קורונה קורונה - ענייני בלבד!

מצב
הנושא נעול.

avi media

משתמש מקצוען
אבל בפועל כל הציבור התחילו להסתובב חופשי בחנויות ובקניונים, אוטובוסים כרגיל (7 מטר ל-20 איש), ורק בית הכנסת אסור, ושם סכנה גדולה.
בפועל הציבור החילוני הולך בפריצות נוראה ועם בגד וחצי לבן אדם... אז רק אנחנו צריכים לצאת בשמש עם ציצית מצמר פלוס כובע וחליפה?
נו באמת מה מעניין אותנו מה הם עושים? אנחנו הולכים לפי התורה!!! נקודה!
 
נערך לאחרונה ב:

sheen

משתמש מקצוען
אבל בפועל כל הציבור התחילו להסתובב חופשי בחנויות ובקניונים, אוטובוסים כרגיל (7 מטר ל-20 איש), ורק בית הכנסת אסור, ושם סכנה גדולה.

האמירות האלו נשמעות לפעמים כמו: 'למה רק להם מותר לסכן חיים? גם אנחנו רוצים!'
 

שואל ומשיב

משתמש מקצוען
היום לראשונה יצאתי למנין מסודר בשטח פתוח עם 15 איש במקום מניין המרפסות הקבוע.
באופן רשמי שמרו על מרחק של 2 מטר, עד שבסביבות ישתבח כבר לא, ובקריאת התורה העולה עמד ליד הקורא שהיה ללא מסכה, כולם נגעו בעצי חיים של סה"ת אחד אחרי השני וכשכיבדו אותי בגלילה סירבתי לגשת.
מחר אני חוזר להתפלל בחלון.
 

יחיאל א

משתמש פעיל
גלצ: ‏משרד הבריאות מתכוון לבטל את החובה לאסור עבודה לגילאי 67 ומעלה ולהפוך את זה להמלצה בלבד.

ווינט: מנכ"ל משרד החינוך: "כשיוחלט להפעיל את המערכת, המורים יתייצבו".

משרד הביטחון מסכם את רכש הקורונה: 811 מכונות הנשמה, 61 מיליון מסכות כירורגיות, 930 אלף מסכות N95, כמיליון ערכות מטושים, 1.4 מיליון סרבלים ממוגנים, ריאגנטים לכחצי מיליון בדיקות קורונה, כ800 אלף מסכי מגן ויותר מ30 טיסות מטען נחתו מתחילת המבצע
 

יחיאל א

משתמש פעיל
יוזמה מיוחדת: עמותת 'שיח סוד' פתחה בירושלים מלונית קורונה המיועדת לחולים מהמגזר החרדי-דתי בעלי צרכים מיוחדים.

פרסום ראשון: שוטרים רבים הגיעו כעת לישיבת חיים עוזר בבני ברק לאחר שהתקיימו לימודים כרגיל מספר בחורים ברחו ומספר בחורים קיבלו דו"חות על סך 500 שקלים.

חני פרנקל, מורה חרדית מירושלים, פרסמה סרטון ובו בקשה מראש הממשלה שלא לפתוח את בתי הספר. "אולי תזכה להציל עוד נפש אחת".

יונה לייבזון: 60 גופות התגלו בארבע משאיות מחוץ לאחד מבתי הלוויות בשכונת ברוקלין שבניו יורק. כוחות משטרה הגיעו למקום לאחר שאזרח דיווח על נוזלים שמטפטפים מאחת המשאיות אז התגלה המראה המזוויע. הגופות הושארו במשאיות לאחר שנגמר המקום בבית הלוויות.

ספרד: 268 מתו מקורונה ביממה האחרונה, הנתון הנמוך מזה כשישה שבועות.

משה ויסברג: ‏כעת במירון, ישיבת היערכות עם גופי החירום, משטרה, כב"א, ומד"א לקראת ההילולה המצומצמת השנה. נערכים לאפשרות של הגעת אלפים ברכבים פרטיים שיעברו בסרט נע ללא יציאה מהרכב.

למרות שהממשלה אישרה: האדמו"ר מקרעטשניף הורה למנהלי המוסדות, להחמיר בשל פיקוח נפש, ולא לפתוח בשלב זה את הכיתות בגנים, הת"ת ובית הספר של החסידות בעיר רחובות.

שפר ב'כיכר': בישיבות החסידיות לא ממהרים לחזור ללימודים עם "מתווה הקפסולות". בויז'ניץ ההורים התבקשו להמשיך לרכוש טלפונים ניידים לבחורים; בצאנז הוחלט שלא לאמץ את המתווה בגלל דאגה לבריאות הבחורים והצוות; בסלונים הישיבה סגורה בשל מחסור במקום שנדרש כדי לפעול ע"פ המתווה.

עוד משפר ב'כיכר': בבאיאן בודקים אפשרות לפעול ע"פ המתווה בבניין הישיבה במודיעין עילית; בויז'ניץ מרכז ההוראה כרגע מטעם הרבי שלא לחזור לישיבות. אחד המשגיחים ל'כיכר': "בחורים אינם קפסולות, רק מי שלמד בישיבה יודע שלא שייך לפעול ע"פ המתווה".
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
לא אוהבת את הגישה לתפילת נץ.
את יודעת שיש הלכה שמי שרגיל להתפלל נץ, עדיף שיתפלל ביחידות כשיש רק מנין אחד יותר מאוחר?

בקיצור, אנחנו הנשים קצת קטנות מכדי לדון בחשיבות התפילות האלו.

אגב, מאמינה שלא סתם יש בית כנסת, ענין לקבוע מקום לתפילה, בית מקדש מעט.
אפילו מקום שקט ללמוד.
בלי לאהוב. כי אף אחד לא אוהב את המצב שנוצר.
וברור לי שפיקוח נפש קודם לתפילה בזמן הנץ.

וברור שלא סתם יש בית כנסת. את לא צריכה לספר לי.
אבל יש מצבים שרב הנזק על התועלת.
וגם אם הנזק הוא מיזערי אבל הוא ספק ספק פיקוח נפש אז ברור שהוא קודם!
 

ירמי וולדמן

מתווך דירות ונכסים
מנהל
מנוי פרימיום
יאיר שרקי: ‏כמה ישיבות של הפלג הירושלמי חזרו ללימודים. על פי עדויות - בכמה מהן הורו לתלמידים לדווח על תסמינים כדי שיקבלו בדיקות קורונה. מי שקיבל תשובה שלילית הוזמן להגיע לישיבה.
משרד הבריאות: מס' המתים מהנגיף עומד על 222, ומס' החולים עלה ל 15,946.

‏ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, נדבק בנגיף הקורונה.
כאן: התחבורה הציבורית תחזור לפעול גם בשעות הערב החל מהשבוע הבא.
חדשות 13: ‏מסתמן: ביום א' - חופי הים ייפתחו.

הממשלה אישרה: הוסרו מגבלות התנועה על השכונות בנתיבות
רבינא ב'כיכר': הכוללים ימשיכו בשלב זה ללמוד מרחוק ויקבלו את הקצבה הזעומה. לא תהיה חובת דיווח על האברכים עד לסיום הקורונה. ה'כולל' יצטרך לתעד את מסירת השיעורים - לפחות שני שיעורים בשבוע, לצד מבחנים וקביעת חברותות.


עוד מקלמן ב'בחדרי': הועדה צפויה להסיר את הסגר על שכונות נחלה ומנוחה בבית שמש ולהשאיר את הסגר על רמה ב' בלבד. בנוסף הסגר על השכונות בעיר נתיבות יוסר.
קלמן ב'בחדרי': השר דרעי העומד בראשות ועדת השרים המיוחדת צפוי לכנס את הוועדה בשעה הקרובה ולהטיל סגר על השכונות בירושלים קרית בעלזא, קרית צאנז וחלק משכונת רוממה.
אנה ברסקי: ‏בדיון היום אצל רה"מ שוב שוקלים להטיל סגר על כמה מקומות בארץ, כולל כמה שכונות בירושלים. טרם התקבלה ההחלטה.

יעקב מלמד ב'חדשות JDN': ראב''ד ה'עדה החרדית' הגר''מ שטרנבוך הורה כי הוא מקבל את מתווה ה'קפסולות', בישיבתו בבית שמש נערכות כעת עבודות גידור. בהנהלת הישיבה דנים על פתרונות נוספים לבחורים שלא יוכלו לעמוד בתנאים ויאלצו להישאר בבית.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בריאיון ל'כאן': "מחר יוכרע אם גם תלמידי החינוך המיוחד יהיו כמו התלמידים הרגילים. אנו יודעים שקשה מנשוא להורים של ילדים בחינוך המיוחד להיות עם הילדים בבית. אנחנו לוקחים מערכת שבנויה שבעים שנה ומתאימים אותה לחירום ולשגרת הקורונה".
 

משה גל

משתמש מקצוען
שפר ב'כיכר': בישיבות החסידיות לא ממהרים לחזור ללימודים עם "מתווה הקפסולות". בויז'ניץ ההורים התבקשו להמשיך לרכוש טלפונים ניידים לבחורים; בצאנז הוחלט שלא לאמץ את המתווה בגלל דאגה לבריאות הבחורים והצוות; בסלונים הישיבה סגורה בשל מחסור במקום שנדרש כדי לפעול ע"פ המתווה.
כאילו שיש להם מקלחות בישיבה...
בכל מקרה הם לא יכולים לעמוד בזה
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
את מכירה את השכונות האלו שככה את כותבת???
מה הקשר בכלל?
זה ממש לא מאה שערים, אפילו לא מתקרב.
לא מכירה.
רק שומעת באיזה שכונות היו התקהלויות לאחרונה ומבינה היטב את המצב של עליה במס' החולים בעקבות הפרת ההנחיות.
וחושבת שעל תושבי שכונות אלה לשאת בתוצאות של מעשיהם.
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
היום קבלתי הודעה מאחד (ראש כולל ספרדי) ששאל במשרד הבריאות, שיש לו מבנה אולם של 200 מטרים, והוא רוצה להחזיק שם 20 אברכים, במרחק אחד מהשני, ענו לו תלוי לאיזה מטרה, אם ללימוד תורה אסור, אם לעבודה מותר.
והיינו כי לימוד תורה ותפילה זה סכנת פיקוח נפש, ועבודה זה חיוני ושם אין סכנת פיקוח נפש ????
אין חולק שזה לא חשוב להם השאלה מה לנו חשוב.
בעיני לפתוח את המקומות האלה כשניתן למצוא תחליפים גם אם הם לא 100% מושלמים זה פשוט אסור. זה רצח כפשוטו. שהם יפתחו את כל מקומות העבודה הקניונים ומה שהם רוצים-לנו זה לא מתיר להכנס לכל הסיכון הזה!
וזה לא רק דעתי הנעלה אלא גם דעת רוב הרבנים כרגע.

הרי מציאות בשטח קשה מאדדדדד לשמור על ההנחייות וגם אם מצליחים ביום הראשון זה מתרופף ציק צאק.
 
שיבינו כבר כל המתלוננים על משרד הבריאות
ההקלות כולן נובעות אך ורק מסיבות כלכליות,
והכל לפי רמת הסיכון, גם הם מודים, ואגב כך גם בכל העולם, שעדיין בכל מצב יש סיכון, אנו מצווים על ונשמרתם , אצלינו אין כאלו היתרים.
 

ot!

משתמש מקצוען
מישהו שמע אם הולך להיות סגר על רובע ז' באשדוד?
דחוף!!!
 
מפת השכונות המסוגרות בירושלים
2020-04-30 (1).png
 

ודבק ליבנו

משתמש פעיל
עריכה תורנית
כמה שיקולים שיש לקחת בחשבון בענין חזרה לשגרה בציבור החרדי:
א. עיננו הרואות שמשום מה אורח החיים החרדי גורם להדבקה המונית, וכך הוא בכל העולם. ולכן אנחנו צריכים להחליט באופן נקודתי כל דבר, בלא להתייחס לציבור הכללי.
ב. השיקול היהודי ודאי שונה משיקול כלכלי נטו. ומעניני יח"צ ורייטינג.
ג. מאידך בוודאי שככל שרמת הסכנה הפרטית ירדה, עדיין לא ניתן לשחרר את כל המדינה יחד, כיון שצריך לקחת בחשבון גם צד רחוק וכו'. ושלא תהיה הדבקה המונית. וממילא כאן יש עוגה של נניח מליון אנשים שמשחררים אותם, ובזה הציבור החרדי יכול לדרוש את חלקו. כמובן שצריך להשתמש עם זה בצורה מושכלת, לצורכי לימוד תורה ותפילה, ופחות לדברי חול או מנהגים.
ד. כשיתירו בתי כנסת, חשוב לבחון אם הכוונה היתה לבית כנסת כמו בערי השדה או מקומות מסורתיים, בתי כנסת ענקיים שמתפללים בהם כמות מעטה של אנשים. או לבתי כנסת של הציבור החרדי בירושלים בני ברק וכדומה שבכל בית כנסת יש מעגל של כאלף אנשים שמסתובבים בו.
ה. לפני כל הקלה, חשוב לבחון את נושא בעלי מחלות רקע, שכציבור סגור ולא חושפני [בגלל שידוכים וכדו'] אנשים מסתירים, ולא נעים להם לומר שהם לא הולכים לבית כנסת בגלל מחלה איקס. ולא שולחים את הילדים לת"ת וכדומה. ואולי הפתרון לזה, אנשים מכובדים שיפרסמו בציבור שבגלל שהם סובלים מבעיה איקס הם נזהרים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה