דרוש מידע אמא לתלמידות בכיתות א' עד ד'-נשמח לשמוע את דעתך

chaia

משתמש מקצוען
תודה על כל התגובות,

אני גם בהתחלה חשבתי ככה, עד שהבנתי ש


ובכל אופן- לכל המעודדות, כמה הייתן משלמות על כזה דבר?
מתוך הנחה שאין לה תעודה מקצועית של מרפאה בעיסוק אלא מדובר במורה פרטית שפיתחה שיטה אז 50 ש"ח לפגישה.
אם מדובר במישהי מקצועית עם תעודות ותואר מוכר אז 150/200ש"ח לפגישה
 

אילה כץ

משתמש רשום
אני הייתי שולחת! יש לי ילדה שעד כתה ג -ד כל נושא המערכת השעורים המטלות, שכפולים ומבחנים היו סלט אחד גדול
ומדובר בילדה כשרונית++ יתכן שזה יושב על נושא הקשב אבל היא היתה יכולה הרבה יותר להצליח אם היה לה משהי שתכוון ותעשה סדר ותתן טיפים כי היא היתה פשוט מתוסכלת והדמוי העצמי ירד אפילו שהיתה מוציאה 100 במבנים וקלטה את כל החומר פיקס - וכמה שבתור אמא הייתי יושבת איתה ועוזרת לה תמיד יש יותר שיתוף פעולה עם משהי חיצונית
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ולפעמים כדאי לשלוח את המורה לחוג למורות, שבו ילמדו אותה- קודם כל, לתת שיעורים מותאמים לגיל ולרמה, לא להציף בשכפולים ובכרטיסים שמתקמטים לאיטם בילקוט.

אחר כך הייתה המורה לומדת לזהות לקויות נפוצות, כמו קשב וריכוז (מרוב השתלמויות וגמולים, למורות אין ידע בסיסי בהפרעות הכי מצויות. עדיין יש בינינו מורות, צדיקות ונפלאות, שחושבות שקש"ר זה רק ילד פרוע והיפראקטיבי שמשתולל בכיתה).

במקביל, במיוחד אם יש איתותים נוספים, הייתי הולכת עם הילדה לאבחון קש"ר עם דגש על תפקודים ניהוליים.

במקביל 2: פונה להנהלת בית הספר, אם יושב שם מישהו בכלל, שישימו בכל כיתה לוקרים עם תאים אישיים לכל בת. מנסיון, זה פותר 80% מבעיות ה'שכחתי מחברת'. הכל נשאר בכיתה כל יום, פרט למחברת/ספר שבהם יש שיעורים, אותם לוקחים ומחזירים למחרת.


מהי הכשרה מתאימה מבחינתך? ואם זאת שיטה שהיא פיתחה בעצמה?

הכשרה רצויה היא מרפאה בעיסוק/מטפלת באמנויות עם תואר שני/פסיכולוגית ילדים עם תואר שני - שמכירה היטב את תחום התפקודים הניהוליים ומיומנויות הארגון, בהקשר של קשב וריכוז.

אבל יכול להיות שהייתי מסתפקת במעט פחות מזה, אם היה מדובר במישהי עם נסיון מוכח.

ואגב, לענ"ד חובה לערוך אבחון מתאים לילדה, כשיש חשש לקש"ר. כי המוח הקש"רי כל כך שונה ממוח רגיל, ששיטות שעובדות על ילדות 'רגילות' ('ללמד אותה איך להכין שיעורי בית'...) - לא יהיו רלוונטיות אצל ילדה עם קש"ר. היא צריכה מעקפים.
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
במקביל 2: פונה להנהלת בית הספר, אם יושב שם מישהו בכלל, שישימו בכל כיתה לוקרים עם תאים אישיים לכל בת. מנסיון, זה פותר 80% מבעיות ה'שכחתי מחברת'. הכל נשאר בכיתה כל יום, פרט למחברת/ספר שבהם יש שיעורים, אותם לוקחים ומחזירים למחרת.
הבת שלי במעבר בין א' לב' החליטה שהיא לא מכינה מערכת.
"שהכל ישאר בילקוט, ממילא יש לי עגלה ואני לא סוחבת ושלום על ישראל".
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לטעמי, חלק גדול מהבעיה נעוצה דווקא במורות,
לימדתן אותן להכין ש"ב? בדקתן בעקביות ש"ב? לימדתן אותן איך לומדים למבחנים? נתתן זמן להדביק שכפולים?
חלק מהמורות היום לא מתאימות לתפקידן!! הן נמצאות שם מכוח ויטמין p
דווקא המורות המבוגרות יותר, שגידלו ילדים, יודעות להקנות הרגלי למידה.
וכל זמן שמתווסף עוד ילד נוסף למשפחה, המורה נעשית איכותית יותר. מכילה יותר, סבלנית וסובלנית.
כמובן, שתפקיד הבית להטות שכם, לשתף פעולה, לבדוק אם יש בעיה מסוימת כשהיא מתעוררת. (-ולא להדביק לכולן "בעיות", כי זה הכי קל...)
בשום אופן לא ללמד במקום המורה!
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ולפעמים כדאי לשלוח את המורה לחוג למורות, שבו ילמדו אותה- קודם כל, לתת שיעורים מותאמים לגיל ולרמה, לא להציף בשכפולים ובכרטיסים שמתקמטים לאיטם בילקוט.
לימדתן אותן להכין ש"ב? בדקתן בעקביות ש"ב? לימדתן אותן איך לומדים למבחנים? נתתן זמן להדביק שכפולים?

בתור מורה שמתמודדת כעת עם כתה נורמטיבית המורכבת מתלמידות מתקשות רבות שלא עומדות בקצב, חשוב להדגיש,
בהרבה מאוד מקרים הדרישות גבוהות מאוד, המון שיעורים ביום, המון חומר, יש חובה לתת שיעורי בית, בחנים ומבחנים. הדרישות לא גמישות. כן. אני מתמודדת עם זה יום יום.
מתחילת השנה מוצאת את עצמי מסבירה לבנות: - איך לומדים לבחנים - איך מארגנים ילקוט - איך מכינים מערכת. (כיתה ו'!)
אז גם אם המורה יודעת ומתאימה לרמה, עדין, יש בנות שלא עומדות בקצב... הדרישות של משרד החינוך יצאו מכל פורפורציה.
אמא יכולה לראות ולזהות מיד מורה שיושבת טוב בחומר ומסייעת לתלמידות לעמוד בדרישות לעמות מורה שלא עושה את המוטל עליה.
במקביל 2: פונה להנהלת בית הספר, אם יושב שם מישהו בכלל, שישימו בכל כיתה לוקרים עם תאים אישיים לכל בת. מנסיון, זה פותר 80% מבעיות ה'שכחתי מחברת'. הכל נשאר בכיתה כל יום, פרט למחברת/ספר שבהם יש שיעורים, אותם לוקחים ומחזירים למחרת.

ולמה שלא ישב משהו בהנהלה? למה בית ספר מצטייר תמיד כמקום מנותק מהעם?
בכל מקרה,
גם כן, בתור מורה הייתי מציעה: - שולחן נפרד לכל תלמידה - תא אישי לכל תלמידה (- שיעורי בחירה במהלך השבוע -שיעור קבוע להכנת שיעורי בית בסוף היום.)
אבל אם אין תקציב לקישוט כיתה איך יהיה תקציב לתא פרטי?

ולעצם השאלה של פותחת האשכול- (מישהו עוד קורא אותי???)
הייתי משקיעה שעה ביום ומשלמת למורה פרטית, צורך להכנת ש.ב. וארגון הילקוט. לדעתי לא צריך הכשרה מיוחדת,
רק מורה אחראית ויראת שמים שעושה את העבודה שלה באמת ובתמים וממלאת את שעת הלמידה כמו שצריך ולא מורחת את הזמן.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
גם כן, בתור מורה הייתי מציעה: - שולחן נפרד לכל תלמידה - תא אישי לכל תלמידה (- שיעורי בחירה במהלך השבוע -שיעור קבוע להכנת שיעורי בית בסוף היום.)
אבל אם אין תקציב לקישוט כיתה איך יהיה תקציב לתא פרטי?
למה צריך תא פרטי לכל תלמידה ?
מספיק ארונית אם תאים לפי מספר השיעורים שיש
אני לימדתי פעם באיזה חיידר וראיתי שיש שם ארונית וכל הספרים שכל התלמידים נמצאים בערימה אחד על השני בצורה מסודרת, ערימה לכל ספר (ערימה של ספרי דקדוק, ערימה של חשבון, וכן הלאה) כנ"ל גם במחברות
והילדים הולכים הביתה ללא שום ילקוט. רק בבוקר מביאים שקית עם אוכל וזהו !
שחרור !
 

ChaiMordechaiBrecher

משתמש פעיל
חשוב להדגיש,
בהרבה מאוד מקרים הדרישות גבוהות מאוד, המון שיעורים ביום, המון חומר, יש חובה לתת שיעורי בית, בחנים ומבחנים. הדרישות לא גמישות. כן. אני מתמודדת עם זה יום יום.
יש לי הסבר למה זה כך.
בכל מקום אחר נורמוטיבי על גבי הגלובוס יש יום לימודים ארוך עד השעה 4, בבתי ספר החרדים שבהם לומדים קודש וחול ברמה גבוהה עד 5 או 6.
כאן מנסים לעשות משהו בלתי אפשרי. הלימודים הם עד 1:10 (או 12:55.... ) וצריך לדחוס לדחוס את כל החומר כדי שהמורה תחזור הביתה לשנו"צ והילדה תמרח זמן בצהרון. (ואמא תשלים פערי למידה אחה"צ)
כשיהיה יום לימודים ארוך נוכל להתמודד עם היקף החומר בצורה רגועה ונורמלית.
בואו נשים את הדברים על השולחן פעם אחת ולתמיד.
 

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
למה צריך תא פרטי לכל תלמידה ?
מספיק ארונית אם תאים לפי מספר השיעורים שיש
אני לימדתי פעם באיזה חיידר וראיתי שיש שם ארונית וכל הספרים שכל התלמידים נמצאים בערימה אחד על השני בצורה מסודרת, ערימה לכל ספר (ערימה של ספרי דקדוק, ערימה של חשבון, וכן הלאה) כנ"ל גם במחברות
והילדים הולכים הביתה ללא שום ילקוט. רק בבוקר מביאים שקית עם אוכל וזהו !
שחרור !
בחיידר של הבנים שלי יש לכל ילד תיק עם שנשאר בחיידר בתוכו מוחזק כל הציוד.
אבל אין להם שיעורי בית, כך שאין באמת סיבה להחזיר את הילקוטים.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יש לי הסבר למה זה כך.
בכל מקום אחר נורמוטיבי על גבי הגלובוס יש יום לימודים ארוך עד השעה 4, בבתי ספר החרדים שבהם לומדים קודש וחול ברמה גבוהה עד 5 או 6.
כאן מנסים לעשות משהו בלתי אפשרי. הלימודים הם עד 1:10 (או 12:55.... ) וצריך לדחוס לדחוס את כל החומר כדי שהמורה תחזור הביתה לשנו"צ והילדה תמרח זמן בצהרון. (ואמא תשלים פערי למידה אחה"צ)
כשיהיה יום לימודים ארוך נוכל להתמודד עם היקף החומר בצורה רגועה ונורמלית.
בואו נשים את הדברים על השולחן פעם אחת ולתמיד.
אני לא יודעת על איזה יום לימודים את מדברת.
אני עובדת בבית יעקב, תלמידות בכיתה ו' מסיימות פעמיים בשבוע בשתיים וחצי ושלוש פעמים בשבוע בשעה 2.
וגם ככה הן לא מוצאות את עצמן בשעות המאוחרות....

למה צריך תא פרטי לכל תלמידה ?
מספיק ארונית אם תאים לפי מספר השיעורים שיש
אני לימדתי פעם באיזה חיידר וראיתי שיש שם ארונית וכל הספרים שכל התלמידים נמצאים בערימה אחד על השני בצורה מסודרת, ערימה לכל ספר (ערימה של ספרי דקדוק, ערימה של חשבון, וכן הלאה) כנ"ל גם במחברות
והילדים הולכים הביתה ללא שום ילקוט. רק בבוקר מביאים שקית עם אוכל וזהו !
שחרור !
עד כמה שידוע לי יש ארון בכל כיתה, כמובן. אבל צריך להחזיר את הספרים והמחברות הביתה, כי יש שיעורי בית בחלק מהמקצועות. תא פרטי יכול לסייע לבנות שמתקשות בארגון, ששוכחות כל יום מחברת אחרת.
אם נצרף תא פרטי + שיעור לשיעורי בית בסוף יום, חסכנו את כל הבעיות.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ולמה שלא ישב משהו בהנהלה?

זה מה שגם אנחנו שואלים
(ויש לי נסיון של 35 שנים במצטבר, בהתמודדות כהורה מול מערכות חינוך.)

למה צריך תא פרטי לכל תלמידה ?
מספיק ארונית אם תאים לפי מספר השיעורים שיש

כי בתא ציבורי, אין לאף אחד אחריות על מחברת שנרמסת או ספר שנאבד.
וברגע שרק לילדה יש גישה לתא שלה, המצב משתפר פלאים.

אבל אם אין תקציב לקישוט כיתה איך יהיה תקציב לתא פרטי?

באחת מ-35 שנות הלימוד הנ"ל, ניסינו להתארגן האמהות של בנות הכיתה ולקנות בעצמנו ארונית פשוטה כמו שיש בגנים, עם מגירה לכל תלמידה.
מוסד הלימודים לא איפשר את היוזמה. (כלכלית הצלחנו להתגייס.)

יש חובה לתת שיעורי בית, בחנים ומבחנים

יש חובה לתת שיעורי בית בכל המקצועות? אם כך, אז גם את הפיקוח, או מי שדורש את הדרישה הזו, צריך לשלוח דחוף לאיזה חוג בנושא.
 

סטיק

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הכשרה רצויה היא מרפאה בעיסוק/מטפלת באמנויות עם תואר שני/פסיכולוגית ילדים עם תואר שני - שמכירה היטב את תחום התפקודים הניהוליים ומיומנויות הארגון, בהקשר של קשב וריכוז.
אני כמובן לא דיברתי על קש"ר. אלא על ילדה רגילה, חרוצה שקשיי ההתארגנות הם פשוט חלק מהנורמליות שלה.
 

ChaiMordechaiBrecher

משתמש פעיל
אני לא יודעת על איזה יום לימודים אתה מדבר.
אני עובדת בבית יעקב, תלמידות בכיתה ו' מסיימות פעמיים בשבוע בשתיים וחצי ושלוש פעמים בשבוע בשעה 2.
וגם ככה הן לא מוצאות את עצמן בשעות המאוחרות....
ארה"ב אנגליה כל המדינות באירופה יום הלימודים הוא מינימום עד 4 עם ארוחת צהרים מזינה באמצע היום.
ה"פעמים בשבוע" הזה באמת לא עוזר לאף אחד.
ההזיה היא לנסות לדחוס חומר שאמור להלמד ביום לימודים ארוך בחצי יום הוא מה שגורם את כל הלחץ.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אני כמובן לא דיברתי על קש"ר. אלא על ילדה רגילה, חרוצה שקשיי ההתארגנות הם פשוט חלק מהנורמליות שלה.

אז לילדה כזו הייתי משלמת 50-60 ש"ח, אולי גם קצת יותר, לשיעור עם מורה בעלת נסיון, שתשב איתה על ארגון הילקוט והכנת ש"ב.

רק שהמורה אמורה לבוא לבית הילדה, כי אם לא, הילדה צריכה להתארגן עם הילקוט ולבוא אליה - ואת זה היא לא יודעת לעשות כזכור.
 

הני כגנס

משתמש מקצוען
יש לי בת בכתה ד
אני חושבת ששמות הספרים לא מותאמים לשם המקצוע המופיע במערכת של התלמידות
לאיזה מקצוע שייך הספר סודאות ? ולאיזה מקצוע נהנים לכתוב? מה לעברית? ומה לכתיב? ואולי בכלל להבנת הנקרא?
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מכירה מישהי ששלחה 2 ילדים שלה לחוג כזה, וזה היה לפני איזה 5 שנים.
זה היה מוצלח והילדים שלה מאוד התקדמו עם זה.
מה שכן- אחד עדיין אחרי שנה החליטו לתת לו ריטלין, השני לא צריך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה