מידע שימושי חתונות ה-100

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
וגם אם לא, לגבי חיסכון כספי על חשבון ההורים, אולי כדאי לתת שוב את הדעת על הנושא שכתבתם לעיל...
אז בשביל מה צריך לקנות נדוניה, בכלל? אפשר להתחיל לבדוק כל בגד וכל גרב לגופו...
בדיוק על זה כתבתי: יש נושאים שגברים אינם מבינים בזה, ועליהם לכבד את בני המין השני.
נקודה.
 

אבי. י.

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה תורנית

image

נקודה למחשבה​
שרשרת הדבקה...​

בס"ד
במקום הקדמה:

מאות התגובות לטור הקודם התחלקו בין החמות והמפרגנות, המבקרות והדוחות, המעודדות והתומכות. היו הרבה מכל סוג.(בעיקר תומכות..)
בעז"ה, עוד יבוא מאמר תגובה לרוב התגובות, לאלה כמו לאלה. ובכל זאת - אזהרת קריאה:
המאמר הזה בא לחדד את הדברים וייתכן שלחלק מהקוראים ירגישו אי נוחות. ראו הוזהרתם, לא לבעלי לב רגיש.
שרשרת הדבקה...


מוצאי שבת הגדול, בצל הקורונה. בחניון הבניין שלי, עומד שכן נחמד העונה בדרך כלל שכקוראים לו בשם יוחאי, מרתיח דוד ענק, ומתחיל לעשות 'הגעלת כלים' לכל דורש, חינם אין כסף.
"יוחאי", אני שואג, "תגיד אתה חי איתנו על אותו חלד? האינך יודע שיש קורונה בעולם?"
"אה, בטח שאני יודע. מי יודע טוב ממני? הרי יצאתי חיובי בבדיקה!" - הוא אומר בחיוך.
"תגיד לי", עכשיו אני ממש צועק, "השתגעת? יש לך קורונה ואתה עומד ופשוט מדביק אנשים להנאתך?! אנשים באים להגעיל כלים, ונדבקים ממך בזה אחר זה. אתה נורמלי?!"
"אני לא רק נורמלי", משיב יוחאי ביבושת, "אני בעל חסד. הרי סגרו את כל ההגעלות כלים, אז הקמתי כזו, חינם, מתוך מטרה עילאית לסייע ליהודים לערוך את הפסח ככל משפטו וחוקתו!"
"והקורונה - מה? מה? מה?" - אני מרגיש שכל כולי רותח מבפנים, הרבה יותר מדוד הגעלת הכלים...
"תקשיב, ותקשיב לי טוב", כך יוחאי, "אספר לך משהו: אני בן 30, וכידוע 'בן שלושים לכח'. הלחץ דם שלי מצויין, ואינני יודע מהי מחלת רקע. מחלת זה שמה של בתו של ישמעאל, ורקע זה מה שהצלמים מניחים לפני הפלאש. הבריאות שלי פנטסטית, גרנדיוזית. הנה, אני חיובי, ובכל זאת אני בשיא הכוחות והאנרגיות להרבות חסד. מה רע?!"
***
לך תסביר לו. לך תסביר לו, שכולנו חיים באותה ספינה, והוא קודח את החור בתא שלו, אבל הוא יטביע את כולנו. נכון, התא שלו מוגן, כי הוא בריא כמו שור הבר או כמו הלוייתן הגנוז לצדיקים, או כמו שניהם יחד. אבל כולנו באותה סירה, והוא עלול לייצר הדבקה המונית שתביא לאבידות בנפש!
אבל הוא לא מבין. הוא יכול. הוא בריא, יש לו כח. אין לו סיפטומים, הוא מתפקד בומבה. אז למה שלא יעסוק בערך העילאי של חסד, כשכולנו מסתגרים בבית מאימת המגיפה? מה בכך שישפיע על כולנו לרעה ויסכן את החיים של כולם, הרי הוא יכול ומסוגל ויש לו כח והוא בריא?!
אז בזמן שהוא עוסק בחסד, כי הוא יכול וחזק ובריא, הוא לא איש חסד. הוא מחבל עם דם על הידיים, סלחו לי על התואר (סימוכין תיכף). זה מה שהוא, לצערי. בנאדם שהוא חיובי ויוצא להדביק אנשים, רק כי הוא חזק ואין לו סיפטומים? - לצערי, האיש הוא מחבל. אין לי תואר אחר עבורו.
***
היום היתה לי שיחת טלפון, קשה וכואבת. באיחור של חודש וקצת, נודע לי על אחד מידידי העבר שלי, חבר שלמד אתי בישיבה לפני הרבה מאוד אביבים, שהתייתם מאביו בין פורים לפסח.
התקשרתי לנחם, והתעניינתי אם נפטר מהקורונה או ממשהו אחר. אולי הוא קרבן של יוחאי. לא שזה כל כך משנה, הרי האיש כבר איננו. אבל ההסבר של חברי היה מטלטל:
"האמת היא," כך הסביר, "שכבר שנים הוא סובל מלחץ דם גבוה, היה לו שבץ לפני כמה שנים. הוא גם עבר טיפול כימותרפי לא פשוט, ככה שלא היה בריא. יכול להיות שהקורונה היא זו שגמרה אותו ממש..."
"ובן כמה היה?" - שאלתי.
"שבעים ו..." - (כדי שמי מביניכם שטרם זיהה במי מדובר לא יזהה עכשיו, אני לא כותב בדיוק).
***
סיימתי את השיחה נסער. בעצם, מה שהחבר שלי מסביר הוא, שאביו - בגיל 60 ומשהו החל לסבול. חד משמעית: היה לו לחץ דם. עבר שבץ מוחי. כימותרפיה - כלומר סרטן. ובסוף - או הקורונה או שסתם מלאך המוות לקח אותו ביום בהיר.
רגע, למה שאדם בן 60 יסבול מכל כך הרבה מחלות? למה שיחווה כל כך הרבה סבל?!
אתם יודעים את התשובה. גם אני. סבירות גבוהה מאוד שהחובות הכריעו אותו, גמרו אותו, הלחיצו אותו, גמרו לו את הלב. 11 ילדים הוא חיתן, תוך שני עשורים הוא הוציא מכיס שלא היה לו מיליון שקל. מה, שגם יישאר בריא אחר כך?!
נזכרתי בחתונה של חברי. חתונה פשוטה יחסית. הוא התחתן באולם פשוט בירושלים, היו שני זמרים, בחור שעשה בס ופויקער. ובכל זאת, ואחרי חתונה כה פשוטה, אין לי דרך לומר את זה יפה:
11 ילדים התחתנו, מזל טוב.
אבל האבא מת. ברוך דיין האמת.
***
הילדים אינם אשמים. אני יודע כמה הם עזרו לו, אחדים מהם נסעו חו"לה לגייס כסף, אבל כל זה לא עזר להם מול החכמים הגאונים המבריקים הצדיקים, שיש להם כח, והם בריאים כלכלית, והם מחוברים לערך של 'שמחת חתן וכלה', והם הכתיבו את צורת החתונות שמכניסה אנשים לבור כלכלי שסופם מי ישורנו...
ממש כמו יוחאי, שכיוון שאין לו סיפטומים הוא בוודאות מדביק ויוצר שרשרת של סיכון, גם הם כאלה. בשם הערך של היכולת האישית שלהם והגדלות של מצוות שמחת חתן וכלה, הם יוצרים שרשרת הדבקה מחרידה:
עוד ועוד אנשים נוהים אחריהם, ממשיכים במסורת הנוראה הזו. 400 אורחים בסעודה, עוד 400 לריקודים. כמויות של קוגל ופפסי מקס, שעות של תזמורת והגברה, צלמים ומלצרים, ובעיקר - המון אורחים מיותרים, והרבה כסף שנשרף.
הם חושבים שהם חזקים בשמחת חתן וכלה, הסימפטומים לא משפיעים עליהם. אבל כבר הבנתם, ייתכן שהם יוצרים שרשרת הדבקה מסוכנת, שגובה מחירים בנפש.
רגע, יכול להיות שהם עם דמים על הידיים? (תרתי משמע) שתפו...​
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בינתיים מוכח דווקא שאני הצודקת במספרים.
השבוע במשפחה בכתבה על חיסכון בחתונות
כתוב בפירוש,
שע"י חתונה חסכונית ניתן להגיע לחיסכון של בין K12 ל-20K לכל צד.
באשכול מקביל אני הבאתי את הנתון 15K, שאותו שמעתי מאב שקול וחסכן.
ואכן מתברר שהנתון הזה נכון.
ראשית כתבתי 30,000 לצד. 60K לשני הצדדים.

לא קראתי משפחה אז אני לא יודע על מה אתם מדברים. אבל ככלל קשה לבנות על כתבות שהם לא תחקיר.
משפחה וכן עוד עיתונים קפצו על הטרנד, (ייאמר ביושר - ללא הזמנה ומימון) ורוצים לקחת חלק בקמפיין.
לזרוק נתונים יכול כל אחד, להבחין באמת - רק מי שעוסק בזה וחוקר את התחום.

זה ברור, שמשפחה שלא משלמת על עיצוב כסא-כלה, וחוסכת בעוד כמה סעיפים מיותרים, לא תגיע לחיסכון של 30,000 ש"ח.
מהסיבה הפשוטה שכבר היום היא חוסכת סכום נכבד. ועדיין היא תחסוך סכום יפה

ושוב, הניתוק....
למה ניתוק? חתונה כולל הכל עולה לצד כמאה אל"ש, כפול 11 = 1,100,000 ש"ח.
לא שאפשר לקצץ את כל המליון, אך אם נקצץ רבע או שליש נצא מורווחים קצת.

יש מקום לחתוך במס' המנות, אבל פחות במחיר למנה.
יש מקום לחתוך בשעות שהצלם מוזמן, אבל לא במחיר שיקח לשעה.
אפשר גם לקחת נערת סמינר שתצלם במצלמה ביתי / במצלמה שהיא קנתה ללימודים.
ואכן, לא דובר על לחתוך במחירי המנות, כי מהיכרות קרובה אין הרבה מה לחתוך.
זה לגמרי שוק קפיטליסטי.
מספר המנות, לעומת זאת, הוא מספר שנובע מקרטל.
כולם החליטו שלחתונה לא נותנים פחות מ350 מנות (וחלקם לא מספקים את ה-350 מנות. 'נגמר' זה התירוץ).

על נותני השירות האחרים צריך להמתין בסבלנות אלו מחירים עלו ויעלו בחכת העוסקים בנושא.
מאמין שאפשר להשיג דיל שווה לכל הצדדים.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
ראשית כתבתי 30,000 לצד. 60K לשני הצדדים.

לא קראתי משפחה אז אני לא יודע על מה אתם מדברים. אבל ככלל קשה לבנות על כתבות שהם לא תחקיר.
משפחה וכן עוד עיתונים קפצו על הטרנד, (ייאמר ביושר - ללא הזמנה ומימון) ורוצים לקחת חלק בקמפיין.
לזרוק נתונים יכול כל אחד, להבחין באמת - רק מי שעוסק בזה וחוקר את התחום.

זה ברור, שמשפחה שלא משלמת על עיצוב כסא-כלה, וחוסכת בעוד כמה סעיפים מיותרים, לא תגיע לחיסכון של 30,000 ש"ח.
מהסיבה הפשוטה שכבר היום היא חוסכת סכום נכבד. ועדיין היא תחסוך סכום יפה


למה ניתוק? חתונה כולל הכל עולה לצד כמאה אל"ש, כפול 11 = 1,100,000 ש"ח.
לא שאפשר לקצץ את כל המליון, אך אם נקצץ רבע או שליש נצא מורווחים קצת.


ואכן, לא דובר על לחתוך במחירי המנות, כי מהיכרות קרובה אין הרבה מה לחתוך.
זה לגמרי שוק קפיטליסטי.
מספר המנות, לעומת זאת, הוא מספר שנובע מקרטל.
כולם החליטו שלחתונה לא נותנים פחות מ350 מנות (וחלקם לא מספקים את ה-350 מנות. 'נגמר' זה התירוץ).

על נותני השירות האחרים צריך להמתין בסבלנות אלו מחירים עלו ויעלו בחכת העוסקים בנושא.
מאמין שאפשר להשיג דיל שווה לכל הצדדים.

וואו.
לא ידעתי כמה חסכנו בחתונה שלנו שעוד הייתה נחשבת יקרה וסטייליסטית :):eek:
איזה כיף לקרוא את הנתונים שלך :D
 

אבי2000

משתמש סופר מקצוען
זאת אומרת הצד הגברי יוותר על הכל
והצד השני לא יוותר על כלום
זה בדיוק הענין למה זה לא מצליח
אתה לא נשוי? ;)
תכל'ס מי שמחליט בסוף זה הבעל, אז בדבר שהוא מבין בו הוא יכול להחליט אם להתפשר או לא, בד, ר שהוא לא מבין בו, הוא באמת לא יכול להתפשר..
יש אנשים שמדמינים שבעלי המקצוע שקשורים לחתונה עושקים את הציבור,
ולוקחים הון תועפות רק מכיוון שמדובר בליל החתונה.
צר לי להודיע לך שלא כך הדבר.
בכל מה שקשור לחתונות, המשפט שכתבת:

נכון בדיוק כמו שהוא נכון לגבי הנדוניה.

לכל תחום שתיכנס עמוק תראה שזה המצב.

בעלי מקצוע אינם מתנדבים או אנשי חסד שאמורים לעבוד כעצמאים תמורת 35 ש"ח לשעה,
כשהם יכולים להתפרנס רק מחצית מהשנה.
לא מדויק.
לכו לספר, איך שאומרים לו שמדובר בחתן המחיר קופץ...
לכו למאפרת כנ"ל,
וגם בביגוד, כי הרי חתן וכלה צריכים להשקיע...
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לכו לספר, איך שאומרים לו שמדובר בחתן המחיר קופץ...
לכו למאפרת כנ"ל,
וגם בביגוד, כי הרי חתן וכלה צריכים להשקיע...
זה חלק מהנקודה.

אמנם יודגש כי אין שום כוונה להילחם מול כל נותן שירות כלשהו.
כי אם לייצר ביקוש למחירים נמוכים, ביקוש יוצר היצע.
 

אבי2000

משתמש סופר מקצוען
עוד משהו על איכות אף אחד לא יסכים להתפשר.
ולכן אין מה לנסות לטעמי ל'שכנע' להוריד את הצלם מסריט או תזמורת תסרוקות ופיאות.
חבל,
זה לא יילך, וזה בזבוז אנרגיות..

עיקר החיצים צריכים להיות מופנים לכך, שהחתן והכלה הם המתחתנים, הם ורק הם!
כשתחדור אלינו ההכרה הזאת, אז החתונות כן יהיו מושקעות, כן מפוארות,
אבל יותר מצומצמות,
כי לא צריך להזמין את הכולל של האבא והעמיתות לעבודה של האמא...
חתונה זה משהו אישי בין החתן והכלה, ומימילא הם מזמינים את מי שהם רוצים להזמין.
שתי שליש מהעלויות של המנות יתנדפו להם.
בשקט בשקט נגיד שגם השתי שליש בגדול היו מעדיפים לא לבוא, כך ש חסוך את המעגל של הלא נעים...
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עיקר החיצים צריכים להיות מופנים לכך, שהחתן והכלה הם המתחתנים, הם ורק הם!
כשתחדור אלינו ההכרה הזאת, אז החתונות כן יהיו מושקעות, כן מפוארות,
אבל יותר מצומצמות,
כי לא צריך להזמין את הכולל של האבא והעמיתות לעבודה של האמא...
חתונה זה משהו אישי בין החתן והכלה, ומימילא הם מזמינים את מי שהם רוצים להזמין.
שתי שליש מהעלויות של המנות יתנדפו להם.
בשקט בשקט נגיד שגם השתי שליש בגדול היו מעדיפים לא לבוא, כך ש חסוך את המעגל של הלא נעים...
אם הם המתחתנים - הם צריכים לשלם.
המציאות תוכיח כי אם זה תלוי בחתן וכלה הם יזמינו את כל העולם ואשתו. כי זה לא על חשבונם.
זה לא יעבוד...
ההורים הם המשלמים והם המזמינים.

חתונות מצוצמצות יובילו לפחות השקעה ופאר, מהסיבה הפשוטה שאין בעיני מי למצוא חן.
הגם שזה יכלול את חברי וחברות החתן והכלה, וזה יכלול את הקרובים באמת למחותנים, והמחותנים לא יתעסקו כל הזמן בקבלת אורחים שהם לא באמת צריכים כדי לשמוח בחתונה שלהם.
 

מאה100

משתמש מקצוען
השבוע בל"ג בעומר. היתה חתונה לידינו במוסד לימודים עם חצר ממש יפה וגדולה. כל מי שעבר ברחוב כמובן הציץ מבין החרכים.. מחוץ היה נראה מושלם!! שמח!! קצת אנשים אבל שמחה!!! ותוך כדי שאני מתלהבת אני שומעת מישהי אומרת בקול, יווו איזה עליבותתתת. הייתי בשוקק
מסקנה: עניין של הסתכלות. הבנתי שאין לי קטע לשכנע אפ'חד.
אנשים מדמיינים איזה חתונות פאר יערכו (לעצמם או לילדיהם) איזה תגובות יגרפו איך יהיו בכותרות סוףסוף ולבסוף מישהו אחר מעיר אותם מהחלום בצורה "אכזרית". מחלומות כאלו עדיף שכל אחד יתפכח לבד. כשלא יהיו אנשים אחרים לידו לצפות ב"קלונו".

אגב, אני לא נשואה ומייחלת שעד החתונה שלי הרמה תישאר נמוכה ושמחה. בהחלט מעונינת בשמחה מצומצמת. אם צריך רשימה התחלתית לא אכפת לי להיות בכותרת.
(כמובן לא שוכחת שיש צד שני...)
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היה הערב פאנל בנושא במשך שעתיים בקול חי, בתוכנית ידיד נפש, בין השאר השתתף שם הרב בן ציון ראקוב, נדמה לי מאלעד, הבנתי שהוא מיוזמי המהפכה, היה שם מה לשמוע....
נראה שהכיוון הוא באמת הסברה והסברה והסברה, שיהיה לנו מוזר לשפוך הון על לילה אחד.
 

אהרן שטיימן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
היה הערב פאנל בנושא במשך שעתיים בקול חי, בתוכנית ידיד נפש, בין השאר השתתף שם הרב בן ציון ראקוב, נדמה לי מאלעד, הבנתי שהוא מיוזמי המהפכה, היה שם מה לשמוע....
נראה שהכיוון הוא באמת הסברה והסברה והסברה, שיהיה לנו מוזר לשפוך הון על לילה אחד.
לא שמעתי את התוכנית
אבל בעיתון משפחה השבוע הייתה כתבה על הנושא
וראיינו כמה אנשים וביניהם גם הרב בן ציון ראקוב
כמדומני שהוא היה האופטימי היחיד....
כדאי לך להשיג את הכתבה ולקרוא....
 

צפור לילה

משתמש מקצוען
עיקר החיצים צריכים להיות מופנים לכך, שהחתן והכלה הם המתחתנים, הם ורק הם!

כל מלה נכונה העלויות המטורפות של החתונות נובעות מזה שהפכו ארוע של בני 20 לארוע של בני 40-60 ומה לעשות שארוע לאנשים מבוגרים דורש הרבה יותר רמה וכסף ממסיבה לבני 20?
ברגע שהמוזמנים יהיו של החתן והכלה בתוספת משפחה מצומצמת ו3 חברים של ההורים, הרמה תרד מאליה בלי שום תקנות, יש גבול לכסף שהורים יסכימו להשקיע במסיבה לילדים בני ה-20 ולחברים שלהם ולבני דודים הקרובים לגילם.
ברגע שזה מתנהל כמו היום שהמוזמנים הם של ההורים, הארוע צריך להתאים לרמתם והם לא רוצים להראות עלובים לפני ידידהם ומשפחתם המורחבת.
ומה שצריך לספק לאדם בן 50 שטרח להשתתף בארוע יקר הרבה יותר ממה שצריך לספק לבן 20
בתור אחת שקרובה יותר לגיל המחותנות מאשר המתחתנות ברור לי שקשה מאד לוותר על הארועים היחידים הגדולים של החיים שלנו, שבהם קרובינו וידידינו באים לשמוח אתנו שאנו מחתנים את ילדינו.
אך מה לעשות שכל ההצדקה להוציא את השקל הראשון לשמחת החתונה היא המצווה הגדולה לשמח חתן וכלה ביום חתונתם? בפרט שב"ה הם הולכים בדרכנו דרך התורה ובשל כך נמנע מהם לממן לעצמם את שמחת החתונה (לא היינו רוצים שבתור בחור/ בחורה הם יצאו לעולם הגדול להשיג לעצמם כסף לחתונה שלהם כמו החילונים בגילם)
ומסיבה לעצמינו ביום חתונת ילדינו זה דבר מקסים ומיוחד ומשמח אבל אין לנו כסף בשביל זה!
ברגע שהחתונות יהפכו למסיבות חתונה עבור החתן והכלה, ההוצאות יצנחו מעצמם בלי תקנות על כל גרב ופרח.
ויש לי גם מתווה מעשי לעניין אבל לא נלאה אתכם ונשמור אותו לפעם הבאה...;)
 

דעת

משתמש פעיל
למה ניתוק? חתונה כולל הכל עולה לצד כמאה אל"ש, כפול 11 = 1,100,000 ש"ח.
לא שאפשר לקצץ את כל המליון, אך אם נקצץ רבע או שליש נצא מורווחים קצת.
כי לקחת את מרכיב החתונה עצמה שזה נגיד 100 אש"ח, בעוד שיש במקביל את עניין ההתחיבויות שהוא 400-800 אש"ח לבת, (אפי' הקצה הכי נמוך של הרף, מזעזע), וממנו להוריד "רבע או שליש" ועל זה עושים את כל הטרר'ם, נראה לי שאפשר לעשות דברים יותר יעילים עם הזמן והכוחות.

ושים לב שאנחנו מדברים על ציבור ועל גודל משפחות וגילאים שצריכים הרבה רחמי שמיים לגמור את החודש עוד לפני החתונות.

נראה לי מוזר, לא יעיל וגם לא ישים, שמישהו עם הכנסה של 7000 בחודש יבוא לייעוץ כלכלי, בדיקה תגלה שהוא מוציא 25,000 לחודש, ובדיקה תגלה ש 22 אלף מתוכם אכן "אין מה לעשות" אבל בכ"ז אפשר לקצץ ב 3000 וב"ה אנחנו "יוצאים מורווחים קצת"

מאיזה כיוון שלא נהפוך את זה, אבל אם יש מצב למודל שאנשים יוכלו באמת לעמוד בו, בין אם מהכסף שיש כעת, בין אם תכנית ראלית להחזיר את זה בשנים שאחרי, ניחא, ואז אנשים "יתאבדו" בשביל להישאר בתוך המסגרת הזאת, ואף אחד לא יצליח להוציא אותם מזה.
אבל כשמדברים להמיר את ה 1,000,000 שאין ב 700,000 שאין, אנשים גם פחות ירצו, וגם אם הם כן ירצו הם פחות יצליחו, וגם אז יהיה קל יותר מהר מאוד לפתח כיוונים אחרים שלשם יוציאו את הכסף.

שוב, בהתחלה הייתי ממש מולהב מהמיזם, כי כמו כולנו בתוך עמי אנוכי יושב ורואה את הקטסטרופה מסביב אצל היקרים לנו מכל.
אבל ככל שאני הופך בזה יותר ויותר, זה עושה לי רושם של רכיבה חסרת תועלת על גל פופוליסטי, כשבבעיות האמתיות לא נוגעים בכלל.

(ובגדול, אם כדברי, אז לא רק שזה לא מועיל, אלא מאוד מזיק, א. כי מבזבזים את הפוטנציאל של התקופה על מה שלא יעיל, ב. אם יהיו רפורמות, יהיה יותר קשה עד בלתי אפשרי לעשות משהו ביובל הקרוב פעם נוספת, ג. זה אולי יוריד את ה"שליש או הרבע" אבל יקבע את כל השאר חזק.)
 

דעת

משתמש פעיל
אבל כשמדברים להמיר את ה 1,000,000 שאין ב 700,000 שאין, אנשים גם פחות ירצו, וגם אם הם כן ירצו הם פחות יצליחו, וגם אז יהיה קל יותר מהר מאוד לפתח כיוונים אחרים שלשם יוציאו את הכסף.
וגם מה המסר ההגיוני שיימנע מבנ"א את הרבע או השליש ההוא?

סתם שאומרים לו חבל, אתה סתם עובד קשה!? במקום ללכת ל 10 גמחי"ם בשבוע תוכל ללכת רק ל 7!?
(ותקרוס/תמות עם חובות של 1.7 מ' ולא עם 2.1 ה"י, וזה יהיה אחרי הילד השישי במקום אחרי הרביעי)
נו, שוין. מה אני לא עושה בשביל הילדים היקרים שלי!?

זה לא אמור לעבוד, מה שכן אמור לעבוד זה היצמדות למציאות, מה שיש, יש. ומה שאין, אין.

מי שיש לו מיליון, שיוציא מיליון ולא שקל יותר, מי שיש לו 400,000 שיוציא את זה ולא שקל יותר, ומי שאין לו פשוט לא יכול להוציא. מה אפשר לעשות? זה מציאות הכי פשוטה. שהדרך היחידה להתמודד איתה (חוץ מלהסכים איתה) זה לעצום את העיניים, וחוששני שהמגמה כעת עוזרת להמשיך ולחזק את עצימת העיניים הזאת.
 
נערך לאחרונה ב:

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
אבל ככל שאני הופך בזה יותר ויותר, זה עושה לי רושם של רכיבה חסרת תועלת על גל פופוליסטי, כשבבעיות האמתיות לא נוגעים בכלל.
לא חושבת.
הטענה שלך היא סוג של "אם כבר, אז כבר" כלומר, "הוצאנו 400,000 (במקרה הטוב) על דיור, אז נתפרע גם בחתונה..."
כל מי שקצת מבין בכלכלת המשפחה, יאמר לך שהתנהלות של "אם כבר, אז כבר" היא מתכון בטוח לנפילה.
מלבד זאת, כציבור, יש את העניין של "לא לבייש את מי שאין לו".
אפשר להתחתן וללכת לגור בשכירות. כמעט כולם עושים את זה, לזמן כלשהו.
להיות המחותן ה"קמצן" כשכולם, כולם, אבל ממש כולם, נוהגים אחרת, הרבה יותר קשה, שלא לומר מביש.
בעיית הדיור היא בעיה כואבת לכלל הציבור בארץ. (זוכרים את מחאת האוהלים?)
בעיית הדרישות חסרות ההצדקה, בעיקר בציבור הליטאי, מקוממת ממש.
זו לא סיבה לבזבז את שעת הכושר שנוצרה בחתונות הקורונה ליצור שינוי ציבורי בתחום החתונות.
 

דעת

משתמש פעיל
הטענה שלך היא סוג של "אם כבר, אז כבר" כלומר, "הוצאנו 400,000 (במקרה הטוב) על דיור, אז נתפרע גם בחתונה..."
ממש לא. הטענה שלי שחיים בהצגה (קטלנית, כפשוטו), וצריך לקרוע את המסכה לגמרי.
כל מי שקצת מבין בכלכלת המשפחה, יאמר לך שהתנהלות של "אם כבר, אז כבר" היא מתכון בטוח לנפילה.
נכון. אבל מי שמבין גם יודע שבשטח במציאות זה התהליך, והפתרון הוא לחיות בתוך המסגרת, וביציאה ממנה המדרון תלול.
אני מתכוון ברור שבכל (רוב) הנפילות, ה "אם כבר, אז כבר" משמש בתפקיד מרכזי, אבל זה המציאות כי זה הטבע האנושי, הנפילה מתחילה כשיוצאים מהמסגרת ולו במעט, ואז מגיע ה"אם כבר, אז כבר" הנ"ל ומאוד קשה להתמודד עם זה.

ובמילים אחרות: כשמנסים לפתור, מנסים לפתור את ה"אם כבר" לא את ה"אז כבר".
 
נערך לאחרונה ב:

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
ממש לא. הטענה שלי שחיים בהצגה (קטלנית, כפשוטו), וצריך לקרוע את המסכה לגמרי.
מסכימה אתך שחיים בהצגה.
לא יודעת אם אפשר לקרוע את המסכה.
נכון. אבל מי שמבין גם יודע שבשטח במציאות זה התהליך
גם בנוגע לדיור, התהליך כבר מתרחש בשטח.
כשבעלי ואני התחתנו, לפני יותר מ30 שנה, היינו מהזוגות הראשונים בציבור הליטאי, שלקחו על עצמם חלק מהעול, וגרו בשכירות עד שדירתם בקריית ספר שמעבר להרי החושך הייתה מוכנה...
שנים מועטות אחרינו, כבר כל האחיות שלי לקחו על עצמן, וה"פרויקטים" למיניהם הפכו לערים שוקקות.
היום כמעט אין מי שמתחתן ומיד נכנס לדירה משלו, הפריפריה פורחת, וכמעט אין זוג שלא לוקח על עצמו.
הפתרון הוא לחיות בתוך המסגרת, וביציאה ממנה המדרון תלול.
אני מתכוון ברור שבכל (רוב) הנפילות, ה "אם כבר, אז כבר" משמש בתפקיד מרכזי, אבל זה המציאות כי זה הטבע האנושי, הנפילה מתחילה כשיוצאים מהמסגרת ולו במעט, ואז מגיע ה"אם כבר, אז כבר" הנ"ל ומאוד קשה להתמודד עם זה.
בדיוק בגלל זה כדאי שהמסגרת הציבורית תהיה כזו שלא מביישת את מי שאין לו.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
ואת חושבת שזה ישים?
אני חושבת שכן.
אם קופות הצדקה למשל, יחליטו להיכנס לתמונה (במקום שהם יאלצו אח"כ ח"ו לחתן יתומים...) או אם יהיה איזה נדיב שייתן הלוואה גדולה לדירה, או מימון חלקי לחתונה, בתנאי שהיא תעמוד בסטנדרט מסוים.

גם האחראי על "מיני קהילה", נניח רב בית כנסת, או מנהלת בית ספר, יכולים לקבוע סטנדרטים.
נניח שרב בית הכנסת קובע סטנדרט לקידוש באופרוף, ושזה יחליף את ההשתתפות בחתונה.
נניח שמנהלת מחליטה שחוגגים למורה מהצוות באחת ההפסקות, או עוזרים לה עם ההכנות, במקום שכל חדר מורות יבוא לדפוק כרטיס כשאחת מהן מחתנת.
מה רע?

בכל מקרה, זה צריך להגיע מהתארגנות, או מלמעלה.
בפרט במקרה של מי שיש לו כן יתפרע
שיהיה לו לבריאות.
זו מדינה דמוקרטית.
באמת אין עניין להגביל את בעלי היכולת, אבל אנחנו מדברים על הסטנדרט הרווח בקרב הציבור הכי עני בארץ.
כמה בעלי יכולת כבר יש בציבור הזה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה