נתקלתי פעם בתופעה שמופיעה המון בשירים, והיא זיוף של ממש!
זה הולך ככה:
כשעושים קול שני טרצה מעל המלודיה של השיר,
אם המלודיה עומדת על התו הראשון באקורד - הטרצה מעל עומדת על התו השלישי באקורד;
אם המלודיה עומדת על התו השלישי באקורד - הטרצה מעל עומדת על התו החמישי באקורד;
אבל אם המלודיה עומדת על התו החמישי באקורד - הטרצה מעל עומדת על תו שלא קשור לאקורד משום כיוון,
אלא אם כן התכוונו ליצור ספטאקורד... ולא נראה לי כ"כ...
לדוג' - האקורד Am:
אם המלודיה על לה - הטרצה על דו,
אם המלודיה על דו - הטרצה על מי,
אבל אם המלודיה על מי - הטרצה על סול!
במצבים כאלו, לכאורה, צריך לשנות קצת, לא להישאר מקובעים על הטרצה אלא לעלות/לרדת באופן שיסתדר עם האקורד,
אבל, לצערינו הרב, זה ממש לא תמיד קורה... ואפשר לשמוע את זה המון בשירים. פשוט זיוף!
איך זה יכול להיות?? יש למישהו הסבר?
זה הולך ככה:
כשעושים קול שני טרצה מעל המלודיה של השיר,
אם המלודיה עומדת על התו הראשון באקורד - הטרצה מעל עומדת על התו השלישי באקורד;
אם המלודיה עומדת על התו השלישי באקורד - הטרצה מעל עומדת על התו החמישי באקורד;
אבל אם המלודיה עומדת על התו החמישי באקורד - הטרצה מעל עומדת על תו שלא קשור לאקורד משום כיוון,
אלא אם כן התכוונו ליצור ספטאקורד... ולא נראה לי כ"כ...
לדוג' - האקורד Am:
אם המלודיה על לה - הטרצה על דו,
אם המלודיה על דו - הטרצה על מי,
אבל אם המלודיה על מי - הטרצה על סול!
במצבים כאלו, לכאורה, צריך לשנות קצת, לא להישאר מקובעים על הטרצה אלא לעלות/לרדת באופן שיסתדר עם האקורד,
אבל, לצערינו הרב, זה ממש לא תמיד קורה... ואפשר לשמוע את זה המון בשירים. פשוט זיוף!
איך זה יכול להיות?? יש למישהו הסבר?