עזרה עושק הגננות בקיטנת גני ילדים תש"פ

  • פותח הנושא A.A.T
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

קצרה

משתמש מקצוען
לא כך לא נראה שוק חופשי,

שוק חופשי הוא מצב שבו תקציב מגיע למנהל והוא מחליט כמה להציע לעובד
ירצה יבוא , לא ירצה לא יבוא.

מצב שהו המנהל מחליט ל"הלאים" את רכוש העובד לטובת העמותה-
הוא קומוניזם בהתגלמותו

את כנראה לא יודעת מה זה קומוניזם ומה זה שוק חופשי.
הקומוניזם טוען שלא משנה מי פה מנהל ומי פה עובד זוטר - לכולם תקציב זהה ואף אחד בעמותה לא יקבל שקל יותר מהעובד ובטח לא מתקציבו. הקומוניזם "מלאים" רק רכוש של המנהל שאמור לקבל יותר.
בשוק החופשי - אם אדם מוכן לעבוד בשקל ליום - מעסיקים אותו בשקל ליום - כי הוא מסכים.
הסוציאליזם מנסה לפשר בין השתיים ולטעון שיש מינימום שמתחתיו אסור להעסיק עובד. ויש מיסים שבהם המנהל העשיר משלם יותר מהעובד העני - שיקבל כל מיני גמלאות מביטוח לאומי.

התורה היא קפיטליסטית דוגלת בשוק חופשי + מצוות צדקה שכל אדם בוחר כראות עיניו לאן לפזרה.

ענין השוק החופשי מבטא את ההיצע והביקוש.
ברגע שגננת הסכימה לעבוד ב4000 שקל וזה כי אין לה ברירה - אחרות מוכנות לעבוד בסכום זה.
אז אף אחד לא גונב אותה. אלא את משרד החינוך.
מסכימה איתך שזה נורא מרגיז לראות בעיניים את ה-2000 שקל שהמעסיק מרוויח עליה.
אבל שום עושק או גזל לא בוצע כאן מבחינת התורה.
אלא ניצול מצב נתון כמו שפירטתי למעלה.

גם אני לדוגמא עובדת באאוט-סורס. על כל שעה שאני עובדת המעסיק מרוויח סכום מסוים ומעביר לי חצי או יותר. אז זה לא עובר דרך חשבון הבנק שלי. אבל הענין זהה.

היחיד שנגזל בסיפור הזה מבחינה הלכתית הוא משרד החינוך.
כי הוא לא היה מעביר 6000 אלא 4000 אם היה יודע שזו המשכורת.
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא אמרתי שהוא חייב ,
אמרתי שהוא הכתובת לדרוש ממנו את זה.
ולא הגננת שהמפעיל מעסיק כשכירה שלו.
ואם לא משתלם לה לשלם את הוצאות הגן בזמן הצהרון , למה היא מפעילה בכלל צהרון?

וכן ציוד מתכלה , ממה שאני יודעת המפעיל מספק.
יש להם תקציבים מעבר לשכר הגננות.

היא לא דורשת מהשכירה את הכסף.
היא רק מרגישה איך היא מפסידה כסף על סתם ואף אחד לא משלם לה על ההוצאות הללו.

מפעילה צהרון לדרישת ההורים (אני הייתי אחת מהם :) ובפירוש אכפת לה וממש לא היה לה חשק שיהיו מספיק נרשמים)
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
יש בעיה עצובה. עצובה מאד.
יש אנשים שלא מסוגלים לפרגן אשה חרדית להרויח נורמלי. 9000 לקיטנה נראה להם בלתי נתפס,
במקום לשמוח שסוף, סוף אשה חרדית בעלת משפחה ברוכה, מקבלת משכורת אחת בשנה כראוי.
עצוב ביותר.
לעומת זאת, שמעתי 2 מנהלות בבתי ספר בירושלים, שספרו למורות בכזו התלהבות, שהנה משלמים כנדרש, והן כל כך שמחות לבשר.
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
היחיד שנגזל בסיפור הזה מבחינה הלכתית הוא משרד החינוך.
כי הוא לא היה מעביר 6000 אלא 4000 אם היה יודע שזו המשכורת.
אם משרד החינוך היה יודע,
הוא היה מעיף את המנהל במקום.
משרד החינוך משלם ישירות לגננת/ למורה ולכן הכסף שלה.
העמותה לרוב מקבלת את המבנה מהעיריה, במקרים שיש לעמותה הפסדים אין לי מושג.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
הציבור וההנהגה החרדית אינם מודעים לנזק האדיר שנגרם לכל אחד ואחד מהשחיתות החרדית.
לא מדובר בנזק 'למדינה' אלא לכל אחד ואחת מאיתנו וילדנו.
ביום שדבר זה יהיה ברור
נתחיל להילחם בזה.

על פער עמוק זה, הנבקע לעתים בתפיסה העונשית הנוהגת במקומנו, עמד בית משפט לא אחת על גישור הפער בדרך של שמירת יחסיות הולמת בהיקפי הענישה תוך ייחוס משקל מתאים לחומרתם האמיתית של המעשים, להשלכתם השלילית ארוכת הטווח על מערכות הכלכלה והחברה ולהיקף הנזק שהם מביאים על הציבור, כדברי בית-המשפט(השופטת שטרסברג-כהן).
"כאשר ניצבים אנו אל מול מעשים של פגיעה בגוף או ברכוש, הכול מסכימים שיש לראות בהם עבירות שענישה בצדן, באשר אין חברה אנושית מתוקנת יכולה להתקיים בלי לנקוט סנקציות עונשיות כנגד אלה הפוגעים בציפור הנפש של תפיסתנו הערכית והמוסרית ומסכנים את שלומנו ואת ביטחוננו האישי... גם מעשים מתוחכמים, הנעשים על-ידי הפרט בתחומי חברה וכלכלה, פגיעתם עלולה להיות קשה למשק ולאדם הפרטי. ככל שהמעשים מתוחכמים יותר, מקצועיים יותר ונעשים בידי אנשים או גופים בעלי כוח ושליטה, כך גם אמצעי הריסון, המניעה וההרתעה על-ידי החוק צריכים להיות מתוחכמים ורגישים יותר לאינטרסים של הפרט והחברה הראויים להגנה. עם מעשים אלה נמנות העבירות הכלכליות למיניהן".
על הצורך להחמיר בענישה בעבירות כלכליות הפוגעות בציבור הרחב עמד בית-המשפט לא אחת בהקשרים שונים:
"ידעו נא עברייני הצווארון הלבן, כי 'צווארונו של עושה העבירה הזו אינו 'לבן', והריהו כצווארונו של כל פורץ ושודד, שהאחד שודד את קופתה של המדינה, והאחד שודד את קופתו של הפרט'..."(השופט ברק)
 

קצרה

משתמש מקצוען
אם משרד החינוך היה יודע,
הוא היה מעיף את המנהל במקום.
משרד החינוך משלם ישירות לגננת/ למורה ולכן הכסף שלה!!!!

כי משרד החינוך הוא הנגנב אז ברור שהוא היה מעיף את המנהל.

זה לא משנה את העובדה הבסיסית שלפי ההלכה - הדבר היחיד שתופס הוא הסיכום ביניהם
ולכן ברגע שהם סיכמו על סכום מסוים רק הוא שלה והשאר לפי ההלכה לא שלה.

גניבות ממשרדי ממשלה הם כאמור ענין שנוי במחלוקת הלכתית ולעוס.
אישית - הרבנים שלי מתנגדים לזה מאד ולו משום "לימדו לשונם דבר שקר".
אבל יש רבנים שמתירים "נהרא נהרא ופשטיה"
 

פזמון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ברור הוא שלא משיגים את אותו איכות של אנשים בסכום של 4000 כמו ב6000.
ולכן מדובר בגניבה מהציבור.
הציבור מקבל מורות פחות טובות ופחות איכותיות מאשר אילו היו משלמים להם את מלוא הסכום.
או שהוא מקבל איכות גבוהה, ושחיקה נוראית, של גננות שאין להם משכורת נורמלית והן טרודות בדאגות פרנסה.
 

sari11

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
היחיד שנגזל בסיפור הזה מבחינה הלכתית הוא משרד החינוך.
כי הוא לא היה מעביר 6000 אלא 4000 אם היה יודע שזו המשכורת.
מנין לך?
גם שודד שמאיים באקדח נותן לנשדד את ההחלטה אם לתת לו את הכסף או לא.
 

קצרה

משתמש מקצוען
ברור הוא שלא משיגים את אותו איכות של אנשים בסכום של 4000 כמו ב6000.
ולכן מדובר בגניבה מהציבור.
הציבור מקבל מורות פחות טובות ופחות איכותיות מאשר אילו היו משלמים להם את מלוא הסכום.

בציבור החרדי משיגים איכות מעולה שבמעולים. גננות מיוחדות ממש - ב-4000 שקל :(
ביום שזה לא יקרה המנהלים יעלו שכר כדי למצוא טובות יותר.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
דבר ראשון לציוד מתכלה יש תקציב מהעמותה שמפעילה את הצהרון אם רוצה יכול לדרוש כסף על חשמל אבל הטענה היתה שדורש את כל הכסף לעצמו.
עוד דבר זה בדרך כלל גם לא סוכם מראש כי זה דבר חדש הקייטנות וגם אם סוכם זה דבר שלא בא לעולם ואיך יכול לסכם נושא הלכתי לבירור.
דבר שלישי הטענה של בעלי העמותות תמיד שהכסף מגיע להם ממשרד החינוך ומה שסיכמו זה ההסכם עכשיו הכסף הגיע לגננת ממשרד החינוך אז מה המעסיק סוחט כמו אחרון המאפיונרים ?
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
התורה היא קפיטליסטית דוגלת בשוק חופשי + מצוות צדקה שכל אדם בוחר כראות עיניו לאן לפזרה.

לא אתייחס לכל דברייך מפאת קוצר הזמן,
רק לזה:
התורה היא קפיטליסטית עם בלמים ואיזונים .
ממש לא שוק חופשי.
לדוג' איסור השגת גבול, איסור הפקעת מחירים , דאגה לתנאי העבד והעובד וכו' .
 

קצרה

משתמש מקצוען
מנין לך?
גם שודד שמאיים באקדח נותן לנשדד את ההחלטה אם לתת לו את הכסף או לא.

כי בררתי את הענין מבחינה הלכתית.

אף אחד לא איים על הגננת באקדח להסכים לעבוד בכאלו תנאים.
היא הסכימה ורצתה את העבודה בידיעה שאין לה מקום עבודה אחר שיתן לה יותר - ורצתה את ה4000.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
או שהוא מקבל איכות גבוהה, ושחיקה נוראית, של גננות שאין להם משכורת נורמלית והן טרודות בדאגות פרנסה.
מכל כיוון שנסתכל על זה, לא מדובר בגניבה מהמדינה.
מדובר בגניבה בתוך הקהילה שלנו.
צריך שנפנים זאת ולהתחיל להילחם.
לענ"ד
(לאחר שאלת רב)
להתלונן במשטרה
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא אתייחס לכל דברייך מפאת קוצר הזמן,
רק לזה:
התורה היא קפיטליסטית עם בלמים ואיזונים .
ממש לא שוק חופשי.
לדוג' איסור השגת גבול, איסור הפקעת מחירים , דאגה לתנאי העבד והעובד וכו' .

התורה היא קפיטליסטית לחלוטין במובן שמה שסיכמו ביניהם עבד ומעסיק - יש לו תמיד תוקף. ועל המובן דיברתי.
 

דיויד כץ

משתמש פעיל
לא אתייחס לכל דברייך מפאת קוצר הזמן,
רק לזה:
התורה היא קפיטליסטית עם בלמים ואיזונים .
ממש לא שוק חופשי.
לדוג' איסור השגת גבול, איסור הפקעת מחירים , דאגה לתנאי העבד והעובד וכו' .
צודק במיליון אחוז
יש את ביומו תתן שכרו
את כל דיני הונאה
הלואה בריבית
חובת מעשר (יש דברים שהם מדאורייתא)
כך שהמרחק בין התורה לקפיטליסטית היא גדולה למרות שזה הרבה יותר קרוב לשוק חופשי
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אולי זה לא נשמע הגיוני אבל לפני שכועסים - מומלץ לבדוק.
לי סיפרה גננת שפתחה עמותה לצורך גן שלה בלבד - שהיא מחוייבת להפעיל צהרון בגן:
אז היא מביאה מישהי , הכסף מועבר להיא בלבד. ההיא משתמשת בצבעים של הגן , בחומרים , במשחקים (ולא תמיד מצליחה לשמור עליהם כראוי) , בחשמל במים ובמיזוג האוויר -
והיא עצמה לא מקבלת שום פיצוי על זה. והיא ממש כאבה את זה.
(והיא לא מנהלת עמותה גנבת.. סתם אישה שעובדת לפרנסתה קשה כגננת עצמאית)

אז אני יכולה להאמין שמשרד החינוך נוהג באותו חוסר הגיון גם בצהרונים וגם בקייטנות החופש הגדול.
את מבינה שהיא צריכה את הצהרון! חוקית היא חייבת.
ואת המימון לגן היא מקבלת בתנאי זה.

במקרה ששכר הצהרונית הוא גבוה אז מן הסתם היא תוכל למצא עובדת שמתחייבת לשלם לה סכום מסוים עבור המקום והציוד...

ובמקרה שהשכר של העובדת נמוך, אז זו עסקת החבילה שלה היא יכלה לא לפתוח את הגן או לסרב לקבל מימון ממשרד החינוך...
 

sari11

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
כי בררתי את הענין מבחינה הלכתית.

אף אחד לא איים על הגננת באקדח להסכים לעבוד בכאלו תנאים.
היא הסכימה ורצתה את העבודה בידיעה שאין לה מקום עבודה אחר שיתן לה יותר - ורצתה את ה4000.
על מה שבררת אני לא מתווכחת.
אבל הידיעה שאין לה מקום עבודה אחר שייתן לה יותר- מנוצלת ע"י המעסיק בשלל דרכים יצירתיות ועגומות. (להלן "אקדח")
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה