מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
ולאט לאט תהיה עוד משפחה ועוד משפחה שתגיד:
"די. אנו לא רוצים לקחת את הפרנסה של מחותנינו, משפחה של בני תורה, ולהכניס אותם למצוקה איומה ולסכנת התמוטטות.
באמת אין שום צורך הגיוני לקנות דוקא במרכז, ואפשר בהחלט לגור בפריפריה ולהשאיר את כולם בחיים ובבריאות."
ולאט לאט בע"ה תהיה השפעה רוחבית על כלל הציבור
לא מאמין שזה יקרה מהכיוון הזה.
לדעתי, לאט לאט תהיה עוד משפחה ועוד משפחה שתגיד:
"די. אנו לא רוצים להרוס לעצמינו את החיים, ולהכניס אותנו למצוקה איומה ולסכנת התמוטטות.
באמת אין שום צורך הגיוני לשלם לבחור מאות אלפי שקלים, אנו נשלם פחות"
ולאט לאט בע"ה תהיה השפעה רוחבית על כלל הציבור.

וכשלא יהיה הצעות לבחורים עם סכומים גדולים גם לא תהיה דרישה לזה.
 
נערך לאחרונה ב:

רפ

משתמש סופר מקצוען
ולאט לאט תהיה עוד משפחה ועוד משפחה שתגיד:
"די. אנו לא רוצים לקחת את הפרנסה של מחותנינו, משפחה של בני תורה, ולהכניס אותם למצוקה איומה ולסכנת התמוטטות.
באמת אין שום צורך הגיוני לקנות דוקא במרכז, ואפשר בהחלט לגור בפריפריה ולהשאיר את כולם בחיים ובבריאות."
לא מאמינה שזה יקרה מהכיוון הזה.
לדעתי לאט לאט תהיה עוד משפחה שתגיד:
"די, אנחנו לא יכולים להרוס לעצמנו את החיים בשביל חתן.
ננסה למצוא משהו מתאים בסכום שאנחנו כן מסוגלים".
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"די. אנו לא רוצים לקחת את הפרנסה של מחותנינו, משפחה של בני תורה, ולהכניס אותם למצוקה איומה ולסכנת התמוטטות.
באמת אין שום צורך הגיוני לקנות דוקא במרכז, ואפשר בהחלט לגור בפריפריה ולהשאיר את כולם בחיים ובבריאות."
האמנם מגורים בפריפריה יכולים להיקרא פתרון?
הרי ברור שככל שיותר ויותר זוגות יפנו למגורים בפריפריה, כך מחירי הדירות שם יעלו בהתאם.
כבר עכשיו דירה באיזור חרדי למהדרין בפריפריה מתחילה ב-800K, ודירה באיזור חילוני מתחילה באיזור 600K.
איך אפשר להגדיר סכומים כאלו כ'פתרון'?
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא חסר גם אצל הליטאים. כמה מהגברים כאן בפרוג שייכים למגזר הליטאי?
אין לזה חשיבות. ברור שכשחותנם לקח אותם לחתן, הוא רצה שהם ישבו בכולל עד אחרית הימים.
השטייגניסט של חברון עולה הרבה יותר מחצי מליון.
מי דיבר על חצי מיליון?
בחור שכבר עכשיו עובד? זה מה שקורה אצל החסידים?
לא אמרתי שזה מה שקורה. נקטתי אותו כדוגמא לבחור שאינו מבוקש בשוק השידוכים.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
אין לזה חשיבות. ברור שכשחותנם לקח אותם לחתן, הוא רצה שהם ישבו בכולל עד אחרית הימים.
וזאת מנין לך?


מי דיבר על חצי מיליון?
כי הדיון הוא לא על זה שרוצה את השטייגניסט של חברון שעולה מליון, אלא על זה שרוצה לביתו שידוך סטנדרטי שעולה חצי מליון.

לא אמרתי שזה מה שקורה. נקטתי אותו כדוגמא לבחור שאינו מבוקש בשוק השידוכים.
אבל זה לא מסביר את ההבדל בין החסידים לליטאים. כי שם גם על בחור סטנדרטי ואפילו מבוקש אין מחירים כאלו
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נקטתי אותו כדוגמא לבחור שאינו מבוקש בשוק השידוכים.
אפשר ללכת קודם להרבה סוגי בחורים שאינם מבוקשים בשידוכים, סתם ככה, ללא שום סיבה.
לדוגמא: ממשפחות חצי-חצי, בנים להורים גרושים (במקרים מסוימים), חסרונות קטנים ובלתי משמעותיים אחרים.
לא חייבים ישר לקפוץ ל: "בחור עובד".
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כי הדיון הוא לא על זה שרוצה את השטייגניסט של חברון שעולה מליון, אלא על זה שרוצה לביתו שידוך סטנדרטי שעולה חצי מליון.
שוב, זה עניין של שוק.
ברגע שהבחור היקר ביותר עולה מיליון, גם בחור שהוא בינוני ומטה דורש 400K.
אם לא היו משלמים על ה'שפיץ של חברון' יותר מחצי מיליון, אוטומטית כל השוק היה צונח.
כך שהכל תלוי במה שנותנים לאלו שבפסגה. וכיון שהציבור הליטאי מחונך שמשלמים בשביל בחור טוב, וגם הוא בעצמו קיבל דירה כשהיה בחור, אין סיבה שדווקא הבחור יוותר על מה שהוא יכול לקבל.
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
האמנם מגורים בפריפריה יכולים להיקרא פתרון?
הרי ברור שככל שיותר ויותר זוגות יפנו למגורים בפריפריה, כך מחירי הדירות שם יעלו בהתאם.
כבר עכשיו דירה באיזור חרדי למהדרין בפריפריה מתחילה ב-800K, ודירה באיזור חילוני מתחילה באיזור 600K.
איך אפשר להגדיר סכומים כאלו כ'פתרון'?

א. בעפולה גבעת המורה כבר שנים המחיר עומד על כחצי מליון, ויש שם ועדה שמפקחת שזה לא יעלה.
ב. החסידים כבר שנים הולכים לכל מיני מקומות ורמת המחירים לא מתקרבת לזו של המרכז.
ג. גם דירה של 700-800 זה בהחלט פתרון. כי הרי היום הזוג לוקח על עצמו 400-500 וקונה במרכז, ואם כן הם יכולים להסתפק ב300 משני המחותנים יחד ולקנות ב700-800.


לא מאמינה שזה יקרה מהכיוון הזה.
למה אתם חושבים שהסברה בכיוון הזה של הורי הבנים לא תעזור? הלא כשמדברים עם כל אדם שאינו שייך לחוג הליטאי, זה נראה לו עוולה גדולה מאוד, לקחת חצי מליון ש"ח מאנשים שאין להם, בכל פעם שהם רוצים לחתן אחת מבנותיהם בשידוך סביר, ולהביאם לסכנת התמוטטות כלכלית ופיזית. בו בזמן שאפשר באותו הסכום שהזוג לוקח ממילא כמשכנתא לקנות דירה בפריפריה.
וכי זו לא טענה נכונה?
זה חשוב לי לדעת, כדי שנדע במה להתמקד בהסברה בעז"ה

ננסה למצוא משהו מתאים בסכום שאנחנו כן מסוגלים".

אבל הבעיה היא ש
גם בחור שהוא בינוני ומטה דורש 400K.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
למה אתם חושבים שהסברה בכיוון הזה של הורי הבנים לא תעזור? הלא כשמדברים עם כל אדם שאינו שייך לחוג הליטאי, זה נראה לו עוולה גדולה מאוד, לקחת חצי מליון ש"ח מאנשים שאין להם, בכל פעם שהם רוצים לחתן אחת מבנותיהם בשידוך סביר, ולהביאם לסכנת התמוטטות כלכלית ופיזית. בו בזמן שאפשר באותו הסכום שהזוג לוקח ממילא כמשכנתא לקנות דירה בפריפריה.
וכי זו לא טענה נכונה?
זה חשוב לי לדעת, כדי שנדע במה להתמקד בהסברה בעז"ה
תיקח אברך ברמה כלכלית ממוצעת שיש לו בן ובת.
תדבר איתו על הנושא כשהוא מחפש שידוך לבת ותדבר איתו שוב כשהוא מחפש שידוך לבן, לא תאמין שזה אותו אחד.
וזה יכול להיות בהפרש של חודשיים.
יש כאלו שהם כן עקביים בשיטתם, אבל הם נדירים.
 

mat

------- Magicode -------
אבל אצל הליטאים - כל הורה רוצה לביתו את ה-שטייגעניסט של חברון, וברגע שבעלי האמצעים - או אלו שחושבים שהם כאלו - מוכנים לשלם סכומים אדירים בשביל חתן, אוטומטית כל השוק מסתדר לפי זה.
ההבדל טמון בהורים, ולא בבחורים. ברגע שכל הורה ליטאי יאמר 'אין לי סכומים כאלו לשלם על ביתי, אני מוכן לקחת בחור עובד' - כל השוק יצנח.
כל ניסיון פתטי 'לנצח את השוק' על ידי הורדה מלאכותית של מחירי הבחורים - לא יצלח.

אני ממש מסכים עם התגובה הזאת רק שכדי להגיע למצב הזה צריך להשתמש בדרך שכתבתי בתחילת האשכול.
לעשות שינוי מטרה. גם אצל בחורה המטרה בחתונה לא אמורה להיות מותג. להיות שפיץ.
וזה לא סותר לחינוך של בית של תורה. כי כמו שכתבתי קודם בדרך כלל שמחנכים לבית של תורה מביאים את רחל אשתו של רבי עקיבא. והיא ממש לא לקחה שפיץ.
לכן אני חושב שצריך לנסח את זה. שאם המטרה של החתונה תשתנה ובאמת יהיה המטרה של החתונה הזדמנות לתת כלומר שהבחורה מוכנה לתת לבעלה את הגב ואת התמיכה לשבת וללמוד. אז זה באמת לא משנה אם עכשיו הוא לומד או אחרי זה. האם הוא לומד הרבה שעות או פחות שעות.
אם הבחורה חוששת לעולם הבא שכידוע נשים במאי זכיין בסיוע ללימוד תורה של הבעל (או הילדים). אז ידוע שטוב 1 בצער מ 100 שלא בצער.
לכן בחור "פחות טוב" שלומד שעה אחת ביום זה כמו בחור טוב שלומד 100 שעות ביום.
 
נערך לאחרונה ב:

reish

משתמש מקצוען
אני ממש מסכים עם התגובה הזאת רק שכדי להגיע למצב הזה צריך להשתמש בדרך שכתבתי בתחילת האשכול.
לעשות שינוי מטרה. גם אצל בחורה המטרה בחתונה לא אמורה להיות מותג. להיות שפיץ.
וזה לא סותר לחינוך של בית של תורה. כי כמו שכתבתי קודם בדרך כלל שמחנכים לבית של תורה מביאים את רחל אשתו של רבי עקיבא. והיא ממש לא לקחה שפיץ.
לכן אני חושב שצריך לנסח את זה. שאם המטרה של החתונה תשתנה ובאמת יהיה המטרה של החתונה הזדמנות לתת כלומר שהבחורה מוכנה לתת לבעלה את הגב ואת התמיכה לשבת וללמוד. אז זה באמת לא משנה אם עכשיו הוא לומד או אחרי זה. האם הוא לומד הרבה שעות או פחות שעות.
אם הבחורה חוששת לעולם הבא שכידוע נשים במאי זכיין בלימוד תורה של הבעל (או הילדים). אז ידוע שטוב 1 בצער מ 100 שלא בצער.
לכן בחור "פחות טוב" שלומד שעה אחת ביום זה כמו בחור טוב שלומד 100 שעות ביום.
נהדר שבסוף הכל תלוי בבחורות.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
למה אתם חושבים שהסברה בכיוון הזה של הורי הבנים לא תעזור? הלא כשמדברים עם כל אדם שאינו שייך לחוג הליטאי, זה נראה לו עוולה גדולה מאוד, לקחת חצי מליון ש"ח מאנשים שאין להם, בכל פעם שהם רוצים לחתן אחת מבנותיהם בשידוך סביר, ולהביאם לסכנת התמוטטות כלכלית ופיזית. בו בזמן שאפשר באותו הסכום שהזוג לוקח ממילא כמשכנתא לקנות דירה בפריפריה.
וכי זו לא טענה נכונה?
דבר ראשון - אף אחד לא 'לוקח חצי מיליון מאנשים שאין להם'. בסך הכל הם לא ניגשים לשידוכים של הורים לבנות שנותנים מתחת לסכום מסוים. האם מי שדורש 4 מיליון על דירה בירושלים הוא 'לוקח 4 מיליון מאנשים שאין להם'? העובדה היא שיש כאלו שמוכנים לתת את זה.
שנית - לרוב אותם 'הורי הבנים' יש גם בנות, שעליהן הם התחייבו טבין ותקילין. עד שיש להם בן שהם יכולים 'לקבל עליו', בדיוק אז הם יוותרו?
אני ממש מסכים עם התגובה הזאת רק שכדי להגיע למצב הזה צריך להשתמש בדרך שכתבתי בתחילת האשכול.
לעשות שינוי מטרה. גם אצל בחורה המטרה בחתונה לא אמורה להיות מותג. להיות שפיץ.
וזה לא סותר לחינוך של בית של תורה. כי כמו שכתבתי קודם בדרך כלל שמחנכים לבית של תורה מביאים את רחל אשתו של רבי עקיבא. והיא ממש לא לקחה שפיץ.
לכן אני חושב שצריך לנסח את זה. שאם המטרה של החתונה תשתנה ובאמת יהיה המטרה של החתונה הזדמנות לתת כלומר שהבחורה מוכנה לתת לבעלה את הגב ואת התמיכה לשבת וללמוד. אז זה באמת לא משנה אם עכשיו הוא לומד או אחרי זה. האם הוא לומד הרבה שעות או פחות שעות.
אם הבחורה חוששת לעולם הבא שכידוע נשים במאי זכיין בסיוע ללימוד תורה של הבעל (או הילדים). אז ידוע שטוב 1 בצער מ 100 שלא בצער.
לכן בחור "פחות טוב" שלומד שעה אחת ביום זה כמו בחור טוב שלומד 100 שעות ביום.
להערכתי ברוב המקרים לא מדובר בדרישה של הבנות עצמן, אלא יותר ברצון של ההורים שלהן 'לקחת חתן פגז', ולכן צריך לפנות להורים.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
@yonatanr הגדרת מעולה לאורך כל הדרך, אבל קצת עם דוגמאות שגורמות התנגדות.

אז לא צריך ללכת לעדה אחרת, אבל יש עוד הרבה מקומות להפשר בהם ולא ברוחניות או רמה/סגנון/עדה של בחור, והם יכולים לעשות את זה בדיוק כמו שבחורים יכולים להתפשר. (כמו משפחה פשוטה או שונה מאוד, רקע משפחתי, ישיבה לא נחשבת וכו׳). ויש המון בחורים כאלו, שבאמת לא דורשים כמו בחורים אחרים.
 

mat

------- Magicode -------
להערכתי ברוב המקרים לא מדובר בדרישה של הבנות עצמן, אלא יותר ברצון של ההורים שלהן 'לקחת חתן פגז', ולכן צריך לפנות להורים.

אני מסכים. שאני כותב על הבחורה הכוונה על כל המכלול. כלומר הצד של הבחורה.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
אני ממש מסכים עם התגובה הזאת רק שכדי להגיע למצב הזה צריך להשתמש בדרך שכתבתי בתחילת האשכול.
לעשות שינוי מטרה. גם אצל בחורה המטרה בחתונה לא אמורה להיות מותג. להיות שפיץ.
וזה לא סותר לחינוך של בית של תורה. כי כמו שכתבתי קודם בדרך כלל שמחנכים לבית של תורה מביאים את רחל אשתו של רבי עקיבא. והיא ממש לא לקחה שפיץ.
לכן אני חושב שצריך לנסח את זה. שאם המטרה של החתונה תשתנה ובאמת יהיה המטרה של החתונה הזדמנות לתת כלומר שהבחורה מוכנה לתת לבעלה את הגב ואת התמיכה לשבת וללמוד. אז זה באמת לא משנה אם עכשיו הוא לומד או אחרי זה. האם הוא לומד הרבה שעות או פחות שעות.
אם הבחורה חוששת לעולם הבא שכידוע נשים במאי זכיין בסיוע ללימוד תורה של הבעל (או הילדים). אז ידוע שטוב 1 בצער מ 100 שלא בצער.
לכן בחור "פחות טוב" שלומד שעה אחת ביום זה כמו בחור טוב שלומד 100 שעות ביום.
אי אפשר להגיד לבחורה שתיקח מלכתחילה בחור שלומד שעה אחת ביום (אם זה לא מתאים לה) כי טוב אחת בצער וכו'.
זה דברים שטוב וחובה להגיד אותם לאישה שמאוכזבת אחרי החתונה.
אבל מלכתחילה בוודאי שהשאיפה צריכה להיות לטוב ביותר.
דרך אגב, בסמינר דיברו איתנו גם על זה, והדגישו שלפני - צריך לחפש את הטוב ביותר, ואחרי - צריך לדעת להסתדר בכיף עם מה שיש.
 

reish

משתמש מקצוען
לדעתי זה לא תלוי בכלל בבחורות.
לא מכירה אף בחורה שמתעקשת על בחור "שפיץ" או הגדרות מוזרות אחרות, ומבקשת מהוריה לשלם על כך.
הבחורות שאני מכירה מזדעזעות מהסכומים שההורים שלהן נותנים, ואם היתה להן אפשרות הן גם היו נלחמות על כך.
אממה, הבחורות צריכות גם מישהו שמתאים לרמה שלהן, בכל המובנים.
אז בחור שלומד שעה אחת ביום לרוב לא יתאים לבחורה סטנדרטית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה