השקעות תשואות מסלולי הלכה, מתעדכן כל חודש

אסתי 15

משתמש מקצוען
מנהלי ההשקעות, ומדיניות ההשקעה השונה.
אני חושבת שיש הבדל גם בכשרות.
יש גופים עם כשרות של גלאט-הון מבי"ד של ר ניסים קרליץ, ויש גופים עם כשרות של עד"ח.
לאלטשולר שחם יש תעודות של "כתר" ושל "תשואה כהלכה", ארגוני כשרות פחות מוכרים.
האם גלאט-הון או העדה"ח היו מאשרים את ההשקעות של אלטשולר שחם?
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
אני חושבת שיש הבדל גם בכשרות.
יש גופים עם כשרות של גלאט-הון מבי"ד של ר ניסים קרליץ, ויש גופים עם כשרות של עד"ח.
לאלטשולר שחם יש תעודות של "כתר" ושל "תשואה כהלכה", ארגוני כשרות פחות מוכרים.
האם גלאט-הון או העדה"ח היו מאשרים את ההשקעות של אלטשולר שחם?
ברור שחלק מהדברים הם לא מאשרים, אבל בתשואה כהלכה יש רבנים מספיק מפורסמים..
למשל:
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
אני חושבת שיש הבדל גם בכשרות.
יש גופים עם כשרות של גלאט-הון מבי"ד של ר ניסים קרליץ, ויש גופים עם כשרות של עד"ח.
לאלטשולר שחם יש תעודות של "כתר" ושל "תשואה כהלכה", ארגוני כשרות פחות מוכרים.
א. "תשואה כהלכה" זה כבר כשרות גדולה ומוכרת.
ב. לידיעתי גופי הכשרות הם לא אלו שנותנים את התשואה, מה שהם עושים זה להשפיע על מדיניות ההשקעה, וזה מה שכתבתי שיש גם הבדל במדיניות ההשקעה.
האם גלאט-הון או העדה"ח היו מאשרים את ההשקעות של אלטשולר שחם?
אולי נשאל אחרת?
האם בתשואה כהלכה היו מאשרים את ההשקעות של כל הקרנות בכשרות בד"ץ וגלאט הון?
התשובה היא שלא.
לכל הכשר יש את הדברים שהוא יותר מחמיר בהם, וגם את הדברים שהוא יותר מקל בהם.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
א. "תשואה כהלכה" זה כבר כשרות גדולה ומוכרת.
ב. לידיעתי גופי הכשרות הם לא אלו שנותנים את התשואה, מה שהם עושים זה להשפיע על מדיניות ההשקעה, וזה מה שכתבתי שיש גם הבדל במדיניות ההשקעה.

אולי נשאל אחרת?
האם בתשואה כהלכה היו מאשרים את ההשקעות של כל הקרנות בכשרות בד"ץ וגלאט הון?
התשובה היא שלא.
לכל הכשר יש את הדברים שהוא יותר מחמיר בהם, וגם את הדברים שהוא יותר מקל בהם.
תשואה כהלכה נותנת כשרות רק לאלטשולר שחר והלמן אלדובי.
כשרות מוכרת ככל שתהיה, היא מקובלת על גוונים מסוימים בציבור החרדי, וברור שלא מקובלת כמו העדה החרדית.
ואכן, תרגמת את דברי למילים המקצועיות הנכונות: העדה החרדית ככל הנראה לא היתה מאשרת את מדיניות ההשקעה של אלטשולר שחם.
חשוב לי להגיד את זה, בשביל כל מי שהעביר את הכספים שלו למסלול הלכתי, וחש מתוסכל כמוני למראה הפערים בטבלאות.
אני לא יכולה להעביר את הכספים שלי לאלטשולר, כמו שאני לא יכולה לאכול בהמון המון מסעדות בארץ. אותו דבר בדיוק.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
איזה דברים הם לא היו מאשרים שיש בגלאט הון?
למשל השקעה עקיפה במניות של חברות שמחללות שבת ושאר איסורים.
ואכן, תרגמת את דברי למילים המקצועיות הנכונות: העדה החרדית ככל הנראה לא היתה מאשרת את מדיניות ההשקעה של אלטשולר שחם.
פה את מעוותת את דבריי.
אמנם המשפט שכתבת נכון, אבל באותה מידה גם תשואה כהלכה לא מאשרת את מדיניות ההשקעה של הבד"ץ.
תשואה כהלכה מחמירים הרבה יותר מבד"ץ בעניין של ריבית, וכן השקעות עקיפות בחברות שמחללות שבת וכו'.
ומצד שני הבד"ץ אוסרים לקנות מניות בצורה ישירה גם של חברות כשרות, ותשואה כהלכה מתירים זאת.
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
חשוב לי להגיד את זה, בשביל כל מי שהעביר את הכספים שלו למסלול הלכתי, וחש מתוסכל כמוני למראה הפערים בטבלאות.
אני לא יכולה להעביר את הכספים שלי לאלטשולר, כמו שאני לא יכולה לאכול בהמון המון מסעדות בארץ. אותו דבר בדיוק.
חשוב להדגיש שיש מסלולים בהכשר תשואה כהלכה שגם הבד"ץ היה מאשר רק שבפועל אין להם כזה מסלול,
למשל המסלול החדש בהלמן שמחקה מדד sp 500 גם הבד"ץ יאשר (ואכן יש לו כזה מסלול במור קופ"ג להשקעה), רק שבפועל אין קרן פנסיה במסלול כזה בחברות עם הכשר הבד"ץ.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
חשוב להדגיש שיש מסלולים בהכשר תשואה כהלכה שגם הבד"ץ היה מאשר רק שבפועל אין להם כזה מסלול,
למשל המסלול החדש בהלמן שמחקה מדד sp 500 גם הבד"ץ יאשר (ואכן יש לו כזה מסלול במור קופ"ג להשקעה), רק שבפועל אין קרן פנסיה במסלול כזה בחברות עם הכשר הבד"ץ.
צודקים, תודה על ההבהרה.
אבל האם זה לא בדיוק כמו שבמסעדות בכשרות X יש מנות שכשרות Y היו מאשרים?
מי שמקפיד על כשרות Y ישב לאכול במסעדה כזו? מניחה שלא לכתחילה.
 
נערך לאחרונה ב:

יוחנן 1

משתמש מקצוען
צודקים, תודה על ההבהרה.
אבל האם זה לא בדיוק כמו שבמסעדות ללא כשרות ע"ח יש מנות שהעה"ח היו מאשרים?
תשבו לאכול במסעדה כזו? מניחה שלא לכתחילה.
את מוציאה דברים מהקשרם.
מסבירים לך שתשואה כהלכה זה הכשר יותר מהודר מהבד"ץ, אבל את מתעקשת להגיד שזה הכשר דפוק.
כנראה שמה שאת כותבת זה מסיבה פוליטית...
והמבין יבין.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
את מוציאה דברים מהקשרם.
מסבירים לך שתשואה כהלכה זה הכשר יותר מהודר מהבד"ץ, אבל את מתעקשת להגיד שזה הכשר דפוק.
כנראה שמה שאת כותבת זה מסיבה פוליטית...
והמבין יבין.
אופה, ממש לא אמרתי שזה הכשר דפוק, מענין למה ראיתם את זה.
תיקנתי את תגובתי הקודמת כדי שיהיה יותר ברור.
ואפשר לשאול מי כבודם כאן בפורום, שלהם כן מותר להגיד לנו איזה הכשר יותר מהודר?
אני אמרתי הכשר יותר מקובל, לא יותר מהודר.
 

יוחנן 1

משתמש מקצוען
אופה, ממש לא אמרתי שזה הכשר דפוק, מענין למה ראיתם את זה.
תיקנתי את תגובתי הקודמת כדי שיהיה יותר ברור.
ואפשר לשאול מי כבודם כאן בפורום, שלהם כן מותר להגיד לנו איזה הכשר יותר מהודר?
אני אמרתי הכשר יותר מקובל, לא יותר מהודר.
מצטער אולי את סתם פחות מבינה בנושא.
אבל הסבירו לך פה שמדובר בהכשר שמחמיר יותר מבד"ץ בנושאים האלו, הראו לך מי הרבנים של ההכשר, שהם רבנים חשובים מאד, ועדיין את נשמעת מזלזלת בהכשר, ולכן כתבתי מה שכתבתי.
ובנוגע לחומרות ולקולות של כל הכשר, זה לא משהו סודי, אלא דבר שמפורסם לעיני כל.
פשוט יש כאלו ששבויים בקונספציה שהבד"ץ תמיד הכי כשר. [מה שבמקרה הזה ממש לא מדויק]
ויש כאלו שבגלל שתשואה כהלכה לא מזוהה איתם מבחינה פוליטית, אז הם בוחרים לחשוב שזה הכשר פחות טוב מבד"ץ.

ואם חשדתי אותך במה שאין בך אז אני מבקש סליחה.
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
שהם רבנים חשובים מאד, ועדיין את נשמעת מזלזלת בהכשר
חשיבותם של הרבנים לא נוגעת לעניין.
ולא זלזלתי בכלום.
רבנים מסוימים מקובלים על חוגים מסוימים, ורבנים אחרים מקובלים על חוגים אחרים.
אני אכן לא מאד מבינה בענין, אבל כולנו מסכימים שהכשרות של העה"ח מקובלת על רוב הציבור החרדי, נכון?
ואם תשימו לב, הזכרתי ארגון כשרות נוסף בידיעה המקורית שלי. בחוג שלי למשל, עבור שוק ההון, רק הכשר של הבי"ד של ר' ניסים מקובל. אולי גם עליו תגידו שהוא מחמיר פחות מתשואה כהלכה?
ויש כאלו שבגלל שתשואה כהלכה לא מזוהה איתם מבחינה פוליטית, אז הם בוחרים לחשוב שזה הכשר פחות טוב מבד"ץ.

ואם חשדתי אותך במה שאין בך אז אני מבקש סליחה.
מחול לך.
אני רחוקה מפוליטיקה כרחוק מזרח ממערב, ובכל זאת חוזרת ואומרת: בשבילי, ומניחה שבשביל עוד רבים, להשקיע באלטשולר-שחם זה כמו לאכול במסעדה שאין לה תעודת כשרות שמקובלת עלינו.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
ואם תשימו לב, הזכרתי ארגון כשרות נוסף בידיעה המקורית שלי. בחוג שלי למשל, עבור שוק ההון, רק הכשר של הבי"ד של ר' ניסים מקובל. אולי גם עליו תגידו שהוא מחמיר פחות מתשואה כהלכה?
כמדומני לרב שריאל רוזנברג היה פעם הכשר לקרן עם מניות,
תבררי, לא בטוחה.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
צודקים, תודה על ההבהרה.
אבל האם זה לא בדיוק כמו שבמסעדות בכשרות X יש מנות שכשרות Y היו מאשרים?
מי שמקפיד על כשרות Y ישב לאכול במסעדה כזו? מניחה שלא לכתחילה.
הדוגמא ממש לא קשורה, כי במסעדה חוץ מהמנה עצמה יש עוד פרטים כמו איפה מכינים, כלים וכו',
כאן צריך הכשר רק על הנכסים עצמם שקונים, וגם הבד"ץ קונה את אותם דברים בדיוק, רק שאין לו בפועל כזה מסלול לפנסיה (ומסתבר שברגע שיראו את התחרות גם הם יעשו כזה מסלול), אז מה זה משנה מה השם של הכשרות?
שנית גם לחברות שיש להם מסלולים בהכשר הבדץ יש גם מסלולים בלי הכשר, אז אולי זה כמו לאכול מנות כשרות במסעדה לא כשרה?
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
הדוגמא ממש לא קשורה, כי במסעדה חוץ מהמנה עצמה יש עוד פרטים כמו איפה מכינים, כלים וכו',
כאן צריך הכשר רק על הנכסים עצמם שקונים, וגם הבד"ץ קונה את אותם דברים בדיוק, רק שאין לו בפועל כזה מסלול לפנסיה
זה בסדר לא להסכים? או שוב אאושם בפוליטיזציה?
אז מה זה משנה מה השם של הכשרות?
כשרות היא הרבה מעבר לשם, בשבילי לפחות, שפוליטיקה לא מעניינת אותי....
כשרות היא אחריות על המוצר. ואני סומכת על האחריות שנותן לי ארגון x ולא סומכת על האחריות שנותן לי ארגון y, בדיוק כמו בכשרות על מזון.
נראה לי שפעם היה "עשה לך רב" מובהק. היום לאנשים רבים מספיק שיש "רב" כלשהו.
(מדברת אך ורק! על אנשים שלא היו מתייעצים עם רבני תשואה כהלכה על שום דבר בחיים, כמו שלא היו מתייעצים עם רבנים עלומים שנותנים כשרויות למזון, ובכל זאת צורכים אותו.
ברור שיש רבים אחרים שרבני תשואה כהלכה הם הרבנים שלהם, או רבנים שהרב שלהם ממליץ עליהם).
שנית גם לחברות שיש להם מסלולים בהכשר הבדץ יש גם מסלולים בלי הכשר, אז אולי זה כמו לאכול מנות כשרות במסעדה לא כשרה?
לדעתי זה יותר כמו לאכול בסניף כשר למהדרין של רשת מסעדות לא כשרה.
 

שזמה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
זה בסדר לא להסכים? או שוב אאושם בפוליטיזציה?

כשרות היא הרבה מעבר לשם, בשבילי לפחות, שפוליטיקה לא מעניינת אותי....
כשרות היא אחריות על המוצר. ואני סומכת על האחריות שנותן לי ארגון x ולא סומכת על האחריות שנותן לי ארגון y, בדיוק כמו בכשרות על מזון.
נראה לי שפעם היה "עשה לך רב" מובהק. היום לאנשים רבים מספיק שיש "רב" כלשהו.
(מדברת אך ורק! על אנשים שלא היו מתייעצים עם רבני תשואה כהלכה על שום דבר בחיים, כמו שלא היו מתייעצים עם רבנים עלומים שנותנים כשרויות למזון, ובכל זאת צורכים אותו.
ברור שיש רבים אחרים שרבני תשואה כהלכה הם הרבנים שלהם, או רבנים שהרב שלהם ממליץ עליהם).

לדעתי זה יותר כמו לאכול בסניף כשר למהדרין של רשת מסעדות לא כשרה.
מתוך מה שאת כותבת ניכר שאת לא יודעת מה זה מסלולי פנסיה ועל מה ההכשר, כך שלא נראה לי יש מה להסכים או לא.

בקצרה, כל מסלול קונה ומשקיע במוצרים שונים, הכשר נצרך על המוצרים האלו שהם בסדר מבחינה הלכתית (ריבית, חילול שבת ועוד), כשיש מסלול שקונה מוצרים xyz והם בסדר, אין עוד מה לתת אחריות, כמובן במסלול שזה קבוע מה הוא קונה (למשל מדד sp500), גם הבדץ מאשר את המוצרים האלו וגם הם עצמם יש להם את אותו מסלול בדיוק, אז תסבירי לי מה ההבדל איזה הכשר זה?
(יש עוד הבדל בהלוואות שאפשר לקבל אבל בזה תשואה מחמיר יותר מהבדץ ולא נותן בכלל הלוואות)
 

אסתי 15

משתמש מקצוען
מתוך מה שאת כותבת ניכר שאת לא יודעת מה זה מסלולי פנסיה ועל מה ההכשר, כך שלא נראה לי יש מה להסכים או לא.

בקצרה, כל מסלול קונה ומשקיע במוצרים שונים, הכשר נצרך על המוצרים האלו שהם בסדר מבחינה הלכתית (ריבית, חילול שבת ועוד), כשיש מסלול שקונה מוצרים xyz והם בסדר, אין עוד מה לתת אחריות, כמובן במסלול שזה קבוע מה הוא קונה (למשל מדד sp500), גם הבדץ מאשר את המוצרים האלו וגם הם עצמם יש להם את אותו מסלול בדיוק, אז תסבירי לי מה ההבדל איזה הכשר זה?
(יש עוד הבדל בהלוואות שאפשר לקבל אבל בזה תשואה מחמיר יותר מהבדץ ולא נותן בכלל הלוואות)
לא מבינה את ההתעקשות.

גם בכשרות מזון יש כאלו שסומכים על "מומחי כשרות" אבל אצלנו סומכים רק על ארגוני כשרות שהרבנים שלנו עומדים מאחוריהם.

אתם אומרים שאתם מבינים בכשרות של מוצרים בשוק ההון, יופי לכם. עובדה היא שיש מוצרים שמאושרים על ידי כשרות x ולא על ידי כשרות y.
מי שמתאים לו לסמוך על מביני כשרות באינטרנט, יופי לו. מי שלא, סומך על ארגוני כשרות שהרבנים שלו עומדים מאחוריהם.
 
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה