קורונה ערים אדומות

מצב
הנושא נעול.

סגול חציל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
השכונות האדומות בירושלים: רמת שלמה. רמת אשכול. רמות אלון. נווה אורות. רמות פולין. רמות א. רמות ב. רמות ג. גבעת שאול. רוממה עילית. מטרסדורף. קרית צאנז ובעלזא. רוממה. מקור ברוך. סנהדריה. עזרת תורה. מחניים, תל ארזה. שיכון חב"ד. מעלות דפנה. גבעת המבתר. ארזי הבירה. שמואל הנביא (ישי כהן).
איפה כל הניקים הירושלמים שאמרו לא נבדקים = שכונה כתומה/ צהובה/ ירוקה?
 

קצרה

משתמש מקצוען
הכל כתום חוץ מרמת שלמה

גם בני ברק כתומה לפי הרמזור.
המציאו קריטריון חדש עבור בני ברק. (עיר שמביאה חלק נכבד מהתחלואה..)
יתכן שזה מתאים גם לשכונות בירושלים
אבל אם לא - ימציאו קריטריון חדש עבור השכונות החרדיות בירושלים.

למעשה אפילו לא מתחשבים כעת באיזה פוליטיקלי קורקט
אז לא בטוח שישקיעו בקריטריון חדש...
בדוח המל"ל נכתב במפורש - איזורים בעלי אופי אוכלוסיה חרדית.

כל זה כדי לחזק את ידי התומכים בכך שלא יעזור מאומה - המטרה סומנה ורק מציירים את העיגול סביבה.
בכל פעם שהאיזורים החרדים המובהקים שרוצים להכניס אותם לסגרלא מסתדרים עם הנוסחה - מוסיפים אותם לרשימה האדומה מסיבה אחרת.
רק מוכיחים לאלו שטענו שהקריטריון המרכזי הוא עיר חרדית שהם צודקים. ושגם אם אחרי הרעש שעשו חייבו את משרד הבריאות להציג נוסחה - הוא מתעלם מהנוסחה של עצמו ועדיין קובעים רק על סמך דעות קדומות ואמונות...
 

מצליחה

משתמש מקצוען
פרסום ראשון: רוב השכונות החרדיות בעיר ירושלים נצבעו ביממה האחרונה בצבע אדום, בתוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גמזו הודיע לפני מספר שעות לעיריית ירושלים, כי החליט לשנות את ההגדרות של צבעי הרמזור, בכך שאחוזי התחלואה ישוקללו לפי ממוצע שבועי, מה שכאמור צבע את רוב השכונות החרדיות בירושלים ב'אדום'.

במסמך פנימי ורשמי של משרד הבריאות, שהגיע ל'כיכר השבת', נכתב כך: "התחלואה הגבוהה בעיר ממוקדת בחמישה רובעים - בחלקם מעט מעל הממוצע ובחלקם הרבה יותר (פי 3 עד 5 בשיעור החולים לעומת השיעור הארצי ושיעור חיוביים גבוה)".

וההמלצה של משרד הבריאות, כאמור: "סגר על מרבית חלקי חמשת הרובעים (לפי הפירוט מטה)".

רשימת השכונות עליהן ממליץ גמזו להטיל סגר נוסף, ונחשפת כעת ב'כיכר השבת': רמת שלמה, רמת אשכול, רמות אלון, נווה אורות, רמות פולין, רמות א, רמות ב, רמות ג, גבעת שאול, רוממה עילית, מטרסדורף, קרית צאנז, קרית בעלזא, רוממה, מקור ברוך, סנהדריה, עזרת תורה, מחניים, תל ארזה, שיכון חב"ד, מעלות דפנה, גבעת המבתר, ארזי הבירה ושמואל הנביא.

גורם חרדי בכיר בירושלים אומר הערב ל'כיכר השבת': "אם הנציגות החרדית לא יודעת להילחם על המינימום, אין לה זכות קיום. תושבי ירושלים נלחמו במגיפה וניצחו, ובתמורה מקבלים עונש - שהמטרה היחידה שלו היא תקשורתית: לתת את לטרת הבשר לעדר הזאבים התקשורתי".

"זה הזמן של כל הנציגים החרדים להילחם כתף אל כתף נגד ההחלטה ההזויה והמקוממת, שמסריחה משנאת חרדי. אחרת - שיילכו הביתה", מסיים הגורם הבכיר בזעם.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי הפרויקטור גמזו ממליץ להטיל סגר רק על שכונות מסוימות בבית שמשף ולא על העיר כולה.

במסמך המסכם מוסבר, כי "סטטוס התחלואה בעיר מורכב: ישנם אזורים עם תחלואה גבוהה (שיעורי תחלואה גבוהים פי 2 ופי 3 מהשיעור בארץ ושיעור חיוביים גבוה) וישנם אזורים בעלי תחלואה דומה לממוצע ואף נמוכה ממנו".

המלצת גמזו לסגר בעיר, היא בשכונות הבאות: רמת לח''י, קנה הבושם, פסגת השבע, נווה ספיר, נחלה ומנוחה. רמת בית שמש א ויצחק בן צבי, חיים וייצמן ורמת בית שמש ג.
 

קצרה

משתמש מקצוען
השכונות האדומות בירושלים: רמת שלמה. רמת אשכול. רמות אלון. נווה אורות. רמות פולין. רמות א. רמות ב. רמות ג. גבעת שאול. רוממה עילית. מטרסדורף. קרית צאנז ובעלזא. רוממה. מקור ברוך. סנהדריה. עזרת תורה. מחניים, תל ארזה. שיכון חב"ד. מעלות דפנה. גבעת המבתר. ארזי הבירה. שמואל הנביא (ישי כהן).
איפה כל הניקים הירושלמים שאמרו לא נבדקים = שכונה כתומה/ צהובה/ ירוקה?

הו אשר אמרתי
כל שכונה חרדית ולא משנה מה צבעה ברמזור.
צבען של השכונות הנ"ל לפי נוסחת הרמזור אינו אדום.

לא ישנה לאף אחד בדיקות כן/לא או זהירות כן/לא או תחלואה נמוכה/גבוהה.
ההחלטה נקבעת אך ורק לפי אופי האוכלוסיה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
יוסי אליטוב: דרעי נותר הגשר האחרון בין ממשלה מנותקת לבין מאות אלפי חרדים ומזרחים שאת קולם הוא משמיע. בניגוד למרבית ההנהגה שעסוקה רק בפוליטיקה ובתככים בין מפלגות, דרעי מרוכז במלחמה על החיים. לתת מענה לחמלה ולאנושיות שאבדה לכולנו. להתמודד עם השנאה התהומית בין המגזרים שמתודלקת על ידי המנהיגים.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ההקלות המופלגות שאושרו היום בקבינט יגרמו לכך שבתוך שבועיים הערים החרדיות לא ישכנו בדד ברשימה האדומה . יעקב ריבלין
הקורונה לא הגיעה אתמול. הציבור החרדי בסתר ליבו ממתין כבר שבעה חודשים ש"גם להם יהיה" אבל כל התקופה הארוכה הזו תמיד החרדים מחזיקים בתואר המפוקפק של שיאני התחלואה. לכן לא משנה כמה הקלות יהיה לחילונים בסוף החרדים הולכים בראש.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
אני לא מבינה את ההלם והשוק. כן, הם רוצים לסגור אותנו, ובאשמתינו בלבד.

כשבאים ניקים ואמרים, יש קורונה, אבל היא לא מספיק מסוכנת לנו להפסיק את החיים, ושווה לנו לנעול את כל הזקנים והאנשים בסיכון בחדריהם בשביל חתיכת קיגל וטיש. ולצאת להתהולל.

וניקים שמאמינים בחיסון עדר, ולא רואים לאן הקורונה הזו הולכת והחלטנו חצי להתעלם, ואל תזלזלו, אנחנו נכנסים לבידוד כשיש תסמינים. אבל זו ההחלטה שלנו.

או ניקים אחרים, שאומרים, שווה לנו לפתוח חיידרים, וישיבות, כי התורה חשובה יותר, אז את כל השאר נשאיר סגור, אבל נפתח את תלמודי התורה למרות הקורונה. ונכון שהיא תתפרץ, אבל זה שווה לנו.

או ניקים שמעדיפים להתפלל בבית הכנסת למרות הקורונה.

אז לא נכנסת מה נכון, מה לא וגם לא יודעת. אבל אם זו ההחלטה של כל הציבור החרדי. (כל, כל אחד בדרגתו הוא, אבל כולנו אנרכיסטים) למה, למען השם, שלא ירצו לסגור אותנו?

אנחנו חושבים משהו שונה מהם, הם לא מאמינים בזה, רואים אותנו מצפצפים, (ואל תגידו לא כולם, כי החיידרים יפתחו עם או בלי אישור וכמו כן הישיבות.) ואומרים, תעשו מה שבא לכם, אבל בקשה, שארו בטריטוריה שלכם. ואל נא תתקרבו אלינו.

וכשחברה סיפרה לי שבעבודה הסתייגו מכך שתגיע, וכשהייתה חייבת להגיע, כולם ברחו, במחילה, אני מבינה אותם, כי סיכוי של חרדי לחלות בקורונה גם אם יקפיד במאה אחוז על ההנחיות הוא פי ארבע מחילוני. (תנאי חיים). קל וחומר שהציבור החרדי החליט לנהוג על דעת עצמו ולהחליט, כל קבוצה לעצמה, מה טוב לה, ומה לא.

רוצים אוטונמיה, קחו אותה, אבל אל תיכנסו אלינו ואל תתקרבו.

וכן, הם משנים את הרמזור בשביל זה, בדיוק בשביל שלא נזיק להם, כי הפכנו להיות מזיקים, לצערינו, אולי באמשתינו, אולי לא, זה לא רלוונטי. אי אפשר הכל, או שתעשו מה שבא לכם, ותתנגדו לקורונה ברמה כזו או אחרת, או שנשתף פעולה. (וכן, אני אחת מהשכונות האדומות בירושלים, ואני גם מתוסכלת עד אימה וגם שמרתי על כל הכללים וגם רוצה להטיס את הקורונה הזו לכל הרוחות וחסרת כח מינימאלי לסגר. וחולמת שזה לא יקרה בסוף, מכל סיבה כלשהי, אבל מה לעשות, מבינה אותם והייתי עושה אותו דבר במקומם.)

ומה שמעניין הוא, שדווקא ניקים שמכחישים קורונה, הם אלו שנגד הסגר וממש לא מבינים למה סוגרים אותם. בחייאת. (ניקים חכמים ונבונים בדרך כלל, מבטיחה!)

אשמח מאוד, עם ניק כלשהו, (עדיף עם מוח אנליטי שלא דוגל בדמגוגיה והצהרות חסרות בסיס וניתוק מהמציאות), יוכל להסביר לי את הכעס. (ואל תגידו לי בלפור, כי ביננו, הכל יפה, המספרים מספרים סיפור אחר).
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
זילברשלג מקים "אגודה לשלום הציבור החרדי"
בראיון ל'בחזית' חושף יועץ התקשורת דודי זילברשלג את הסיבות שהובילו אותו, יחד עם אישים בולטים בציבוריות החרדית, לצאת לדרך ביוזמה שתעשה סוף לאלימות נגד החרדים
בצל האלימות הקשה המופנית בשבועות האחרונים נגד האוכלוסייה החרדית, הן זו המילולית שבאה לידי ביטוי בכלי התקשורת הכלליים, והן זו הפיזית שבאה לידי ביטוי באכיפה הסלקטיבית של תקנות הקורונה בריכוזים החרדיים, ולנוכח אזלת ידם של הנציגות החרדית בכנסת, שעד כה טרם הצליחה לייצר מנגנון שיעגן את זכויות האזרח החרדי – החליטו מספר פעילים חרדים בולטים לעשות מעשה ולהקים ארגון שיהווה מטרייה משפטית עבור בעלי חזות חרדית הנאלצים להתמודד עם תוצאות ההסתה בתקשורת הכללית נגדם.

"ההתמקדות כאן היא יותר משפטית, (פחות דברור הציבור החרדי בתקשורת) כדי לייצר הרתעה ולהודיע קבל עם ועולם שהציבור החרדי אינו הולך כצאן לטבח", אומר בראיון ל'בחזית' איש התקשורת ויחסי הציבור דודי זילברשלג.

"הרי עיקר הטענות של החברה הסובבת אותנו היא מדוע בימי השואה הלכנו כצאן לטבח. בעוד 30 שנה ישאלו אותנו למה גם הפעם הלכנו כצאן לטבח על ידי מדינת ישראל. אז זהו, שיש פה אמירה שאנחנו לא מעוניינים ללכת עוד כצאן לטבח וההתמודדות שלנו תהיה משפטית, והיה אם התמודדות משפטית כאן לא תניח את הדעת, הרי שנפנה לגורמים בינלאומיים". זילברשלג סבור, כי "אי אפשר להשאיר עוד את הזירה ואת המציאות הזו חשופים".

ומה באשר לעניין המאבק התקשורתי?

"המאבק התקשורתי הוא מאבק קשה מאוד מול ערוצים עוינים. כל העולם יודע שהם מוטים. הם מנסים לייצר סדר יום והם מצליחים בזה במידה מסוימת", אומר זילברשלג ל'בחזית'.

לדבריו, "רוב הפרסומים שהיו על האוכלוסייה החרדית בתקופה האחרונה, ובפרט בכל מה שקשור לחודש וחצי האחרונים, לוקים בעבירות קשות מאוד של אתיקה עיתונאית מינימלית ויש בהם אף רדיפה של זכויות אדם. הדבר הזה צריך לבוא לתיקונו בכמה מישורים, יכול להיות שגם חוקתית. כרגע יש לי הרושם שאין עם מי לדבר בפוליטיקה החרדית, הנציגים בכנסת כרגע לא נמצאים, הם בחל"ת".

ניסיתם לדבר איתם, ליזום איתם מהלכים משותפים?

"הם לא חיים כאן? רק מחאות?".

בסופו של דבר חוץ מלהגיש שאילתה ולשחרר הודעות לתקשורת, מה עוד בידי הנציגים בכנסת לעשות?

"הם חלק מהשלטון וסובבים את מי שההגה בידיהם".

קח לדוגמה את ההצבעה על ההצעה של פינדרוס אתמול בכנסת, ראית מה ש"ס הגיבו, שההתנגדות נובעת מחשש ל'נקמה' בדמות חוקים אנטי חרדיים בעתיד…

"אני בטוח שיש גם היגיון מאחורי זה, אבל יש זמנים שהציבור נאנק וזה לא זמן לחישובים פוליטיים וגם לא זמן למשחק הכיסאות בתוך יהדות התורה. אי אפשר להשתמש בזה כל הזמן ככלי שרת בשביל להגיד 'אני בסדר, אני בזמן אמת פרשתי' אבל להשאיר את היד בתוך הכיס וכשעובר הזעם לשלוף החוצה עוד איזה שפן… מה אפשר לעשות, זו המציאות שאנו חיים בה. מדובר במציאות מאוד מאוד קשה".

מי עוד שותף במיזם?

שותפים במיזם חיים ולדר ודמויות בולטות ציבוריות נוספות שיצטרפו בימים הקרובים. הדמות שתלווה אותנו משפטית היא עו"ד איתמר בן גביר שידו רב לו בהגנה על זכויות מיעוטים ובכלל. האמת שלא תכננו לצאת עם זה עכשיו, אבל בגלל הדחיפות והנחיצות בגלל מה שקרה אתמול בגבעת זאב יצאנו כבר עכשיו לדרך".
 

מצליחה

משתמש מקצוען
שימו לב
גאולה ומאה שערים לא ברשימה,
מה זה אומר?
הם מפחדים???
גם בבית שמש
רמת בית שמש ב' לא בפנים (שזה פחות או יותר אותו ציבור כמו מאה שערים)
הם מפחדים?
או שבאמת רמת התחלואה שם נמוכה?
או יותר נכון, מספר הבדיקות שם נמוך עד בלתי קיים?
 

קצרה

משתמש מקצוען
הפתרון היחיד להסתה ולסגרים הוא אפס בדיקות בציבור החרדי
ושיפסיקו כבר לתת חומר לשונאי הדת

לא יעזור.
תהיה הסתה נוראית עוד יותר על החרדים שמחביאים את התחלואה.
יקבע קריטריון חדש שיקבע איך אפשר לעשות סגר על האיזור החרדי.

אנחנו מנוסים בזה כבר מסגרים הזויים כמו ההוא על אלעד - שלא הסתמכו על שום נתון הגיוני.
מלבד כמובן - אוכלוסיה חרדית. שמאתמול מופיעה רשמית שחור על גבי לבן בקריטריונים של המל"ל
אפילו להתבייש או להסתיר הם כבר גמרו
כנראה לתחושתם ההסתה עבדה מספיק . וזה יתקבל בכל שכבות הציבור כקריטריון רשמי הגיוני ושוויוני.
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
מה שקרה - שהוא שינה את הממוצע של 3 ימים אחרונים לשבוע האחרון!!
למה - כי אם לא הייתם אדומים - נהפוך אותכם לאדומים!

אם מדברים על ניקים - אני לא סובל ניקים שסובלים מתסמונת שטוקהלם.
תגידו - אתם רואים הסתה בעיניים, דם ברחובות, טריקים שמזכירים תקופות אפלות...
והם ימשיכו להאשים את היהודונים שלא מתלבשים יפה, מגדים אף, ומצמיחים קרניים.
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אין שם חולים כפי שאמרנו
כולם חלו כבר בגל הראשון
וגם לא נבדקים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה