבסופו מותרת. (יכול להיות שבבריכה הבנויה ליופי אסור).
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

הלמדן

משתמש פעיל
כל החוזרים מצפת מוזמנים להמליץ מנסיונם לאלה שעוד שם (ואולי גם לשנה הבאה...). עכשיו זה יותר נצרך, כי פחות נשארו שם אנשים לשאול ולקבל מידע...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה