תגובה אחרונה ע"י לפאר

  1. ל

    דיון תנור אפיה

    זהו שלא, אלקטרולוקס הוא יצרן שבדי קטן, שקנה חברות גדולות בכל העולם, אחת החברות היא AEG, ומאז הוא מייצר את התנורים שלו במפעל של AEG בגרמניה, התנורים עצמם הם בדיוק אותו דבר רק המיתוג שונה. אבל כדי לחסוך את הויכוח, גש בעצמך לחנות מוצרי החשמל הקרובה לביתך, ותבדוק על מדבקת היצרן שנמצאת כמדומני מעל...
  2. ל

    דיון תנור אפיה

    אין כזה דבר 'אלקטרולוקס' זה AEG המוכר, מיוצר בגרמניה במפעל של AEG, ועולה 100 ש"ח פחות מאותו תנור בדיוק שכתוב עליו AEG. מומלץ מנסיון.
  3. ל

    ציליאק למי יש מתכון מוצלח לשטולנט ללא גלוטן?

    אורז מלא!!!!!!!!!!! בדיוק באותה כמות של גריסים, שנים שאנחנו מכינים כך, אף אחד בעולם לא יעלה על זה אם לא תגידו לו שזה לא גריסים, בדוק!
  4. ל

    אקרוסטיכונים

    בא נחשוב מדוע יתבקש כבודו אקרוסטיכון לחרוז, בינו נא, מכון ידוע כאשר אבה לברך, במקום נסות מקצוען ידוע, כתב אליך נסה. ובמילים פשוטות... בד"כ כל אחד מכיר קרוב משפחה, שכן, חבר לכולל/עבודה, וכו' שיודע לכתוב יפה, ובדיוק כפי שהמכון בו הנך עובד לא פנה לכותב מקצועי, אלא חיפש בין עובדיו, כך גם נוהגים...
  5. ל

    יכוון או יכוין?

    תלי באופי הספר וקהל היעד, אם מדובר בהערות למדניות על השאג"א מסתבר שכדאי לכתוב יכוין, אם מדובר בליקוט הלכות לעלון השכונתי, צריך לכתוב בכתיב תקני, ואידך זיל גמור.
  6. ל

    יכוון או יכוין?

    ברור. אין ספק שבספרים האמורים להכתב ע"פ כללי האקדמיה צריך לכתוב יכוון. מה שכתבתי, שעדיין מילת 'יכוין' מושרשת עמוק בכלל הספרות התורנית, ולכן בספרים הפונים לקהל יעד החשוף בעיקר לספרות זו, בהחלט יש מקום להמשיך ולכתוב כך.
  7. ל

    יכוון או יכוין?

    בגמרא כתוב רק 'יכוין', בחיפוש בבר אילן נמצא ש-6052 פעמים נכתב 'יכוין', לעומת 1480 שנכתב 'יכוון'. ואפי' בכתבי עת - שמרביתם נכתבים בשפה תקנית - 882 פעמים נכתב 'יכוין' לעומת 322 'יכוון'. כך שכשהמדובר הוא בחומר שאינו מיועד לציבור הכללי, אלא לבני ישיבות, בהחלט יש מקום לכתוב 'יכוין'.
  8. ל

    עכ"ל

    לטעמי, וכמדומני כך נוהגים במרבית המכונים, מילת 'עכ"ל' אינה באה כלל עם מרכאות, אלא בציטוט קצר (שניתן בתפיסה אחת לשים לב לשתי המרכאות) שמים מרכאות, ובציטוט ארוך נקודותיים בתחילה ועכ"ל בסוף ציטוט.
  9. ל

    מרכאות וציטוטים

    אכן, כפי שכתבו קודמי, אין כללים מדוייקים לציון הגרשיים. אולם יש שנהגו, שכשהמובאה היא פסוק מהתנ"ך לציין גרשיים, ובשאר הציטוטים גרש בודד. אישית, די התחברתי לכך.
  10. ל

    מרכאות 'סוף ציטוט' אחרי וגו' או וכו'

    אם ה'וכו'' הוא חלק מהציטוט, יש מכונים הנוהגים שלא לכתוב שני גרשיים אחר המילה, אלא להסתפק באחד שישמש כר"ת וסגירת ציטוט יחד, לטעמי כך נאה יותר.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה