כנראה זה בחורים חסידיים, שנוהגים שלא לוקחים ישירות מיד של אשה. ועם כל הכבוד הם פעלו כפי שחינכו אותם בישיבה, וזה ראוי להערכה, ולא לבוז. [מאדם מבוגר יותר הייתי מצפה לשקול האם הפעם זה הזמן להקל ולא לנהוג במידת חסידות. אבל בחורים מחנכים בצורה טוטלית, ומבחינתם לשוחח עם אשה ולקחת מידיה משהו זה ירידה רוחנית].פעם אני הייתי עם תינוק בן חודש וחצי לבד בתחנה
והיו שם 2 בחורים בלבד
וכשבקשתי שהם יחזיקו את התינוק הם לא הסכימו לעזור לי (כי אני אישה ובכלל מה אני מדברת איתם)
ואמרו לי להניח אותו על הספסל
אם בחור לא יודע להפעיל שיקול דעת כמו במקרה הנידון כנראה משהו בחנוך שגוי.כנראה זה בחורים חסידיים, שנוהגים שלא לוקחים ישירות מיד של אשה. ועם כל הכבוד הם פעלו כפי שחינכו אותם בישיבה, וזה ראוי להערכה, ולא לבוז. [מאדם מבוגר יותר הייתי מצפה לשקול האם הפעם זה הזמן להקל ולא לנהוג במידת חסידות. אבל בחורים מחנכים בצורה טוטלית, ומבחינתם לקחת לשוחח עם אשה ולקחת מידיה משהו זה ירידה רוחנית].
ואדגיש אני רחוק מהעולם החסידי, והשקפת עולמי גם בענין זה שונה. אבל אני מכבד את הדרך שלהם . והבחורים החסידיים בהרבה מקומות מרשימים מאוד בשמירת העיניים שלהם, וכל הכבוד.
עדיף חינוך טוטלי [שמתאזן עם השנים] מאי חינוך בכלל. וגם אצל הליטאים מחנכים בחורים ליסודות העיקריים מבחינתם בצורה טוטאלית.אם בחור לא יודע להפעיל שיקול דעת כמו במקרה הנידון כנראה משהו בחנוך שגוי.
הכללה לא נכונה ומזלזלת. יש הרבה בחורים חסידיים שמעדיפים לחכות לאוטבוס הבא, או מסכימים לעמוד נסיעה שלמה כדי לשמור על העיניים וודאי לא נדחפים.במיוחד שבד"כ לאחר כמה דקות אתה יכול לראות את אותם בחורים דוחפים בעליה לאוטובוס בלי לחשוש מאיסור נגיעה...
למה האופציה השניה היא אי חינוך כלל?עדיף חינוך טוטלי [שמתאזן עם השנים] מאי חינוך בכלל. וגם אצל הליטאים מחנכים בחורים ליסודות העיקריים מבחינתם בצורה טוטאלית.
צודק, לא נכון להכליל.הכללה לא נכונה ומזלזלת. יש הרבה בחורים חסידיים שמעדיפים לחכות לאוטבוס הבא, או מסכימים לעמוד נסיעה שלמה כדי לשמור על העיניים וודאי לא נדחפים.
לצערי ראיתי בחורים כאלה שגם אחרי החתונה עולים לאוטובוס מקדימה (מהדרין) ושולחים את האשה עם העגלה והילד(ים) להסתדר לבד מאחורה.כנראה זה בחורים חסידיים, שנוהגים שלא לוקחים ישירות מיד של אשה. ועם כל הכבוד הם פעלו כפי שחינכו אותם בישיבה, וזה ראוי להערכה, ולא לבוז. [מאדם מבוגר יותר הייתי מצפה לשקול האם הפעם זה הזמן להקל ולא לנהוג במידת חסידות. אבל בחורים מחנכים בצורה טוטלית, ומבחינתם לשוחח עם אשה ולקחת מידיה משהו זה ירידה רוחנית].
ואדגיש אני רחוק מהעולם החסידי, והשקפת עולמי גם בענין זה שונה. אבל אני מכבד את הדרך שלהם . והבחורים החסידיים בהרבה מקומות מרשימים מאוד בשמירת העיניים שלהם, וכל הכבוד.
כי ככה מחנכים בחורים הרבה דורות, בצורה טוטלית . [ולא נכנס לשאלה אם זה נכון].למה האופציה השניה היא אי חינוך כלל?
לא מוחלט. בהחלט יש לדון שהם לא צריכים להרוס את כל הגדרים וההרגלים שהם בנו לעצמם, בגלל העזרה לאשה שעם כל הכבוד פיקו"נ זה לא.ומי החליט מה חשוב ממה? בעיניי להתעלם מאשה שמבקשת שיחזיקו לה את התינוק ולאמר לה להניח אותו על הספסל
זה "בין אדם לחברו" בסיסי.
הכללה מזלזלת. יש כאלו שככה מחנכים אותם, וזה מגיע מיראת שמים. ומתחלקים חלק מהילדים עם האשה מאחור וחלק עם הבעל מקדימה. והאשה מרוצה מכך. כמו שהאשה הליטאית מרוצה שבעלה יושב ולומד והיא עם הילדים בבית.לצערי ראיתי בחורים כאלה שגם אחרי החתונה עולים לאוטובוס מקדימה (מהדרין) ושולחים את האשה עם העגלה והילד(ים) להסתדר לבד מאחורה.
וכבר אמרו "לעולם יהא אדם ירא שמים" קודם יהא אדם, אח"כ ירא שמים.
מסכים איתך לחלוטין4.בד''כ נהגי אגד יותר סבלניים מנהגי קווים ונתיב אקספרס [בני דודים...]על אף שגם באגד יש הרבה פעמים אטימות
חסיד שוטה מדבר על פקוח נפש בלבד,נכתב ע"י post: 8015866:חסיד שוטה
חושבני שאין מטרת פותח האשכול למקד את עדשת המצלימה בזבל של הציבור החרדי. וגם לא להיתמקד בזבל של בחורים קדושים וטהורים [תקראו להם מצידי צולניקים]יש מאותם אנשים אצילי נפש שאינם מסתכלים על נשים,
שימחצו וידחפו כמה שיוכלו בעליה לאוטובוס צפוף..
איכס.
אני לא מצדיקה שום דחיפה או מחיצה,יש מאותם אנשים אצילי נפש שאינם מסתכלים על נשים,
שימחצו וידחפו כמה שיוכלו בעליה לאוטובוס צפוף..
איכס.
גם בעגלה אסור להם לגעת?פעם אני הייתי עם תינוק בן חודש וחצי לבד בתחנה
והיו שם 2 בחורים בלבד
וכשבקשתי שהם יחזיקו את התינוק הם לא הסכימו לעזור לי (כי אני אישה ובכלל מה אני מדברת איתם)
ואמרו לי להניח אותו על הספסל
היא רצתה להביא להם את התינוק ביד, הם רצו שהיא תניח אותו על הספסל והם יקחו אותו משם. (כך הבנתי)גם בעגלה אסור להם לגעת?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק יד
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל: