מידע שימושי אומן אומן ראש השנה - אוסף של מחשבות והגיגים

מצב
הנושא נעול.

sheen

משתמש מקצוען
לא מסכים עם זה, וסליחה מראש על החריפות:
בענק - את מה שאנשים מכנים "חסידות ברסלב" ניתן לחלק לשתי חלקים: ברסלבים, ו'נ-נח'ים.
ל'נ-נח'יות אין שום קשר לברסלביות, ולברסלביות אין שום קשר ל'נ-נח'יות. ה'נ-נח'ים הם קבוצה בפני עצמה שמעמיסה את פעולותיה על דברי רבי נחמן, בזמן שאליבא דאמת מעשיהם ריקים מתוכן. ברגע שיש בזה תוכן, התוכן הזה כבר קשור לברסלב. משכך, בפעולותיהם הריקות אין שום ניצוץ יהודי, גם אם כוונותיהם טובות.
ערב ראש השנה. לא יודעת
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
חולקת עליך לחלוטין.
נכון שידועים ספורי הבעש"ט על היהודים הפשוטים והנחת רוח שעשו לאלוקים.
אבל לא עליהם נאמר 60 גיבורים.
גדולי עולם שלמים וקדושים במעשיהם - המגיד, ר' אלימלך, התולדות, היו גדושי תורה ויראה, רבנים מפורסמים ונערצים, אבל באו ללמוד את החסידות שחידש בעולם, שמגביהה אותם טפח מעל מעלת הצדיקים שהיו כבר קודם.
יש בלבול שנובע מכך שהבעש"ט חידש עקרון של קירוב פשוטי עם, ואהבת ישראל קיצונית.
התורה שהוריד - היתה מיועדת בעיקר לגדולי עולם.
בעקבות היחס האוהב והמקרב - הרבה פשוטי ותמימי דרך הצטרפו, אולם הם לא אבן הלוז שלה. לא דרכם יצא הנהר מעדן להשקות את הגן.
ואגב - הספר נועם אלימלך דן רבות בסוגי צדיקים ומעורר על דקויות נוראות של צדקות.
יש אמרה בשם צדיקים -
נועם אלימלך ספרם של צדיקים,
תניא - בינוניים,
ומאור עיניים שווה לכל נפש.
את צודקת, אני דברתי רק בנוגע לדרך של ברסלב ובעל התניא,
אבל זה ודאי שהחסידות בכללה היא פנימיות התורה ושייכת לכולם!
וכמו שהזכרת נועם אלימלך הוא בהחלט דרך עבודה ל'צדיק' מצטערת שלא דייקתי מספיק.
 

טל Multimedia

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
ברצוני להגיב על הפוסט היפהפה הזה.

מסתפקת אם פוסט כזה יכול לשכנע אנשים מבחוץ, אם הוא נשען כולו על התזה של 'לא תבינו עד שתהיו שם', אבל אין ספק שהוא מאיר את הסיפור ונותן הצצה נהדרת לאחורי הקלעים, לתוכן העניינים, לליבת הדברים.

על דבר אחד המעיק עליי בכל השיח הזה של זוכי הלוטו המסתופפים בצילו של רבי נחמן, אני מבקשת להרחיב.

נתחיל מדמיון מודרך: בואו נחשוב שהציון הקדוש, מקום משכנו של רבי נחמן מברסלב, היה ממוקם בארץ, במרכז. גג שלוש שעות נסיעה מכל הכיוונים, אוטובוסים מאורגנים, שאטלים מהאיזור, כרטיסי כניסה צבעוניים, אבל פה- במרכז.

נפרדים מהאישה רק ליומיים- לא סיפור נורא, רוכשים כרטיס בעשרות שקלים- סביר בהחלט, ומפליגים למרכז, לאולפנות בני עקיבא, אוהלים או משהו אחר בסגנון.

עכשיו תקשיבו, ותקשיבו טוב.

יש בארץ שלנו עוד הרבה מאד חסידים, רבים מספור, שנוסעים לרבי על ראש השנה. בכל החסידויות המייחסות את עצמן לבעל שם טוב קיימת חשיבות ראשונה במעלה להסתופפות בצל האדמו"ר בראש השנה, לתפילות ביום הדין יחד עם הסנגור היחיד שמסוגל להיות הצינור בינינו לבין בורא העולם.

וחסידים אלו כמו חסידים, ולא משנה אם שם החסידות שלהם מתחיל בס', בפ' או בב', יעשו הכל, אבל הכל, כדי להיות אצל הרבי שלהם. זה אולי לא כולל טיסות, כי הידד והם נמנים על חצר חסידות השוכנת כבוד בארעא דישראל,

אבל זה כולל חדר בפנימיית בחורים יחד עם עוד 5 אברכים והשארת האישה בביתה- עם אימא, חמות, אחות, גיסה או לבדד,

או שזה כולל השכרת דירה לשהיית המשפחה בירושלים, בני ברק ושות' בסכומים שחוסכים אליהם כבר מחשוון,

או שזה כולל אירוח של סרדינים בבית החמות שלמזלה (או שלא) מתגוררת בעירו של האדמו"ר.

ועוד כהנה וכהנה. תפסו לכם חסיד או שניים לשעה של סיפורי מעשיות על נסיע'ס לראש השנה- ובמקביל דברו עם הוצאה לאור כי אוטוטו יש לכם עב כרס ורב מכר.

עכשיו תודו,

הרבה מאד מהרעש סביב הנסיעה לאומן, כמו גם המגבלות שעומדות בעוכריה השנה, נולדו בשל היותה ממוקמת קצת יותר רחוק, בעומקה של אוקראינה. ולאוקראינה, מה לעשות, צריך מטוס, כרטיס, מזוודת אוכל, יום יומיים מעבר לחג לטיסה והתארגנות וכו' וכו'- כפי שהפוסט הזה מפליא לתאר.

אז אל תאמרו אתם לא מבינים. אינכם יודעים. לא חשתם. אוהה, חשנו גם חשנו. הרבי שלנו, בס', בפ' או בב', קורא לנו אליו לראש השנה, ובשביל זה אנחנו מוסרים נפש אם מתבקש, שופכים כסף אם נדרש, ונשארים לבד אם צריך.

ידעתם מה מרגישים חסידי איקס ביוצאם מן הקודש אחר מוסף של ראש השנה? יכולים לשער בנפשכם מה מתחולל בנשמתם של חסידי וואי בתקיעות השופר של רבם?

כולנו רוצים להיות אצל הרבי בראש השנה, כולנו עושים הכל בשביל זה, כולנו נקרעים, כולנו משלמים מחירים כאלה ואחרים. כולנו מתגעגעים להיכלו של הרבי שלנו, לתפילות עימו, למראהו המלאכי והבלתי נתפס ביום הדין.

אז אולי הרקע, התפאורה וניצבי העלילה קצת שונים, אבל בסוף לכולנו כחסידים אותה מטרה. יקרה מכל יקר, עצומה מכל עוצמה, גבוהה מכל גבוה.

כולנו נוסעים לרבי.
אם רבי נחמן היה בארץ הייתי טסה אליו. אפילו שאני לא חסידה.
 

מקשיב

משתמש פעיל
מה שאתה מגדיר כשוליים, מבחינת ר' נחמן הם העיקר...

ידוע שבר''ה נפתחים שלשה ספרים.
בחסידות מסבירים שאלא ספרי דין לשלושה סוגים של יהודים: יהודים מסוג 'צדיקים' שליבם ברשותם מלידה! יהודים מסוג 'בינונים' שחיים את הבחירה בין הגוף לנשמה, ויהודים מסוג 'רשעים' שמעשיהם פוגמים בלא תעשה!
ועל כל אחד יש הסתכלות שתואמת לו...

ועל זה מסבירים-
שתורת בעל התניא היא לבינונים.
ותורת ר' נחמן היא דרך עבודת ד' לרשעים.

(לצדיקים שליבם ברשותם, מתאימה עבודת ד' של ליטאים: דקדוק הלכות ומוסר, הנקודה היא שלא תמיד לזרם שבו נולדת יש קשר להשתייכות הפנימית שלך....)
:p:p:p:p:p:p:p:p:p
;)
:eek:
:rolleyes:
:p:p:p:p:p:p:p:p:p
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חרך צר לעולם המדהים של רבי נחמן ותורתו מצאתי לראשונה בהרצאה מהאדם הכי לא צפוי - עו"ד יעקב ויינרוט ז"ל.
ההרצאה האחרונה שלו - מס' שבועות לפני פטירתו.
פשוט מדהים.
https://www.youtube.com/watch?v=vn4X6UuzzJA
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
לא שאני כ"כ מבין אותה במוח הליטאי שלי (ובכנות - אף פעם לא באמת התעמקתי בתורת ברסלב),

לא מסכים עם זה, וסליחה מראש על החריפות:
בענק - את מה שאנשים מכנים "חסידות ברסלב" ניתן לחלק לשתי חלקים: ברסלבים, ו'נ-נח'ים.

הנה דוגמא קטנה למה לא מומלץ להביע דעה על משהו שלא מכירים,
בוודאי לא דעות של "אי הסכמות חריפות", כלשונך.

ברסלב של היום לא מתחלקת לשתי חלקים, אלא למאות חסידויות שונות כמעט לחלוטין.
כמובן עם מכנה משותף של אמונה בר' נחמן.

אבל במכלול, הם חסידויות שונות לכל דבר ועניין.

וזה ממש מרתק לבחון את זה.
יש בחסידות ברסלב את כל סוגי הקהילות והסגנונות.
באומן רואים את זה, כי לשם כולם מתקבצים אחת לשנה.
מאות בתי כנסת. שכל אחד יכול למצוא את עצמו באחד מהם.
"חניכי הישיבות- ברסלב ליטאים"
"נחלי דעת- קנאים ונטו"ק"
"קרן אור- הגרי"מ שכטער שליט"א"
"דער חסידישער קיבוץ- סגנון חסידי"
הקהילות של הרב קלוגר, המקובלים של הגרי"מ מורגנשטרען.
הבעלי תשובה של הרב ארוש, ועוד עשרות קהילות שונות של בעלי תשובה מכל הסוגים.
ברסלב בנוסח ויזניץ.
ברסלב בנוסח חב"ד.
ברסלב בנוסח סאטמר.
ואלו רק דוגמאות בודדות.
 

בוקר מואר

משתמש מקצוען
רבי נחמן מצליח להבעיר אש עזה בכל תלמיד ותלמיד שלו, אש של געגועים להשם יתברך, של קשר אישי לוהט וחם, מעלה גיצים, בהתלהבות, מעל לכל הגיון או כלל.

וכשרבי נחמן מבקש-מצווה, עושים. מגיעים לאומן. מה שמניע את התלמידים זו בערה חזקה, פנימית. איך אפשר להווכח עליה בכלל ולדבר עליה בכלים לוגיים עניניים וקרים?

מאמר מדהים וכתוב בכשרון רב. כרגיל אצל @Natan Galant
אהבתי במיוחד את שני המשפטים המצוטטים.

לגבי הנושא המדובר "למה אנחנו לא מבינים אחד את הקהילה של השני"
לאחרונה הבנתי שיש משפט מפתח שיכול לשנות את הגישה אצלנו לגבי הכבוד ההדדי.

ואני ייתן דוגמה ששייכת לאשכול זה של "אומן ראש השנה"
הרי אם אותו חבר ליטאי, היה נולד בבית חסידי, היה לו ראש חסידי לחלוטין, נכון?
והא ראייה ש98 % מהאנשים, נשארים באותה מסגרת ושייכות מסגרתית בה הם נולדו או גדלו. ומאמינים בה.
אז תאר לעצמך שהיית נולד בבית של חסידי גור, הרי ברור שהיית מאמין שעליך להיות בגור בראש השנה.
היית עוזב את אשתך והילדים, לכמה "ימי נסיעה" ולא היית מבין בכלל איך אפשר אחרת...
איך אפשר לוותר על להיות אצל צדיק הדור בימי ראש השנה?

כמעט כל אחד מאיתנו מאמין במקום ובמסגרת בה הוא נולד, גדל, או הכיר.
אז בדיוק כמו שאני רוצה שיכבדו את האמונה בגדול או בדרך או בחסידות שלי.
באותה מידה בדיוק עלי לכבד את דרכם של אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
ברצוני להגיב על הפוסט היפהפה הזה.

מסתפקת אם פוסט כזה יכול לשכנע אנשים מבחוץ, אם הוא נשען כולו על התזה של 'לא תבינו עד שתהיו שם', אבל אין ספק שהוא מאיר את הסיפור ונותן הצצה נהדרת לאחורי הקלעים, לתוכן העניינים, לליבת הדברים.

על דבר אחד המעיק עליי בכל השיח הזה של זוכי הלוטו המסתופפים בצילו של רבי נחמן, אני מבקשת להרחיב.

נתחיל מדמיון מודרך: בואו נחשוב שהציון הקדוש, מקום משכנו של רבי נחמן מברסלב, היה ממוקם בארץ, במרכז. גג שלוש שעות נסיעה מכל הכיוונים, אוטובוסים מאורגנים, שאטלים מהאיזור, כרטיסי כניסה צבעוניים, אבל פה- במרכז.

נפרדים מהאישה רק ליומיים- לא סיפור נורא, רוכשים כרטיס בעשרות שקלים- סביר בהחלט, ומפליגים למרכז, לאולפנות בני עקיבא, אוהלים או משהו אחר בסגנון.

עכשיו תקשיבו, ותקשיבו טוב.

יש בארץ שלנו עוד הרבה מאד חסידים, רבים מספור, שנוסעים לרבי על ראש השנה. בכל החסידויות המייחסות את עצמן לבעל שם טוב קיימת חשיבות ראשונה במעלה להסתופפות בצל האדמו"ר בראש השנה, לתפילות ביום הדין יחד עם הסנגור היחיד שמסוגל להיות הצינור בינינו לבין בורא העולם.

וחסידים אלו כמו חסידים, ולא משנה אם שם החסידות שלהם מתחיל בס', בפ' או בב', יעשו הכל, אבל הכל, כדי להיות אצל הרבי שלהם. זה אולי לא כולל טיסות, כי הידד והם נמנים על חצר חסידות השוכנת כבוד בארעא דישראל,

אבל זה כולל חדר בפנימיית בחורים יחד עם עוד 5 אברכים והשארת האישה בביתה- עם אימא, חמות, אחות, גיסה או לבדד,

או שזה כולל השכרת דירה לשהיית המשפחה בירושלים, בני ברק ושות' בסכומים שחוסכים אליהם כבר מחשוון,

או שזה כולל אירוח של סרדינים בבית החמות שלמזלה (או שלא) מתגוררת בעירו של האדמו"ר.

ועוד כהנה וכהנה. תפסו לכם חסיד או שניים לשעה של סיפורי מעשיות על נסיע'ס לראש השנה- ובמקביל דברו עם הוצאה לאור כי אוטוטו יש לכם עב כרס ורב מכר.

עכשיו תודו,

הרבה מאד מהרעש סביב הנסיעה לאומן, כמו גם המגבלות שעומדות בעוכריה השנה, נולדו בשל היותה ממוקמת קצת יותר רחוק, בעומקה של אוקראינה. ולאוקראינה, מה לעשות, צריך מטוס, כרטיס, מזוודת אוכל, יום יומיים מעבר לחג לטיסה והתארגנות וכו' וכו'- כפי שהפוסט הזה מפליא לתאר.

אז אל תאמרו אתם לא מבינים. אינכם יודעים. לא חשתם. אוהה, חשנו גם חשנו. הרבי שלנו, בס', בפ' או בב', קורא לנו אליו לראש השנה, ובשביל זה אנחנו מוסרים נפש אם מתבקש, שופכים כסף אם נדרש, ונשארים לבד אם צריך.

ידעתם מה מרגישים חסידי איקס ביוצאם מן הקודש אחר מוסף של ראש השנה? יכולים לשער בנפשכם מה מתחולל בנשמתם של חסידי וואי בתקיעות השופר של רבם?

כולנו רוצים להיות אצל הרבי בראש השנה, כולנו עושים הכל בשביל זה, כולנו נקרעים, כולנו משלמים מחירים כאלה ואחרים. כולנו מתגעגעים להיכלו של הרבי שלנו, לתפילות עימו, למראהו המלאכי והבלתי נתפס ביום הדין.

אז אולי הרקע, התפאורה וניצבי העלילה קצת שונים, אבל בסוף לכולנו כחסידים אותה מטרה. יקרה מכל יקר, עצומה מכל עוצמה, גבוהה מכל גבוה.

כולנו נוסעים לרבי.
נכון מאד!
אני רוצה לחדד נקודה,
לכל חסידות יש את ה'שפיץ' שלה. את היום המיוחד בשנה שאותו לא מחסירים ויהי מה.
יש חסידויות שזה שבועות, יש חסידויות שזה ראש השנה, ויש חסידויות שזה שמחת תורה. ועוד...
לא כל החסידים ימסרו נפש להיות אצל הרבי דווקא בראש השנה (מכירה כאלה)
אם כי הרבה מהם כן.
נדמה לי שבברסלב העניין הרבה יותר שורשי ומהותי
זו לא חסידות בארץ שקופצים להדלקת נר חנוכה, להושענא רבא וכו' ועד מחר בבית. שם נטענים במטען רוחני לכל השנה שאחר כך!

ולכן מובן מאד שזה בנפשם.
נ.ב. אני לא משתייכת לברסלב.
 

לרעהו

משתמש מקצוען
דווקא אני מאוד מבינה שהיו כאלה שמסרו את נפשם להגיע לרבי נחמן, ואז היה מדובר על אנשים בעלי מעלה עצומה בכל תחומי החיים, שגם בשאר עניינים רוחניים הם מסרו את נפשם, אבל האם יכול להיות שהמון אנשים שאני מכירה שלא מתעמצים לעניינים רוחניים כלל, הם אלה שמוסרים נפשם להגיע לרבי נחמן??? האם זה לא נובע מדברים אחרים?? כמו סגרו לנו..אנחנו נראה להם שניכנס...תנסו לשמוע מזקני ברסלב מי מסר נפשו בעבר להגיע לאומן, לא תשמעו שמדובר בכל מיני חברה פשוטים...ככה ההרגשה שלי לסיפור הזה, אני בתוך משפחה ברסלבאית לגמרי, ואני רואה שדווקא המבוגרים שמסרו נפשם בעבר באמת להגיע, הם עכשיו לא מעוניינים להגיע
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חסידי ברסלב האמתיים יודעים מראש שבדרך לאומן יש מניעות בלתי נמנעות
ולכן הם לא באים בטענות לאיש, והם לא מסתובבים בתחושה שמישהו חייב להם משהו.
הקולות שמאשימים את כל העולם, על פניו לא משקפים את הדרך של ברסלב.
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חסידי ברסלב האמתיים יודעים מראש שבדרך לאומן יש מניעות בלתי נמנעות
ולכן הם לא באים בטענות לאיש, והם לא מסתובבים בתחושה שמישהו חייב להם משהו.
הקולות שמאשימים את כל העולם, על פניו לא משקפים את הדרך של ברסלב.
כשמתנכלים למישהו (גם אם זה לא בגלל 'אנטישמיות' אלא סתם 'לא יהיה. נקודה. סוף') - צריך להיות מלאך כדי שלא להתעצבן.
לע"ע לא ידוע לי שבברסלב מסתובבים מלאכים.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כשמתנכלים למישהו (גם אם זה לא בגלל 'אנטישמיות' אלא סתם 'לא יהיה. נקודה. סוף') - צריך להיות מלאך כדי שלא להתעצבן.
לע"ע לא ידוע לי שבברסלב מסתובבים מלאכים.
א. מסתובבים שם מלאכים
ב. יש הבדל בין להתעצבן, לבין לא להבין את התהליך.
כשמישהו יוצא מגידרו מרוב תסכול = סימן שהוא לא מבין את התהליך.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
חסידי ברסלב האמתיים יודעים מראש שבדרך לאומן יש מניעות בלתי נמנעות
ולכן הם לא באים בטענות לאיש, והם לא מסתובבים בתחושה שמישהו חייב להם משהו.
הקולות שמאשימים את כל העולם, על פניו לא משקפים את הדרך של ברסלב.
מאשימים את כל העולם?
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
דווקא אני מאוד מבינה שהיו כאלה שמסרו את נפשם להגיע לרבי נחמן, ואז היה מדובר על אנשים בעלי מעלה עצומה בכל תחומי החיים, שגם בשאר עניינים רוחניים הם מסרו את נפשם, אבל האם יכול להיות שהמון אנשים שאני מכירה שלא מתעמצים לעניינים רוחניים כלל, הם אלה שמוסרים נפשם להגיע לרבי נחמן??? האם זה לא נובע מדברים אחרים?? כמו סגרו לנו..אנחנו נראה להם שניכנס...תנסו לשמוע מזקני ברסלב מי מסר נפשו בעבר להגיע לאומן, לא תשמעו שמדובר בכל מיני חברה פשוטים...ככה ההרגשה שלי לסיפור הזה, אני בתוך משפחה ברסלבאית לגמרי, ואני רואה שדווקא המבוגרים שמסרו נפשם בעבר באמת להגיע, הם עכשיו לא מעוניינים להגיע
ואני מכירה מישהו רציני מאד, שתקוע בבלארוס.
הכללה אף פעם לא נכונה לשום צד.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הנה דוגמא קטנה למה לא מומלץ להביע דעה על משהו שלא מכירים,
בוודאי לא דעות של "אי הסכמות חריפות", כלשונך.

ברסלב של היום לא מתחלקת לשתי חלקים, אלא למאות חסידויות שונות כמעט לחלוטין.
כמובן עם מכנה משותף של אמונה בר' נחמן.

אבל במכלול, הם חסידויות שונות לכל דבר ועניין.

וזה ממש מרתק לבחון את זה.
יש בחסידות ברסלב את כל סוגי הקהילות והסגנונות.
באומן רואים את זה, כי לשם כולם מתקבצים אחת לשנה.
מאות בתי כנסת. שכל אחד יכול למצוא את עצמו באחד מהם.
"חניכי הישיבות- ברסלב ליטאים"
"נחלי דעת- קנאים ונטו"ק"
"קרן אור- הגרי"מ שכטער שליט"א"
"דער חסידישער קיבוץ- סגנון חסידי"
הקהילות של הרב קלוגר, המקובלים והשרוטים של הגרי"מ מורגנשטרען.
הבעלי תשובה של הרב ארוש, ועוד עשרות קהילות שונות של בעלי תשובה מכל הסוגים.
ברסלב בנוסח ויזניץ.
ברסלב בנוסח חב"ד.
ברסלב בנוסח סאטמר.
ואלו רק דוגמאות בודדות.
מלבד ה'שרוטים' של הרב מורגנשטרן, לא ראיתי שהתייחסת לעוד קבוצה שם כקבוצה משוגעת, (אא"כ לזה התכוונת כשכתבת אודות הקנאים). מה שמלמד שאו שאתה לא הבנת מה שאני כתבתי, או שאני לא הבנתי מה שאתה כתבת...

ראשית כל הקדמתי וכתבתי "בענק", (כלומר יותר מאשר "בגדול" שכוונתו להכליל מבלי להיכנס לפרטים), ואילו אתה נכנסת לפרטים אליהם בדווקא לא התייחסתי, כי הם אינם נפק"מ לעצם העניין שכתבתי.

שנית, כשכתבתי "ברסלבים" לא היה בכוונתי לחלק בין הזרמים השונים בתוך ברסלב, אלא לאחד בין הזרמים השונים שהמכנה המשותף שלהם הוא הצעידה בדרכו של רבי נחמן מברלסב וממילא מעשיהם מלאי תוכן, לעומת ה'נ-נח'ים שאינם צועדים כלל בדרכו של רבי נחמן מברסלב, גם אם הם מתיימרים לקרוא לקפיצה על גגות הטנדרים "שמחה".
כעת הוספת קבוצה אחת נוספת של משוגעים, שאכן לא חשבתי עליהם.


נ.ב. בנוגע למה שכתבתי שאני לא מבין אותה במוח הליטאי שלי, אין לזה שום קשר לאופן בו אתה הבאת את זה. חוסר הבנת דרכם מכריחה חוסר הכרת הזרמים אצלם? מה הקשר? אמנם אינני מבין את עומק תורת ברסלב (שכן לא התעמקתי בה, כאמור), אולם זה לא אומר שאני לא מכיר זרמים שונים בתוכה. (אמנם אני מודה שאני לא מכיר את כל הזרמים השונים בברסלב).
 
נערך לאחרונה ב:

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לא חושב שראוי לכתוב כך (לא מכיר את הקבוצה הזאת ואין לי מושג מי הם, אבל לא כותבים על קבוצה ספציפית 'שרוטים' גם אם אתה בטוח שזה מה שהם)
אני לא מכיר את הקבוצה הזו (ועובדה שלא הבאתי אותה בדבריי לעיל אודות ה'נ-נח'ים).
זה @הסוד הגלוי שהביא אותם, ועל דבריו התבססתי בתגובה אליו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה