מתכנתות ללא נסיון

מתכנתת - בהתהוות...

משתמש פעיל
באמת המון מלימודי הסמינר מאד פיראטים ודלילים.
אני חושבת שהסמינרים עושים את המקסימום האפשרי במסגרת הגבלות הזמן שיש להם.
(שנתיים במקום שלוש).
כל אלה שמבקרים את הסמינרים.
זה ביקורת כללית על ג'וניוריות,
או שזה נגד הסמינר.
במילים אחרות,
אתם רואים הבדל בין בוגרת תואר לבוגרת סמינר בתחילת העבודה?
 

אנונימי123

משתמש מקצוען
אני חושבת שהסמינרים עושים את המקסימום האפשרי במסגרת הגבלות הזמן שיש להם.
(שנתיים במקום שלוש).
כל אלה שמבקרים את הסמינרים.
זה ביקורת כללית על ג'וניוריות,
או שזה נגד הסמינר.
במילים אחרות,
אתם רואים הבדל בין בוגרת תואר לבוגרת סמינר בתחילת העבודה?
חששתי שזה יתפרש ככה.

אני ממש לא באה ממקום של ביקורת.
אני באמת חושבת שהסמינרים עושים כל שביכולתם.
אך בסופו של דבר יש נושאים שנלמדים בצורה מעט זניחה.
זה טבעי והגיוני - אף אחד לא מושלם!
יש נושאים שיוצאים עם ידע מטורף אבל יש גם את אלו שלא.

לכן ערכתי וכתבתי שאלו דברים שמי שבאמת בעניין משלימה אותם בקלות...
 

מתכנתת - בהתהוות...

משתמש פעיל
תודה....
אגב,
לנו הדגישו בסמינר שוב ושוב.
שהם לא מלמדים אותנו לעבוד,
רק מלמדים אותנו איך ללמוד.
שעד שמתחילים לעבוד לא באמת יודעים כלום.

בכל מקרה:
אתם רואים הבדל בין בוגרת תואר לבוגרת סמינר בתחילת העבודה?
סתם מענין אותי לדעת,
מה דעתכם על הנושא?
השוויתם פעם?
 
נערך לאחרונה ב:

כוכבת

משתמש פעיל
אתם רואים הבדל בין בוגרת תואר לבוגרת סמינר בתחילת העבודה?

בגדול תמיד לחסרי נסיון יש בעיה, וחוסר ענק בידע.

לדעתי בוגרי תואר מגיעים עם יותר עצמאות ופחות פחד מלימוד עצמי, ויותר ידע בסיסי להתקדם איתו לבד (פחות טכני, בזה לבוגרות סמינר יש בדרך כלל יתרון. אבל בהיכרות של מושגים - נתקלתי גם במתכנתות עם ניסיון שמושגים בסיסיים בתחום העבודה שלא יצא להן לעבוד איתם - לא התעניינו בהם אפילו).
הם לא בהכרח ידעו שפה X בצורה טובה, אבל ידעו מצוין את העקרונות ואיך להתמודד עם למידה של שפה חדשה.

מסייגת שזה כנראה תלוי אופי, ולא בהכרח קשור ללימודים.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
באמת המון מלימודי הסמינר מאד פיראטים ודלילים.
אני יודעת על מקומות שעושים את זה בשיטה.
(כדי למנוע מהבנות להגיע למשרות פחות ראויות, בעיניהם.:mad:)

חייבת לציין שיש סמינרים שעוברים מהפך מטורף בתחום בשנים האחרונות.
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L

מתוכנתת

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
כי בשביל לדעת לעבוד צריך המון שעות תרגול ואי אפשר במסגרת הסמינר ללמוד לעבוד בכל אחת מעשרות השפות והטכנולוגיות שייתכן שהבת תעבוד בהן.
לא צריך לשלוט בכל השפות והטכנולוגיות שיש. מספיק לדעת טוב צד סרבר - JAVA או NET וצד קליינט כלשהו - החל מריאקט עד אנגולר וכד'.
לדעתי, צריך להתחיל את הפרויקט גמר בתחילת השנה השניה ללימודים (ולא בסוף השנה)
להשקיע בפרויקט המון שעות תרגול, כי זה העיקר- העבודה המעשית!
והכי חשוב - להביא מתרגלות / מנחות שעובדות בפועל עם ניסיון טוב. מורה שלא עובדת במקביל לא יכולה ללמד תכנות מעשית.
(זוכרת שהמורה ל-NET היתה כותבת שמות של קלאסים ואוביקטים בעברית מתורגמת - Kadur, Aron, Rechev וכן הלאה... אמנם משהו טיפשי וקטן, אבל אומר המון)
 

טלטל22

משתמש צעיר
לא צריך לשלוט בכל השפות והטכנולוגיות שיש. מספיק לדעת טוב צד סרבר - JAVA או NET וצד קליינט כלשהו - החל מריאקט עד אנגולר וכד'.
לדעתי, צריך להתחיל את הפרויקט גמר בתחילת השנה השניה ללימודים (ולא בסוף השנה)
להשקיע בפרויקט המון שעות תרגול, כי זה העיקר- העבודה המעשית!
והכי חשוב - להביא מתרגלות / מנחות שעובדות בפועל עם ניסיון טוב. מורה שלא עובדת במקביל לא יכולה ללמד תכנות מעשית.
(זוכרת שהמורה ל-NET היתה כותבת שמות של קלאסים ואוביקטים בעברית מתורגמת - Kadur, Aron, Rechev וכן הלאה... אמנם משהו טיפשי וקטן, אבל אומר המון)
האמת שבנוגע לפרויקט אני מסכימה איתך מאוד.
בסמינר שלי עשינו את הפרויקט תוך כדי השנה השנייה, וזה היה מאוד עמוס אבל לגמרי שווה את זה.
 

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
לכל אלו שאומרות ששנתיים זה לא מספיק, אז יש לי כמה חברים שהיו בקורס (הם היו ביחד) שהיו צריך לעבור מבחן כלשהו כדי בכלל להיכנס לקורס בשביל לוודא התאמה, הקורס נועד לפנות לאנשים ללא רקע תכנותי או מחשבי כלל. הוא היה בסה"כ במשך 3 חודשים, במשך 12 שעות ביום (אפשר להמיר את זה ב6 ליום ב6 חודשים, אני מניח שגם סמינר זה משהו קרוב לזה) והם למדו שם -
פיתוח C ברמה גבוהה, גם ללינוקס וגם לווינדוס,
מערכות הפעלה (שוב, ברמה מאוד גבוהה) גם לינוקס וגם ווינדוס.
פייתון,
איך לעבוד לבד - היה אסור במשך הקורס להשתמש באינטרנט לשום משימה וגם לא לשאול אחרים.
הנדסה לאחור - כחלק מלימוד מערכות הפעלה למדו את מבנה הPE, וDLL וכד' וכיצד להנדס אותם לאחור IDA\OLLYDBG.
רשתות - כולל חקירת פרוטוקולים לא ידועים ועבודה עם SCAPY.
פרויקט גמר בטלפוניה - תחום שלא נלמד במהלך הקורס אך נדרש לעשות בו פרויקט כדי להראות יכולות למידה עצמית.
לימדו שם עבודה עם mercurial - לא גיט (אבל באמת אין כמעט הבדל)

עמידה בקונבציות תכנות (קוד קריא, חלוקה נכונה לקבצים וכו') היו חלק מהציון הסופי.

אחרי 3 חודשים כולם התחילו לעבוד בחברות הייטק טובות, חבר טוב שלי הלך לעבוד במיקרוסופט במשרת סטודנט ב175 ש"ח לשעה (חבר מספיק טוב בשביל שאני אוכל לשאול אותו כמה הוא מרוויח).

אז התירוץ היחידי שאני יכול לחשוב שיש לסמינרים לא להספיק את החומר הזה בשנתיים זה שיש כמות גדולה של בנות שאין להן את המוטיביציה ללמוד את החומר, אלא שהן עושות את זה בלית ברירה, וחייבים להתאים את הקצב לפי אותן בנות (שאולי אפילו מהוות רוב) וממילא גם אי אפשר להיכנס מידי לתחומים שכבר כן לומדים.

אז לומר ששנתיים זה לא מספיק, זה ממש לא נכון.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
לכל אלו שאומרות ששנתיים זה לא מספיק, אז יש לי כמה חברים שהיו בקורס (הם היו ביחד) שהיו צריך לעבור מבחן כלשהו כדי בכלל להיכנס לקורס בשביל לוודא התאמה, הקורס נועד לפנות לאנשים ללא רקע תכנותי או מחשבי כלל. הוא היה בסה"כ במשך 3 חודשים, במשך 12 שעות ביום (אפשר להמיר את זה ב6 ליום ב6 חודשים, אני מניח שגם סמינר זה משהו קרוב לזה) והם למדו שם -
פיתוח C ברמה גבוהה, גם ללינוקס וגם לווינדוס,
מערכות הפעלה (שוב, ברמה מאוד גבוהה) גם לינוקס וגם ווינדוס.
פייתון,
איך לעבוד לבד - היה אסור במשך הקורס להשתמש באינטרנט לשום משימה וגם לא לשאול אחרים.
הנדסה לאחור - כחלק מלימוד מערכות הפעלה למדו את מבנה הPE, וDLL וכד' וכיצד להנדס אותם לאחור IDA\OLLYDBG.
רשתות - כולל חקירת פרוטוקולים לא ידועים ועבודה עם SCAPY.
פרויקט גמר בטלפוניה - תחום שלא נלמד במהלך הקורס אך נדרש לעשות בו פרויקט כדי להראות יכולות למידה עצמית.
לימדו שם עבודה עם mercurial - לא גיט (אבל באמת אין כמעט הבדל)

עמידה בקונבציות תכנות (קוד קריא, חלוקה נכונה לקבצים וכו') היו חלק מהציון הסופי.

אחרי 3 חודשים כולם התחילו לעבוד בחברות הייטק טובות, חבר טוב שלי הלך לעבוד במיקרוסופט במשרת סטודנט ב175 ש"ח לשעה (חבר מספיק טוב בשביל שאני אוכל לשאול אותו כמה הוא מרוויח).

אז התירוץ היחידי שאני יכול לחשוב שיש לסמינרים לא להספיק את החומר הזה בשנתיים זה שיש כמות גדולה של בנות שאין להן את המוטיביציה ללמוד את החומר, אלא שהן עושות את זה בלית ברירה, וחייבים להתאים את הקצב לפי אותן בנות (שאולי אפילו מהוות רוב) וממילא גם אי אפשר להיכנס מידי לתחומים שכבר כן לומדים.

אז לומר ששנתיים זה לא מספיק, זה ממש לא נכון.
יהיה מאוד מעניין לשמוע איך קוראים למקום הזה
 

פררו רושה

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
איך לעבוד לבד - היה אסור במשך הקורס להשתמש באינטרנט לשום משימה
אדם ללא שום רקע בתכנות אמור להסתדר לבד ולבנות פרויקט גמר בתחום שלא למד, בלי גוגל?
אז איך הוא לומד, עם F1?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה