כמי שיש לו יח"ד כבר כמה שנים, הנה כמה תובנות בעניין:
לכל שוכר יש את הדרישות שלו, אין מתכון ליח"ד מושלמת שתתאים לכולם, אלא אם תבנה אותה על שטח של 100 מ"ר. וגם אז אולי.
מה שכן, אתה מנסה לפנות לקהל יעד הרחב ביותר כדי שתצליח להשכיר את היח"ד כמה שיותר בכמה שיותר.
ובכן:
נתוני בסיס:
1. רווח של 1 מטר בין המיטות - נותן לך את הקהל החסידי + חלק מהליטאים
2. מקום נורמלי לעריסה בחדר שינה - נותן לך זוגות עם תינוק קטן או בדרך לשם.
3. חצי חדר - נותן לך זוגות + ילד גדול + תינוק\עובר. וכן בימינו נשים שעובדות מהבית וצריכות פינה פרטית לעבודה.
4. גנרטור - נותן לך זוגות ליטאים שמאוד מאוד מקפידים על גנרטור. (בזמן הבניה עלות בניית התשתית לגנרטור מועטה עד אפסית).
פינוקים:
1. חללים גדולים.
2. סוכה.
3. רהיטים חדשים ויפים.
4. ריהוט מלא מלא. ולא לנסות לחסוך כמה אלפי שקלים בודדים ולהביא רהיטים ומוצרי חשמל ככה ככה. השוכרים היום מפונקים.
5. תחושה מרווחת, נקייה ואסתטית.
6. אם זו דירת גג - להתאמץ מאוד מאוד שלא יהיו נזילות\ הצפות \ ושאר מרעין בישין. השוכרים יברחו לך. (נכון שהם כבר התחתנו ואין להם בעיה לפתוח מטריה בבית, אבל היי - מה יעשו בשבת ?)
ומעל הכל:
השוק היום מוצף ביחידות דיור, על היח"ד שלך להיות ייחודית במשהו - וככל שהיא תהיה ייחודית ביותר משהויים תמצא שוכרים יותר בקלות בתעריף גבוה יותר.
תנסה שהיא תראה ותהיה כמו צימר, אטרקטיבית ומפנקת.
כמה תובנות בתחום:
השוק היום מוצף באלפי יחידות דיור, המחירים לא עולים כבר שנים ולדעתי הם במגמת ירידה כרגע.
היח"ד הראשונות שנבנו היו קטנות צפופות ולא מכבדות את הדיירים כבני אדם.
הם הרוויחו במשך שנים רבות ועכשיו כוחות השוק והתחרות האדירה הוציאה את אותם יחידות לא נעימות מחוץ למשחק.
לכן חשוב לבנות יח"ד גדולה ומרווחת, שגם תפנה לכמה שיותר קהלים כדי שלא תמצא את עצמך בלי שוכרים לתקופות ממושכות.
דע שכמשכיר יש לך יכולת לצבור מוניטין חיובי, וזה משמעותי כי שמעתי על הרבה שוכרים שברחו מאימת המשכיר.
הכלל החשוב - בשום פנים ואופן אסור לחדור להם לפרטיות.
ואם תהיה זמין וקשוב, וגם כשיבקשו לדחות תשלום - תסכים, הם יעריכו. ויעשו לך יחסי ציבור מעולים.
בהצלחה